Alpay Sumer 23 Haziran 2019 Paylaş 23 Haziran 2019 Termostat tamam gibi. Tam tempo kullanmamissin o nedenle emin olamadim.Oksijen sensoru bi sure sonra yine hata verecek hazirlikli ol 😊 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Haziran 2019 Yazar Paylaş 23 Haziran 2019 Alpay Sumer yazdı: Termostat tamam gibi. Tam tempo kullanmamissin o nedenle emin olamadim.Oksijen sensoru bi sure sonra yine hata verecek hazirlikli ol 😊 Valla bana sensoru Çinden alışveriş yapan cruzeciler önerdi. Kafamdan almadım. 6 ay test etmişler. 16000 kişilik facebook grubu. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Haziran 2019 Yazar Paylaş 23 Haziran 2019 3.60'a 4,60 aradaki fark 44 beygir. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 23 Haziran 2019 Paylaş 23 Haziran 2019 Daha 1 yıl var. Onu gectim km cok az. En azından bu sene satın alması ile epey para harcadık. Cebimize para girmesi için 1 yıl kazandık. Benim arabanin uzerindr gelen Bridgestone Turanza ER300 2.5 yillik lastikleri 40 bin km kullandim atmak zorunda kaldim. 5 mm derinlik olmasina ragmen. O yuzden dikkat. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Haziran 2019 Paylaş 23 Haziran 2019 Ali Darbaz yazdı: Valla bana sensoru Çinden alışveriş yapan cruzeciler önerdi. Kafamdan almadım. 6 ay test etmişler. 16000 kişilik facebook grubu. ben hata yapmissiniz demedim. Hata verecek dedim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Haziran 2019 Yazar Paylaş 23 Haziran 2019 Alpay Sumer yazdı: ben hata yapmissiniz demedim. Hata verecek dedim. Söktüğüm sensörün birebir kopyası idi. Hata vermesin. Ağzından yel alsın.. Metin Akbal yazdı: Ali Darbaz yazdı: Daha 1 yıl var. Onu gectim km cok az. En azından bu sene satın alması ile epey para harcadık. Cebimize para girmesi için 1 yıl kazandık. Benim arabanin uzerindr gelen Bridgestone Turanza ER300 2.5 yillik lastikleri 40 bin km kullandim atmak zorunda kaldim. 5 mm derinlik olmasina ragmen. O yuzden dikkat. Abi sen lastiklerimi kastettin. Bende trigeri söyledin sandim.. lastikleri değiştirmeye çok hevesliyiz. Para olunca... 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Haziran 2019 Paylaş 23 Haziran 2019 Ali Darbaz yazdı: Söktüğüm sensörün birebir kopyası idi. Hata vermesin. Ağzından yel alsın.. İnsallah yasamazsin, Tabiki iyi dileklerim herzaman seninle. Ama az cok ta bu islerin kurdu olduk 😋 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Haziran 2019 Yazar Paylaş 23 Haziran 2019 Alpay Sumer yazdı: İnsallah yasamazsin, Tabiki iyi dileklerim herzaman seninle. Ama az cok ta bu islerin kurdu olduk 😋 Nerden kıl kaptın. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Haziran 2019 Paylaş 23 Haziran 2019 Ali Darbaz yazdı: Nerden kıl kaptın. Tecrübe diyelim 😊 ben aracimda simdiye dek Oksijen sensoru hatasi almadim. Ama bu arac tipinde kacinilmaz son. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Haziran 2019 Yazar Paylaş 23 Haziran 2019 Alpay Sumer yazdı: Tecrübe diyelim 😊 ben aracimda simdiye dek Oksijen sensoru hatasi almadim. Ama bu arac tipinde kacinilmaz son. Hocam cruzelerde kronik oksijen sensoru sorunu var. Facebook grubunda 10 yıl dolduran cruzeler teker teker patlıyor. Umarim sadece kronik sorundur. Yalnız sorun obd sensoru bozuk değil. Isıtıcısı bozuk. Sendorun kendi çalışıyor. Heat hatası veriyordu. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 23 Haziran 2019 Paylaş 23 Haziran 2019 Abi sen lastiklerimi kastettin. Bende trigeri söyledin sandim.. [emoji4] lastikleri değiştirmeye çok hevesliyiz. Para olunca... [emoji4]Hee lastikleri dedim 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Haziran 2019 Yazar Paylaş 24 Haziran 2019 F16D4 Motor neden verimsiz Merhaba 2009 Chevrolet Cruze aracımızda, LXT kod adlı 4 silindirli, 1598 cc 80 kw güç üreten motor hizmet vermektedir. Maksimum tork devri 4200 devirde 150 newton olarak verilmiş. Hyundai i10 arabamdaki 90 newtonluk motorun yanında bu denli güclü motora sahip otomobil 1400 kilo ağırlığınında etkisiyle biraz hantal yürümekte. Bu hantallığın esas sebebi Obd verileri ve motor yük değerleri ile incelendiğinde ortaya çıkmıştır. Bu hantallık yakıt tüketimini artırmaktadır. Şöyle ki, Hyundai i10 motoru sadece alternatör şarj etme eğiliminde iken rölantide %20 motor yükü ile çalışmaktadır. Chevrolet Cruze ise işler biraz daha değişik durumda. Cruze üzerinde elektrikli Direksiyon bulunmamakta. Elektrikli direksiyon sistemin varlığı, şehir içi yakıt tüketimini 9,8 litreden 8,6 litrelere düşürmektedir. Motor tarafından sürekli tahrik edilen hidrolik direksiyon pompası, şehir içi yakıt tüketimini 1- 3 litre arasında artırmaktadır. En ekonomik yolculuklarda bile yakıt tüketimine 0,6 litre etkisi vardır. Yapılan gözlemlerde normal rölanti devrinde %20 yükte çalışması gereken motor, rölantide %32 motor yükü ile çalışmaktadır. Eğer birde sıcak havaların etkisi ile klimanızı da açarsanız, kademe "2" fan açtığınızda motor üzerindeki yük %45,5 değerine ulaşacaktır. Motor üzerinden alternatör, direksiyon pompası, klima kompresörü tahrik edilirken frene bastığınızda ise işler dahada çığırından çıkacaktır. Fren pedalına basmak motor yükünü %50 değerini aşacaktır. Alman Adac testinde şehir içi 9,8 litre yakıt tüketimi çıkmasının yegane sebebi de budur. Bir diğer şikayette motorun alt devirlerde ölü olması durumu, bütün bu saydığım ekipmanların motor tarafından tahrik edilmesinden açığa çıkan aşırı yüküdür. Daha yola çıkmadan torkunuzun %50 sini kaybediyorsunuz. Sonuc olarak iyi bir yapılanma olmadığı için 1,6 F16d4 motorunuz çıplak dynoda verdiği torkun yarısını kötü güç yönetimi ile kaybediyorsunuz .Her ne kadar bir sonraki modellerde bu sorun aşılmış olsada, çözülmesi 1 yılı aşmıştır. 3 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Haziran 2019 Paylaş 25 Haziran 2019 Benim arabanin verilerini bulursan onunla kiyasla duzeltilmis mi duzeltilmemis mi anlariz.Ek bilgi: Benim direksiyonda hidrolik ve bildigim kadari ile GTC modellerle ayni direksiyon sistemine sahip. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Haziran 2019 Yazar Paylaş 25 Haziran 2019 Metin Akbal yazdı: Benim arabanin verilerini bulursan onunla kiyasla duzeltilmis mi duzeltilmemis mi anlariz. Ek bilgi: Benim direksiyonda hidrolik ve bildigim kadari ile GTC modellerle ayni direksiyon sistemine sahip. Senin arabanın Adac labratuar testlerine baktım. Elegance paketin karayolu tüketimi 5.2 litre. Cruze ise 5.8 litre. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Haziran 2019 Paylaş 25 Haziran 2019 Senin arabanın Adac labratuar testlerine baktım. Elegance paketin karayolu tüketimi 5.2 litre. Cruze ise 5.8 litre. 6 nin 6 ni gordugumu hatirlamiyorum [emoji16] Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Haziran 2019 Yazar Paylaş 25 Haziran 2019 (düzenlendi) Metin Akbal yazdı: 6 nin 6 ni gordugumu hatirlamiyorum Bahsettiğim test bu . Belki elegance modelin elektrikli direksiyonu vardır. yorum yapamıyorum 25 Haziran 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Haziran 2019 Yazar Paylaş 26 Haziran 2019 Bu gün şeytana uyup, Cruze takasda vereyim istedim. Bendi dürten şeytanda bu mesaj. "ÖTV indiriminde son günler! FIAT Egea modelleri 63.900TL'den başlayan fiyatlarla şubelerimizde sizi bekliyor. FIAT Doblo ve Fiorino'lara uzatılmış garanti ile 50.000 TL, 12 ay, %0 faiz imkanıyla sahip olmak için bizimle iletişime geçin. Kampanyamız stoklarla sınırlıdır. " Lakin Cruze teklifimi 32000 tl fiyat verdiler. İ10 içinde 37500 tl. U dönüşü yaptım Maksat cruze elden çıkarmak değilde, garantili sıfır otomobil sahibi olamlım. Ama çok fazla zarar ediliyor bu işten Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Haziran 2019 Yazar Paylaş 26 Haziran 2019 Egeayı 60 bin tl den almak mümkün. Yinede çok fazla nakit lazım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Haziran 2019 Yazar Paylaş 27 Haziran 2019 Chevrolet cruze facebook grubunda motor arızaları ile ilgii çok fazla şikayet var. Şikayerlerin buyuk kısmı lpg ve lpg nin yarattığı diğer yan etkiler. Benzinde kullanıpda motor arıza veren değilde otomatik şanzıman arızası veren çok. Burdan yola cıkarak , grupdaki 1 aylık gözlemlerimede dayanarak Chevrolet Cruze lpg uyumlu değil desem taşlanırmıyım.. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 28 Haziran 2019 Paylaş 28 Haziran 2019 Simdi ilk olarak Her ne kadar mukemmel olsa da montaji hangi arac olursa olsun sonradan eklenen bir tesisat. Yeri geldiginde ufak bir plaka lambasi bile farkli tip takildiginda arac hataya dusebiliyor. Lpg eski tip araclarda (sensoru az, daha duz mantik araclarda) daha verimli gibi gorunuyordu..Ama gunumuz araclari daha da akilli teknolojilerle desteklendiginden lpg benzin farklarini montaj hatalarini tolere etmekte zorlaniyor... Aracinda lpg olmadan da bahsedilen sorunlari yasayan cokca kisililerin yazilarini da goruyoruz. sahsi gorusum evet lpg nin etkileri fazla ama hepsinin sebebi degil.. Ayari dogru durust yapilmamis, yanlis montajli kit, yanlis kullanim vs vs.. Sonra ariza isigi yandiginda usta bile normaldir lpg den yapiyor diyor. 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Haziran 2019 Paylaş 28 Haziran 2019 Chevrolet cruze facebook grubunda motor arızaları ile ilgii çok fazla şikayet var. Şikayerlerin buyuk kısmı lpg ve lpg nin yarattığı diğer yan etkiler. Benzinde kullanıpda motor arıza veren değilde otomatik şanzıman arızası veren çok. Burdan yola cıkarak , grupdaki 1 aylık gözlemlerimede dayanarak Chevrolet Cruze lpg uyumlu değil desem taşlanırmıyım.. [emoji20]Ben olayi gecmisi duzgun olma bakima ve montaja bagliyorum. Eski aracim Bora da Atiker kullandim 85k km lpg ile sonra sattim 125k km de iken. Bakimli ve duzgun temiz kullandim diyebilirim. Yagini 10k km de degistiriyordum. Bana cikardigi ariza bir bobin birde hararet musiri idi.Astra J sifirdan beri bende. 17k km de BRC lpg taktirdim 72k km deyiz. Bakimli ve duzgun temiz kullaniyorum. 15k km de yag degistiriyorum. Bu surecte 55k km de bobin degisti. Baska bir sorun yok sukur.Astra J de supap olayi ile karsilasiyorum genelde lpg kaynakli baska bir sorun gorunmuyor. Basima gelir mi gelebilir zaten lpg kendini coktan amorti etti supap masrafida 1500 2000 lira bunu goze alarak taktirdim zaten.Senin duruma gore olay sadece Cruze da degil. Focus Mondeo vs araclarda da lpg kaynakli sorunlar mevcut. Ama kimse uyumsuz demiyor. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Haziran 2019 Yazar Paylaş 28 Haziran 2019 Metin Akbal yazdı: Ben olayi gecmisi duzgun olma bakima ve montaja bagliyorum. Eski aracim Bora da Atiker kullandim 85k km lpg ile sonra sattim 125k km de iken. Bakimli ve duzgun temiz kullandim diyebilirim. Yagini 10k km de degistiriyordum. Bana cikardigi ariza bir bobin birde hararet musiri idi. Astra J sifirdan beri bende. 17k km de BRC lpg taktirdim 72k km deyiz. Bakimli ve duzgun temiz kullaniyorum. 15k km de yag degistiriyorum. Bu surecte 55k km de bobin degisti. Baska bir sorun yok sukur. Astra J de supap olayi ile karsilasiyorum genelde lpg kaynakli baska bir sorun gorunmuyor. Basima gelir mi gelebilir zaten lpg kendini coktan amorti etti supap masrafida 1500 2000 lira bunu goze alarak taktirdim zaten. Senin duruma gore olay sadece Cruze da degil. Focus Mondeo vs araclarda da lpg kaynakli sorunlar mevcut. Ama kimse uyumsuz demiyor. Bu cruze motorlarının Egzantrik zamanlama sistemi, Egzantrikleri, Subabları hatırı sayılır oranda bozukluyor. Neden bozulur niçin bozulur yorumda yapamıyorum. Bir arabanın Egzntrik mili neden kırılırki. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Haziran 2019 Paylaş 28 Haziran 2019 Bu cruze motorlarının Egzantrik zamanlama sistemi, Egzantrikleri, Subabları hatırı sayılır oranda bozukluyor. Neden bozulur niçin bozulur yorumda yapamıyorum. Bir arabanın Egzntrik mili neden kırılırki. [emoji20]Egzantrik lpg ile direkt mi alakali? Supap kismina tamam orasi dogru. Egzantrik dislisi benzinlide de sorun olabiliyor.Ama Supap olayi Ford araclarda da var oni da goz onunde bulundur. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Haziran 2019 Yazar Paylaş 28 Haziran 2019 (düzenlendi) Metin Akbal yazdı: Egzantrik lpg ile direkt mi alakali? Supap kismina tamam orasi dogru. Egzantrik dislisi benzinlide de sorun olabiliyor. Ama Supap olayi Ford araclarda da var oni da goz onunde bulundur. Facebook grubunda kmsi artmış 150 bin geçmiş araç sahiplerinin şikayetleri ile dolu . Örnek biri. Araba lpgli imiş. (vanos dediği şey egzantrik zamanlaması) 2010 model 113 hp 184 bin km cruze 'm var. 4-5 ay önce silindir kapak yapıldı. Subaplar değişti. Vanoslar değişti. Eşanjör değişti. Bu işlemlerden sonra arabamın rampada çekiş sorunu oldu. Rampada bayılıyor, gitmiyor. Motor ısındıktan sonra bunu daha fazla hissediyorum. Bu gruptaki araştırmalarımdan Subap ayarlarından olabilir diyorlar. Selonoid valflerden olabilir diyorlar. Eksantrik okuyucularımda kaynak var. Ama 2 sene sorunsuz binmiştim. Servis ondan olabileceğini söylüyor. Bununla ilgili konum hatası da veriyor. Bu okuyucular değiştirilebiliyor mu? Yoksa eksantirik mi değişmesi lazım. En son üst kapak açılıp subap ayarına bakıldı. Usta Emme 0,20 eksoz 0,30 olduğunu söyledi. Çok sıkı dedi. Bundan da olabileceğini söyledi. Yapan rektefiyeci hep bu ayarda yaptıklarını söyledi. Servisteki arkadaş ta çok anormal bir durum olmadığını söyledi. Subap ayarı için silindir kapağın yeniden açılması gerekiyor mu? Yoksa üstünde de ayarlanabilir mi? Üstünde ayarlandığını duydum bu mümkün mü? Bir de birkaç sefer arabamı stop ettikten sonra viteste bırakmak için ayağım debriyajda vitese attığımda kendiliğinden marşa basmaya başlıyor. Acaba arabam da şase mi var? Katalitik konvektör de boş. Nereden başlayacağımı bilemedim. Tecrübeli ve uzman arkadaşlar fikirleriyle yardımcı olabilir mi? Şimdiden teşekkür ederim. 28 Haziran 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts