Serkan Yıldırım 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 Şurada fiesta için aynısı denenmiş ben kendi imkanlarımla arızayı giderdikten sonra gördüm. Belki sadece ka için bakan arkadaşlar olursa buraya da konu açmak istedim. Panelin sökülmesi çok da karmaşık değil, ara işlemlerin resmini malesef çekemedim. Yıldız tornavida, torx tornavida, lehim makinesi, IRFL 4105 transistör gerekli. Arızalı olan parça resmin tam ortasındaki kondansatörün solundaki parça, üzerinde Ph80 52-10A yazıyor. Yerine takılacak olan parça. 3 Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay 16 Kasım 2017 Paylaş 16 Kasım 2017 tamir öncesi ne tür bir arıza verdi? klima mı çalışmıyordu? kolay gelsin Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Kandaş 19 Kasım 2017 Paylaş 19 Kasım 2017 öncelikle merhaba ben geçen sene kalorifer musluğunu değiştirdim bir sorun yoktu geçenlerde havalar soğuyunca sıcağı çalıştırmak istedim ama yine soğutmuyordu bakılınca herşey normal görünüyor paneli konrol ettim elektrik geliyor musluk valfi açılıp kapanıyor ama borulara bakınca musluktan sonrasına su o kadar yavaş ilerliyor ki.(50 km yol yaptıktan sonra bile 1. kademe fanı açınca 1-2 saniye sıcak verip sonra tekrar soğuk vermeye başlıyor). kalorifer radyatörünü de kontrol eetim tıkanıklık varmı diye ondada bi problem yok biraz uzun oldu kusura bakmayın ama nolur bilen biri varsa yardımcı olsun bu kışı soğukta donarak geçirmek istemiyorm:((((( Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Kandaş 19 Kasım 2017 Paylaş 19 Kasım 2017 37 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Motor ısınıyor mu ? evet ısınıyor hararet fanı falanda çalışıyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Kasım 2017 Paylaş 20 Kasım 2017 Kalorifer peteğinin tıkanık olup olmadığına nasıl emin siniz? Musluk hala bozuk olabilir zira piston tam açılmıyor olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Kasım 2017 Paylaş 20 Kasım 2017 Bir oto elektrikçi temizleme işlemi yaparak kontrol edecek bunu. Tıkalı mı musluk mu açmıyor çıkar ortaya Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım 6 Şubat 2018 Paylaş 6 Şubat 2018 Yok, kalorifer musluğuna elektrik gitmiyordu. Haliyle aracın içini ısıtma veya soğutma seçeneğiniz olmuyor. Genelde hep sıcak üflüyor. @Doğukan Çoktay Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Şubat 2018 Paylaş 6 Şubat 2018 Bu konuyu niye yeni gördüm yahu Ellerinize sağlık. Her zaman musluk olmuyor sorun işte 1 Yorum bağlantısı
Şahin Kutun 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 önemli bir konu her ka kullanıcısının işe yarayabilir aynı sıkıntı benim araçtada var. Lakin ben birşey anlamadım ney nasıl oluyor sorun bendemi? Yorum bağlantısı
Fatih Balcı 4 Mart 2018 Paylaş 4 Mart 2018 Herkese merhaba,klimanın tüm pozisyonları ayak tarafı hariç çalışıyor ama ayaklar çok geç ısınıyor.Bunun sebebi ne olabilir? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 On 04.03.2018 at 11:04, Fatih Balcı yazdı: Herkese merhaba,klimanın tüm pozisyonları ayak tarafı hariç çalışıyor ama ayaklar çok geç ısınıyor.Bunun sebebi ne olabilir? Yönlendiren klepede veya halatta sorun vardır muhtemelen. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 (düzenlendi) Arkadaşlar videoda da tarif etmeye çalıştım. Benim kalorifer iç sirkülasyonu kazara bir iki kez çalışmıştı. Sonra çalışmadı. Aslında elzem bir şey değil ancak, yine de çalışsın istiyorum. Göğsün çok altında kaldığı için hemen ulaşamadım havaların biraz ısınmasını bekliyorum. Şimdi sıkıntı şu: iç-dış hava akımını sağlayan bir klepe var, bu klepe bir motor marifetiyle kontrol ediliyor. İki konumu olması gerekir, açık ve kapalı, ancak ben her kontağı açtığımda, hava sirkülasyon motoru, konumunu dışarı alma yönünde dönüyor. Panelden düğmesine bastığımda geri dönüyor. Sorun şu ki, klepe yalnız belirli bir derece dönebilir şekilde tasarlanmış olmalı. Klepede limit sviç olsa, motor konumundayken daha fazla dönmesini engellese diyorum ama o zaman da kontak açıkken motora gelen kablo arasına yerleştirilmesi gerekir. Sorum şu, bu klepe motorunun çalışması bu şekilde mi ? Yoksa benimkinde mi bir sıkıntı var ? 12 Mart 2018 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 Muhtemelen içiinde bi switch var, sona gelince elektriği kesiyordur diye düşünüyorum. Teknik yapısını görmedim ama mantık olarak böyle olmamalı. Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 Sona geldiğini anlayacak bir sistem var gibi görünmüyor, dediğim gibi elektriğin kesilebilmesi için o motora gelen 3 kabloya müdahale etmek gerek. Belki klepe sona dayandığında artık hareket edemeyecek nasıl olsa diye öyle yapmışlardır ancak bu da gereksiz bir enerji tüketimi olur. Zaten araç motor kablosuna konuma göre sürekli elektrik veriyor ama motor 6 sn dönüp duruyor. Led falan bağladığımda sürekli yanıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 iç konumda bırakıp kontağı kapatıp açınca iç konumda mı kalmasını isityoruz? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı: iç konumda bırakıp kontağı kapatıp açınca iç konumda mı kalmasını isityoruz? Hayır abi, araç her kontak açılışında dış konuma dönüyör klape. Olay ise, zaten son pozisyonu dışarıdaydı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 taam yani dönmesin mi isteiyouz yoksa başka bir arıza mı var ben anlamadım da Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 14 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: taam yani dönmesin mi isteiyouz yoksa başka bir arıza mı var ben anlamadım da Tabi, ilk marşta dönmemeli mantık olarak. Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay 6 Mart 2018 Paylaş 6 Mart 2018 bende de aynı arıza var daha doğrusu çalışmıyor.nasıl söktünüz anlatabilir misiniz ? Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 6 Mart 2018 Paylaş 6 Mart 2018 Motorun içinde de switch yok diye hatırlıyorum. Bir süre çalışıp duruyor. Bir çok model de öyle. Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım 6 Mart 2018 Paylaş 6 Mart 2018 (düzenlendi) @Doğukan Çoktay hocam yolcu tarafına eğilip alttan baktığınızda, kapı tarafına en yakın yerde motor. Zaten kabloları takip etseniz de bulursunuz. 3 kablolu o alanda bir tek bu var sanıyorum. 3 tane de yıldız vida tutuyor. Kısa yıldız tornavida ile sökersiniz. Yunus Emre, klepe tozdan sıkışmıştır, onu temizlerseniz çalışır demişti. Klepeye alttan ulaşmak pek mümkün değil gibi, sileceklerin altındaki siyah ızgaraları falan söktükten sonra polen filtresi var, alttan bakınca polen filtresi tarafında kalan bir kaç somun gördüm, belki yukarıdan sökülür. Ford mühendisleri belki limit sviç falan koymak yerine klepe üzerinden mekanik olarak çözmüş olabilirler, görmeden karar veremiyorum @Mustafa Arıkan Aynen hocam 6 sn kadar çalışıp duruyor. 6 Mart 2018 tarihinde Serkan Yıldırım tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Balcı 9 Mart 2018 Paylaş 9 Mart 2018 On 05.03.2018 at 19:46, Sani Gerşon yazdı: Yönlendiren klepede veya halatta sorun vardır muhtemelen. teşekkür ederim,klima düğmesini çevirirken her kademeyi hissediyorum orada takılıyor ama ayak kademesinde akıyor değiştirmem gerekecek o zaman Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart 2018 Paylaş 9 Mart 2018 On 04.03.2018 at 11:04, Fatih Balcı yazdı: Herkese merhaba,klimanın tüm pozisyonları ayak tarafı hariç çalışıyor ama ayaklar çok geç ısınıyor.Bunun sebebi ne olabilir? yüze üflerken daha sıcak, ayak bölümü daha mı ılık? hava akımı gücü arası da fark var mı? Yorum bağlantısı
Burak Kara 9 Mart 2018 Paylaş 9 Mart 2018 (düzenlendi) Daha once disli tamirati icin acmistim icini. Icinde switch bulunmuyor. Acmadan once konum algilayan potansiyometre vardir demistim ama oyle bir sey de gorememistim. Bu araba uzerinde takiliyken bu kadar uzun sure hareket etmiyor sanki. Cikan ses baya kisa ama takili degilken cok donuyor. Kafama takildi calisma sekli simdi 9 Mart 2018 tarihinde Burak Kara tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts