Sani Gerşon 11 Aralık 2013 Paylaş 11 Aralık 2013 radyatör dediğim kalorifer peteği gittim bugun ustaya açtırdım içinden bir adet conta nasıl girdi bilmiyorum birde sıvı conta parçası cıktı diğer pasda cabası antifiriz olduğu halde nasıl pas olmuş şaşırdım acaba yaz boyu kalorifer kapalı kaldı hep ondan pas yapmış olabilir . Isınabiliyor musunuz şimdi bari 1 Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Isınabiliyor musunuz şimdi bari motor ısındıktan sonra sıcacık oluyor 1 Yorum bağlantısı
Enver Çatak 27 Şubat 2014 Paylaş 27 Şubat 2014 Aşağıdaki forumda vana uygulanmış. Biri okuyup çevirebilir mi? http://www.fk-oc.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?21081.0 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Şubat 2014 Paylaş 27 Şubat 2014 Aşağıdaki forumda vana uygulanmış. Biri okuyup çevirebilir mi? http://www.fk-oc.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?21081.0 Okuyup çevirmeye gerek yok aslında. Elektrikli işi manuele çevirmişler. Bayağı Türk usülü olmuş ama Yorum bağlantısı
İbrahim Çoma 15 Haziran 2014 Paylaş 15 Haziran 2014 Merhaba bugün kalorifer musluğuna enerji verip çalıştığını gördüm ve musluğa giden kablolarda 7.35 v gibi sabit bir değer okudum ve sıcak ve soğuk konuma alsam da değer değişmedi paneli sökmeye karar verdim teyp sökülmeden Panel sökülmediği için baya Uğraştırdı.Üzerinde 10 k trimpot var ve düzgün bir şekilde direnci azalıp artıyor sorun elektronik kartta diye düşünüyorum acaba temin edebileceğimiz bir yer var mı bildiğiniz? 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Haziran 2014 Paylaş 16 Haziran 2014 Merhaba bugün kalorifer musluğuna enerji verip çalıştığını gördüm ve musluğa giden kablolarda 7.35 v gibi sabit bir değer okudum ve sıcak ve soğuk konuma alsam da değer değişmedi paneli sökmeye karar verdim teyp sökülmeden Panel sökülmediği için baya Uğraştırdı.Üzerinde 10 k trimpot var ve düzgün bir şekilde direnci azalıp artıyor sorun elektronik kartta diye düşünüyorum acaba temin edebileceğimiz bir yer var mı bildiğiniz?MerhabaCikma bakmaniz harici bulunabilecek pek bir durum yok. Elektronikcilere karti gosterdiniz mi? Yorum bağlantısı
İbrahim Çoma 16 Haziran 2014 Paylaş 16 Haziran 2014 Üzerinde bulunan kartın benzerini yaptım çalıştı.Muslukla ilgili valf çekiyor fakat bırakmıyor musluğu değiştireceğim sağlam olsun baya paslanmış.Kartın baskı devresini yapıyorum şuan board üzerinde kurulu ve musluğa giden voltajı 1.25-12 volt arası gönderip sıcak soğuk kontrolünün arkasında bulunan 10 k trimpot üzerinden içeriye sıcak veya soğuk hava girişi sağlanıyor böylece büyük bir masraftan kurtulduk.Görselleri daha sonra paylaşacağım 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Çoma 16 Haziran 2014 Paylaş 16 Haziran 2014 Direksiyonun altında sağ tarafta havalandırma yön ayar dişlileri var ben sökerken fotoğrafını çekmedim şimdi toplarken sıkıntı oldu fotoğrafını paylaşabilir misiniz arkadaşlar? Yorum bağlantısı
Misafir 8 Temmuz 2014 Paylaş 8 Temmuz 2014 merhaba arkadaşlar musluk ve panel arasında mekik dokuyanlardanım ben de.. işyerinde patron alıştı artık hergün elimde kalorifer musluğunu görünce bu gün benim arabanın şanzımana da bak diye dalga geçti.. artık çözülsün şu mesele valla gına geldi bana... Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 8 Temmuz 2014 Paylaş 8 Temmuz 2014 kalorifer musluğunun yenisini almak daha doğru olur 1 Yorum bağlantısı
Harun Cenik 14 Temmuz 2014 Paylaş 14 Temmuz 2014 Bu konuyu hortlatmam gerekiyor. Aynı sorun benim flairda da var. elimle manuel nasıl değiştirebilirim bu klepe dene şeyi ? Yorum bağlantısı
Burak Fidan 28 Ağustos 2014 Paylaş 28 Ağustos 2014 (düzenlendi) Herkese selamlar. Sorunum 1- kalorifer fanı ayar düğmesi kapalı konumda olsa dahi üflengeçlerden motor sıcaklığı geliyor aracın içine 2- hem sürücü hem yolcu ayak kısmından da sürekli olarak kışın soğuk, yazın da sıcak hava geliyor. Üflengeçlerle hiçbir bağlantısı olmayarak. Dolayısıyla kışın üşütürken yazın da ısıtıyor. Yaptıklarımı madde madde yazmak istiyorum 1- öncelikle bütün tesisattaki su çamur renginde yani paslı su dolaşıyor tesisatta. 2- kalorifer musluğunu söktüğümde paslı su sebebiyle resmen musluk kurum bağlamış, temizleyebildiğim kadar temizledim ancak paslı renk gitmedi. 3- musluğa 12 volt verdem tık tık atıyor. Çalışıyor 4- musluğa gelen kabloyu multimetre ile ölçtüm voltaj sıfır. (Araç çalışır vaziyette sıcak soğuk ayarı değişse bile ) 5- motor bölmesi ile musluğun olduğu bölmeyi ayıran siyah bakalitlerde muhtelif yerlerde kırıklar ve açıklıklar mevcut. Yani motor bölümü ile tam bir sızdırmazlık sağlanamıyor. Bu sebeple motorun sıcak havası hava emme kabına giriyor yazın ve kışın 6- benzer şekilde bakalitlerin üstünde kaput altında kalacak balon fitil eksik. Yine buradan kaçak yapıyor ve yine yaz kış kalorifer fanını açtığımda sıcak üflüyor. 7- tesisattaki suyu, radyatör alt borusunu sökerek iki kez boşalttırdım tabi paslı su çıktı hep. Pasın esas kaynğı neresi o meçhul Çıkarımlarım 1- ızgara bakalitlerinin motor bölmesi ile tam bir perde görevi görerek motorun rüzgar kuvvetiyle arka yöne kaçan ısısını engelleyebilecek kadar izole edilmesi gerekiyor. 2- fan aracın sağ ön tarafında derin bir kutu şeklinde. 3- aracın altından ayak kısmına hava sızıntısı yapan yeri bulmam gerekiyor zira motor sıcaklığındansa direkt ortam sıcaklığını içeri kaçırıyor. 4- ya elektronik panelim arızalı( nasıl tespit edebilirim elektronik bilgim sıfır.) yada musluğa giden kabloda sıkıntı da olabilir. 5- tüm bu temizlik ve bakalitlerin kırık yerlerini plastik kaynağı ile tamir etmişolmama rağmen hala motor bölümü ile tam bir izolasyon sağlayamadığım için ( ve üst balon fitil de eksik olduğu için) içeriye hala sıcak hava kaçıyor. Bu sebeple elektronik paneli tamir etmeden önce iki tarafı birbirinden izole edilmesi gerekiyor. 6- özetle birçok plastik parça kırık ve çatlak olmasından ötürü sızıntı yapıyor. Sonuç: şuan için herhangi bir değişiklik yok Aksiyon : 1- balon fitil bulunacak, takılacak 2- plastik bakalitlerin motor bölmesiile tam izolasyonu sağlanacak 3- yaz zamanı içeriye üflengeçlerden soğuk hava üflemesi sağlayabilirsem kumanda panelinden musluğa elektriğin gidişini sağlanması ( bunu tabi nasıl yapacağımı şuan bilmiyorum ) Bilginize. 28 Ağustos 2014 tarihinde Burak Fidan tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Burak Fidan 28 Ağustos 2014 Paylaş 28 Ağustos 2014 Ekleme: Polen filtre kutusunda da polen filtrem yok. araç hızlandığında havanın basıncına karşı filtrenin az da olsa gelen havaya direnç yaratacağını ve üflengçlere giden hava miktarını da kısacağı kanaatindeyim. Polen filtresinin kutusu fan kutusu dediğim ön camın araç içinden bakarken sağ tarafı ve hava ızgarasının altı. Bu bütün modellerde olması lazım. 2 Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 28 Ağustos 2014 Paylaş 28 Ağustos 2014 Burak kolay gelsin Ka yı didik araştırıp çözmen için sana devlet teşvik pirimi versin 2 Yorum bağlantısı
Burak Fidan 28 Ağustos 2014 Paylaş 28 Ağustos 2014 Barış hocam teşekkürler arabayı haşat etmiş eski sahipleri resmen sürekli araba hakkında yeni bişeyler öğreniyorum sizler sayesinde.. Allah sattırmasın inşaallah ama satmalık almadım bu arabayı yoksa bu kadar mümkün değil uğraşılmaz senin dediğine benzer bişey ford otosel tamir var küçük sanyide burda, oranın sahibi de dediydi kapı içlerini elyafladım diye göstermiştim çok sağlam olduydu diye Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2014 Paylaş 28 Ağustos 2014 Önerilerim: 1- Musluğa giden hat kurcalanmamışsa çok büyük ihtimalle panel arızalı. 2- Bakalitlerin tamiri iyi olmuş 3- Polen filtresi mutlaka olmalı. Bildiğim kadarı ile klimasız modellerde dahi polen filtresi mevcut. Sonuçta klima ile alakası yok, dışarıdan gelen havayı filtreliyor. 4- Paneli kontrol etmek için çıkma alınıp denenmeli derim. 2 Yorum bağlantısı
Burak Fidan 28 Ağustos 2014 Paylaş 28 Ağustos 2014 1- Musluğa giden hat mokokoydu açtığımda hatta takılı bile değildi. Aynı kablo ile birlikte bi tane daha kablo türetmiş bir ustamız. Voltaj gelmiyor dolayısı ile hattın başlangıcını bulup bi de oradan ölçüm yapmam lazım. 2- Teşekkürler:) bakalitleri tmair ettikten sonra farkettim ki daha kırık olan başka yerler de varmış o yüzden hala motor bölmesi ile izole edemedim. tamiri çok basit diyemem ama ucuz. Siyah renkli işe yaramayan plastik ayakkabılık parçalarını bimilyoncudan 6 liraya aldığım havya ile eritiyorum iki tarafı da. Plastik soğuduğunda kaynamış oluyor. Herkese tavsiye ederim. Siyah plastik kullanmadığım traş makinası ucu bile işime yaradı hem de bir çok yerde. 3- fan motoru olduğu için her araçta 100%her araçta bulunması gerek diye kesin bir genelleme yapıyorum. Ve kesinlikle de polen filtresi 10-15 liralık bişey bursada bikaç yere sorcam bulamazsam merkez otoda 12 lira falan. 2 adet alırım biri yedek olsun. 4- Panelinse Ebay co uk da fiyatları kargo hariç 20pound kargo ücreti 12-15 pound yazıyor. 35 pound olsa 100 tl eder. Çıkma bulmak çok zor bursada dünyanın çıkmacısı var ford ka parçası olan hiç yoktu Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2014 Paylaş 28 Ağustos 2014 O halde öncelikle panelden çıkan hattı bulmanız ve musluğa sorunsuz ulaştığına emin olmanız gerekiyor. Bunun için elektronikçi bulmanız lazım. Bu işten anlayan biri lazım. Yorum bağlantısı
Alper Sakalli 3 Kasım 2014 Paylaş 3 Kasım 2014 Benim de sıcak soğuk olayı çalışmıyor hep aynı derecede sıcak hava geliyor. Sorun kalorifer musluğundan mıdır? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Kasım 2014 Paylaş 3 Kasım 2014 Benim de sıcak soğuk olayı çalışmıyor hep aynı derecede sıcak hava geliyor. Sorun kalorifer musluğundan mıdır? Kontrol panelinde sorun yoksa büyük ihtimalle kalorifer musluğudur. 1 Yorum bağlantısı
Alper Sakalli 3 Kasım 2014 Paylaş 3 Kasım 2014 (düzenlendi) panel sağlam gibi. yön ve hız fonksiyonlarında sıkıntı yok, soğuk sıcak konumlarını değiştirsem de aynı sıcaklıkta hava üflüyor. Kışın idare ederiz yaza doğru baktırmak lazım. 3 Kasım 2014 tarihinde Alper Sakalli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Kasım 2014 Paylaş 3 Kasım 2014 panel sağlam gibi. yön ve hız fonksiyonlarında sıkıntı yok, soğuk sıcak konumlarını değiştirsem de aynı sıcaklıkta hava üflüyor. Kışın idare ederiz yaza doğru baktırmak lazım. Yon ve hız fonksiyonları mekanik, sıcaklık ayarı elektroniktir. 1 Yorum bağlantısı
Erol Okcu 4 Kasım 2014 Paylaş 4 Kasım 2014 panel sağlam gibi. yön ve hız fonksiyonlarında sıkıntı yok, soğuk sıcak konumlarını değiştirsem de aynı sıcaklıkta hava üflüyor. Kışın idare ederiz yaza doğru baktırmak lazım. birde sensörüne baktır derim. benim önceki aracım fiesta 2001 di hep aynıydı sensörü cıkardıgımda sıcak taktıgımda normal serin hava gelıyordu bir de ona bak istersen. 1 Yorum bağlantısı
Burak Fidan 4 Kasım 2014 Paylaş 4 Kasım 2014 Alper ben musluğa gelen elektrik kablolarındki voltajı okudum. Daha doğrusu okuyamadım çünkü ayarı değiştirsem de voltaj yoktu sıfır mı ne okuyordu yada hiç mi okumadı öle bişey. Önce musluğa voltaj geliyor mu bak. Geliyorsa musluğa 12 volt ver çalışıyor mu ona bak. Hepsi sorunsuzsa panel çıkışından voltaj ölçebiliyorsan ölç orda problem yoksa sorun kablodadır. Eğer yok panel çıkışında da voltaj yoksa panelin kilosu 50 tl 1 Yorum bağlantısı
Ferhat Bulut 31 Aralık 2014 Paylaş 31 Aralık 2014 Arkadaşlar paneli nasıl çıkartacağız. Teybi çıkarıyorum paneli çekiyorum ama en solda halatlı olan üfleç ayarlı yeri ayıramıyorum. Çıkmazmı benmi beceremedim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts