Fatih Evcin 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Merhaba, Kısa bir süre önce otomatik vites bir araç sahibi oldum. (98 model Honda civic) açıkçası daha önce otomatik vitesli araç çok kullanma tecrübem 50-60 km falandır. Satın aldığım arkadaş ''gaz pedalını debriyaj gibi kullanacaksın vitesin değişmesine sen müdahale edeceksin'' demişti. mesela gaza basıyorum 2. viteste 2.500 devirde gidiyor araç sabit basarsam bu devirde seyir ediyor ama biraz çekip yine bastığımda vitesi yükseltiyor. Öğrenmek istediğim ömrünü uzatabilmek için yada mevcut ömrü koruyabilmek için nelere dikkat etmem gerekir bu şanzımanda? Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 (düzenlendi) honda hayat onda bin gez boş ver gerisini şaka bir yana durduğun zaman ayağın fren pedalına tam basılı olsun frene azıcık basma yeter 19 Haziran 2019 tarihinde Mehmet Kazancıoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 19 Haziran 2019 Yazar Paylaş 19 Haziran 2019 Mehmet Kazancıoğlu yazdı: honda hayat onda bin gez boş ver gerisini şaka bir yana durduğun zaman ayağın fren pedalına tam basılı olsun frene azıcık basma yeter Genişlet en çok merak ettiğim şeylerden biri de ışıklarda boşa almak mı almamak mı? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 almasanda olur. zaten yağın dönüşü ile aktarma yapılıyor. ısıyı tolare edebilir sistem. ancak mesela aynı sistem sürekli karda ile geri yaptığın zaman ısıyı aktaramıyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Fatih Evcin yazdı: en çok merak ettiğim şeylerden biri de ışıklarda boşa almak mı almamak mı? Genişlet frene tam basarsan araç zaten kendini boşa almış olarak görür ancak tam basmaz ise sürekli yarım debriyajda tutmuş gibi olur sen frene tam bas gerisini araç halleder. çok uzun süre kalacaksan belki boşa alınabilir ancak bizim araçlarda yani tam otomatik araçlarda boşa almaya gerek yok 1 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 19 Haziran 2019 Yazar Paylaş 19 Haziran 2019 arabayı stop ederken aracı kesinlikle P de bırak demişlerdi bir kaç kere unuttum. aşırı dikkat ediyorum ama bazen aceleden unutuyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Fatih Evcin yazdı: arabayı stop ederken aracı kesinlikle P de bırak demişlerdi bir kaç kere unuttum. aşırı dikkat ediyorum ama bazen aceleden unutuyorum Genişlet bak o kısımda yapılması gereken aslında tam olarak şöyle araç park edileceği zaman aşağıdaki sıra takip edilmeli araç durduktan sonra ayak fren pedalında iken araç N ye alıncak, sonra el freni çekilip fren pedalı bırakılacak aracın salınımı bittikten sonra frene basılıp vites P konumunda bırakılacak. yani aracın yükü el freninde kalacak vitesi zorlamayacak. aksi halde aracı tekrar çalıştırıp hareket etmek istediğinde araç P den biraz zor çıkar buda o bölgede aşınmalara sebep olur. 7 1 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 19 Haziran 2019 Yazar Paylaş 19 Haziran 2019 Mehmet Kazancıoğlu yazdı: bak o kısımda yapılması gereken aslında tam olarak şöyle araç park edileceği zaman aşağıdaki sıra takip edilmeli araç durduktan sonra ayak fren pedalında iken araç N ye alıncak, sonra el freni çekilip fren pedalı bırakılacak aracın salınımı bittikten sonra frene basılıp vites P konumunda bırakılacak. yani aracın yükü el freninde kalacak vitesi zorlamayacak. aksi halde aracı tekrar çalıştırıp hareket etmek istediğinde araç P den biraz zor çıkar buda o bölgede aşınmalara sebep olur. Genişlet şu anda yaptığım sistem tam olarak bu ve doğru olduğunu görmekten çok mutlu oldum 1 Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 R-R-N-D arası geçişlerde araç tam duruyor olacak. Boşta yüklenip D çekmek zevkli olduğu kadar zararlıdır. Bir de stop ederken el frenine yüke bindirip öyle bırakırsan iyi olur. 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Cok nazik gibi gorunse de otomatik vitesler manuel kadar dayaniklidir. Ama ufak tefek detaylarini kacirmadiginiz surece.. Yuke bindirme durumu, isikta beklemelerde tam frenaj, rampa inislerinde var ise manuel mod kullanimi vs vs.. 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Satıp manuel aldıktan sonra kafayı rahatlatmak. Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Fatih Evcin yazdı: arabayı stop ederken aracı kesinlikle P de bırak demişlerdi bir kaç kere unuttum. aşırı dikkat ediyorum ama bazen aceleden unutuyorum Genişlet Öncelikle hayırlı olsun. Güle güle kullan. Vitesi P ye almadan anahtarı çıkarabiliyor musun kontaktan ? Benim araba anahatarı vermiyorda Mehmet Kazancıoğlu yazdı: araç park edileceği zaman aşağıdaki sıra takip edilmeli araç durduktan sonra ayak fren pedalında iken araç N ye alıncak, sonra el freni çekilip fren pedalı bırakılacak aracın salınımı bittikten sonra frene basılıp vites P konumunda bırakılacak. yani aracın yükü el freninde kalacak vitesi zorlamayacak. aksi halde aracı tekrar çalıştırıp hareket etmek istediğinde araç P den biraz zor çıkar buda o bölgede aşınmalara sebep olur. Genişlet En önemli konu bu geri kalan bilgiler çokta önemli değil. Sollama yapacağın zaman önce vites düşür sonra sollamaya çık, tehlikeli bir durumda manuel gibi anında fişekleyemezsin arabayı 1 Yorum bağlantısı
Ersev Kaya 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Erdoğan Temur yazdı: Sollama yapacağın zaman önce vites düşür sonra sollamaya çık, tehlikeli bir durumda manuel gibi anında fişekleyemezsin arabayı Genişlet Sıkıntı olmaz bence. Dip gaz yaptığınız anda araba kendini öne atıyor. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 19 Haziran 2019 Yazar Paylaş 19 Haziran 2019 Selim Bilgin yazdı: Satıp manuel aldıktan sonra kafayı rahatlatmak. [emoji4] Daha bunu yeni aldık ya Erdoğan Temur yazdı: En önemli konu bu geri kalan bilgiler çokta önemli değil. Sollama yapacağın zaman önce vites düşür sonra sollamaya çık, tehlikeli bir durumda manuel gibi anında fişekleyemezsin arabayı Anahtar her viteste çıkıyor .)Sollama zamanı gaza fazla yüklenince kendisi hemen vites düşüyor devir 6.000 e kadar çıkıyor sonra yükseltiyor vitesi. 3 haftada pek sorun ile karşılaşmadım ama en korktuğum durum odur. Murat Atagenç yazdı: R-R-N-D arası geçişlerde araç tam duruyor olacak. Boşta yüklenip D çekmek zevkli olduğu kadar zararlıdır. [emoji4] Bir de stop ederken el frenine yüke bindirip öyle bırakırsan iyi olur.Öyle bir zevkim olmadı Arabayı alırken gösterdiğim tamirci bu arabanın şanzımanına merhaba demek 3.500 liradır ona göre düşün taşın öyle al demişti bu yüzden çok düşünceli vites değiştiyorum . Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Park ederken yukarıda anlatılan gibi yükü el frenine bindirin tamam. Gerisini kafaya takmayın. D ile devam. Işıklarda filan N’ye almaya pek gerek yok. Daha uzun duraklamalarda alınabilir. Keyifli sürüşler 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Fatih Evcin yazdı: Merhaba, Kısa bir süre önce otomatik vites bir araç sahibi oldum. (98 model Honda civic) açıkçası daha önce otomatik vitesli araç çok kullanma tecrübem 50-60 km falandır. Satın aldığım arkadaş ''gaz pedalını debriyaj gibi kullanacaksın vitesin değişmesine sen müdahale edeceksin'' demişti. mesela gaza basıyorum 2. viteste 2.500 devirde gidiyor araç sabit basarsam bu devirde seyir ediyor ama biraz çekip yine bastığımda vitesi yükseltiyor. Öğrenmek istediğim ömrünü uzatabilmek için yada mevcut ömrü koruyabilmek için nelere dikkat etmem gerekir bu şanzımanda? Genişlet Yağı düzgün olsun fantazi bir şey yapma d de sur park edince el freni çekip p ye al yeter. Gaz pedalıni debraj vari kullanmak değilde hızlanma ihtiyacı yoksa bı tık gaz pedalıni geri çekmek vites yükseltmeyi kolaylaştırır şart değil. Tüketim için de pedal altı yumurta var gibi basınca vites değişim hızına gelince o en üst vitese geçer zaten over drive modu için . Bı kaç kez tepkileri izleyince zaten vites geçişi için hangi hızlarda olduğunu hissedersin. Hızlanma ihtiyacı olmadığı sürece araç 50 km civarına gelince son vitese atmış olur. 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Ersev Kaya yazdı: Sıkıntı olmaz bence. Dip gaz yaptığınız anda araba kendini öne atıyor. Genişlet Bazen saniyelerin önemli olduğu anlarda arabanın fırlaması gecikebilir. Yada patinaja düşebilir. Bunu neden söylüyorum bir defasında sollamaya çıktığım anda önümdeki arabada gazı kökledi bana pislik yaptı, geçemedim karşıdan gelen harfiyat kamyonu ile burun buruna geldim. Bu tecrübeden sonra sollama şeklimi değiştirdim. Bence en doğrusu vites düşürüp yüksek devir tork ile sollamaya çıkılması. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Birde vitesi N ye sürüş sırasında alma . Kısa duruşlar da n ye alınabilir frene basmamak için. Sürüşe gecmeden önce ayak frende iken n den d ye al sonra freni birakip gaza bas Erdoğan Temur yazdı: Bazen saniyelerin önemli olduğu anlarda arabanın fırlaması gecikebilir. Yada patinaja düşebilir. Bunu neden söylüyorum bir defasında sollamaya çıktığım anda önümdeki arabada gazı kökledi bana pislik yaptı, geçemedim karşıdan gelen harfiyat kamyonu ile burun buruna geldim. Bu tecrübeden sonra sollama şeklimi değiştirdim. Bence en doğrusu vites düşürüp yüksek devir tork ile sollamaya çıkılması. Genişlet Seri sollama için uzun rampa çıkışları vs zamanında viteste manuel mod varsa bır vites düşürüp hızlanmak yada od tuşu varsa onu kullanmak vites gecikmesi derdini gereksiz dip pedal kick down yapmaktan iyidir. Babama bunu gösterdim focus 1 de . Ne zaman rampa görse od kapardı 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Tam otomatiklerde çok bişeye dikkat etmenize gerek yok, sadece tam durmadan ileri geri vitese takmayın yeter. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 19 Haziran 2019 Yazar Paylaş 19 Haziran 2019 Peki, mesela sıkışık trafikteyiz sürekli dur kalk . Sadece frenle mi gitmeliyim yoksa gaza da basmalı mıyım? Soru saçma gibi oldu ama anlıyorsunuz siz Ayağımı frenden çekince araba yavaş yavaş hareket ediyor ya , sürekli böyle kullanmanın zararı var diye duymuştum da onu da netleştireyim. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 Fatih Evcin yazdı: Peki, mesela sıkışık trafikteyiz sürekli dur kalk . Sadece frenle mi gitmeliyim yoksa gaza da basmalı mıyım? Soru saçma gibi oldu ama anlıyorsunuz siz Ayağımı frenden çekince araba yavaş yavaş hareket ediyor ya , sürekli böyle kullanmanın zararı var diye duymuştum da onu da netleştireyim. Genişlet Zarar yok normali o. Yorum bağlantısı
Ömer Yürekli 19 Haziran 2019 Paylaş 19 Haziran 2019 araç hareketi tam sonlandırmadan R'den D'ye veya D'den R'ye almayın. Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 20 Haziran 2019 Paylaş 20 Haziran 2019 Durdun, ayak frende. Önce N ye al, sonra el frenini çek. Ayağının altında fren pedalı yumuşayacaktır. Sonra P ye al stop et. 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 20 Haziran 2019 Paylaş 20 Haziran 2019 Fatih Evcin yazdı: Peki, mesela sıkışık trafikteyiz sürekli dur kalk . Sadece frenle mi gitmeliyim yoksa gaza da basmalı mıyım? Soru saçma gibi oldu ama anlıyorsunuz siz Ayağımı frenden çekince araba yavaş yavaş hareket ediyor ya , sürekli böyle kullanmanın zararı var diye duymuştum da onu da netleştireyim. Genişlet normali o, önemli olan frene ya bas, ya hiç basma yani araç frende iken kaymasın. yoksa ayağını çekip gitmende hiç sakınca yok. istersen gideceğin bütün yerlere hiç gaza basmadan git. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 20 Haziran 2019 Paylaş 20 Haziran 2019 Fatih Evcin yazdı: Peki, mesela sıkışık trafikteyiz sürekli dur kalk . Sadece frenle mi gitmeliyim yoksa gaza da basmalı mıyım? Soru saçma gibi oldu ama anlıyorsunuz siz Ayağımı frenden çekince araba yavaş yavaş hareket ediyor ya , sürekli böyle kullanmanın zararı var diye duymuştum da onu da netleştireyim. Genişlet Böyle yapmanın hiç bir sakıncası yok. Yorum bağlantısı
Recommended Posts