İçeriğe Yönlendir

Focus III - Powershift Hakkında / Arızalar / Problemler


Kaan Savaş

Recommended Posts

Mehmet Vefa

Arkadaşlar bugün lpg attırdığım yere değil de farklı bir prins bayisine götürdüm.Hem lpg hem araba bilgisayara takıldı.Araç fakir yakıt uyarısından motor arıza ışığını yakmış.Yeniden ayar yapıldı.Arıza ışığı söndü.Şimdilik sorun çözüldü.Değerli bilgileriniz için ayrıca teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Bayhan

benim fikrim ,vites kolundaki butondan olabilir. tam bastırarak p ye almaya calısın. vites kolunun içinde bir ayarsızlık olabilir..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şanzıman ve kolu ayrı parçalar. Bu tip sert ve yerine oturmamış hisli kollarda. vites komplesi değişmek gerekir yağlanarak geçiştirilecek bir yeri yoktur hele ki muktese arabasın farklı ise. garanti dahilinde bastıerın


Hatta tesadüfen başlıma geldi. Ibiza da kol komplesi dğişti. Vesile ile bu tip arızalşr şanzıman tipi ile alakasızdır mesela buna da piyasada dsg yakıştırması yapılır. Dsg nin kolu da arızalı bak gibi. sizdeki powershift ile ilgisi de yoktur sadece kol arızası bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kurtaran Kurt

Arkadaslar,

 

Bende rusyadan aldim 2014 focus titanoum bendede ayni sorun basladi 2000 km de. Servise gitmeyi dusunuyorum...

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Arkadaslar,

 

Bende rusyadan aldim 2014 focus titanoum bendede ayni sorun basladi 2000 km de. Servise gitmeyi dusunuyorum...

2000 km olmayan sorun oluştu diyin normal durum derlerse.Kavrama değişimi sorunu çözer sanırım

Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

2000 km olmayan sorun oluştu diyin normal durum derlerse.Kavrama değişimi sorunu çözer sanırım

peki ne kadar kalir ellerinde?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

peki ne kadar kalir ellerinde?

Parça varsa 1-2 güne çıkar yoksa parça gelinceye kadar kullanın yada araç verirlerse bırakın servise

Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

Parça varsa 1-2 güne çıkar yoksa parça gelinceye kadar kullanın yada araç verirlerse bırakın servise

Ya buralardan iste birseyler ogreniyorumda, rusyada nasil isler bu isler net bilmiyorum. Acaba araba iadesi istesem kabul ederlermi? :D

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Rusya'nın da tüketici haklarındaki işleyiş olarak bizden farklı olacağını hiç sanmıyorum, ayrıca 2000 km sonra oluşan arızada iade olmaz bence, garanti bunun için var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Vefa

Araç yokuşlarda ve yoğun dur-kalklarda vites geçişlerinde önden şangır şangır ses getirip titreme yapıyordu.Özellikle yokuşlardaki bazı zamanlar titremeler aracı stop ettirecek ya da aracın bir yerini kıracak kadar sarsıntılı oluyordu.

1.gün serviste test edildi titreme değerleri not edildi ve ford merkez kavrama temizlenecek demişti.

2.gün yani bugün servisten aradılar gerekli temzileme işleminin yapıldığını ama sorunun çözülmediğini söylediler.Merkezden kavramanın yenisini istemişler ve haftaya salıya kadar kavramanın garanti kapsamnında değişeceğini belirttiler.Servise gittim baktım şanzıman sökülmüş yeni kavrama bekliyorlar.Yani 1 hafta araçsız kaldık.

Bu arada serviste değişimin de bir çözüm olmadığını belirttiler.Bu sorun sanıyorum modifiyeli bir şanzıman çıkarana kadar ya da kalıcı bir çözüm bulana kadar focus powershiftte devam edecek.Bu arada dün sabah arabayı servise bıraktığımda aynı sorundan dolayı başka bir focus daha bekliyordu.Sanırım tüm powershifli focuslarda aynı sorun var.

Yorum bağlantısı
Uğur Çimen

Aynı sorundan dolayı ben focusumu sattım.benim size tavsiyem ford direkt hattını arayıp mağduriyetinizi bildirin parca bekleme süreniz kısalır.kavrama değişiminden sonra o şangırdama sesi muhtemelen devam edecek bilginiz olsun.şimdiden sabır diliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Valla bu sorunun babası VW de mekatronik modülü değişimidir. Kuru çift debriyaj her zaman nezaket ister.  Sürüş stiliniz sorunlu olabilir. Bir düşünün. 

 

Yokuşlarda aracı kavramada felan tutuyor, yavaş yavaş ilerliyor musunuz? Yakıt tüketimi nasıl? bilgisayar kaç gösteriyor?

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdinc Erkan
(düzenlendi)

fiestamda aynı sorun var servise gittim yazılım yükledik  dediler ancak sorun deam ediyor, tekrar bırakıcam servise genel merkezi aradım haber bekliyorum

tarihinde Erdinc Erkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Vefa

Aracı bugün aldım.Yazdığım gibi kavrama ile alakalı ne varsa garanti kapsamında değişmiş.Çok fazla yol gitmedim ama aractaki titremeler kalkmış,vites geçişlerindeki ses çok çok nadir de olsa var gibi.Gibi diyorum çünkü arada ses geliyormuş hissine kapıldım.Gelen ses akislerden, amortisörlerden de olabilir.Psikolojik olarak o sese odaklandığım içinde olabilir.Gerek servisten gerekse şu anki aracın durumundan memnun kaldım.Araç hakkında 1-2 hafta kullandıktan sonra sağlıklı bir sonuca varabilirim diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Özgür Özoğlu

Çift kavramalı, Yarı otomatik sorunsuz şanzıman yok malesef. Emin olun arkadaşlar hem kullandım, hemde çok araştırdım; Powershift DSG'ye göre daha sağlam ve dayanıklı bir şanzıman. DSG'ninde aynı şekilde özellikle ısınınca ve 1.-2. vites arası titreme gibi yüzlerce sorun duydum ve bizzat yaşadım (Passat dsg 7 ileri). Fakat çok yoğun trafik kullanımı yaşamayan ve aracından çok memnun insanda çok fazla. Bu durumdan dolayı bazı insanlar ve özellikle doğuş otomotiv kronik arızayı kabul etmiyor. Gelişmiş ülkelerde adalet anlayışı daha gelişmiş olsa gerek ki, VW kronik sorunlu olan 7 ileri kuru tip şanzımanları çok tercih etmiyor. Genelde küçük araçlarda satıyor sadece ve onlarda da şanzımanın yükü hafif olduğu için ısınma ve titreme problemi pek çıkmıyor zaten. Yabancı siteleri incelerseniz orta ve üst segment araçları sorun çıkarmayan 6 ileri otomatik şanzıman ile satıyorlar. Şimdilik daha bilinçli araç tercihi yapmaktan başka çare görünmüyor.

Yorum bağlantısı
Özgür Özoğlu

Benzer bir konuda yaptığım açıklama aynen burada da geçerli arkadaşlar;

Çift kavramalı, Yarı otomatik sorunsuz şanzıman yok malesef. Emin olun arkadaşlar hem kullandım, hemde çok araştırdım; Powershift DSG'ye göre daha sağlam ve dayanıklı bir şanzıman. DSG'ninde aynı şekilde özellikle ısınınca ve 1.-2. vites arası titreme gibi yüzlerce sorun duydum ve bizzat yaşadım (Passat dsg 7 ileri). Fakat çok yoğun trafik kullanımı yaşamayan ve aracından çok memnun insanda çok fazla. Bu durumdan dolayı bazı insanlar ve özellikle doğuş otomotiv kronik arızayı kabul etmiyor. Gelişmiş ülkelerde adalet anlayışı daha gelişmiş olsa gerek ki, VW kronik sorunlu olan 7 ileri kuru tip şanzımanları çok tercih etmiyor. Genelde küçük araçlarda satıyor sadece ve onlarda da şanzımanın yükü hafif olduğu için ısınma ve titreme problemi pek çıkmıyor zaten. Yabancı siteleri incelerseniz orta ve üst segment araçları sorun çıkarmayan 6 ileri otomatik şanzıman ile satıyorlar.

                           Çift kavrama teknolojisini bizim üzerimizde geliştiriyorlar gibi :). Bence Çift kavrama otomatik araç için çok erken. Teknolojisi yeteri kadar geliştirilmemiş gibi görünüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Kurtaran Kurt

Arkadaslar, daha arabayi aldigim gunden beri bitmeyen problemlere bir yenisi eklendi ve bilgi ve dusuncelerinize ihtiyacim var. Gecenlerde acmistim bir konu. Ay sonunda yaklasik 3000 km lik Uluslar arasi (Git gel 6000 km) bir yol yapacagim. Arabada bir titreme var. 10 gun once servise gittim ve kaputu actiginda debriyaj balata kokusu oldugunu bitebilecegini ve garantiden degismesi gerektigini soylediler. Parcanin degismesi gelmesi ve degismesi yaklasik 3 bucuk ay suruyormus. Trafikte "N" konumuna al beklerken 5 sn den fazla "D" konumunda bekletme birsey olmaz dedi. Sizden onerilerinizi bekliyorum. SIzce fantazi yapip ben bu yola cikmalimiyim yada cikabilirmiyim veya ciksam bir sorun olur mu? Yoksa hic riske atmadan ucaklami geleyim?

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

Uçakla gel kardeş, geçmiş olsun bu arada...

Tesekkurler, Peki ne gibi bir sorunla karsilasirim. Cunku cok niyetlendim arabayla gelmeye butun hazirliklarim tamam. Moskovada 5 tane servis var gelmeden once 3`une yazildim :) onumuz hafta her birine tek tek gidecegim.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Garanti burada geçerli değildir sanırım. Sağ salim gelseniz bile burada hareket edemeyecek hale gelse cebinizden yaptırmak zorunda kalısınız. Bence riske atmaya deymez.

Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

Garanti burada geçerli değildir sanırım. Sağ salim gelseniz bile burada hareket edemeyecek hale gelse cebinizden yaptırmak zorunda kalısınız. Bence riske atmaya deymez.

Peki Fordlarin uluslar arasi garantisi yokmu? Samsun servisi aradim. sase numarasi sistemde gorunurse problem olmadan degisebilecegini soyledi. Ama garanti konusuna gelince bence konusmasini bilmeyen biriyle konusuyordum. Debriyaj bitmisse kullanici hatasidir diye tutturdu )) Powershift oldugunu tekrar tekrar bildirmeme ragmen.

En kötü ihtimal araç kiralayıp gelirsiniz.

Arac kiralamayi dusunmedim acikcasi. Burada benzin ucuz ve uzun yolda 6-7 lt/100km yaktigini dusunursek tahminimce gurcistana kadar iki bucuk depoyla gelirim gurcistandada full bir depoyla samsuna ulasirim. Toplamda maksimum 4 depo buda bana yaklasik 120$ gibi bir maliyet yaratir )) Esimle beraber gelecegimden de cok uygun olacagini dusundum :)

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Uluslararası garanti durumunu bilmiyorum maalesef. Yetkili servisin verdiği cevaba ise bizler alışığız burada sıkıntı yok :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...