İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Mustafa Karaca yazdı:

Şimdi şöyle söyleyim, sizin dediğinize göre 30 derece altında , 20 derece derece altında farklı sıcaklıklarda termostat açıyor araba öyle değil mi? O zaman ben araca farklı dereceler de açılan termostat takmanın mantığı kalmıyor çünkü araba dışarıya göre termostat açıyor belli ki? 

 

Evet. Arabanın yazılımı o şekilde çalışıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Araçta soğutma sistemine müdahalede bulunan elektronik klape var o zaman?

 

Elektrikli termik termostat var. Elektrikle ısıtılıp açılıyor. 

Mekanik olarak 105de açılıyor 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

elektrikli termik? nasıl bir bimetal o ?

 

Çağlar abi, direk arabanın servis kitapcığındaki bilgiyi paylaşacağım. 

 

Araç sürülünce ve motor ısınınca, motor soğutucusunun sıcaklığı artar. Motor soğutucusu belirli bir sıcaklığa eriştiğinde, termostattaki parafin eleman genleşir ve metal kutuya basınç uygulayarak supabın açılmasına yol açar. Bunun sonucunda motor soğutucusu motor soğutma sisteminin içinden akar ve motoru soğutur. Parafin pellet soğuyunca, küçülme sonucunda bir yay supabı kapar. Kısmi yükte sürüş koşulları altında yakıt tasarrufu ve düşük emisyonlar sağlanması için, elektrikle kontrol edilen termostat ile termostatın açılma sıcaklığı değiştirilebilir. Temel oarak, termostat 105° C'de (221° F) açılmaya başlar ve elektrik enerjisi desteği olmazsa, 120° C'de (248° F) tamamen açık olur.

Daha iyi bir soğutma performansı gerektiren belirli bir sürüş ortamına gelindiğinde, ECM termostata elektrik enerjisi verilmesi için komut verir. Parafin eleman içindeki enerjilendirilen elektrikli ısıtıcı parafine ısıl enerji vererek parafini genleştirir. Bu durumda termostat valfı belirtilmiş olan soğutma suyu sıcaklığından daha önce açılır. Bu araç için, ECM'de programlanmış olan ayar değerleri, soğuk ve kısmi yükte sürüş modu için 105° C (221° F) ve sıcak ile tam yükte sürüş modu için 90° C'dir (194° F).

 

Bu gün arabanın kaloriferini termostat açana kadar açmadım. 

Daha önce kalorifer açık iken , termostatın açılıp ısıyı sabitlemesi 10 km sürüyordu.

Bu gün kaloriferi açmadan , termostatın açılmasını bekledim. 5,8 km sonunda termostat açıldı. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Çağlar abi bende aldım 750 tl verdim. Aynısının plastik versiyonu. 

 

ACtC-3eAjydC8NjGnJo3dPvTgxnYvojg4pJ6an4DACtC-3dO5-rJEZOUNmZX---omb4FplDGfD9NHxwu

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

günahını almışız geçen tsi elektrikli devirdaim 850 TL denince... bir termostat için ne pahalı şey o

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

günahını almışız geçen tsi elektrikli devridaim 850 TL denince... bir termostat için ne pahalı şey o

 

Ama abi bizdeki bozuk olan 10 yıllıktı. 10 yıl dayanmış . 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

termostat. yahu, su X C ye ulaşınca açılacak, yaptığı iş bu

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

termostat. yahu, su X C ye ulaşınca açılacak, yaptığı iş bu

 

Abi Öyle deme. Gm bu sistem sayesinde epey prim yapmış zamanında. Aynı sistemi Volkswagende kullanıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Gm bu sistem sayesinde epey prim yapmış zamanında

Gm battı, bush 30 milyar dolara yakın nakit destek yaptı, millet sokaklarda pankartla protesto yürüyüşü yapmıştı. müzesindeki cannımmm arabaları 10 milyon dolara satarak katkı yapmıştı gm ceo su

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Daha nice kmlere . Son 200 km yolun ortalaması 7.0 litre

 

ACtC-3e7oPS6Ir9tJxD4zn8rGynxtembdmJ19Qva

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Map Controled Termostat . 

 

Üç boyutlu grafik motor yüke bindikçe / hıza göre termostatın açılma derecesini gösteriyor. 

ACtC-3cRTB8rMEPuye8NxBrdZ4QFNWKCYYt1Ax0t

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Evde çok canımız sıkılıyor. Şimdi yedigöllerde olmak vardı. Haftasonu evde oyun oynayarak gecirdik. 

12 yıllık klavye ile 8 yıllık mausu çıkardım. Kardeşimin eski notebooku ile oynuyorum. 

 

ACtC-3eI_P9Pp0sAZ09O7sCgzQ40xIiLzpZyKUCT

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba değerli dostlar. 

Hipermil yaptığımız Cruze ile tam 10 bin km geride kaldı. Yapılan masraflar ise 10000 tl sınırını aştı. 

10103 km yol için 5022 tl yakıt parası vermişim

Lastik + Sigorta + Bakım ve muayene için  5000 tl ödemişim. 

 

An itibari ile Cruze ile 1 km yol yapmak 1 tl maliyeti olmuş. Gördüğünüz gibi araba sadece yakıt tüketerek değil aynı zamanda sarf yaratarak da masraf çıkarıyor. 

Benzin masrafından daha fazlasını diğer masraflara yapmışım. Bu tablo beni üzüyor :( 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Eldeki verileri bakınca, sadece 5880 km yolda 2061 tl tasarruf yaptığımı buldum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o tsi yı alacaktın zamanında şimdiye amorti etmişti büyük resimde, parçası pahalı cruze un

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

o tsi yı alacaktın zamanında şimdiye amorti etmişti büyük resimde, parçası pahalı cruze un

 

Abi Cruze seviyom ben. Çok seksi görüntüsü var. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Çağlar Bayur yazdı:

olaiblir kardaşyan da milyon satıyor

 

Kaseti neydi bee :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

 

Lux'u karşılaştıma için tüvdeki cihazların ve başında ölçüm yapan personelin kalibrasyonu tam olmalı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...