İçeriğe Yönlendir

Focus III - Powershift Hakkında / Arızalar / Problemler


Kaan Savaş

Recommended Posts

Murat Atagenç
  Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu turbonun bir etkisi.. şanzımanla alakalı bir durum değil.. 

Genişlet  

Yüklenince patinaja düşmesi turbo etkisi ama torklu tam otomatikler gibi ilk kalkışı veremiyor, kavrama gecikmesi oluşuyor.

  Gökhan Albayrak yazdı:

bkz: ZF 9 ileri (Honda CRV) :good1: Temmuz ayından sonra dizel Civic 'de bu şanzımanla gelecekmiş.

Genişlet  

8 ileri önden çekişe uygun olmadığı için 9 ilerisi çıktı. 

Civicle gelirse satış patlaması yapar.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Sanmam, göçük olayı ciddi prestij kaybettirdi bilinçli kullanıcı kitlesinde. Herşey fiyata bağlı, uygun fiyatla sunulursa satışlarını arttıracağını düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
  Gökhan Albayrak yazdı:

Emmi, yazılımsal bir eksiklik de var gibi. Araç yürür yürümez 2 'ye mi atsam yoksa 1 'de mi devam etsem ikilemine düşebiliyor. Bu sorunu "S" modunda yani biraz daha devri yükselterek kullanma ile kullanıcı çözebiliyor ama "D" 'de düşük devirlerde özellikle ilk kalkıştan sonra kararsızlık yaşıyor ve bunu kabine titreme olarak hissettiriyor. 

 

bkz: ZF 9 ileri (Honda CRV) :good1: Temmuz ayından sonra dizel Civic 'de bu şanzımanla gelecekmiş.

Genişlet  

Kararsızlığı önlemenin çözümü stabil kalkış yapmak. Kalkıp normal ve orantılı şekilde gazı arttıracaksın.( ps. için öyle yani)

Kalkış yapıp hızlanmadan 10-15 km hızla gidersen şanzımanı sen şaşırtıyorsun :)  Kalkıcan hızlanarak devam edicen.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Murat Atagenç yazdı:

torklu tam otomatikler gibi ilk kalkışı veremiyor, kavrama gecikmesi oluşuyor.

 

Genişlet  

 

Ben de yaşıyorum aynı şeyleri, seri bir kalkış mümkün değil, tam gaz bas, yığılır yığılır, sonra bir anda atılır.. 

Sakin kalkarsan hiç bir sıkıntı yok.. 

Otomatik turbo bir araçta manueldeki gibi kalkamıyoruz maalesef.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
  Bünyamin Dedeoğlu yazdı:

Merhaba focus powershift şanzıman artıları eksileri nelerdir ? 

EDC yada DSG lerdeki gibi kronik arızaları varmı?

Ben bir EDC mağduru olarak araştırıp ona göre almak istiyorum, mesela EDC lerde 2013 e kadar olanlar sıkıntılı, 2014 yılında revize ettiler 

Powershift şanzımanda da bu takım sorunlar var mı ? 

Kısacası powershift korkmadan alabilirmiyim, yada alırken nelere dikkat etmeliyim, son olarak baskı balata değiştirme olayı var mı teşekkürler

Genişlet  

 

Edc ile ppwershift = getrag şanzıman yani ikiside aynı ürün.1,5 dizellerde kullanılan yağlı tiptir sorunu azdır.1,6 benzinlilerde kullanılan kuru tiptir fluenca de kullanılanın aynısıdır.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Gökhan Albayrak yazdı:

Emmi, yazılımsal bir eksiklik de var gibi.

Genişlet  

 

Var, araç yürür yürümez 2. vitese atmak zorunda hissediyor kendini çoğu zaman da 2'ye alıp yarım debriyaj yürüyor.. 

Titremenin sebebi de bu muhtemelen.. 

 

  Murat Atagenç yazdı:

Hala hızlı çalışan bir ZF üstüne şanzuman yok (bkz: BMW 8 ilerileri).

 

Genişlet  

 

Tork konvertörlü 8 ileri Zf'yi test ettim ben.. 

Ruhsuz ama seri, hızlanıyor ama hissettirmiyor, sorunsuz. Benim tercih hakkım olsa kesinlikle bunu tercih ederdim.. 

 

Yorum bağlantısı
TamerErdoğan

Bende 2014 EDC kullanıyorum sıkıntım olmamasına rağmen kontrol ettirdim serviste ve yazılım güncellemesini yaptırdım suan için cok guzel hosuma gitti eskisine göre daha seri olmuş,,cok rahatladı gidişi,

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
  M.Fatih Yüce yazdı:

 

Edc ile ppwershift = getrag şanzıman yani ikiside aynı ürün.1,5 dizellerde kullanılan yağlı tiptir sorunu azdır.1,6 benzinlilerde kullanılan kuru tiptir fluenca de kullanılanın aynısıdır.

 

Genişlet  

 

Fatih abi, Çorum servisindeki usta başı Kesin ve net olarak Getrag450 olmadığını söyledi. Getrag450 tip yağlı olanlar 130 ve 160 hp'lik motorlarda var dedi. Bizim araçlarda Getrag 250 var, 280 NM tork'a kadar dayanabilen kuru tip şanzıman, Fluence, ve daha öncesinde kullanılan EDC'den farkı yazılım olarak geliştirilmiş hali dediler. 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)
  Ramazan Turan yazdı:

 

Fatih abi, Çorum servisindeki usta başı Kesin ve net olarak Getrag450 olmadığını söyledi. Getrag450 tip yağlı olanlar 130 ve 160 hp'lik motorlarda var dedi. Bizim araçlarda Getrag 250 var, 280 NM tork'a kadar dayanabilen kuru tip şanzıman, Fluence, ve daha öncesinde kullanılan EDC'den farkı yazılım olarak geliştirilmiş hali dediler. 

Genişlet  

 

Bizim burdaki servistede bilgisayardan talismanın şanzımanı ile aynısı dedi.Araçların şasi nolarından kontrol ederek Parça kodlarına bilgisayardan bakarak söylemişti. Getrag'ın sitesindede  herhalde yalan yazacak değiller. Çokta umurumda değil bu aracı uzun süre kullanmayı zaten düşünmüyorum.Bu seneyi çıkartmaz gibi...

http://www.getrag.com/en/products/produkt_detail.html 

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bu dsg ve türevlerindeki sorunun asıl kaynağı kullanıcı ve şanzıman arasındaki iletişim kopukluğu.Bu ikili bir birlerini anlayamadıkları için şanzıman kararsız kalıyor.Benim hiç dsg aracım olmadı ama olan otomatiklerimde şanzımanın arzusuna göre vites atması için gaz pedalından hafif ayağımı çekerek bir üst vitese devir yükseltmeden atmasını sağlıyorum.Bu durumu vites atmakta kararsız olduğu zamanlar yapıyorum.Dsg ve türevlerinde şanzıman kullanıcıya devamlı bir üst vitesi ayarlarmış.Kullanıcı bir üst vites için hamle yaparsa sıkıntı yok saat gibi geçişler oluyor yok ama kullanıcı bir üst vitese geçecek gaz pedalı baskısını yapmaz ve yavaşlarsa o zaman şanzıman kararsız kalıyor.

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
  M.Fatih Yüce yazdı:

 

Bizim burdaki servistede bilgisayardan talismanın şanzımanı ile aynısı dedi.Araçların şasi nolarından kontrol ederek Parça kodlarına bilgisayardan bakarak söylemişti. Getrag'ın sitesindede  herhalde yalan yazacak değiller. Çokta umurumda değil bu aracı uzun süre kullanmayı zaten düşünmüyorum.Bu seneyi çıkartmaz gibi...

http://www.getrag.com/en/products/produkt_detail.html 

Genişlet  

Fatih abi, Seninle aynı şeyi düşünüyorum. Kuga yıl sonu kampanyası yaparsa alırım gibi... 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
  Ramazan Turan yazdı:

Fatih abi, Seninle aynı şeyi düşünüyorum. Kuga yıl sonu kampanyası yaparsa alırım gibi... 

Genişlet  

Kuga'daki şanzımanda aynı eğer otomatik dizel alacaksan...

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
  M.Fatih Yüce yazdı:

Kuga'daki şanzımanda aynı eğer otomatik dizel alacaksan...

Genişlet  

 

Kuga bakım periyoduna baktığımda 45 bin Km'de şanzıman yağ değişim periyodu var. Renault'ta bu bakım yok, bunun üzerinden giderek servisten biraz da bu bilgiyi aldım. 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
  Ramazan Turan yazdı:

 

Kuga bakım periyoduna baktığımda 45 bin Km'de şanzıman yağ değişim periyodu var. Renault'ta bu bakım yok, bunun üzerinden giderek servisten biraz da bu bilgiyi aldım. 

Genişlet  

Kugada hangi motorlarda otomatik var. Ford kitapçıkta yazan, 1.5 ve 2.0  dizel otomatiklerde yağ değişimi var. 45000km. daha önce ben o sayfanın resmini paylaşmıştım bir yerde.

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
  Önder Özcan yazdı:

Kugada hangi motorlarda otomatik var. Ford kitapçıkta yazan, 1.5 ve 2.0  dizel otomatiklerde yağ değişimi var. 45000km. daha önce ben o sayfanın resmini paylaşmıştım bir yerde.

Genişlet  

Yeni makyajlı kasada 1.5 TDCi 120 Hp, 300 Nm tork motorda,Powershift adı altında Getrag450/451 kodlu şanzıman var denildi.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
  Ramazan Turan yazdı:

Yeni makyajlı kasada 1.5 TDCi 120 Hp, 300 Nm tork motorda,Powershift adı altında Getrag450/451 kodlu şanzıman var denildi.

Genişlet  

Tamam, 1.5 (ve 2.0) lar ıslak- yağı değişen 450 kodlu şanzıman.

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
  Önder Özcan yazdı:

Tamam, 1.5 (ve 2.0) lar ıslak- yağı değişen 450 kodlu şanzıman.

Genişlet  

 

Ford 4 yıla uzattı garantisini...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

DSG nin ilk kalkışta biraz tepkisiz kalması hep 2 ile kalkmaya çalışması eğer yokuş değil ise. ( ben öyle biliyorum Dsg kullananlar yorumlasın )

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
  Hakan Gürsu yazdı:

DSG nin ilk kalkışta biraz tepkisiz kalması hep 2 ile kalkmaya çalışması eğer yokuş değil ise. ( ben öyle biliyorum Dsg kullananlar yorumlasın )

Genişlet  

 

tsi+dsg de kalkışta tepkisiz kalma diye bir şey söz konusu olmuyor (tdi değil), gaza dokunduğunda 1. viteste yürürmeye başlar eğer gaza hafif dokunmuşsan hemen 2 ye geçmeye çalışır, yok eğer patinaja düşürmeden gaza oturursan 4000-5000 devir arası 2 ye geçiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

2 ile kalkmıyor zaten. Sorun sakin kullanımda hemen 2’ye almasında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

1,0 tsi leon test etmiştim.Hafifçene kalkıyorum araç hızını almadan 3 e atıyordu.3 kere kalkış denedim bir türlü 2 yi göremedim. Test aracı 17 km.de idi :) Çift kavramalar çok fazla tasarruf odaklılar, araçlarında tork'ları kuvvetli olunca hemen üst vitese atmaya başlıyorlar.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
  Evren Erakçora yazdı:

Yokuşta bile hemen yükseltmeye çalışıyor. 

Genişlet  

 

Hatırı sayılır bir yokuşta kalkış yapınca 2 ye hiç geçmiyor nerdeyse.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

S modu var, manuel modu var, paddle shift var. Aslında DSG kullanımda çok seçenek sunuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...