İçeriğe Yönlendir

Ka - Kalorifer - Klima Problemleri


Engin Kırtay

Recommended Posts

Mehmet Kıdıman
Engine needs to running.

Heater control position on cold should be 0v.

Heater control position on full hot should be a steady battery voltage.

 

burdada 0 volt ile sabit bir volt kasıt 12 volt sabit gibi olmalı diyor. bugün yada yarın 0 ila 12 arası deniyeceğim .

Yorum bağlantısı
Mehmet Kıdıman

diagrama uygun cihaz yapıyorum panel  arızası olan arkadaşlar irtibata geçebilir,  yardımcı olmaya çalışırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Arkadaşlar klimasız 99 model ford ka'm da kalöriferinde sorun yoktu geçen kış. Yaz başlarken ayarını soğuğa getirdim ve bu zamana kadar da o konumda durdu. Geçen sabah araç içinde üşüyünce sıcak konuma aldım ancak araç ısınmasına rağmen buz gibi havayı üflüyordu.

 

• Acaba sorun kalörifer musluğunda mı?

 

• Bu arada aracıma haftada bir radyatör suyuna ekleme yapıyorum max'a kadar dolduruyorum yaklaşık bir hafta kadar sonra baktığımda min'in biraz altına inmiş oluyor. Acaba bunun kalörifer sistemi ile bir alakası var mıdır?

 

• Sorun muslukta ise "sıcak hava alabilmek için" musluğun orjinali ile ithali arasında çok kalite farkı oluyor mu? Biri 76 diğeri 35 TL.

 

• Bir de arkadaş sökülmesini temizlenmesini anlatmış sileceklerin nasıl söküldüğünü sormak istiyorum.

 

• Son olarak aracımın su eksiltme durumu hakkında kaçağın nereden olduğu anlamanın basit bir yolu var mıdır?

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Son zamanlarda benim aracımda da havalandırma kapalı olduğu halde havalandırma ızgaralarından sıcak hava geliyor, klima yeterince soğutmuyordu. Bugün musluğu değiştirdim, sorun çözüldü. Aşağıdaki resimde görüldüğü üzere deliği kapatan kısımda deformasyon sözkonusu. Büyük ihtimalle buradan sıcak su sızdırıyordu.

smlp0.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Kıdıman
(düzenlendi)

anlamanın en kolay yolu musluğun olduğu yeri ızgaraları sökün.

cihazın enerji kablosunu sökün ucuna voltmetre ile bağlanın. ayarı sıcaktan soguga alın 0 ila 12 volt arsı değişiyorsa panel çalışıyordur.

aküden + ve _ alın , kalın bir kablo ile cihazın enerji kablolarının olduğu yere değdirin şak diye atması lazım atmıyorsa yani çekip bırakma yapmıyorsa musluk arızalı.

 

1- orjinal ile yan sanayi arasında fark var . yan sanayi olan tam olarak kapanamıyor oda sıcak havanın kaçmasına neden oluyor. akımı arttırmak gerekiyor arttırınca da kısa sürede bozuluyor.

 

2- sileceklerin plastik koruyucusu var en altında onları sök pense ile vidasını sök kaldır gelir.

 

3- su eksiltme mevcut sorununla bakılınca musluk bağlantılarında su kaçağı olabilir. petek tıkalı olabilir oda bir yerlerden su kaçmasına neden olabilir. ızgaraları sökünce musluğun oraları incelersin oralardan kaçırıyor olabilir. 

tarihinde Mehmet Kıdıman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kıdıman

Bugün kalorifer kontrolü için yaptığım devreyi denedim çalışıyor. Bağlantıları biraz zahmetli . Kibrit kutusu büyüklüğünde bir devre oldu onu bir muhafazaya koyup akünün oralarda bir yere yerleştirdim. kontrol için bir potansio metreyi (küçük bir ayar düğmesini içeri aldım. son halini merak ederseniz resim eklerim. Dediğim gibi panel sorunu olan arkadaşlarla durumu değerlendirelim. ancak kesinlikle panelin arızalı olduğundan emin olun. Yukarıda anlattığım gibi kontrol edersiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Arkadaşlar bu arada Kalörifer musluğunu sipariş ettim orjinal olarak musluğu söktüğümüz zaman radyatördeki su tamamen boşalıyor mu?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar bu arada Kalörifer musluğunu sipariş ettim orjinal olarak musluğu söktüğümüz zaman radyatördeki su tamamen boşalıyor mu?

 

Bir miktar eksilme yapacaktır.

Renkli antifreeze eklerseniz, sizin ayrıyetten yaşadığınız eksilmenin de nereden olduğu gözükecektir.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Arkadaşlar aracımda su eksiltme sorunu vardı sorunun nereden olduğunu buldum sanayiye gittim. Ancak usta aracın soğuması lazım dedi. Hortumun orjinalini bulamam ama birseyler uydururum dedi. Şu aşamada beklemedeyim. Merkez oto yedekte hortumlar var ancak hangisi olduğunu bilemedim.

 

Yırtık olan hortum araca karşıdan bakıca silindirin arkasına giriş yapıyor manifoldun da sol yanından geçip LPG li araç olunca regülatöre giriyor. Acaba hangi hortumdur bu silindire giriş yapan. merkez oto yedekteki

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
(düzenlendi)

Bu resmi hortumun sızıntı yapan yer sarımsı olmuş

 

 

 

 

spw2r.jpg

tarihinde Turgut Yıldırım tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
(düzenlendi)

Hortum kaçağı tesbitinden önce orjinal aldığım kalörifer musluğunun montajını yaptım.

 

Temizleme yapacak arkadaşlara bir tavsiyem var. Sanırım önemli resimde de görecekler aşağıda....

 

Musluğunuz yeni değilse ve ne zaman yenilendiğini bilmiyorsanız yenisini alın çünkü resimde görüldüğü üzere 4 tane su giriş çıkışı olması gerekirken 1 tane kaldı.

 

Nedeni sanırım plastik artık çürümüş, sıcak-soğuktan... 3 yıldır araç bende ne zaman değişti veya değişti mi bilmiyorum benden önce.

 

Yaptığım hareket sadece kelepçeleri kargaburunla sıkıp geriye çekmek oldu. Çürümüş olma ihtimalini bildiğim için çok yavaş davranmama rağmen daha hortumları çekmeden kopup geldi diplerden. Kopan kısımlar hortumlarda kaldı birde onları çıkartmakla uğraştım.

 

Eğerki yenisi gelmeden temizleyeyim demiş olsaydım ki iyiki yapmamışım en az 2-3 gün aracı kullanamayacaktım.

 

Temizleme niyeti olan arkadaşlara önemle duyurayım dedim.

 

Sonuç olarak yenisini taktım ve eksilen suyu ekleyip denedim sıcak-soğuk kalörifer artık çalışmakta.

 

Çalışma alanınız dar oluyor özellikler benim gibi iri eliniz varsa biraz sıkıntılı oluyor kargaburunda ucu ince olunca kelepçeleri tutup sıkmakta zor oldu biraz belki başka bir alet kullanılabilir.

 

 

 

sq18f.jpg

tarihinde Turgut Yıldırım tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sanıyorum üstündeki fabrika çıkışı. Yıkarsanız üretim yılını görebilirsiniz :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Can Göze

dostlar ben yeni aldim sifir orjinal aldim 80tl ye izmirden ata sanayiden taktik takmadan once voltmetre ile olcum yaptım suguk konumda 0 volt sicakta 13v larda arac calisirken sonra cihazi taktik sicak geldi direk soguk ceviriyorum soguk olmuyo acaba biraz sure mi gerekli yada aldigim bozuk mu ki?

Yorum bağlantısı
Can Göze

lütfen bir resimde koyar mısınız ? ben bulamadım o meneti.

Bu arada ön panelinde soguk sıcak geçişi arızası olan varsa 2 haftaya gelecek olan sipariş devre elemenları ile benzerini yapıcaz arkadaşlarla. burdan yazarım.

 

Bu soguk sıcak geçişi yapan motor ( sileceklerin altındaki 2 hortumlu olan) panel soguga döndürüldüğünde 8,5 volt sıcaga döndürüldüğünde 12 volt arasında voltaj değiştiren bie parca olarak düşünüyorum. volataj arttıkca yay çekiliyor ve sıcak havaya geçiş yolu saglıyor. Daha detaylı bilgisi olan paylaşabilirse sevinirim..  

yok sogukta 0 volt guc yok sıcakta aku gucu 13.40 larda aralarda volt 8 lere falan dusmuyo amper dusuyo sanırım hafif aciyo tam ayar yapmak imkansiz galiba

Yorum bağlantısı
Can Göze

garipdir bu sabah calisti sorun yok sabah bastım mars soguga aldim baya bi gezdim arac fan acti vs 90 derecelerde hava buz geliyo sicaga aldim ısındı bi anda sonra devam ettim yola baya bi  sicak oldu arac :) soguga aldim tabi hemen sogumadi yavas yavas ılıdı 5 dakkaya soguk geldi, petegin icindeki su soguması gerekiyor tabi  bakalim orjinal aldık sonucta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ramazan Elbaşı

Merhaba, hafta içinde kalorifer musluğunu söktürüp inceledim. Temizliğini yaptıktan sonra voltaj vererek denedim. Soğukta su geçişini tam kapatıyor.

Motor uzun yolda soğukta iken musluk sıcağa geçiyor ve kabin içi aşırı ısınıyor, sağlam görünen musluğa ne oluyor da sıcak suyu geçiriyor?

Kontağı çevirdiğimizde kalorifer musluğunun devreye girme sesi (tak diye bir ses) duyulması normal mi?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Barış Kalkan

bir sürü para verip kasım ayında orjinal musluk alıp termostat ile beraber değiştirdim, havalar soğudu motor sıcaklığıda gayet iyi ısınıyor fakat bir haftadır arabanın kaloriferinde sıkıntılar var bazen çok güzel ısıtırken bazen hep soğuk üflüyor iki gündürde kalorifer musluğu sanki azıcık açılmış gibi üflüyor, fan normal çalışıyor,şöylede bir durum var, iç aydınlatma ışıkları yanıyor ama kalorifer ve fan düğmelerinin ışıkları yanmıyor acaba arkadan soketimi çıktı ne oldu acep ışıklarla ilgili bir durum olabilirmi yada muslukmu sorunlu?

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Yurtdışından klima kontrol paneli aldım. Sonuç yine aynı; klimayı açınca içeri sıcak hava gelmeye devam ediyor. Musluk sağlam, 12v verince kapanıyor. Geriye kablo kopukluğu ya da röle, sigorta arızası ihtimali kalıyor. Mevcut çözümüme devam. Musluğun kablosunu çakmağın kablosuna bağladım. Küllüğün altına monte ettiğim basit bir düğmeyi de bu kabloya bağladım. Düğmeye basarak musluğu içerden kapatıp açabiliyorum böylece. Dezavantajı düğme açık unutulduğunda akü bitme riski yüksek.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

bir sürü para verip kasım ayında orjinal musluk alıp termostat ile beraber değiştirdim, havalar soğudu motor sıcaklığıda gayet iyi ısınıyor fakat bir haftadır arabanın kaloriferinde sıkıntılar var bazen çok güzel ısıtırken bazen hep soğuk üflüyor iki gündürde kalorifer musluğu sanki azıcık açılmış gibi üflüyor, fan normal çalışıyor,şöylede bir durum var, iç aydınlatma ışıkları yanıyor ama kalorifer ve fan düğmelerinin ışıkları yanmıyor acaba arkadan soketimi çıktı ne oldu acep ışıklarla ilgili bir durum olabilirmi yada muslukmu sorunlu?

 

Yurtdışından klima kontrol paneli aldım. Sonuç yine aynı; klimayı açınca içeri sıcak hava gelmeye devam ediyor. Musluk sağlam, 12v verince kapanıyor. Geriye kablo kopukluğu ya da röle, sigorta arızası ihtimali kalıyor. Mevcut çözümüme devam. Musluğun kablosunu çakmağın kablosuna bağladım. Küllüğün altına monte ettiğim basit bir düğmeyi de bu kabloya bağladım. Düğmeye basarak musluğu içerden kapatıp açabiliyorum böylece. Dezavantajı düğme açık unutulduğunda akü bitme riski yüksek.

 

Muhtemelen paneller bozuk.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

klimayı açınca sürekli sıcak hava geliyorsa klima borularında delik olabilir.Klima gazına baktırılmalı. Ben xenonları taktırırken adam klima borusunu zorlamış ve o da kırılmıştı klimayı açınca anladım.Sürekli sıcak hava geliyordu.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Muhtemelen paneller bozuk.

 

kesin panel bozuk uğradım elektrikçiye musluk çalışıyor, petektede tıkanma yok aküden direk 12 volt alıp musluğa verdiğinde sorunsuz açılıyor ama panelden açılmıyor tam olarak. geniş bir vakitte tekrar gidicem ve paneli söktürücem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Cık Cık radyatör tıkanmış ne yaptıysak omadı elektrik gidiyor musluğa ve açılıyor panelde kontrol edildi sıkıntı yok musluk çıkarılıp direk bağlandı termostad sorunlu diye 88 derece (orjinal 88 miş fordcu dedi) olan ile bir daha değişti ama yinde ılık veridoyr dün vakit az olduğundan radyatörcüye gidemedim sökmeden açıyorlarmış bugün bir daha gidicem. bırrrr donuyorum arabada :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Cık Cık radyatör tıkanmış ne yaptıysak omadı elektrik gidiyor musluğa ve açılıyor panelde kontrol edildi sıkıntı yok musluk çıkarılıp direk bağlandı termostad sorunlu diye 88 derece (orjinal 88 miş fordcu dedi) olan ile bir daha değişti ama yinde ılık veridoyr dün vakit az olduğundan radyatörcüye gidemedim sökmeden açıyorlarmış bugün bir daha gidicem. bırrrr donuyorum arabada :D

 

Radyatör tıkalıysa sökülüp açılması daha doğru olur. Sökülmeden tıkanıklık açıldığında, içindeki parçalar nereye gidecek :shok:

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

radyatör dediğim kalorifer peteği gittim bugun ustaya açtırdım içinden bir adet conta nasıl girdi bilmiyorum birde sıvı conta parçası cıktı diğer pasda cabası antifiriz olduğu halde nasıl pas olmuş şaşırdım acaba yaz boyu kalorifer kapalı kaldı hep ondan pas yapmış olabilir .

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...