İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

30 dakika önceki hali. 

arka tamponu falan sökmeden önce yeni bir polen filtresi tak bence. bu zaten bitmiş değişmeli. polen filtreleri genelde yılda 2 veya daha üstü periyotta değişir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Oraya telefonu sokup video çeksen? Peteğin temizliğine de görmüş olursun

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Oraya telefonu sokup video çeksen? Peteğin temizliğine de görmüş olursun

 

Baktım gözle. Herşey filtreye takılmış. Sıkıntı yoktu. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Baktım gözle. Herşey filtreye takılmış. Sıkıntı yoktu. 

Gözle görülüyorsa iyi. Mazda 2. Nesilde bel fıtığı sebebiydi filtre değişimi. Ben süpürgeye ince uç takıp würth ile temizlemiştim. %30 fazla hava gelmeye başlamıştı. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mazdaya o filtreyi tasarlayanı tebrik etmeli, çiftli tırnaklı geçme birşeyler de vardı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

mazdaya o filtreyi tasarlayanı tebrik etmeli, çiftli tırnaklı geçme birşeyler de vardı

Muhtemelen Fomoco ile özdeş o bölüm.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Muhtemelen Fomoco ile özdeş o bölüm.

aynı, zaten mazda ve volvo ve jaguar amblemi altında aslında ford

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Emme borusunu söktüm, sözde arabanın gaz kelebeğinin karbon kalıntılarını silecektim. Gaz kelebeği okadar ama okadar sertki, parmağımla açıp temizleyemedim. güç bela bir kere açabildim. Ama yok acayip zor.  Maf sensörünüde  yerinden çıkaramadım. Vidasını çıkardım ama sensör çıkmadı. Sağa sola oynattım. Dermanım yetmedi çıkarmaya. Birazda korktum kırılacak sandım. Hevesim kactı. Herşeyi eski haline getirdim çıktım işin içinden. 

 

ACtC-3d24ubdL55xxlsSogGOEl3eWczBIDnDYQol

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Emme borusunu söktüm, sözde arabanın gaz kelebeğinin karbon kalıntılarını silecektim. Gaz kelebeği okadar ama okadar sertki, parmağımla açıp temizleyemedim. güç bela bir kere açabildim. Ama yok acayip zor.  Maf sensörünüde  yerinden çıkaramadım. Vidasını çıkardım ama sensör çıkmadı. Sağa sola oynattım. Dermanım yetmedi çıkarmaya. Birazda korktum kırılacak sandım. Hevesim kactı. Herşeyi eski haline getirdim çıktım işin içinden. 
 
ACtC-3d24ubdL55xxlsSogGOEl3eWczBIDnDYQolJO4sReNcmofpfFjgjI1tq80ag8d0xnAHR_foZQCeCut11n5c_qcoS1C0S2fWgakCXfruU5YmAkFa8LXG8XS5x_XHuFcXX5U_CCu7UaTyNbp3WXaqil0hoQ=w834-h625-no?authuser=0
Kelebek sökülmeden temizlenmez.
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Metin Akbal yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 Gaz kelebeği okadar ama okadar sertki, parmağımla açıp temizleyemedim. güç bela bir kere açabildim.
 
ACtC-3d24ubdL55xxlsSogGOEl3eWczBIDnDYQolJO4sReNcmofpfFjgjI1tq80ag8d0xnAHR_foZQCeCut11n5c_qcoS1C0S2fWgakCXfruU5YmAkFa8LXG8XS5x_XHuFcXX5U_CCu7UaTyNbp3WXaqil0hoQ=w834-h625-no?authuser=0

Kelebek sökülmeden temizlenmez.

Hatta ellememek en makbulü.. Kalibrasyon bozulursa is zor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. emmenin ilk parçası olan kelebekte karbon birikimi olmaz

2. gaz pedalı harici şekkilde kelebek açılıp kapatılırsa rölanti kalıcı şekilde bozulabilir

3. maf ın contası yırtıldı mı?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

1. emmenin ilk parçası olan kelebekte karbon birikimi olmaz

2. gaz pedalı harici şekkilde kelebek açılıp kapatılırsa rölanti kalıcı şekilde bozulabilir

3. maf ın contası yırtıldı mı?

 

ABi conta yok bildiğin kuru sensör. Resimdeki parça . 

2027707.png

HTB1tQXIKpXXXXc6XpXXq6xXFXXXC.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

resmini koyduğun parçanın üstünde yeşil şey conta. sağ sol yaptım ama çıkmadı deyince ,conta kurumuş sertleşip yapışmış ise şu anda artık parça parça olmuşsa, rölantide kesiklik başlatır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

resmini koyduğun parçanın üstünde yeşil şey conta. sağ sol yaptım ama çıkmadı deyince ,conta kurumuş sertleşip yapışmış ise şu anda artık parça parça olmuşsa, rölantide kesiklik başlatır.

 

Abi yarın bir tuhaflık olursa, yenisini alır takarım. Komple yenisi orjinal 270 tl . Çok zorlamadım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur yazdı:

1. emmenin ilk parçası olan kelebekte karbon birikimi olmaz

2. gaz pedalı harici şekkilde kelebek açılıp kapatılırsa rölanti kalıcı şekilde bozulabilir

3. maf ın contası yırtıldı mı?

Conta yırtıldımı bilmemde bu gece uyuyamayacağı kesin😂

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hatta ellememek en makbulü.. Kalibrasyon bozulursa is zor..
Vw olsa 5 dakkalık iş boğaz kelebeği adaptasyonu [emoji52]
Bir büyüğüm der ki boğaz kelebeği benzin ve üstübü ile sökülerek temizlenir, sökülmeden kelebeğin altına ulaşılamaz :) Hatta her 10 binde bir temizliği iyidir derler. Eski arabamda temizler adaptasyon yapardım ama bunda vagcom olmayınca cesaret edip söküp temizlemedim 94 bin km boyunca :)
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruzelarda , boğaz kelebeği adaptasyonuna ihtiyac yok. Arabanın el kitabında temizleme yapılabilir diyor. 

 

Gaz Kelebeği Gövdesi Muayene ve Temizleme -- 1.6L LDE, LXV, 1.8L 2H0 ve LUW

Not: Uzun süreli ve mesafeli seyirlerle birlikte gaz kelebeği plakasının arka kısmında kalıntı maddeler birikebilir. Kalıntı maddelerin kaynağı egzozdur. Genellikle bu kalıntı maddeler zehirli değildir. Bazı durumlarda bu kalıntı maddeler pedal gücünün alındığı veya gaz kelebeği hareketinin etkilendiği bir noktada birikebilirler. 80,450 km (50,000 mi) altında mesafe kateden araçlarda bu prosedür yapılmamalıdır.

Uyarı: Gaz deliğine parmaklarınızı sokmadan önce kontağı KAPATIN. Gaz pedalında beklenmedik bir hareket kişisel yaralanmalara yol açabilir.

İkaz: Gaz kelebeği plakasına zarar vermemek için gaz kelebeği gövdesi deliğine herhangi bir alet sokmayın.

İkaz: Metil Etil Keton (MEK) içeren solventleri kullanmayın. Bu solvent, yakıt sistemi bileşenlerine zarar verebilir.

  1. Hava temizleyici çıkış kanalını sökün. Bkz. Hava Filtresi Çıkış Kanalının Değiştirilmesi .
  2. Gaz kelebeği gövde deliğini ve gaz kelebeği plakasını kalıntı madde bakımından muayene edin. Tüm yüzeyleri muayene etmek için gaz kelebeğini açmanız gereklidir.
  3. Gaz kelebeği gövde deliğini uygun bir temizleyici kullanarak bir havlu ile temizleyin.
  4. Hava temizleyici çıkış kanalını takın. Bkz. Hava Filtresi Çıkış Kanalının Değiştirilmesi .
Ali Gök yazdı:

Conta yırtıldımı bilmemde bu gece uyuyamayacağı kesin😂

 

Korkucak bişiy yokki, El kitbında ne diyorsa onu yaptım. Temizlenmesini önermişler. Ama benim açmaya gücüm yetmedi. :) 

Arabayı alıştırıp denedim. Sıkıntı olsa benim gibi yürüyen sensör adam , daha ilk dakikaasında anlardı. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

@Ali Darbaz Abi bizde adaptasyon yok diye biliyorum ben de ama bir keresinde tam dokunacaktım kelebeğe usta durdurdu aman dokunma dışarıdan o kelebeğe diye :biggrin: Ben de bırakmıştım. Map sensörüne gelince benim zamanında map sensörüyle alakalı sorunum oldu ve halen kafamı karıştıran doğru çalışıp çalışmadığına (elektrik devresi bakımından) emin olamadığım bir parça. Ama ben söktüm onu sağ sol yapı biraz zorlayınca çıkıyor. Balata spreyiyle temizledim taktım ama bir fark göremedim ki zaten temiz de duruyordu :biggrin:

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
[mention=19804]Ali Darbaz[/mention] Abi bizde adaptasyon yok diye biliyorum ben de ama bir keresinde tam dokunacaktım kelebeğe usta durdurdu aman dokunma dışarıdan o kelebeğe diye [emoji3] Ben de bırakmıştım. Map sensörüne gelince benim zamanında map sensörüyle alakalı sorunum oldu ve halen kafamı karıştıran doğru çalışıp çalışmadığına (elektrik devresi bakımından) emin olamadığım bir parça. Ama ben söktüm onu sağ sol yapı biraz zorlayınca çıkıyor. Balata spreyiyle temizledim taktım ama bir fark göremedim ki zaten temiz de duruyordu [emoji3]
Araba çalışırken soketini sök eğer lo araç tepkisinde değişme yoksa bozulmuştur :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

@Ali Darbaz Abi bizde adaptasyon yok diye biliyorum ben de ama bir keresinde tam dokunacaktım kelebeğe usta durdurdu aman dokunma dışarıdan o kelebeğe diye :biggrin: Ben de bırakmıştım. Map sensörüne gelince benim zamanında map sensörüyle alakalı sorunum oldu ve halen kafamı karıştıran doğru çalışıp çalışmadığına (elektrik devresi bakımından) emin olamadığım bir parça. Ama ben söktüm onu sağ sol yapı biraz zorlayınca çıkıyor. Balata spreyiyle temizledim taktım ama bir fark göremedim ki zaten temiz de duruyordu :biggrin:

 

İşte Volkswagen zamanında bir adaptasyon çıkarmış, milleti uğraştırıyor. Bizim arablarda benim bildiğim direksiyon için adaptasyon var sadece. Başka nerelerde olur bilmiyorum. 

 

Bana obd videosu çek, sana map sensörün düzgün çalışıyormu söylerim. 

 

Videolarımda AFR 14,7:1 , Lambda 1.0 olarak görünüyor. Normal sürüşte  gaza dip gaz basında 14,4 psi map sensörü okuyor. Normalde sürüşlerimde 70 le rampa çıkarken 11,1 psi okuyor 

Elimde onlarca veri var. Soru varsa zaten ilk ben hisederim. Sorun yoksa bile değerleri incelerim. Sıkıntı varsa belli olur. 

Metin Akbal yazdı:

Araba çalışırken soketini sök eğer lo araç tepkisinde değişme yoksa bozulmuştur :)

 

Metin el kitabında zaten bu durum için kontağın kapalı olması gerektiği yazılı. Bu çalışan bilgisayarın hdd sini sökmeye benziyor. İçindeki verilerin bozulmasına sebeb olabiliyor 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Metin el kitabında zaten bu durum için kontağın kapalı olması gerektiği yazılı. Bu çalışan bilgisayarın hdd sini sökmeye benziyor. İçindeki verilerin bozulmasına sebeb olabiliyor 
Kontak kapalı nasıl anlayacağız? Ben o şekilde biliyordum VW zamanından kalma vallahi :)
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...