Ali Darbaz 11 Aralık 2020 Yazar Paylaş 11 Aralık 2020 Dün Cruze ile orta yoğun trafiğe girdim. Takip mesafemi normalin 3 katına çıkardım. Araya ilginçtir araba girmedi. Önedeki durdukça ayağımı gazdan çektim. Hızım düşük olduğu için mesafe dolmadan öndeki kalkış yapıp basıp gitti. Ben ile arası gene açıldı. Hızımı 39 km saat olmasına rağmen tüketim 6,5 litreden 6,2 litreye düştü. Artık orta trafiklere girmekten çekinmeyecem. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Kesin akü sorunu bitti denilebilir mi? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2020 Yazar Paylaş 11 Aralık 2020 Alpay Sumer yazdı: Kesin akü sorunu bitti denilebilir mi? Valla iki sabahtır araba akıyor. Vites geçişlerinde senkronu rahat yapıyorum. senkron rahat ise sıkıntı yok demektir. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Valla iki sabahtır araba akıyor. Vites geçişlerinde senkronu rahat yapıyorum. senkron rahat ise sıkıntı yok demektir. Hadi hayırlısı diyelim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2020 Yazar Paylaş 11 Aralık 2020 Takip mesafesi diye buna derim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Takip mesafesi diye buna derim e5 te sanal trafik oluşturmuşsun herkes böyle giderse kısıtlama saati gelene kadar kimse evine ulaşamaz,insanlık adına iyi bir sürüş stili değil 6 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Takip mesafesi diye buna derim önümde olsan dayardım kornayı sana Ali Gök yazdı: önümde olsan dayardım kornayı sana keyfin için hak yemişsin Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2020 Yazar Paylaş 11 Aralık 2020 Hızım herkesle eşit, kimse benim yüzümden geride kalmıyor. Öndeki için durma payı bırakıyorum. O durunca ben durmuyorum. Ona varana kadar o tekrar kalkışa geçiyor. Arkamdan gelen bana dua eder, çünkü hiç frenle oynamadan arabayı eskitmeden vitesini debriyajını ellemeden sabit hızla yolu tamamlayacak. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Hızım herkesle eşit, kimse benim yüzümden geride kalmıyor. Öndeki için durma payı bırakıyorum. O durunca ben durmuyorum. Ona varana kadar o tekrar kalkışa geçiyor. Arkamdan gelen bana dua eder, çünkü hiç frenle oynamadan arabayı eskitmeden vitesini debriyajını ellemeden sabit hızla yolu tamamlayacak. diğer tüm arabaların takip mesafelerini de aynı yaparak formüle koyarsak, trafik gebzeye kadar sıkışırdı, herkes böyle sürse. trafik kanununda ilgili madde var, trafiğin akışına uygun olmadan sürüş diye. ceza kesilebilir, avusturyada olsa olası toplumsal hareket başlangıcı için trafiği geride tutmaktan ateş bile açılabilirdi. Bizde e5 te yanlayıp video çekenler var, onlar için böyle e5 i yavaşlatıyor arkadan gelen 3 araba mesela. modeseden eve ceza sonradan geliyor. 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2020 Yazar Paylaş 11 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: diğer tüm arabaların takip mesafelerini de aynı yaparak formüle koyarsak, trafik gebzeye kadar sıkışırdı, herkes böyle sürse. trafik kanununda ilgili madde var, trafiğin akışına uygun olmadan sürüş diye. ceza kesilebilir, avusturyada olsa olası toplumsal hareket başlangıcı için trafiği geride tutmaktan ateş bile açılabilirdi. Bizde e5 te yanlayıp video çekenler var, onlar için böyle e5 i yavaşlatıyor arkadan gelen 3 araba mesela. modeseden eve ceza sonradan geliyor. Abi çok abarttın, dur kalk trafikte, 0 40 0 yapmak yerine, sabit 25 km yapıyorum. bunun nesi sorunlu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi çok abarttın, dur kalk trafikte, 0 40 0 yapmak yerine, sabit 25 km yapıyorum. bunun nesi sorunlu. senin önündeki 1000 araba da aynısını yaparsa, evine 1 saat geç gidersin, domino etkisi . taksici bouna tampon tampon gitmiyor, trafiği rahatlatmak için 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Öndeki için durma payı bırakıyorum. O durunca ben durmuyorum. Ona varana kadar o tekrar kalkışa geçiyor. Bunu müsait yerlerde ben de yapıyorum ama önümde maks. bir arabalık boşluk oluyor, yoksa zaten sürekli önüne biri girer, o mesafe hep açılır. Aradakiler makas atmak zorunda kalır. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Arkadaki adam agresifse kavga çıkar söyleyeyim. Hibrit arabayla bunu ben de yapıyorum ama biraz yolun durumuna uyuyorum. Yoksa arkamdaki çikeleden çıkar. Hızının yarısı hakkın. Az fazlası hadi neyse diyelim ama 40’la giderken 40-50m mesafe olmaz. Zincirleme trafik oluşturur. Her ne kadar yakıt tasarrufu yaptırsa da istanbul yolları buna müsait değil. Konya kayseri’de olur ama Mehmet Yeter yazdı: Bu sebeplerden dolayı otomatik beni çok korkutmuştur. İlk aracımda otomatikti onda da arızalar başlamıştı. Eski araçta bana kalırsa otomatikten uzak durmak lazım. Önceden en iyisi merso diye düşünüyordum. Ancak arkadaşlarımın birkaçı bu sorunu yaşadıktan sonra otomatik araç benim için uzak durulması gereken bir opsiyona dönüştü. Ben öyle bir yerde araba kullanıyorum ki, manuel şirket arabam varken akşam eve geldiğimde sol ayağım istemsiz titremeye başlıyordu durduramıyordum. En güzeli sakin sürüş cvt şanzıman. 400 bin sıkıntısız Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Arkadaki adam agresifse kavga çıkar söyleyeyim. Hibrit arabayla bunu ben de yapıyorum ama biraz yolun durumuna uyuyorum. Yoksa arkamdaki çikeleden çıkar. Hızının yarısı hakkın. Az fazlası hadi neyse diyelim ama 40’la giderken 40-50m mesafe olmaz. Zincirleme trafik oluşturur. Her ne kadar yakıt tasarrufu yaptırsa da istanbul yolları buna müsait değil. Konya kayseri’de olur ama Ben öyle bir yerde araba kullanıyorum ki, manuel şirket arabam varken akşam eve geldiğimde sol ayağım istemsiz titremeye başlıyordu durduramıyordum. En güzeli sakin sürüş cvt şanzıman. 400 bin sıkıntısız Evet o konuda haklısınız bazen çok yorucu olabiliyor. Ama cvt bana göre kesinlikle değil. Çünkü stabil bir sürüşüm yok. Çok hızlı gitmem ancak arada bir yüklendiğim oluyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Mehmet Yeter yazdı: Evet o konuda haklısınız bazen çok yorucu olabiliyor. Ama cvt bana göre kesinlikle değil. Çünkü stabil bir sürüşüm yok. Çok hızlı gitmem ancak arada bir yüklendiğim oluyor. Yüklenince gidiyor hocam. Corolla turbosuz 1.6’lar 132 beygir. 0-100’ü 10sn. Sadece biraz saçma hızlanıyor. Alışılmadık bi durum 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2020 Yazar Paylaş 11 Aralık 2020 (düzenlendi) Hep konuştuk ama resim paylaşmadık. Resimde görüldüğü gibi , uygun devir bandını yakalayıp, tasarruflu elektriği kullanınca Akü füllendi. Araba artık hep ekonomi madunda . 12,9 - 12,8 buralarda geziyor. 13, 11 Aralık 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 yazılımsal bir sorun mu var yoksa fabrikasyon ayarı mı böyle acaba Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Hep konuştuk ama resim paylaşmadık. Resimde görüldüğü gibi , uygun devir bandını yakalayıp, tasarruflu elektriği kullanınca Akü füllendi. Araba artık hep ekonomi madunda . 12,9 - 12,8 buralarda geziyor. 13, Benim multivanı her obd ye bağladığımda sürekli 14.4 v görüyordum, 100 amper birmot akü takmıştım sıfır. Ama hata bende, müzik açık olduğu her an hatta kapattıktan sonra bile bir süre alternatör devreden çıkmazdı. Ama toyota'da bu hatayı yapmadım, obd 1.5 bugün geldi haftaiçi denemeleri yapacağım bakalım bende ekonomi moduna sabitleyebilecekmiyim. Senin arabada ortalama yakıta ne kadar etkisi olur bunun ? 11 Aralık 2020 tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2020 Yazar Paylaş 11 Aralık 2020 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: yazılımsal bir sorun mu var yoksa fabrikasyon ayarı mı böyle acaba Herşey kitabına göre. Ne dediyse yaptım. Boş aküyü doldurdum. Nasıl boşalmış dersen, bagaj kapağı galiba açık kalmış gece. Babam gece kardeşimi almaya gitmiş. Bagajın kapağını kaza ile açmış. Sabah kapı açık bagaj ampulu yanıyordu. O günden sonra hep şarjda idi araba. Ebrar Tüfek yazdı: Benim multivanı her obd ye bağladığımda sürekli 14.4 v görüyordum, 100 amper birmot akü takmıştım sıfır. Ama hata bende, müzik açık olduğu her an hatta kapattıktan sonra bile bir süre alternatör devreden çıkmazdı. Ama toyota'da bu hatayı yapmadım, obd 1.5 bugün geldi haftaiçi denemeleri yapacağım bakalım bende ekonomi moduna sabitleyebilecekmiyim. Senin arabada ortalama yakıta ne kadar etkisi olur bunun ? Yakıtından çok sürüşü etkiliyor. Ayağını gazdan çekince daha fazla motor fren yapıyor. En basit anlatımla klima açıkmış gibi gidiyor araba. Rahatsız ediyor. Sevmiyorum böyle araba sürmeyi. 11 Aralık 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Herşey kitabına göre. Ne dediyse yaptım. Boş aküyü doldurdum. şu bakımdan: kitaptçıkta akü şarj etme prosedürü mü var? bunu yapmayan yolda mı kalıyor GM sisteminde? 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Volt cm dediği ne. Sürüş esnasında şarj 14 civarı değil mi bundan Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2020 Yazar Paylaş 11 Aralık 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: Volt cm dediği ne. Sürüş esnasında şarj 14 civarı değil mi bundan Volt CM : ECM (ecu) tarafından okunan sistem voltajı. Araba yakıt ekonomisi moduna girince, yağ gibi akıyor. Motorun kompresyon etkisi azalıyor , vitesde daha uzun süzülüyorsun. Alternatör ihtiyac duyulana kadar devreye girmiyor : Açıklaması aşağida Yakıt Tasarrufu Modu Tahmini akü sıcaklığı en az 0 °C (32 °F) ama 80 °C'den (176 °F) az veya eşit olduğunda, hesaplanan akü akımı 15 amperden az ve -8 amperden fazla olduğunda ve akü dolum durumu yüzde 80'den fazla veya eşit olduğunda BCM, Yakıt Tasarrufu Moduna girer. Hedeflenen çıkış voltajı akünün açık devre voltajıdır ve 12,5-13,1 V arasında değişebilir. Yukarıda belirtilen koşullardan biri varsa, BCM bu moddan çıkar ve Şarj Moduna girer. Buda arabanın dolum modu . Dolum Modu Aşağıdaki koşullardan biri gerçekleştiğinde BCM, Dolum Moduna girer. • Silecekler 3 saniyeden daha uzun süre AÇIK durumdadır. • HVAC kontrol kafası tarafından algılanan şekilde GMLAN (Klima Kontrol Voltajı Takviye Modu Talebi) doğrudur. Yüksek devirli soğutma fanı, arka buğu çözücü ve HVAC yüksek devirli fanın çalışması, BCM'nin Dolum Moduna girmesine neden olabilir. • Tahmini akü sıcaklığı 0°C'den (32°F) azdır. • Akü Dolum Durumu, yüzde 80'den azdır. • Araç hızı, 145 km/saatten (90 mil/saat) fazladır. • Akım sensörü arızası mevcuttur. • Sistem voltajının 12,56 V'den düşük olduğu belirlenmiştir Bu koşullardan herhangi birisi gerçekleştiğinde akü dolum durumuna ve tahmini akü sıcaklığına bağlı olarak sistem, hedeflenen jeneratör çıkış voltajını 13,9V ila 15,5 V arasında bir dolum voltajına ayarlayacaktır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 akü zaten 12.56 altında ise şarja başlıyor orada yazana göre, sürüş stili ile iligil bir veri yok? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Aralık 2020 Paylaş 11 Aralık 2020 Nasıl boşalmış dersen, bagaj kapağı galiba açık kalmış gece. Babam gece kardeşimi almaya gitmiş. Bagajın kapağını kaza ile açmış. Sabah kapı açık bagaj ampulu yanıyordu. O günden sonra hep şarjda idi araba. Benim araba da bagaj 5 ya da 10 dk açık kalsın bagaj lambası kapanır. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Aralık 2020 Yazar Paylaş 11 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: akü zaten 12.56 altında ise şarja başlıyor orada yazana göre, sürüş stili ile iligil bir veri yok? Abi konuya yorum katıyorum . Arabada Valeo tg13 alternatör var. Bu alternatör maksimum amperi 5000 devirde veriyor. 5000 devirde 125 amperi basıyor. Krank kasnağı , Alternatörü 2,44 oranla ceviriyor. Araba 2000 devir cevirdiğinde , alternatörde 5000 devire yakın çeviriyor. Klima kapalı, müzik kapalı, sakin sakin 70 km hızla sürüyorum. Sürüş süresi 28 dakikadan 35 dakikaya çıkartıyorum. Trafikli yollardan gidiyorum. 5 günde aküyü fülledim. Metin Akbal yazdı: Benim araba da bagaj 5 ya da 10 dk açık kalsın bagaj lambası kapanır. Göstergedeki kapı ışığı yanıyor halde idi. Bagaj açık olduğunu öyle anladım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts