İçeriğe Yönlendir

Focus III - Powershift Hakkında / Arızalar / Problemler


Kaan Savaş

Recommended Posts

Kurtaran Kurt

Uluslararası garanti durumunu bilmiyorum maalesef. Yetkili servisin verdiği cevaba ise bizler alışığız burada sıkıntı yok :D

Otokoc"u aradım malzeme durumundan ıste konu oralara kadar tasınında oradakı servıs parca yetkılısı, parcanin 30-40 gunde geldigini. Ayrica parcaninda garantiye herturlu girecegini soyledi.

Yorum bağlantısı
Bekir  Bilge

Aslında en uygunu uçak gözüküyor ama 6000km de sıkıntı çıkaracağını sanmam, ziraa daha dikkatli kullanmanız gerektiğini biliyorsunuz, sadece bekleme esnasında frene tam basmanız gerekli, bir çok kişi burda hata yapıyor, ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

Aslında en uygunu uçak gözüküyor ama 6000km de sıkıntı çıkaracağını sanmam, ziraa daha dikkatli kullanmanız gerektiğini biliyorsunuz, sadece bekleme esnasında frene tam basmanız gerekli, bir çok kişi burda hata yapıyor, ...

Zaten durmaya yakn devir saatin 1000 e gelince daha durmadan "N" konumuna aliyorum.

Yorum bağlantısı
Bekir  Bilge

Zaten durmaya yakn devir saatin 1000 e gelince daha durmadan "N" konumuna aliyorum.

Bende bunu diyorum, otm, araçda seyir halindeyken yada durma aşamasında vitesle oynamamak gerek şanzıman açısından ....

Özellikle manuel araçmış gibi düşünüp D yada S konumundan N ye almak..

Yada park ederken araç durmadan P ye almak yine D konumundan R ye almak gibi mutlaka araç tamamen durmalı..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

Bende bunu diyorum, otm, araçda seyir halindeyken yada durma aşamasında vitesle oynamamak gerek şanzıman açısından ....

Özellikle manuel araçmış gibi düşünüp D yada S konumundan N ye almak..

Yada park ederken araç durmadan P ye almak yine D konumundan R ye almak gibi mutlaka araç tamamen durmalı..

Bana servis 5 Sn den fazla eger duracaksan "N" konumuna almam gerektigini soyledi. Ben bunun zararli olup olmayacagini sordum. Bana 5 sn den fazla bekliyorsam kesinlikle almam gerektigini aksi halde bu sekilde balatain yiyecegini soyledi. Bunu bir kac kisiye farkli araclari olanlara sordugumda hem hemn yari yariya kisilerin boyle yaptigini duyuncada sasrdim acikcasi.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Zaten durmaya yakn devir saatin 1000 e gelince daha durmadan "N" konumuna aliyorum.

hata burada o zaman.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

hata burada o zaman.

Bu servise sorunla ilgili gidene kadar boyle birsey yapmiyordum )))

Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

Uzun yolda cok fazla dur kalk yapmayacaksiniz zaten gidin gelin bir sey olmaz yolda birakacagini hic sanmiyorum, dönünce yaptirirsiniz devam edersiniz.

Zaten suan cok dikkatli kullandigimdan ECO sambiyon yapti )))) tek yoncaya dusmustum ))). Her sabah eco sampiyon diyip duruyo fena moral oluyor)))

Yorum bağlantısı
serhan koçak

merhaba arkadaşlar aracı 25.05.2015 tarihinden bu yana kullanıyorum almayı düşünen arkadaşlara ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim aracın vites sistemini hiç beğenmedim düşük devirde gaza çok fazla basmadığınız sürece araç vites küçültmüyor yani 1100-1200 devirde hızlanmaya çalışıyor kendini toplayamıyor hem yavaş kalıyor hem aşırı yakıt tüketiyor gaza çok fazla bastığınızda vites düşürüyor ama bu seferde aşırı hızlanıyor bir anda 3500 devire geliyor vites yükseltmiyor gaz ayarını ne kadar uğraştımsa yapamadım vitesi manuel düşürdüğünüzde ise 10 saniye civarında düşürdüğünüz viteste kalıyor ne kadar üst vites istese de yükseltmiyor muhakkak beklemeniz veya manuel yükseltmeniz gerekiyor D konumundayken her manuel vites değişiminden sonra 10 saniye mecbur beklemeniz gerekiyor S konumunda tamamen manuel kullanabiliyorsunuz süre durumu yok hangi vitese düşürdüyseniz veya yükselttiyseniz o viseste kalıyor sorun D konumunda manuel bir + veya - den sonra 10 saniye bekletmesi  vites geçişleride çok hissediliyor daha önce cvt şanzıman focusum vardı böyle sorunlar yoktu vites geçişleri harikaydı bir de müzik sisteminde aldığım günden beri bir sorun var aracı çalıştırdığınızda radyoda olmasına rağmen ekranda disk okunuyor yazısı çıkıyor ve ne kadar beklerseniz bekleyin gitmiyor taki cd tuşuna basıyorsunuz cd ye geçiyor ve yazı gidiyor sonra tekrar radyoya geçmeniz gerekiyor ford merkez ve yetkili servisler bu sorunu ne çözebildiler ne de anlayabildiler Avrupa ya bildirdik belki yazılım çıkar diyorlar ama kimse bir şey bilmiyor ve bu yazılımsal sorunun genel olma ihtimali çok yüksek start stop çok iyi uygulanmış sadece bazen kararsız kalıyor motor duracakmış gibi oluyor ama stop etmiyor araç titriyor onun dışında kullanımı gayet güzel yakıt tüketimi umduğumdan yüksek çok sakin kullanımda bile ortalamayı 5.8L nin aldına düşüremedim normal kullanımda 6.5L oysaki kataloğu 4.7L motor gücü ve tork zamanlaması çok iyi 300nm torku 1750 devirde elde etmesini kullanırken iyi hissediyorsunuz aracın sıçraması için 3000 li devirlere gerek kalmıyor yani ilk izlenimlerim bunlar

Yorum bağlantısı
serhan koçak

Almadan önce test sürüşü yapmadınızmı?

maalesef yapmadım halen test araçları bayilere gelmedi 10 yıldır çeşitli focuslar kullandım güvendim açıkçası ama pişmanım :( 

Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Geçen bir konuda test videosu paylaşılmıştı, sizin vites ile ilgili şikayet ettiğiniz sorunlar yok gibiydi. Acaba sizin aracınızda bir problem mi var. ( İnşallah yoktur. )

Yorum bağlantısı
serhan koçak
 

Geçen bir konuda test videosu paylaşılmıştı, sizin vites ile ilgili şikayet ettiğiniz sorunlar yok gibiydi. Acaba sizin aracınızda bir problem mi var. ( İnşallah yoktur. )

inşallah yoktur yetkili servise durumu sordum aracı sürdüler ve bahsettiğim sorunu gördüler çözüm konusunda yeni bir araç olduğu için bir şey diyemediler belki böyle çalışıyordur deyip geçiştirmekle yetindiler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Bu zamanda yeni kombinasyonda özellikle de otomatik araç almak biraz kumar işi ne yazık ki, dilerim yeni güncellemeler ile çözülür..

Yorum bağlantısı
Semih Güney

Allah Allah gerek kullananların yorumlarında,gerek test videolarında vites geçişleri,gaz tepkileri çok beğenilmişti bu aracın. 

Her zaman bir ürünün ilk serilerine bulaşmamayı önerip,uygularım. Ne olacağı belli olmuyor,zamanla sorun varsa düzeliyor,ama o sorunu ilk yaşayanlardan olmak ve çözümü için tabiri caizse deneme tahtası olmak hiç hoş şeyler değil.

Şansızlık size vurmuş anlaşılan,umarım kısa zamanda çözüme kavuşur,geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Büyük umutlarla bekliyordum, DSG ye alternatif olur diye düşünüyordum ama şu okuduklarım beni hayrete düşürdü. Biraz daha çalışılmış olsaydı keşke demekten başka şansımız yok. Düzelmeyecek problemler değil, ford kendini geliştirecektir diye düşünüyorum. Aracınızın sizi üzmesine haliyle üzüldüm, S modunda kullanın sizde, en azından 10 sn beklemeyin, kulakçıkları gıdıklamak ayrı bir zevk ;)

Yorum bağlantısı
serhan koçak

Büyük umutlarla bekliyordum, DSG ye alternatif olur diye düşünüyordum ama şu okuduklarım beni hayrete düşürdü. Biraz daha çalışılmış olsaydı keşke demekten başka şansımız yok. Düzelmeyecek problemler değil, ford kendini geliştirecektir diye düşünüyorum. Aracınızın sizi üzmesine haliyle üzüldüm, S modunda kullanın sizde, en azından 10 sn beklemeyin, kulakçıkları gıdıklamak ayrı bir zevk ;)

D modunda da +- kullanabiliyorsunuz anlatmaya çalıştığım D modunda vitesi yükselttiniz üçten dörde aldınız hızlandınız araç beşi istiyor ama beşe 10 saniye beklemeden kendisi atmıyor siz beşe attınız bu seferde 10 saniye yine beklemeden altıya veya gerekiyorsa tekrar dörde atmıyor yani otomatiğe tekrar geçmesi için 10 saniye beklemeniz gerekiyor

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Benzinli modellerde kuru kavrama sizin aracınızda ise yaş kavrama var sıkıntı ondan olabilir belki. Yeni kullanılmaya başlanan bir şanzıman açıkcası alırken aslında bir kumar oynamış oluyorsunuz tabi sizin hatanız değil bu olay nereden bileceksiniz böyle olacağını umarım zamanla çıkacak olan yazılım güncellemeleri ile sorununuz çözülür geçmiş olsun.

 

 

Bu arada daha önce paylaştığım focus 1.5 tdci powershift test videosunda sizin dediğinize benzer bazı şeyler söylemiş ancak pek bir rahatsızlık belirtisinden bahsetmemişler bir izleyin isterseniz (1.dk ve 4:20 dk arasında bahsetmiş)

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/271869-ford-focus-15-tdci-powershift-test/

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

1750 dd da 300 nm tork veren bir motorun 1100-1200 devirlerde vites küçültmemesi (yada büyütmemesi) gayet normal. Bendeki Cvt'li motor 240 nm tork ile 1600-1700 devirlerde vites değiştiriken yazılım attırdıktan sonra tok 300 lere çıktı değişim bandı 1100-1200 lere düştü.Hafif gaza basıncada gayet güzel toparlıyorsa hırıltı zırıltı gibi seslere fazla takılmayın. Katolagdaki yakıt tüketimi normal kullanıcıların yakalamsıda mümkün değildir. Bütün 1,6 dizel motorların yakıtlarının okuduğum forumlarda 6 litrelerde dolaştığınıda herkes belirtmektedir.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Volvodaki sanirim yagli tip sanziman. Ayni motorla kullaniliyor. Rahatsizlik verici bir bekleme veya gecikmeye denk gelmedik. Gecisleri basarili ayarliyor.

Saygilarimla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

Arkadaslarö bırde soyle bır sorun var.:))) bilen arkadaslar lutfen cvblasin. Ben Turkiyeye geldigimde bu arac ariza cikarirsa garantiden karsilanir mi? Turkiye bu garanti isine ne der?

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Bende almayı istiyordum Focus'u ama Powershift tat verir mi vermez mi endişelerim vardı hayırlısı olsun ...

Yorum bağlantısı
serhan koçak

1750 dd da 300 nm tork veren bir motorun 1100-1200 devirlerde vites küçültmemesi (yada büyütmemesi) gayet normal. Bendeki Cvt'li motor 240 nm tork ile 1600-1700 devirlerde vites değiştiriken yazılım attırdıktan sonra tok 300 lere çıktı değişim bandı 1100-1200 lere düştü.Hafif gaza basıncada gayet güzel toparlıyorsa hırıltı zırıltı gibi seslere fazla takılmayın. Katolagdaki yakıt tüketimi normal kullanıcıların yakalamsıda mümkün değildir. Bütün 1,6 dizel motorların yakıtlarının okuduğum forumlarda 6 litrelerde dolaştığınıda herkes belirtmektedir.

sorun vites küçültmemesi değil toparlayamaması zaten o kadar düşük devirde toparlaması zaman alıyor ister istemez gaza fazla basıyorsunuz bu sefer de vitesi düşürüyor aşırı istenmeyen bir hızlanma ve 3500 devir bandına çıkıyor bu seferde hemen gazdan ayağınızı çekmek zorunda kalıyorsunuz   

arkadaşlar... otomatik araç kullanımı dışarıdan göründüğü gibi çok kolay değil. aracın hangi aralıklarda ne tepkiler verdiğine alışmak gerekir. 

 

bu şanzıman uzun yıllardır volvoyla kullanılan şanzıman. herkes çok memnuni şuandaki ford kullanıcılarıda çok memnun. 

 

arada illaki sıkıntılar olabilir, ama bir kaç yorum için şanzımanı gömmeyin! gerçekten başarılı bir ürün.

şansımanı gömmek gibi bir niyetim asla yok focusu da sevmesem zaten almazdım sadece hissettiğim rahatsızlıkları paylaşmak istedim ilk defa otomatik araçta kullanmıyorum 2007 dizel cvt otomatik aracımı 2 yıl kullandım cvt konfor açısından çok daha iyiydi aracı yüksek devirli kullanmayı sevenlerde bence bu şanzımanı sevecektir ama benim gibi normal veya sakin kullanıcılar sorun yaşayacaktır diye düşünüyorum düşük devir problemini yetkili servisteki test eden usta da kabul etti tek söylediği sanırım bu şanzıman böyle çalışıyor oldu   

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...