İçeriğe Yönlendir

Ka - Kalorifer - Klima Problemleri


Engin Kırtay

Recommended Posts

Serkan Yıldırım

Şurada fiesta için aynısı denenmiş :) ben kendi imkanlarımla arızayı giderdikten sonra gördüm. Belki sadece ka için bakan arkadaşlar olursa buraya da konu açmak istedim.

 

Panelin sökülmesi çok da karmaşık değil, ara işlemlerin resmini malesef çekemedim. Yıldız tornavida, torx tornavida, lehim makinesi, IRFL 4105 transistör gerekli.

 

Arızalı olan parça resmin tam ortasındaki kondansatörün solundaki parça, üzerinde Ph80 52-10A yazıyor.

 

4GWJGp.jpg

 


 

 

Yerine takılacak olan parça.

 

Ay8lLq.jpg

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

tamir öncesi ne tür bir arıza verdi? klima mı çalışmıyordu? kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Kandaş

öncelikle merhaba ben geçen sene kalorifer musluğunu değiştirdim bir sorun yoktu geçenlerde havalar soğuyunca sıcağı çalıştırmak istedim ama yine soğutmuyordu bakılınca herşey normal görünüyor paneli konrol ettim elektrik geliyor musluk valfi açılıp kapanıyor ama borulara bakınca musluktan sonrasına su o kadar yavaş ilerliyor ki.(50 km yol yaptıktan sonra bile 1. kademe fanı açınca 1-2  saniye sıcak verip sonra tekrar soğuk vermeye başlıyor).  kalorifer radyatörünü de kontrol eetim tıkanıklık varmı diye ondada bi problem yok biraz uzun oldu kusura bakmayın ama nolur bilen biri varsa yardımcı olsun bu kışı soğukta donarak geçirmek istemiyorm:(((((

Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Kandaş

 

37 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor ısınıyor mu ?

evet ısınıyor hararet fanı falanda çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kalorifer peteğinin tıkanık olup olmadığına nasıl emin siniz? Musluk hala bozuk olabilir zira piston tam açılmıyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir oto elektrikçi temizleme işlemi yaparak kontrol edecek bunu. 

Tıkalı mı musluk mu açmıyor çıkar ortaya

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Serkan Yıldırım

Yok, kalorifer musluğuna elektrik gitmiyordu. Haliyle aracın içini ısıtma veya soğutma seçeneğiniz olmuyor. Genelde hep sıcak üflüyor. @Doğukan Çoktay

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu konuyu niye yeni gördüm yahu :)

Ellerinize sağlık. Her zaman musluk olmuyor sorun işte :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Kutun

önemli bir konu her ka kullanıcısının işe yarayabilir aynı sıkıntı  benim araçtada var. 

Lakin ben birşey  anlamadım ney nasıl oluyor sorun bendemi? :)

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Fatih Balcı

Herkese merhaba,klimanın tüm pozisyonları ayak tarafı hariç çalışıyor ama ayaklar çok geç ısınıyor.Bunun sebebi ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
On 04.03.2018 at 11:04, Fatih Balcı yazdı:

Herkese merhaba,klimanın tüm pozisyonları ayak tarafı hariç çalışıyor ama ayaklar çok geç ısınıyor.Bunun sebebi ne olabilir?

Yönlendiren klepede veya halatta sorun vardır muhtemelen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım
(düzenlendi)

Arkadaşlar videoda da tarif etmeye çalıştım. Benim kalorifer iç sirkülasyonu kazara bir iki kez çalışmıştı. Sonra çalışmadı. Aslında elzem bir şey değil ancak, yine de çalışsın istiyorum. Göğsün çok altında kaldığı için hemen ulaşamadım havaların biraz ısınmasını bekliyorum. 

 

Şimdi sıkıntı şu:
iç-dış hava akımını sağlayan bir klepe var, bu klepe bir motor marifetiyle kontrol ediliyor. İki konumu olması gerekir, açık ve kapalı, ancak ben her kontağı açtığımda, hava sirkülasyon motoru, konumunu dışarı alma yönünde dönüyor. Panelden düğmesine bastığımda geri dönüyor. Sorun şu ki, klepe yalnız belirli bir derece dönebilir şekilde tasarlanmış olmalı. 

Klepede limit sviç olsa, motor konumundayken daha fazla dönmesini engellese diyorum ama o zaman da kontak açıkken motora gelen kablo arasına yerleştirilmesi gerekir.

Sorum şu, bu klepe motorunun çalışması bu şekilde mi ? Yoksa benimkinde mi bir sıkıntı var  ?

 

 

 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Muhtemelen içiinde bi switch var, sona gelince elektriği kesiyordur diye düşünüyorum. Teknik yapısını görmedim ama mantık olarak böyle olmamalı.

Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım

Sona geldiğini anlayacak bir sistem var gibi görünmüyor, dediğim gibi elektriğin kesilebilmesi için o motora gelen 3 kabloya müdahale etmek gerek. Belki klepe sona dayandığında artık hareket edemeyecek nasıl olsa diye öyle yapmışlardır ancak bu da gereksiz bir enerji tüketimi olur. Zaten araç motor kablosuna konuma göre sürekli elektrik veriyor ama motor 6 sn dönüp duruyor. Led falan bağladığımda sürekli yanıyor.

m2grX8.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

iç konumda bırakıp kontağı kapatıp açınca iç konumda mı kalmasını isityoruz?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

iç konumda bırakıp kontağı kapatıp açınca iç konumda mı kalmasını isityoruz?

Hayır abi, araç her kontak açılışında dış konuma dönüyör klape. Olay ise, zaten son pozisyonu dışarıdaydı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

taam yani dönmesin mi isteiyouz yoksa başka bir arıza mı var ben anlamadım da

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
14 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

taam yani dönmesin mi isteiyouz yoksa başka bir arıza mı var ben anlamadım da

Tabi, ilk marşta dönmemeli mantık olarak.

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

bende de aynı arıza var daha doğrusu çalışmıyor.nasıl söktünüz anlatabilir misiniz ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Motorun içinde de switch yok diye hatırlıyorum. Bir süre çalışıp duruyor. Bir çok model de öyle.

Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım
(düzenlendi)

@Doğukan Çoktay hocam yolcu tarafına eğilip alttan baktığınızda,  kapı tarafına en yakın yerde motor. Zaten kabloları takip etseniz de bulursunuz. 3 kablolu o alanda bir tek bu var sanıyorum. 3 tane de yıldız vida tutuyor. Kısa yıldız tornavida ile sökersiniz. Yunus Emre, klepe tozdan sıkışmıştır, onu temizlerseniz çalışır demişti. Klepeye alttan ulaşmak pek mümkün değil gibi, sileceklerin altındaki siyah ızgaraları falan söktükten sonra polen filtresi var, alttan bakınca polen filtresi tarafında kalan bir kaç somun gördüm, belki yukarıdan sökülür. Ford mühendisleri belki limit sviç falan koymak yerine klepe üzerinden mekanik olarak çözmüş olabilirler, görmeden karar veremiyorum :unsure2:

 

@Mustafa Arıkan Aynen hocam 6 sn kadar çalışıp duruyor.

tarihinde Serkan Yıldırım tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Balcı
On 05.03.2018 at 19:46, Sani Gerşon yazdı:

Yönlendiren klepede veya halatta sorun vardır muhtemelen.

teşekkür ederim,klima düğmesini çevirirken her kademeyi hissediyorum orada  takılıyor ama ayak kademesinde akıyor değiştirmem gerekecek o zaman 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 04.03.2018 at 11:04, Fatih Balcı yazdı:

Herkese merhaba,klimanın tüm pozisyonları ayak tarafı hariç çalışıyor ama ayaklar çok geç ısınıyor.Bunun sebebi ne olabilir?

yüze üflerken daha sıcak, ayak bölümü daha mı ılık? hava akımı gücü arası da fark var mı?

Yorum bağlantısı
Burak Kara
(düzenlendi)

Daha once disli tamirati icin acmistim icini. Icinde switch bulunmuyor. Acmadan once konum algilayan potansiyometre vardir demistim ama oyle bir sey de gorememistim.

Bu araba uzerinde takiliyken bu kadar uzun sure hareket etmiyor sanki. Cikan ses baya kisa ama takili degilken cok donuyor. Kafama takildi calisma sekli simdi :)

tarihinde Burak Kara tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...