İçeriğe Yönlendir

Ka - Kalorifer - Klima Problemleri


Engin Kırtay

Recommended Posts

Sani Gerşon
(düzenlendi)

hayırlı olsun öncelikle.

muhtemelen kalorifer musluğudur. parçacılarda 80-130tl arası değişiyor.

montajı ile birlikte olsun en fazla 150tl.

tarihinde Sani Ger?on tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Fatih Kasa

fiestamda kalorifer musluğu değiştirdiğim de sorun kalmamıştı. Ancak orijinal parça kullanın yuksa sıcak su sızdırıyor ve gene içerisi sıcak oluyor bilginizee

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yetkili serviste 150 liraya yaptırmıştım. elektrikli bir vana parçası. kronik sorun sanırım demek ki.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
İbrahim Haluk Yurtsev

arkadaşlar merhaba.aranıza yeni katıldım.98 ka var bende.bir sorunum var.kalorifer motoru 4 üncü kademede çok sesli çalışıyor.nedeni ne olabilir.ayrıca yenisini almaya kalksam nerde bulabilirim.internet sitelerini dolaşıyorum ama fard ka kalorifer motoru olarak bulamadım.yardımcı olursanız sevinirim.saygılar.

Yorum bağlantısı
İbrahim Haluk Yurtsev

ayrıca ka nı kalorifer musluğunun 39.24 tl ye aldım.yarım saatlik bir uğraşı sonucu kendim taktım.:)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Timuçin Aktan

Merhaba arkadaşlar,

Ben de aranıza yeni katıldım. 98 KA 1.3'üm var. benim de kaloriferim ısıtmıyordu. Kalorifer musluğu denilen parçayı bir saat kadar uğraştıktan sonra iki kişi söktük ve hortumları doğrudan bağladık. Tabii, ısı ayar düğmesi iptal oldu ve havalandırmayı açtığımda sadece sıcak hava üflüyor. Bunun araca bir zararı olur mu? yoksa yenisini alıp takmam mı gerekiyor?

Bu arada sökme işlemi eğer zararsızsa ayrımtılarıyla anlatabilirim. Sadece bir yıldız tornavida, bir pense ve bir ingiliz anahtarıyla parça sökülebiliyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba arkadaşlar,

Ben de aranıza yeni katıldım. 98 KA 1.3'üm var. benim de kaloriferim ısıtmıyordu. Kalorifer musluğu denilen parçayı bir saat kadar uğraştıktan sonra iki kişi söktük ve hortumları doğrudan bağladık. Tabii, ısı ayar düğmesi iptal oldu ve havalandırmayı açtığımda sadece sıcak hava üflüyor. Bunun araca bir zararı olur mu? yoksa yenisini alıp takmam mı gerekiyor?

Bu arada sökme işlemi eğer zararsızsa ayrımtılarıyla anlatabilirim. Sadece bir yıldız tornavida, bir pense ve bir ingiliz anahtarıyla parça sökülebiliyor.

Musluğun sökmenin bir süre sonra borulara zarar vererek boruları patlattığını duydum. Doğruluğunu bilemem...

Yorum bağlantısı
Timuçin Aktan

Musluğun sökmenin bir süre sonra borulara zarar vererek boruları patlattığını duydum. Doğruluğunu bilemem...

Teşekkürler, bana da sistemin sürekli açık olmasının kalorifer radyatörlerine zararı olabilirmiş gibi geliyor. Malum, radyatör felaket bir yerde, onu değiştirmek istemem. Artık, yaza doğru muayene yaklaşırken yenisini takarım. Tabii, önce kalorifer ayar düğmesinde bir arıza olmadığından da emin olmam gerekecek :)

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Serhat Çitak

Arkadaşlar malum yaz geldi klimayı kullanayım istedim . Akü 60 amper yeni . Rolant devrim 900 .

Klimayı açınca titreyerek öyle bir çekişten düşüyor ki ! Yavaşladığımda da stop ediyor. Devrini rolanti valfinden

yükseltince,stop yok ama yakıt artıyor,fan açıyor,bariz şekilde çekiş düşüklüğü ,devam ediyor.Neden yapabilir acaba ? En çokda merak ettiğim ideal 900 devrinde iken yapmaması mı gerekir ? Ve de acaba 98 model ka ma sonradan mı klima takıldıda birşeyleri uymadı ?

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Serhat abi ölçüm yaptığımız gün senin rolantin 825 civarı cıkmıştı dimi öyle hatırlıyorum rolanti valfi ile oynayıp düşürmüştün,

ka ların normal rolantiasi kullanma klavuzunda yazan 875 + - 50 ilk çalıştırmada 900 sonra 875e düşüyor ısındıgında standartı bu, seninki 825 olduığundan sanırım klima ile kaldırmıyor ve stop ediyor bence böyle

birde klima açık olduğunda nerdeyse tüm otomobiller çekişten biraz kaybeder lüx otomobiller hariç :D

o gün konuşurkende Fırat abide söylemişti klimayı açtığım anda araba bayılıyor sorun yok bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

klima gazı çok ise yapar, gazın yağlama özelliği gitti ise yapar, kompresör pistonunda sorun varsa yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar

çekişten düşmesi normaldir. benim diğer aracım 2009 vw polo. klimayı en yüksek devirde mi kullanıyorsunuz? yüksek devirde stop poloda da oluyor. elektriksel bir problem olduğunu düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Serhat abi ölçüm yaptığımız gün senin rolantin 825 civarı cıkmıştı dimi öyle hatırlıyorum rolanti valfi ile oynayıp düşürmüştün,

ka ların normal rolantiasi kullanma klavuzunda yazan 875 + - 50 ilk çalıştırmada 900 sonra 875e düşüyor ısındıgında standartı bu, seninki 825 olduığundan sanırım klima ile kaldırmıyor ve stop ediyor bence böyle

birde klima açık olduğunda nerdeyse tüm otomobiller çekişten biraz kaybeder lüx otomobiller hariç :D

o gün konuşurkende Fırat abide söylemişti klimayı açtığım anda araba bayılıyor sorun yok bence

890 diye ölçtük hatırlıyorum hakan hatırlar belki.

çekişten düşmesi normaldir. benim diğer aracım 2009 vw polo. klimayı en yüksek devirde mi kullanıyorsunuz? yüksek devirde stop poloda da oluyor. elektriksel bir problem olduğunu düşünmüyorum.

fatih bey 1. kademede oluyor 4.kademede de farketmiyor aynı .Tabi araç sürekli yol alırken sorun yok.Ama ışıklara geldiğinde stop.Pek anlamam ilk arabam ama çekişten epey düşüyor hafif yokuşu klima açık iken çıkamıyorum mesela

hocam elektriklerde sigorta atmış da olabilir..

Olabilir belki baktırmam lazım

klima gazı çok ise yapar, gazın yağlama özelliği gitti ise yapar, kompresör pistonunda sorun varsa yapar.

Verdiğiniz bilgi teknik açıdan kafaya yatkın bunun için klimadan iyi anlayan bir ustanın bakması

Rolanti valfinde sorun var..

Sanmam çünkü yeni ve orjinal

boğaz kelebeğinin kirli olmasıda bir ihtimal ;)

Bu ihtimal geçenlerde pırıl pırıl temizlettikten sonra ortadan kalktı diyebilirim yazmışken boğaz gaz kelebeği temizliği ve manifolt temizliğini şiddetle tavsiye ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Rölanti ayarını klima açık iken devir saatine göre değil de motor sesini dinleyerek yapın.

Öncelikle ka araçlarında malesef ki devir saati yok.Rolanti ayarını dediğiniz gibi motor sesine göre yaptım ama epey bi devrini yükseltmiş oldum tabi ölçtürmekde lazım ama açmayan fanım hemen açtı ideal rolanti ayarından uzaklaştım hali ile yükseltince buda işime gelmiyor ki yakıt dan kar etmek için yoksam yükseltince rolantiyi stop kalkıyor ama 900 devirde klimayı açınca stop etmesine mana veremiyorum tamam 10 beygir götürür diyorlar zaten 60 beygir ama takıldı ise bu araçda muhakkak 900 ideal rolanti devrinde klimayı açınca bu kadarda devirden düşmesinde stop etmesinde birşey vardır şüphesi ile yaklaşmamda doğaldır sanırsam

Yorum bağlantısı
İsmail Yanık

Öncelikle ka araçlarında malesef ki devir saati yok.Rolanti ayarını dediğiniz gibi motor sesine göre yaptım ama epey bi devrini yükseltmiş oldum tabi ölçtürmekde lazım ama açmayan fanım hemen açtı ideal rolanti ayarından uzaklaştım hali ile yükseltince buda işime gelmiyor ki yakıt dan kar etmek için yoksam yükseltince rolantiyi stop kalkıyor ama 900 devirde klimayı açınca stop etmesine mana veremiyorum tamam 10 beygir götürür diyorlar zaten 60 beygir ama takıldı ise bu araçda muhakkak 900 ideal rolanti devrinde klimayı açınca bu kadarda devirden düşmesinde stop etmesinde birşey vardır şüphesi ile yaklaşmamda doğaldır sanırsam

Rölantim 900 rpm de sabit kalsın hem klimam çalışırken fan devreye girmesin hemde arbam çekişten düşmesin diye beklemeniz normal değil.

Devir yükselteme yapıp biraz beklemeniz gerekir. Anlık ayar sizi yanıltabilir. Ayar yaptıktan sonra birkaç kez gaz verip azıcık ayar düşürerek deneyin.

Ayrıca klima açıldığında fan ın devreye girmesi normaldir, condenser ( klima gaz radyatörü ) soğutmaya başlıyor çünkü.

Benim fiesta da klima düğmesine bastığınız anda rölenti 100 rpm yükseliyor ve fan otomatik olarak devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Rölantim 900 rpm de sabit kalsın hem klimam çalışırken fan devreye girmesin hemde arbam çekişten düşmesin diye beklemeniz normal değil.

Devir yükselteme yapıp biraz beklemeniz gerekir. Anlık ayar sizi yanıltabilir. Ayar yaptıktan sonra birkaç kez gaz verip azıcık ayar düşürerek deneyin.

Ayrıca klima açıldığında fan ın devreye girmesi normaldir, condenser ( klima gaz radyatörü ) soğutmaya başlıyor çünkü.

Benim fiesta da klima düğmesine bastığınız anda rölenti 100 rpm yükseliyor ve fan otomatik olarak devreye giriyor.

Hayır ! fabrika değeri ideal rolantiyi 900 veriyorsa buna klimayı dahil etmiyor mu ? Yoksa 200 rpm daha yükselt mi diyor ? En önemlisi bu 98 ka larda klima aslında yokda sonradan mı takılma ? Merak ettiğim bunlar.Yazdıklarınız kafama yattı.Ben teknik sorun var mı şüphesi ile yaklaştım.Evet rolantiyi ne kadar yükseltiyorum bilmiyorum ama yükseltince stop ortadan kalkıyor klima 4.kademede dahi görevini yapıyor ama çekişi baya düşürüyor belkide 60 beygir olduğu için hissettiriyor bariz normal olabilir.Fanın otomatik devreye girme olayı ise gönlüme klima soğuğu gibi ferahlık getirdi :) belki bi gözden geçirilirse içim daha bi rahat edecek.Yada dediğiniz gibi yükselt rolantiyi bak keyfine hiç karıştırma

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

875 devire klima dahil edilmez. Benim KA'm 97'idi, onda da standart klima mevcuttu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Sorumun cevabını net olarak sani beyden almış bulunmaktayım teşekkür ettim demek ki rolantiyi arttırıyoruz

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...