İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:


Hayırlı olsun ama neden V desen?

 

Bu lastiğiçok uzun süredir takip ediyordum. üzerinde kar tanesi logosu var. Hem ucuz hemde 4 mevsim istanbul lastiği. Ayrıca tüketim değeride düşük. 

 

kar-tanesi-logosu-150x150.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Aracın rot ayarları bozuk eski lastik düzensiz aşınmış. 

 

Arabayı düz yolda direksiyonu bırakında düz gidiyor. Düz gittiği içinde rot ile ilgili bişey yapmıyorum. Malum Hipermil için rot ayarı çok önemli. En ufak kaymayı anlarım. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabayı düz yolda direksiyonu bırakında düz gidiyor. Düz gittiği içinde rot ile ilgili bişey yapmıyorum. Malum Hipermil için rot ayarı çok önemli. En ufak kaymayı anlarım. 

Direksiyonda hissettirmeyebiliyor. Milimetrik regülasyon gerektiriyor, çıkan lastiğin fiziki durumuna göre camber caster ve toe açıları kontrol edilmeli. Yenileri de bozar yoksa o yüzden söyledim. Rot kontrolü çoğu yerde ücretsiz ayar yapılacaksa para alıyorlar her lastik yenilemede kontrol ettiriyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Direksiyonda hissettirmeyebiliyor. Milimetrik regülasyon gerektiriyor, çıkan lastiğin fiziki durumuna göre camber caster ve toe açıları kontrol edilmeli. Yenileri de bozar yoksa o yüzden söyledim. Rot kontrolü çoğu yerde ücretsiz ayar yapılacaksa para alıyorlar her lastik yenilemede kontrol ettiriyorum.

 

Yarın ona baktırayım. Bugün geç oldu. Karanlığa kaldık. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Hayırlı olsun. Mehmet bunu sevdi. Hafızamın bir köşesinde dursun. İleride lazım olacak. Sürüş hissiyatını bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Rot ayarında bir sorun olduğunu ben de başka konuda iletmiştim. Kamber kaster açılarından olabilir Koray bey'in dediği gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Aracın rot ayarları bozuk eski lastik düzensiz aşınmış. 

 

Sani Gerşon yazdı:

Rot ayarında bir sorun olduğunu ben de başka konuda iletmiştim. Kamber kaster açılarından olabilir Koray bey'in dediği gibi.

 

tam olarak hangi resimden anladınız aşınmayı. merak ettim. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Lastiğin bir tarafı diğerine göre fazla aşınmış, benim araçta sağa sola çekmiyordu lastik değişiminde fark ettim ki lastikler bildiğin tek taraflı bitmiş, rot ayarı değişimi sonrası dönüşlerde lastiğin sürüklenmesi de düzelmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

 

tam olarak hangi resimden anladınız aşınmayı. merak ettim. 

Başka bi konuda konuşuyorduk hatırlarsanız, orada söylemiştim. Başka bi fotoğraf kullanmıştınız, buradakilerden farklı.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Değerli doslar, 

Lastiğin dış çeperinin aşınmasını kast ediyor iseniz , o benim sürdüğüm her arabada oluşan bir durum. Frensiz araba kullandığımdan, virajlarda arabayı çok yatırıyorum. Lastiklerde yüksek basınç havada olunca da dış çeperleri asfalta aşınıyor. 

 

Aynı durum i10 dada olurdu. 

 

Cruze ve İ10 lastik kenarları

ACtC-3ffKjJqSLPzgRD_4-PLDFp5ZyPX9EL7Y2suACtC-3cfiZCro5jSc_0IelvFaRHQjHPmFLvUwS0J

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Değerli doslar, 

Lastiğin dış çeperinin aşınmasını kast ediyor iseniz , o benim sürdüğüm her arabada oluşan bir durum. Frensiz araba kullandığımdan, virajlarda arabayı çok yatırıyorum. Lastiklerde yüksek basınç havada olunca da dış çeperleri asfalta aşınıyor. 

 

Aynı durum i10 dada olurdu. 

 

 

Yüksek basınçta dış çeper değil, ortası eskir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İ10 da 4 lastiği 4 dündede vardı. Cruzedede 4 lastiğin 4 dünde var. 

 

ACtC-3dzNqJm-JlaWFKSbt3G2Lj42qcwggZ8dsSS

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

i10 ve cruze her 10 bin km de rot ayarına girdi mi bakımlarda?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Her sene rot şart. Maslak’ta bi rotçu buldum. Hunter. Adamlar aracı üreten fabrikadan hassas :) yakınlarda lattesi güzel yerler de vardı sanırım :) 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Demek ki 2 araçta da rot ayarına bakılmamış.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Dört mevsim lastikle mil yapılmaz ama. Keşke yaz kış ayrı alsaydın. Kış için ikinci el de olurdu

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

i10 ve cruze her 10 bin km de rot ayarına girdi mi bakımlarda?

 

Cruze değil ama, i10 3 defa sokmuştum. 

 

Abi nissan micrada kiraladım kullandım 500 km sürdüm . Hipermil yaptım. Onunda lastik kenarını yedim. Motor freni ile viraj dönüyorum , onun etkisi olarak 4 lastiğin 4 dündede bu izler oluşuyor. 

 

ACtC-3dbvJaPqYKOX43ajdF9NcJIwfLeNMJ-x3d-

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Cruze değil ama, i10 3 defa sokmuştum. 

3 defa?  kaç bin km de? 3 e bölüp hesap yapalım. cruze da ihtiyaç var  zaten rot ayarı bozuk o görülebiliyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

3 defa?  kaç bin km de? 3 e bölüp hesap yapalım. cruze da ihtiyaç var  zaten rot ayarı bozuk o görülebiliyor

 

Abi i10 ile 80 bin km yaptım. Zaten bedava imiş, yeni lastiklere zarar olmasın. EN kısa zamanda rota baktıracağım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile bakım demek sadece yağ değişmek değildir, aks körüğü kontrolünden stepne hava basıncına kadar işler vardır, piyasada yapılıyor mu _? hayır? ustanın suçu mu ? ona da hayır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Çift hata. Biz de optimum lastik basınç değerlerinde kullanıldığını zannediyoruz. Gereğinden fazla hava basılan lastikler aracı sürekli zıplatarak ön takıma zarar verir. Bu halde de lastikler yolu yeterince kavrayamaz. Teknik yönden işin güvenliğine odaklanın bence yakacağınız yakıta değil. 
(Her 5000 km de bir kontrol edilmesi gereken aracın sürüş yönünü belirleyen 1 milimetrenin 4 e bölünerek hesaplandığı araç alt takım ayarı olarak tanımlanabilen rot ayarı zamanında yapılmazsa lastik ya iç ya da dış taraftan fazla aşınma yapar ve elimizde bir tarafı erimiş diğer tarafı sapasağlam ucube gibi bir lastik kalır.)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

Çift hata. Biz de optimum lastik basınç değerlerinde kullanıldığını zannediyoruz. Gereğinden fazla hava basılan lastikler aracı sürekli zıplatarak ön takıma zarar verir. Bu halde de lastikler yolu yeterince kavrayamaz. Teknik yönden işin güvenliğine odaklanın bence yakacağınız yakıta değil. 
(Her 5000 km de bir kontrol edilmesi gereken aracın sürüş yönünü belirleyen 1 milimetrenin 4 e bölünerek hesaplandığı araç alt takım ayarı olarak tanımlanabilen rot ayarı zamanında yapılmazsa lastik ya iç ya da dış taraftan fazla aşınma yapar ve elimizde bir tarafı erimiş diğer tarafı sapasağlam ucube gibi bir lastik kalır.)

 

Ben bilgisayar teknisyenim. Bizde hata vermediği sürece servere dokunulmaz. Yıllarca çalışır. Banka şübelerindeki bilgisayarlar yılda bir temizlenmesi dışında kapağı bile acılmaz. 

 

Aynı mantıkla düz gittiği sürece arabanın rotunu kurcalatmam. En ufak sapmayı anlarım. 

 

Lastik basınclarını arabadan aldığım veriye göre basarım. İ10 35 36, cruze ise 39 psi yazar. 

 

Benim sürdüğüm arabaların özellikle arka tekeri bariz belli olmak üzere çeperden aşınıyor.  Araba boş ise  aşınma daha fazla oluyor. Zaten çektiğim resimler daha belli olan arka tekerlere ait. Mikra ise ön tekerin resmş. 

 

 

Bilemedim. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

araba dinamik, server statiktir. başka dünyalar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...