İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Şehiriçi derken çevre yolu tipi yollar galiba, şehiriçi hız limiti 50km zira. 

Yerleşim yeri ve mahalle araları değil tabiki uygunsa dedim şehir içi ana arterden gidiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu gün yaptığım yolculuk. Yağmurlu havada en efektif silecek hızında, sadece park lambaları açık şekilde güveni seyehat ediyorum. Falkenler enfes çalışıyor. Çok iyi güven veriyor. Yağmurda kuru performansı veriyormuş gibi hissediyorsun. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Herkes evden çalışınca koca otopark bize kaldı :( 

 

ACtC-3dwFAPe7rBggNszOdVwK_4cOyhTKKeoJrSI

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

SIcak motor testlerine başladım 

Hava sıcaklığı ortalama 20 derece olan dönemde 39 psi hava basılı Petlas pt515 lastiklerde tüketim :

 

İlk gün 4.1 litre 

İkinci gün 4.3 litre.

Üçüncü gün ise 4.4 litre yaktı 

 

Bu gün 10 derece hava sıcaklığı , 32 psi hava basılmış Falken As210 lastikler ile ilk denemde tüketim 

 

İlk gün 5.0 litre çıktı. 

 

Bariz şekilde araba ayak gazdan çekilince daha fazla enerji kaybediyor. Enerjiyi koruyamıyor.  Motorun ısınma süreside kısmen uzadı. iki deneme daha yapıp durumu not alacağım. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Merhaba 
SIcak motor testlerine başladım 
Hava sıcaklığı ortalama 20 derece olan dönemde 39 psi hava basılı Petlas pt515 lastiklerde tüketim :
 

İlk gün 4.1 litre 

İkinci gün 4.3 litre.

Üçüncü gün ise 4.4 litre yaktı 

 

Bu gün 10 derece hava sıcaklığı , 32 psi hava basılmış Falken As210 lastikler ile ilk denemde tüketim 

 

İlk gün 5.0 litre çıktı. 

 

Bariz şekilde araba ayak gazdan çekilince daha fazla enerji kaybediyor. Enerjiyi koruyamıyor.  Motorun ısınma süreside kısmen uzadı. iki deneme daha yapıp durumu not alacağım. 

lastik hava basınca artınca fren mesafesi uzar mi peki abi
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

i10 ve cruze her 10 bin km de rot ayarına girdi mi bakımlarda?

ne zaman düz giden arabayı rota sokasm araba bir yana çekmeye başladı . o günden sonra sorun yoksa uğraşma prensibi edindim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

ne zaman düz giden arabayı rota sokasm araba bir yana çekmeye başladı . o günden sonra sorun yoksa uğraşma prensibi edindim

Bu şöyle bir şey. Sigarayı bırakan kişinin hasta olması gibi :) 

 

Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

SIcak motor testlerine başladım 

Hava sıcaklığı ortalama 20 derece olan dönemde 39 psi hava basılı Petlas pt515 lastiklerde tüketim :

 

  Motorun ısınma süreside kısmen uzadı. iki deneme daha yapıp durumu not alacağım. 

Aynı yolda daha çok enerji kaybı oluyorsa motorun o yolda daha çabuk ısınması gerekmez mi? Sıcaklıklardan dolayı geç ısınıyordur

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

ne zaman düz giden arabayı rota sokasm araba bir yana çekmeye başladı . o günden sonra sorun yoksa uğraşma prensibi edindim

 

Demeyim diyordum ama , benimde rot ayarı yapıldıktan sonra milimetrik sola çekme başlamış olabilir. Sanki eskiden daha iyi idi.  Yada mevsim rüzgarları yüzündende olabilir. henuz teşis ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Demeyim diyordum ama , benimde rot ayarı yapıldıktan sonra milimetrik sola çekme başlamış olabilir. Sanki eskiden daha iyi idi.  Yada mevsim rüzgarları yüzündende olabilir. henuz teşis ediyorum. 

Hunter var maslak’ta. Kahvesi güzel yerler de varmış sanırım :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Levent Güzelkalp yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
Merhaba 
SIcak motor testlerine başladım 
Hava sıcaklığı ortalama 20 derece olan dönemde 39 psi hava basılı Petlas pt515 lastiklerde tüketim :
 

İlk gün 4.1 litre 

İkinci gün 4.3 litre.

Üçüncü gün ise 4.4 litre yaktı 

 

Bu gün 10 derece hava sıcaklığı , 32 psi hava basılmış Falken As210 lastikler ile ilk denemde tüketim 

 

İlk gün 5.0 litre çıktı. 

 

Bariz şekilde araba ayak gazdan çekilince daha fazla enerji kaybediyor. Enerjiyi koruyamıyor.  Motorun ısınma süreside kısmen uzadı. iki deneme daha yapıp durumu not alacağım. 

lastik hava basınca artınca fren mesafesi uzar mi peki abi

 

Bende 39 psi kadar serbest. Frende birşey olmuyor. mesafem uzamıyor, arabanın arkası atmıyor yada yağmurda önden kayma hiç bişey yaşanmıyor. 

Ama süspansiyon sert oluyor. Lastik esneme kabiliyeti  düşüyor.  Yol bozuk olunca sıkıntı oluyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hunter var maslak’ta. Kahvesi güzel yerler de varmış sanırım :) 

 

Biraz daha bineyim, çok milimetrik bir sapma. Belki rüzgar felan vardı , bana öyle geldi. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

benimde rot ayarı yapıldıktan sonra milimetrik sola çekme başlamış olabilir. Sanki eskiden daha iyi idi. 

rot ayarı çekme yapmaz çekmeyi de engellemez, sadece direksiyonu düzeltir, çekme varsa lastik tabanlarına bakılır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Çekme şikayeti ile gittiğim rot-balansçıda tabla değişip düzeltmiştik.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ufak bir sıkıntı ile karşı karşıyayım

Arabaya 119100 kmde genleşme kabının doldurmuştum. Araba 125500 kmde genleşme kabında 1 litre eksilme olduğunu fark ettim .

6400 km de 1 litre su kaybetmek şüpheci bir durum. İlk incelemede genleşme kabı kapağının sızıntı olduğunu farkettim.  Bu kapağı ve deposunu sonraki bakımda komple değişteceğim. 

 

Motor yağında su yok, 

Yağ dolum kapağında köpük yok. 

Yağ seviyesinde yükseltme yok. 

Motor suyu içerisinde yağ yok. 

Genleşme kabı kapakta köpüklenme yok. 

Radyatörde sızıntı yok, boruların bileşimlerinde sıkıntı yok. 

Aracın iç tesisatın da sızıntı veya antifrize kokusu yok. 

 

Motor yüksek ısıda çalıştığından su buharının kapaktan sızdığını düşünüyorum. 

ACtC-3fRkS6kHuibdj2MIZBS7DC5qDlo7cVIi0uB

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Yolda kaldığınız ve hararet yaptığınız bir durum olmuştu oradan kaynaklı olmasın

 

Bu durum ondan öncede vardı. 18 ayda 2 litre antifriz takviyesi yaptım. Hepsini not alıyorum. Resimliyorum. 

Araba trafik gördümü daha hızlı su kaybediyor izlenimi edindim. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Triger ve devirdaim ne zaman değişmiş en son ?

 

2016 tarihinde değişmiş. Yolda kaldığımız durumda, arabanın alternatör kayış gergisi kopmuştu. Hararetden yolda kalmadık. Göstergede hararet yoktu. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Süspansiyon değişme vakti gelmiş olabilir :( 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

devirdaim habericisi gibi

 

Ozaman hepsini değişek abi. Triger , Devir daim, debriyaj. Hepsini bir seferde yapınca ustanın parça artırdığını düşünüyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

iyi usta her zaman fazla civatayı bulur

 

Araba fiyatları çok yüksek olduğu için, Gm yedek parçalarının çok ucuz görmeye başladım.  Gm orjinal su pompası sadece 464 tl 

https://biyedekparca.com/Chevrolet-Cruze-1.6-Devirdaim-Su-Pompasi-GM

 

Trigger 662 tl 

https://biyedekparca.com/chevrolet-cruze-16-benzinli-triger-seti-gm

 

 

Şu muayene bitsin, her ay arabaya bir parça alacam. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçen tüv deyim, sura bekleyen mercedes su attı, buharlı lokomotif gibi girdi sıraya, kusur da sayılmıyor motor çalışabildikçe

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim bu contaya ihtiyacım var :( Adı sanı nedir. Bilen yeşillendirsin. 

 

ACtC-3fBc4BicgmzHjiVdxC45_YT9OhTHFAudT2-

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Oringcide bulursun da kapağın kendi özelliği de bozulmuş olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...