Fatih Başaran 12 Ağustos 2012 Paylaş 12 Ağustos 2012 Forumda çok konuşuldu bu konu ama aynı arıza bende de var. Uzun yol yaparken fan sıcak konumdada olsa soguk konumdada olsa havalandırmalardan hep sıcak hava geliyor üstelik kalorifer kapalı iken, uzun yolda cok can sıkıcı oluyor ama bu sorunu tek başıma çözebileceğimi sanmıyorum. Bu sorunu kime göstermeliyim oto elektrikçisinin mi eli yatkındır bu işe yoksa başka bir bölümmü sanayide, Kalorifer muslugunun arızalı olup olmadığını bilmiyorum belki arıza paneldede olabilir bunun testini nasıl yapıcam Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 12 Ağustos 2012 Paylaş 12 Ağustos 2012 Forumda çok konuşuldu bu konu ama aynı arıza bende de var. Uzun yol yaparken fan sıcak konumdada olsa soguk konumdada olsa havalandırmalardan hep sıcak hava geliyor üstelik kalorifer kapalı iken, uzun yolda cok can sıkıcı oluyor ama bu sorunu tek başıma çözebileceğimi sanmıyorum. Bu sorunu kime göstermeliyim oto elektrikçisinin mi eli yatkındır bu işe yoksa başka bir bölümmü sanayide, Kalorifer muslugunun arızalı olup olmadığını bilmiyorum belki arıza paneldede olabilir bunun testini nasıl yapıcam Fatih, Öncelikle ön ızgarayı söküp musluğa giren soketi söküp, soket uçlarını ampermetre yardımıyla ölçmeni öneririm. Panelde soğuktan sıcağa aldığında voltaj değişiyor mu bakabilirsin. Eğer herhangi bir değişiklik yoksa sorun paneldedir. Ayrıca istersen bu hafta içi bir akşam benim paneli senin araca takıp test etmene yardımım olabilir, senin için daha kolay olur...benimki klimalı (4 tuşlulardan) Yorum bağlantısı
Fatih Başaran 12 Ağustos 2012 Paylaş 12 Ağustos 2012 Cihan bendeki klimasız iki tuşlu versiyonu istanbulda akşam senle buluşup bir el atalım istersen istanbul bağcılardayım bu hafta içi gündüz oglen aksam hiç farketmez buluşup bi el atabiliriz sanada uyarsa Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 13 Ağustos 2012 Paylaş 13 Ağustos 2012 Cihan bendeki klimasız iki tuşlu versiyonu istanbulda akşam senle buluşup bir el atalım istersen istanbul bağcılardayım bu hafta içi gündüz oglen aksam hiç farketmez buluşup bi el atabiliriz sanada uyarsa Eğer bayramdan sonraki cumartesi sabahı gelebilirsen hem gündüz gözüyle musluğu söker temizleriz hem başka sıkıntılar da varsa onlara da bir göz atarız..tam gün mesai diyorum.. Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 13 Ağustos 2012 Paylaş 13 Ağustos 2012 Tebrik ederim cok guzel bir calisma elinize saglik. İc sirkulasyon konusunda bende ayni problemi yasiyorum daha ilgilenemedim sanirimnsiz benden once cozeceksiniz (msj telefondan yazildigi icin TR karakter sorunu vardir) Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 13 Ağustos 2012 Paylaş 13 Ağustos 2012 Tebrik ederim cok guzel bir calisma elinize saglik. İc sirkulasyon konusunda bende ayni problemi yasiyorum daha ilgilenemedim sanirimnsiz benden once cozeceksiniz (msj telefondan yazildigi icin TR karakter sorunu vardir) Teşekkür ederim Tolgahan, İç sirkülasyonun tamiri epey detaylı, ben korkuyorum artık tekrar ön konsola girişmeye..geçici bir süre askıya aldım Yorum bağlantısı
Fatih Başaran 13 Ağustos 2012 Paylaş 13 Ağustos 2012 Arkadaşlar bugun birşey farkettim sizinde fikirlerinizi almak istiyorum. Benim arabamdada klasik sorun vardı daha oncede yazdım kalorifer sürekli sıcak üflüyor hatta fan kapalı iken uzun yolda giderken içeriye sıcak hava geliyordu. Bu konudaki resimlere de bakarken dedim şu kaputu bir açayım da bir bakayım ne var neyok. Olaya giriyorum Kalorifer musluğunun olduğu yere malum iki tane hortum giriyor. Benim o hortumların solda olanında ( arabaya karşıdan bakıyorum gibi düşünün) vana olduğunu gordum. ufak bir vana sağ ve sola doğru dönüyor. Onu kapattığımda yani mevcut yonden tersi doğru cevirince araba ile 15 20 km yaptım ve fan acık olmasına ragmen oradan ılık hava geldiğini gördüm normalde sıcak hava üflüyordu. O vanayı oraya neden koydular. Eger sıcak suyun kalorifere gitmesini engelleyen bir vana ise öylede tahmin ediyorum bunun arabanın genel devir daimi ile alakası varmıdır? yani onu kapalı gezsem bir sıkıntı olur mu , oraya kasıtlı olarak koydulduğu kesin Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 14 Ağustos 2012 Paylaş 14 Ağustos 2012 Arkadaşlar bugun birşey farkettim sizinde fikirlerinizi almak istiyorum. Benim arabamdada klasik sorun vardı daha oncede yazdım kalorifer sürekli sıcak üflüyor hatta fan kapalı iken uzun yolda giderken içeriye sıcak hava geliyordu. Bu konudaki resimlere de bakarken dedim şu kaputu bir açayım da bir bakayım ne var neyok. Olaya giriyorum Kalorifer musluğunun olduğu yere malum iki tane hortum giriyor. Benim o hortumların solda olanında ( arabaya karşıdan bakıyorum gibi düşünün) vana olduğunu gordum. ufak bir vana sağ ve sola doğru dönüyor. Onu kapattığımda yani mevcut yonden tersi doğru cevirince araba ile 15 20 km yaptım ve fan acık olmasına ragmen oradan ılık hava geldiğini gördüm normalde sıcak hava üflüyordu. O vanayı oraya neden koydular. Eger sıcak suyun kalorifere gitmesini engelleyen bir vana ise öylede tahmin ediyorum bunun arabanın genel devir daimi ile alakası varmıdır? yani onu kapalı gezsem bir sıkıntı olur mu , oraya kasıtlı olarak koydulduğu kesin Fatih, o vanayı kalorifer musluğunu bypass edip manuel çözüm için koyuyorlar. En meşhur elektrikçi numarasıdır, çok seviyorlar vanaları (hele arabaya uygun olmayan bir parçayı arabaya takmaya bayılıyorlar) Bir elektrikçi bana da teklif etmişti, artık nasıl baktıysam hiç sesini çıkartmadı döndü gitti içeri.. Genel devir daim için için bir sıkıntısı olmadığını söylerler fakat yine de 100% emin değilim. Yorum bağlantısı
Fatih Başaran 14 Ağustos 2012 Paylaş 14 Ağustos 2012 Vay be ben ilk defa duydum bu olayı çok kestirme çözüm olmuş genel devir daimi ile alakası olup olmadığını ögrenmem lazım onun sıcak soguk ayar sorununu çözene kadar öyle kullanacağım Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Ağustos 2012 Paylaş 14 Ağustos 2012 Bildiğim kadarıyla bu tip manuel bypass'lar ileride kalorifer sistemine sıkıntı yaratıyordu. Tam hatırlamıyorum ama Yorum bağlantısı
Özgür Keskin 17 Ağustos 2012 Paylaş 17 Ağustos 2012 fatih başaran arkadaşım aynı vanalar bendede var dediğin gibi bende vanalar kapalı konumda duruyor.içeri şuan ılık üflüyor.arabayı yeni aldım.aldığım kişi kışın vanaları açarsın dedi.bakalım görücez nolcağını.bu arada içerdeki kalorifer panelinde fan kademe tuşu hariç hiç biri çalışmıyor.bigün açıp el atıcam.bu ka beni derti yaptı Yorum bağlantısı
İsmail Masat 24 Ağustos 2012 Paylaş 24 Ağustos 2012 bende elimle içinde açılıp kapanan kapağına müdahele ederek çalışmasını sağlıyorum çalıştırmasam dışarının tüm kokuları filtre ne kadar yeni değiştirlmiş olsada içeri aldığı için rahatsız ediyor bende acil bir çözüm arıyorum onun ismi nedir değiştirlmesi yada tamiri ne kadar tutar saygılarımla Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 25 Ağustos 2012 Paylaş 25 Ağustos 2012 bende elimle içinde açılıp kapanan kapağına müdahele ederek çalışmasını sağlıyorum çalıştırmasam dışarının tüm kokuları filtre ne kadar yeni değiştirlmiş olsada içeri aldığı için rahatsız ediyor bende acil bir çözüm arıyorum onun ismi nedir değiştirlmesi yada tamiri ne kadar tutar saygılarımla Ismail Bey, Parçanın ismini ben "klepe" diye biliyorum. Tamiri veya değişimi için havalandırma kutusunun açılması, bunun için de ön konsolun sökülmesi gerekiyor. Ustaların en sevmediği iştir. Emin olun ne tutar hiç bilmiyorum.. Yorum bağlantısı
Yağız Ardalı 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Cihan ; Öncelikle başarılı bir çalışma yapmış ve değerli bilgiler vermişsin. Diğer arkadaşlar gibi bende sana teşekkür ediyorum. Aracım klimalı , ve bu sorunu bende yaşıyorum. Fan sistemini aktif hale getirmemiş olsam bile ,araç hareket halindeyken sıcak hava üflüyor. Sanırım bu sebeptendir ki klimayı açtığımda sağlıklı bir verim alamıyorum. (klima gazı yeni dolmuş olup herhangi bir sorunu yok) Ayrıca iç hava dolaşım sistemi de çalışmıyor, düğmesine bastığımda ışığı yanıyor ama , galiba havayı yine dışarıdan alıyor. Burada yazılanlardan anladığım kadarıyla bu sorunun sebebi de yine kalorifer musluğu.(düzeltme; yok bu farklı bir sorun galiba ??? ) Aracı bir iki güne kadar bakıma sokacağım, bu sıkıntıyı da servis yetkilisine anlatmayı düşünüyorum ama ,sanki bu işin sonunda epey parçalanırım gibi hissediyorum. Eğer aynı sorundan muzdarip arkadaşlarla ortak bir çalışma yapacaksanız bendi de haberdar ederseniz sevinirim. Eskiden olsa cesaret edip , tarifin üzerine bir ameliyat yapardım ama şu an bu ameliyatı yaparsam hasta ölür gibime geliyor. Elimde silecekler , panel, musluk falan tamircinin yolunu tutmak istemiyorum. Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 12 Eylül 2012 Paylaş 12 Eylül 2012 Cihan ; Öncelikle başarılı bir çalışma yapmış ve değerli bilgiler vermişsin. Diğer arkadaşlar gibi bende sana teşekkür ediyorum. Aracım klimalı , ve bu sorunu bende yaşıyorum. Fan sistemini aktif hale getirmemiş olsam bile ,araç hareket halindeyken sıcak hava üflüyor. Sanırım bu sebeptendir ki klimayı açtığımda sağlıklı bir verim alamıyorum. (klima gazı yeni dolmuş olup herhangi bir sorunu yok) Ayrıca iç hava dolaşım sistemi de çalışmıyor, düğmesine bastığımda ışığı yanıyor ama , galiba havayı yine dışarıdan alıyor. Burada yazılanlardan anladığım kadarıyla bu sorunun sebebi de yine kalorifer musluğu.(düzeltme; yok bu farklı bir sorun galiba ??? ) Aracı bir iki güne kadar bakıma sokacağım, bu sıkıntıyı da servis yetkilisine anlatmayı düşünüyorum ama ,sanki bu işin sonunda epey parçalanırım gibi hissediyorum. Eğer aynı sorundan muzdarip arkadaşlarla ortak bir çalışma yapacaksanız bendi de haberdar ederseniz sevinirim. Eskiden olsa cesaret edip , tarifin üzerine bir ameliyat yapardım ama şu an bu ameliyatı yaparsam hasta ölür gibime geliyor. Elimde silecekler , panel, musluk falan tamircinin yolunu tutmak istemiyorum. Klima musluğu gibi gözüküyor evet. Yarım saat veya bir saatlik işi var..biraz cesaret 1 Yorum bağlantısı
Yağız Ardalı 12 Eylül 2012 Paylaş 12 Eylül 2012 Bu sabah aracımı bakım sebebiyle servise verdim. Saat 12 gibi arayıp bitmek üzere olduğunu söylediler. Kalorifer sorununa bakıp bakmadıklarını sorduğumda " ha doğru bir de o vardı , tamam o nada bakıyoruz" deyip telefonu kapattılar. Yaklaşık 4 saat oldu , ne arayan var ne soran Ben arayıp ta moralimi bozmak istemiyorum, onlar arasın diye bekliyorum , bakalım ne olacak. Aracın iç hava üfürüğüde çalışmıyordu . Hani güzel tarafından bakarsam, sanki kalorifer musluğunu halletmişler de , şimdi de arızalı olan iç hava dolaşım tertibatını tamir ediyorlarmış diye düşünüyorum. Bakalım... Onlarda çözemezse iş bana kalacak , elime baltayı alacağım. Yorum bağlantısı
Erman Devrim 13 Eylül 2012 Paylaş 13 Eylül 2012 Evet arkadaşlar Yaz başında kalörfer musluğunu arıza panelde olduğu için 8cm bir boru ile direk bağlayıp kalörfer peteklerine gidenleri iptal etimiştim yaklaşık 3 aydır bu şekilde binip içeri sıcak hava gelme sorununu çözmüştüm Malum kış yaklaştığı için bugün motoru tekrar bağladım ve kalörfer peteğine sıcak havayı yolladım Şu an için bi sorun patlama çatlama damlama görünmüyor bence kalörifer musluğu komple iptal edilip oraya bir vana koymak çok çok çok mantıklı.Ki Ka'nın kronik sorunu olduğu için bence bu parça İPTAL edilmeli Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 14 Eylül 2012 Paylaş 14 Eylül 2012 Cihan özel mesaj atıyorum ama gitmiyor sanırım sorun var cvp yazıcam mesajına ahanda oldu gitti tamamdır Yorum bağlantısı
İsmail Masat 26 Eylül 2012 Paylaş 26 Eylül 2012 Ismail Bey, Parçanın ismini ben "klepe" diye biliyorum. Tamiri veya değişimi için havalandırma kutusunun açılması, bunun için de ön konsolun sökülmesi gerekiyor. Ustaların en sevmediği iştir. Emin olun ne tutar hiç bilmiyorum.. teşekkür ederim bir klimacıya uğrayıcaz artık Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Eylül 2012 Paylaş 26 Eylül 2012 Ismail Bey, Parçanın ismini ben "klepe" diye biliyorum. Tamiri veya değişimi için havalandırma kutusunun açılması, bunun için de ön konsolun sökülmesi gerekiyor. Ustaların en sevmediği iştir. Emin olun ne tutar hiç bilmiyorum.. en az 350 TL tutar sadece sökmesi, ehil fordcunu sevdiği iştir, malum ciro Yorum bağlantısı
Fırat Özdemir 27 Eylül 2012 Paylaş 27 Eylül 2012 Ismail Bey, Parçanın ismini ben "klepe" diye biliyorum. Tamiri veya değişimi için havalandırma kutusunun açılması, bunun için de ön konsolun sökülmesi gerekiyor. Ustaların en sevmediği iştir. Emin olun ne tutar hiç bilmiyorum.. cihan profildeki araç: tabanway çok orjinal olmuş) 1 Yorum bağlantısı
Can Göze 7 Haziran 2013 Paylaş 7 Haziran 2013 bende elimle içinde açılıp kapanan kapağına müdahele ederek çalışmasını sağlıyorum çalıştırmasam dışarının tüm kokuları filtre ne kadar yeni değiştirlmiş olsada içeri aldığı için rahatsız ediyor bende acil bir çözüm arıyorum onun ismi nedir değiştirlmesi yada tamiri ne kadar tutar saygılarımla elinle nereye mudale ediyosun anlatirmisin bendede takili kaldi sanirim birde arac giderken 100 km hizla fan kapalida olsa hava geliyo inceden ic konumaaldigimzda kesilmesi gerekmis Yorum bağlantısı
Can Göze 7 Haziran 2013 Paylaş 7 Haziran 2013 Bu hiç önerilmiyor, sağlıklı olmadığı söylendi. ben anlan veremedim benim aracdada direk baglı kı sıfır valf aldım orjinal panel saglam kapiyo aciyo ama gedene sanki klimanın performanci ni etkiliyor izmir malul sicak su an direk bagli baglayan arkadas sunu dedi zati dedi valf acikken su donuyor kalorifer peteginde kapali iken donmeden geri cıkıyo diger uctan bolece direk baglarsan ayni mantik hep sogukta gibi olacagindan bi sorun olmaz dedi ama vana koymak sakıncali olabilir dedi cunku suyun gidisini durduruyosun dedi acaba dogrumu valf sogukta iken suyu diger taraftan geri mi yolluyor petege girmeden yoksa valf suyun gidisini bir vana gibi kesiyormu? Yorum bağlantısı
Can Göze 12 Haziran 2013 Paylaş 12 Haziran 2013 aynı sorun bendede var isiği yanıyor ama tepki yok ses de yok klemepeden aciyomu kapiyomu belli değil diger tuslar calisiyor klima sis cam rezistans falan. Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar 13 Haziran 2013 Paylaş 13 Haziran 2013 Merhaba, iç/dış havalandırma seçi motoru geçmiş dönemlerde arızalandıysa motora gelen kablo çıkartılmıştır.Çünkü tak tak tak diye yaklaşık 5-6 sn kontağı her açtığınızda veya seçici düğmeye bastığınızda ses çıkartıyor.Bunun sebebi motor içindeki dişlilerin sıyırmasıdır. Yolcu kısmından torpido altına fener yardımıyla bakın motoru ve bağlantı soketini göreceksiniz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts