İçeriğe Yönlendir

Focus III - Powershift Hakkında / Arızalar / Problemler


Kaan Savaş

Recommended Posts

serhan koçak

Osman bey çok teşekkür ederim, tam aradığım bilgi buydu. :bravo:  :bravo:

Powershift için de durum aynıymış 1-2sn vites yükseltme düğmesine basılı tutunca otomatik moda geri dönüyor, yoksa D modunda iken 15-16sn civarında beklemeniz gerekli (S modunda hiçbir şekilde otomatiğe geri dönmüyor) bu da bazen sıkıntı yaratıyor.  

osman beye bende teşekkür ediyorum henüz denemedim ama akşam ilk fırsatta deneyeceğim ama sorun şu ki osman beyin bildiği bu bilgiyi neden yetkili servisteki vatandaşlar bilmiyor ve her bilmedikleri durumda bu böyle çalışıyor deyip geçiyorlar anlamış değilim eğitim şart :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

osman beye bende teşekkür ediyorum henüz denemedim ama akşam ilk fırsatta deneyeceğim ama sorun şu ki osman beyin bildiği bu bilgiyi neden yetkili servisteki vatandaşlar bilmiyor ve her bilmedikleri durumda bu böyle çalışıyor deyip geçiyorlar anlamış değilim eğitim şart :)

 

Adam kaç aylık çalışan? Sirkülasyon oluyor hem satış elemanları hemde servis çalışanları arasında. Malesef biraz palazlanan eleman dükkan açma hevesiyle piyasaya çıkıyor. Kimi tutuluyor kimi heba olup gidiyor.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mahmut Sayar

Dsg kullanmaya başladığım ilk zamanlar hatta ilk 3-4 bin km aynı şikayetleri yaşadım. Ki dizel Jetta'da kulakçık da yoktu. Hafif eğimli yolda 55-60 km/h hızda yedinci vitese atması, düz yolda gaza biraz yüklensem de 2 deviri görmemesi ve en önemlisi düz yoldan rampaya düşük hızda çıkarken titreyecek kadar üst viteste ilerlemesi. Diğerlerini bilmem ama 1.6 Tdi dsg şanzıman ile D konumunda şöyle yavaş yavaş keyifli rampa çıkayım olayı yok. Bunu 12 bin km de yaşayamadım. İş yerimden çıkar çıkmaz 100 mt sonra 2 km kadar bir rampa vardı buraya gelince araç 3 te çıkma eğilimi gösteriyordu ya çok gaz kesip titreme sonucu vites düşecek ya da gaz verip keyifsiz ani bir hızlanma yaşıyordum. Çift kavrama bence biraz vitese müdahale istiyor, ben bu ve benzer tüm rampalarda özelikle yol kötüyse s konumunda çıkıyordum. Yine aşırı eğimli bir yokuşta kalkarken dsg hemen 1-2 yaptığı için aşırı yük biniyordu şanzımana, bunda da tiptroniğe alıp 1 de efendi efendi kalkış yapıp düzlükte D ye alıyordum. Bu hem şanzımanı koruyor, hem de yakıt tüketimine olumlu yansıyordu.

1.5 Dizel Powershifti merak ediyorum, beni tek düşündüren torkunun fazla oluşu 240-250 nm olabilirdi gibi, Ford bu kadar bekledikten sonra bu kadar sorunlu bir şanzıman üretmiş olamaz. Kanaatim 3-4 bin km sonra sizin de alışacağınız yönündedir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hakan Erciyas

merhabalar. konu uzun zaman önce kapanmış gibi ama bu hususta ben de bir şey sormak istiyorum. ben de geçen hafta 2015 model 10bin kmde powershift focus aldım. aracımda vites geçişlerinde herhangi bir titreme veya sarsıntı yok ama kafama takılan bir durum var. sadece camlar açıkken duyabileceğim seviyede ve 30 40 km hızla giderken gazdan ayağımı çektiğimde "çık çık" gibi sanki manuel araçlardaki vites geçişi gibi bi ses duyuyorum.yani o esnada hız düştüğü için vites değiştiriyor ama bu şekilde duyulması normal mi ? yeni aldığım için emin olamıyorum. teşekkürler şimdiden

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Normal iyi günlerde kullanın ilk versiyonlarda sesten çok şikayet vardı diye hatırlıyorum

Yorum bağlantısı
Hakan Erciyas

Teşekkür ederim Volkan bey. Vitesin kararsiz kalmasi ile alakalı sanırım. Bakalim umarım sorunsuz bineriz. Şikayet eden çok kisi olduğunu görünce surekli o sesleri dinler oldum arabada.

Yorum bağlantısı
Gürkan Çakıroğlu

osman beye bende teşekkür ediyorum henüz denemedim ama akşam ilk fırsatta deneyeceğim ama sorun şu ki osman beyin bildiği bu bilgiyi neden yetkili servisteki vatandaşlar bilmiyor ve her bilmedikleri durumda bu böyle çalışıyor deyip geçiyorlar anlamış değilim eğitim şart :)

Serhan bey acaba denediniz mi?

Son görüş ve kullanım detaylarını paylaşırmısınız lütfen?

Yorum bağlantısı
serhan koçak

kulakçığa basılı tutma ile vites tekrar d ye geçiyor osman beye tekrar teşekkürler düşük devir problemlerini kulakçıkla düzeltip devrini alıp vites isteyince + kulakçığa basılı tutuyorum hem vites yükseltiyor hem d ye geçiyor genel yapıya da dediğiniz gibi alışmaya başladım için açıkçası güç ve performans bu tür sorunları görmememi sağlıyor da diyebiliriz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Vefa
(düzenlendi)

Benim gibi müziğin sesini aç hocam duyulmuyor o zaman:)Bizde gelen ses söylediğiniz gibi vites yükselme ve düşmesinde kararsızlıktan kaynaklanan şangırtı şeklinde.Sizdeki ses bu şekildeyse normal.

tarihinde Mehmet Vefa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...

ford kullanıcısı olarak soyleyım ford bu otomatık vıtes ısınden anlamıyor ben suan manuel kullanıyorum ama otomatık vıteslı araclar suan ılgı alanımda otomatık alırsam kendı kanaatım  japon arabadan baska almam 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sercan AKAN59

kulakçığa basılı tutma ile vites tekrar d ye geçiyor osman beye tekrar teşekkürler düşük devir problemlerini kulakçıkla düzeltip devrini alıp vites isteyince + kulakçığa basılı tutuyorum hem vites yükseltiyor hem d ye geçiyor genel yapıya da dediğiniz gibi alışmaya başladım için açıkçası güç ve performans bu tür sorunları görmememi sağlıyor da diyebiliriz

 

Bu gün 1.5 ps kullanma şansım oldu. 20 km civarı kullandım. şunu rahatlıla söyliyebilirim mükemmel bir performans süper sessiz DIZEL motor'a sahip. "S" modunda kullandım sürekli (bu arada ilk defa otomotik araç kullandım akşam evdekilerle uzlaşma sağlayıp almayı bile düşünüyorum aracı) 160-170 km hızlara çıkmanız çok kolay ve süper bir tork çekiş gücü seri vites geçişleri ben aşık oldum araca açıkçası  :blush:  İnşallah Rabbim Bizede Almayı Nasip Eder.

 

Sürüşü Keyifli, Yol Tutuşu Mükemmel, Kasası Çok Karizmatik. :good1:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
İsa Erdoğan

70binde 2012 mondeo powershift araç buldum.bu yazılanlardan sonra hiç bulaşmasammı acaba.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Bildiğim kadarıyla son 1 yada 2 ay içerisinde powershift şanzımanlara yeni bir yazılım getirdiler. Bu yazılımı kendi aracına yükletenler söz konusu titremelerin tamamen geçtiğini yazıp çizdiler başka bir forumda. Hatta 4 yıldır bu güncellemenin nasıl getirilemediğinden dert yandılar vs. Bence korkmanızı gerektirecek bi durum olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan

Aslında iki araç buldum.ikiside 2012.

1.araç 70bin ön arka tampon boyanması lazım.ayrıca ön kaputun önünde hafif ezilme var ve boyanması lazım.ama daha öncedende kaput boyanmış zaten.

2. Araç 140binde sadece 1parça boya var.

Ben 1.seçeneği tercih etmeyi düşünüyorum.km az.tamponların boyanması sıkıntı değil.2bin tl daha ucuz.

sizlerin fikri nedir acaba.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Bildiğim kadarıyla son 1 yada 2 ay içerisinde powershift şanzımanlara yeni bir yazılım getirdiler. Bu yazılımı kendi aracına yükletenler söz konusu titremelerin tamamen geçtiğini yazıp çizdiler başka bir forumda. Hatta 4 yıldır bu güncellemenin nasıl getirilemediğinden dert yandılar vs. Bence korkmanızı gerektirecek bi durum olmaz.

bende yüklettim bu yazılımı.titreme sorunu çok hafif vardı tamamen geçti..ama uzun vadede ne olacağını kestirmek güç.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Alpay

Merhabalar öncelikle yanlış yere açtıysam konuyu eğer forum yönetimden özür dilerim;

 

Bir iki gün önce Fiesta 2012 titanium aracımı forda satarak 2016 model derin mavi otomatik şanzıman benzinli bir focus hb aldım fakat cevremden hiç olumlu yorum almadım bir çok insan rengi yüzünden satılması gerektiğinde aracın değer kaybedeceğini motor secimimin kötü olduğunu, çok sorun cıkaracağını arabanında verilen fiyat doğrultusunda o kadar etmeyeceği gibi türlü türlü yorumlar aldım. Sunroof opsiyonu ekli olan araca cok iyi bir opsiyon indirimi almama rağmen Sunroofun yersiz ve ilerleyen süreçte Trim sesi yapacağı bile söylendi. Haliyle tüm moralim bozuldu sevinemedim bile bugün arabanın siparişi verildi bir kaç gün içinde almış olacak aranızda test eden kendisi kullanan arkadaşlardan yorum ve görüş bekliyorum. (Henüz ödeme yapmadım onay imzaları atılmadı.)

Yorum bağlantısı
Alparslan Özaslan

kardeşim kim ne derse desin senin gönlünden ne geçiyorsa onu yap.ben ne alırsam alayım kimseye danışmam zevkler ve renkler tartışılmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Alpay

Aynı şeyi düşünüyorum ama ford bazen üzebiliyor insanları o yüzdende istemeden kulak asıyor olabilirim

Yorum bağlantısı
Ömer Ekinci

kimi benzinli diye çamur atar, kimi dizel diye çamur atar, kimi bu motor bu arabayı çekmez der, kimi rengini beğenmez, kimi kasanın tipini beğenmez, kimi o kadar para etmez der. önemli olan senin içine sinmesidir, kullanan da sensin parayı veren de sensin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Hocam etrafa takılmayın. Sizin içinize sindiyse olay bitmiştir. Kaldıki focus bu piyasada kalbur üstü bir araç sayılır. Üstelik sunroof opsiyonu da var. Renk de bence gayet güzel.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Milletin ağzı torba değilki büzesin..

Hayırlı olsun aracınız keyfini çıkarın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Alpay

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim fotoğrafına bakınca mutlu edebilen bir araç önceki aracımdanda çoğu konuda iyi olacağına emin gibiyim moral bozmasalar ne güzel olur :)

Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu

Yakıt olarak benzin sizi yormayacaksa bence süper bir tercih yapmışsınız. Daha aracı kullanmadan başkası için renk düşünmeyin sıfır araç almışsınız tadını çıkartın. Hayırlı olsun kazasız belasız kullanının.

Yorum bağlantısı
Mustafa Alpay

Yakıt olarak benzin sizi yormayacaksa bence süper bir tercih yapmışsınız. Daha aracı kullanmadan başkası için renk düşünmeyin sıfır araç almışsınız tadını çıkartın. Hayırlı olsun kazasız belasız kullanının.

Benzin değerlerine 2014 versiyonu olan bir arkadaşımdan baktığım kadarıyla bütcemi sarsmayacak çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...