Erman Devrim 26 Haziran 2012 Paylaş 26 Haziran 2012 Çok faydalı paylaşım olmuş Bu arada Cuma günü itibariyle Ford KA ma kavuştum,tabiki benimde kalörifer musluğu hep sıcakta kalıyor resimlerden yola çıkıp bir kontrol edeyim 1 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 26 Haziran 2012 Paylaş 26 Haziran 2012 Elinize sağlık güzel paylaşım olmuş. Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 26 Haziran 2012 Paylaş 26 Haziran 2012 Merhabalar, Arabayı çalıştırırken 5-6 saniye boyunca torpidonun altından gelen dişli sesinin sebebinin sirkülasyon yönü seçici olduğundan artık eminim. Ayrıca "İç hava - Dış hava" seçeneği düğmesine basınca daha ağır bir dişli sürtme sesi de yapıyor. Zannedersem bu hafta sonu tamir edeceğim kısım bu olacak. Daha önce nasıl açıldığına veya tamir edildiğine dair tecrübesini paylaşabilecek arkadaşımız var mı? Sitedeki "Servis El Kitabı"nın linki de çalışmadığından, elinde "Servis El Kitabı" bulunan bir arkadaşımız benimle paylaşabilir mi? Şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Necat Ertan 26 Haziran 2012 Paylaş 26 Haziran 2012 Genelde bu arıza giderilmekten ziyade, iç hava sirkülasyonu konumunda ilgili motorun elektrik bağlantısı kesilerek geçici çözüm üretiliyor. İç - dış hava sirkülasyonunu sağlayan motor çalışmadığından dolayısıyla seste yapmıyor Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 26 Haziran 2012 Paylaş 26 Haziran 2012 Sağolun Necat Bey, Ben iki seçeneği de aktif olarak kullandığımdan tamir etmek zorundayım maalesef. Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş 26 Haziran 2012 Paylaş 26 Haziran 2012 Vaay, çok iyi bir kılavuz olmuş. Bu arada, su deposunun kapağı ve içindeki su nerede Her ikinize de te Vaay, çok iyi bir kılavuz olmuş. Bu arada, su deposunun kapağı ve içindeki su nerede Arkadaşlar Sani hatırlattı yazmayı unutmuşum: Kalorifer musluğunu sökmeye başlamadan önce motor soğutma suyunu doldurduğumuz kutunun kapağını açıyoruz ve tüm işlem boyunca açık tutuyoruz. Musluğu sökerken normal olarak hortumlardan bir kısım su dökülecek. İşlem bittiğinde, eksilen motor soğutma suyunu tamamlamadan kesinlikle aracı veya kaloriferi çalıştırmıyoruz ki bir çuval incir sağlam dursun... Her ikinize de teşekkürler , tecrübeler böyle konuşturulur... Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 26 Haziran 2012 Paylaş 26 Haziran 2012 Valla bu ustanın sunumu gibi birşey olmuş.Entegreler,potansimetreler,baypaslar falan.Beni fazlasıyla aşan bir durum ama biraz elektiriksel bilgisi ve merakı olanlar için gayet faydalı görünüyor.Çabanıza sağlık... Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 26 Haziran 2012 Paylaş 26 Haziran 2012 (düzenlendi) Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için... Hepimiz arabalarımızı seviyoruz ve biraz da merak sahibiyiz. Bütçelerimiz sınırlı, bu da bizi kişisel çözümler aramaya ve öğrenmeye zorluyor diyelim... Bu hafta sonu için "iç-dış hava sirkülasyon seçici" tamiratı için bilgi topluyorum. Yardımlarınızı eksik etmeyin, yeni konu da açtım..servis kitapçığı arıyorum. Ayrıca olumlu / olumsuz tecrübesi olan arkadaşlar yeni konuyda bilgilerini paylaşırlarsa çok memnun olurum. Bu onarımı da aynı şekilde ayrıntılarıyla anlatmak niyetindeyim.. 26 Haziran 2012 tarihinde Cihan KILIÇ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erman Devrim 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 Vallaha ben söktüm musluğu motoru temizledim aküden denedim çalışıyor yanlız benim reziztasn düğmesi falanda çalışmıyor sanırım elektrik devrelerinde bir sıkıntı var bende kalörifer peteğinden sıcak suyu ayırdım mecburen direk bağladım şu yazı atlatırım en azından Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 ben iç sirkülasyon düğmesine bastığımda ışık aktif fakat sanırım çalışmıyor. Normalde diğer araçlarda iç sirkülasyon aktif olduğundan havalandırma daha gürültülü çalışıyor benim araçta şu an böyle bir durum yok ? siz problemi nasıl giderdiniz acaba ? Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 ben iç sirkülasyon düğmesine bastığımda ışık aktif fakat sanırım çalışmıyor. Normalde diğer araçlarda iç sirkülasyon aktif olduğundan havalandırma daha gürültülü çalışıyor benim araçta şu an böyle bir durum yok ? siz problemi nasıl giderdiniz acaba ? Henüz gidermedim, şu an araştırıyorum.. bu hafta sonu 4-5 saat vakit bulabilirsem bir ucundan başlama niyetindeyim.. Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 Vallaha ben söktüm musluğu motoru temizledim aküden denedim çalışıyor yanlız benim reziztasn düğmesi falanda çalışmıyor sanırım elektrik devrelerinde bir sıkıntı var bende kalörifer peteğinden sıcak suyu ayırdım mecburen direk bağladım şu yazı atlatırım en azından Erman benim rezistans düğmesi de aynı durumda. Şu an devre şemasını bulmaya çalışıyorum. Giderebilirsem seninkiyle de ilgilenmeye çalışırım... Sen direkt bağlayıp vakit kazanmışsın yalnız tavsiyem: dikkat et gözün kulağın radyatör fanında olsun, soğutmayı kesmediğinden emin ol ve suyunu her gün kontrol et. 1 Yorum bağlantısı
Erman Devrim 28 Haziran 2012 Paylaş 28 Haziran 2012 Erman benim rezistans düğmesi de aynı durumda. Şu an devre şemasını bulmaya çalışıyorum. Giderebilirsem seninkiyle de ilgilenmeye çalışırım... Sen direkt bağlayıp vakit kazanmışsın yalnız tavsiyem: dikkat et gözün kulağın radyatör fanında olsun, soğutmayı kesmediğinden emin ol ve suyunu her gün kontrol et. Evet Ne bu panleden çektiğimiz ben musluğu direk bağlamanın bir sorun yaratcağını düşünmüyorum keşke hepsi ortak bir panele bağlı olmasaydı da ayrı ayrı anahtarları olsaydı ozaman işimiz daha kolay olurdu Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 28 Haziran 2012 Paylaş 28 Haziran 2012 Serhat Bey, Rölani kontrol valfi elektronik olarak devri kontrol eder. Klima açıkken dahi en fazla 50 devir/dk. düşürür ya da yükseltir. Üzerindeki kapağın altında ayar yapılabilecek bir vida mevcuttur fakat, siz o vidaya müdahale ettiğiniz anda valf artık görevini yapamaz. Ford Escort'um da aynı valften vardı ve kaç tane değiştirdim sayısını hatırlamıyorum, dolayısıyla acı ve masraflı bir tecrübe oldu benim için. Tavsiyem ise orjinal bir valfi bir kereye mahsus takmanız ve motorunuzun yakıt girişlerinden hava almadığına emin olmanız. Motor bloğunun üzerindeki yağ kapağından genelde hava alır Ford Ka. Akünüzün 60 amper olması gayet iyi, klimayı ilk açışınızda ve çekişte motor daha az zorlanır, farlarınız ve ışıklarınızda fazla bir düşme & kısılma olmaz. Klima kompresörünüz zorlanıyor gibi gözüküyor, zorlandıkça yüksek akım çekiyor bu da devrin normalden fazla düşmesine sebep oluyor. Benim yorumum budur, umarım faydalı olur.. Ben o vidayla çok oynadım Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 30 Haziran 2012 Paylaş 30 Haziran 2012 lokasyon yakn olsaydı yardımcı olurduk birbirimize fakat değil. Bakalım umarım bireysel çaba ile çözebileceğimiz birşeydir, sonuçları bekliyorum. Kolay gelsin şimdiden. Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar 1 Temmuz 2012 Paylaş 1 Temmuz 2012 (düzenlendi) Merhaba, Kalorifer motorum çalışmıyor sanırım arızalandı ya da kazan içinde olduğu için sökmeden ne olduğunu anlayamıyorum. Arızalı olduğunu nasıl anladığımı konuyu uzutmadan,kazan üzerindeki elektrik kablosuna aküden direk akım verdim çalışmıyor. Kalorifer kazanını daha önceden söken veya nasıl söküldüğü konusunda tecrübesi olan arkadaş varsa paylaşabilir mi?. Teşekkürler. 1 Temmuz 2012 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi İmla kurallarına uyunuz.Başlığa "bilen"ilave edildi. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Temmuz 2012 Paylaş 1 Temmuz 2012 Hiç tecrübem olmadı bu konuda maalesef. İstanbul'da Osman Usta'ya göstermenizi öneririm. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 1 Temmuz 2012 Paylaş 1 Temmuz 2012 Sigortasını kontrol ettiniz mi?Aküden hangi uçlara elektrik verdiniz,tahminim öyle dışarıdan elektrik vererek zor çalıştırırsınız Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar 1 Temmuz 2012 Paylaş 1 Temmuz 2012 Sorunu çözdüm arkadaşkar. Fan soketinin dibindeki şase pabucun kablosu kopmak üzere olduğunu tespit edip kesip lehimleyip makoronladım. Fanım artık çalışıyor, fanı sökmekten kurtuldum. Teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 1 Temmuz 2012 Paylaş 1 Temmuz 2012 Halil Bey merhabalar, Kalorifer motoruna ulaşmak için tüm konsolu sökmek gerekiyor. Bir haftadır arıyorum fakat ancak İspanyolca bir Servis Kılavuzu bulabildim. Detaylı olarak çizimlerle anlatıyor. Benim aracımda sirkülasyonu değiştirmeye yarayan klepe diş sıyırıyor, o da kalorifer motorunun altında yani sizin de benim de yapmamız gereken iş aynı gibi.. Bu hafta sonu konsolu komple çıkartmayı düşünüyordum fakat vakit bulamadım. Önümüzdeki cumartesi sabahı girişmeyi planlıyorum. Katılmayı düşünürseniz buyrun gelin beklerim İstersen önümüzdeki cumartesi Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 1 Temmuz 2012 Paylaş 1 Temmuz 2012 Ben mesajı yazarken Halil Bey de sorunu çözdüğünü yazıyormuş.. Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar 1 Temmuz 2012 Paylaş 1 Temmuz 2012 Merhaba Cihan bey, Kalorifer için verilmiş sadakam varmış sökmeden hallettim Aracınızaki sirkülasyonu değiştirmeye yarayan klepe tayp altındaki kumanda paneli üzerinde çark sistemi var sorun ondan olabilir kolay sökülen bir parça. Hafta sonu yakın akrabamın nişan törenine katılacağım için müsait olamıyacağım. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 Vakit sıkıntısı nedeniyle ancak dün arabaya vakit ayırabildim Yaklaşık 3 saate yakın uğraşım sonuç vermedi ve havalandırma kutusuna ulaşmak için tüm çabam boşa gitti. Bu kutu, birbirine geçme yaklaşık 3 ana, belki 20 yan parçadan oluşuyor ve kaportaya vida ile tutturulduğu yer de zaman saatini hemen iki yanı. 2 vidayı sökebilsem 3 ana parçayı birbirlerinden ayırabilecektim.. Oraya müdahale edebilmek ve vidaları açabilmek için bir ara öyle bir akrobasi yaptım ki, apartmandaki komşular oraya sıkışıp kaldım zannetmiş. Bu sefer yorgunluk da fazlaydı, bir sürü parçanın benzinle temizliğini yaptım, tıkanan hortumu vs. açtım. ama bir dahaki sefere elimden kurtulamayacak. Beklemede kalınız, Deli İbrahim 1 Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 Evet sirkülasyon değiştirici orada, fakat iç-dış ayrımını yapan klepe havalandırma kutusunun içinde maalesef, tam kabus.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts