İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Metin Akbal
Ben masraf etmiyom, Şirketin verdiği paradan artan yakıt parasıyla yaptırıyorum. 
Arabanın kaskosunu 
Arabanın bakımını 
Arabanın yakıtını 
Bunların hepsini son 8 ayda şirketten aldığım ödeme ile yaptım [emoji4]
Pardon tamponun yaparken parasını babam vermişti. 

Patron gormesin oda buralarda diyordun [emoji16]
Merhaba değerli dostlar, malum uzun soluklu testler yapıyorum. Düşük süratte ve devirde yaptığım yolculukların sonunda kaputu açınca sıcak bir hava kaputtan kalkıyor. Kaputun içindeki atmosfer bunaltıcı. Sıcak hava sirküle olmayınca içerde kapana kısılıyor. Fakat hızı biraz artırıp ( 70 ve üzeri) kaput açtığımda bunaltıcı hava olmuyor. Çok belliki düşük devirde su pompası verimi düşük. Ama devir yükseldiğinde yani 70 üzeri hızlarda yapılan yolculuklarda kaput altı daha ferah kalıyor. Bu durumdan dolayı 2000 devir altında kullanmamayı karar verdim. 
 
Fena da olmamış çeşitleri var :)


90d5073660fd1e684eb3a92be12ae142.jpg
Bende ev borcum olmasaydıda deneyler yapsaydım. Cruze ön torpidosuna güneş panelleri koyup aküyü burdan beslemek istiyorum. Motor kaputuna bir adet ek 100 ah lık ek akü takviyesi yapmak istiyorum. 
 
Borcum olmasaydı, 4 teker bilyasını, 4 amorsitörü, debriyajı , yazlık ve kışlık 2 set lastik, komple boya yaptırmak isterdim [emoji20] 
Bizim orda hakı foseptiğini kurtarmaz derler. Biraz kibarca yazdım:)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Aracın eski sahibi 80000 km değiştirmiş. Araba 123400 kmde.  42300 km olmuş yani. Lastikler 2016 model 4 yaşında. 

 

İlk günkü gibi derken, kullandığım zamanı kastettim. 

 

 

Anladım. Arkadaşlar da açıklamış lastikler güvenli kullanım ömrünü doldurmuş en kısa sürede değişim can taşıyorsunuz neticede.

Ali Darbaz yazdı:

Bana para verinde lastiklerimi ekonomi tekerine çevirem :) 60000 km olmuş tekerlere

60 bin değil o zaman 42 bin km de lastikler?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Anladım. Arkadaşlar da açıklamış lastikler güvenli kullanım ömrünü doldurmuş en kısa sürede değişim can taşıyorsunuz neticede.

60 bin değil o zaman 42 bin km de lastikler?

 

Evet 42000 kmde lastikler. :)

Metin Akbal yazdı:


Patron gormesin oda buralarda diyordun emoji16.png

 

Benzinlerden artan parayla yaptıklarımı ilk ona anlatıyorum. Hatta pazartesi güzel bişey aldım. Gelsin paylaşıcam. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Yazlık kışlık ayrı kullanırım. 2 takım jant lastigim var. Bir önceki lastiklerim 2.5 yılda 40 bin km yaptı. Ön kısım ufaktan yanak kısımlardan yemişti. Ön arka yapmıştık. Diş derinlikleri 5 mm olmasına rağmen başıma şu olay geldi:




Video da her zaman 80 ile döndüğüm virajda araba 70 km ile attı. Ben mi kurtardım ESP mi devreye girdi anlamadım bile. Hemen o ay yeni lastikleri aldım. Üstelik Eylül ayında yazlık lastik alıp taktım. 1 ay sonra da kışlık takıma geçtim.


  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Yazlık kışlık ayrı kullanırım. 2 takım jant lastigim var. Bir önceki lastiklerim 2.5 yılda 40 bin km yaptı. Ön kısım ufaktan yanak kısımlardan yemişti. Ön arka yapmıştık. Diş derinlikleri 5 mm olmasına rağmen başıma şu olay geldi:




Video da her zaman 80 ile döndüğüm virajda araba 70 km ile attı. Ben mi kurtardım ESP mi devreye girdi anlamadım bile. Hemen o ay yeni lastikleri aldım. Üstelik Eylül ayında yazlık lastik alıp taktım. 1 ay sonra da kışlık takıma geçtim.

 

Video çıkmamış. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

 

Allah Allah burda arabanın arkasını atacak ne varkmışki anlamadım. O kadarcık viraj arabanın arkasının gelmesini nasıl sebep olduki. Cruze ile bunun kat ve kat fazlası virajları frene basmaktan çekindiğim için daha yüksek süratle döndüğüm oldu, oluyorda. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Allah Allah burda arabanın arkasını atacak ne varkmışki anlamadım. O kadarcık viraj arabanın arkasının gelmesini nasıl sebep olduki. 
Lastiklerin önemi işte :) 2.5 yılda 40 küsür bin km yol yapmış lastik (o zaman km 52 bindi kışlık kullandığımda 10k km olsun). Bridgestone marka. Hani öyle dandik te değildi. Bu işe yıl mm veya km olarak bakılmalı. Nasıl ki triger 90 bin veya 4 yıl olarak değişim periyodu önerilir lastikte öyledir. Forumda öğrendiğim 4 kuralını (4 yıl 4 mm 40 bin km) baz alıyorum. 1 sezon daha idare edeyim dediğim lastik az daha belki de arabayı pert edecekti.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ecoboost Focus'u aldım, üzerinde 19 replika jant ve Çin malı lastik vardı, bugün yarın değiştiririm derken o arada AVM otoparkında önüme bir Corsa kırdı, frene bastım hiç tutmadan kaymaya başladı, ben Corsa'ya sağ arkasından vurdum, Corsa havalandı gitti kolona çarptı.

 

Bende hiç hasar olmadı, tampon esnedi muhtemelen, Corsanın sağ sol komple yamuldu. Kusur da bende olduğu için sonradan değer kaybı davası filan açmışlardı, tabi kasko olduğu için ben uğraşmadım ama ertesi sabah doğru gidip orijinal jantlara bir takım Michelin Primacy alıp takmıştım.

 

Herkes proaktif tarzda otomobil kullanmayabilir ama bazı acil durumlarda 40 sene yapmayacağın hareketleri yapman gerekebiliyor, onun için iyi ve yeni lastik, doğru hava çok çok önemli.

Metin Akbal yazdı:

Lastiklerin önemi işte :) 2.5 yılda 40 küsür bin km yol yapmış lastik (o zaman km 52 bindi kışlık kullandığımda 10k km olsun). Bridgestone marka. Hani öyle dandik te değildi. Bu işe yıl mm veya km olarak bakılmalı. Nasıl ki triger 90 bin veya 4 yıl olarak değişim periyodu önerilir lastikte öyledir. Forumda öğrendiğim 4 kuralını (4 yıl 4 mm 40 bin km) baz alıyorum. 1 sezon daha idare edeyim dediğim lastik az daha belki de arabayı pert edecekti.

 

Bridgestone'lar genelde sert oluyor, eskidikçe iyice sertleşmiştir, asfalt da belli ki tozlu ve kaygan, tutunma az. Allah korusun boş yolda spin atsan kimseye bir şey de anlatamazsın. :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Geçen gün arabayı parktan yola çıkardım, Hill town Awm önünden inerken önüme bir bayan kırınca ani fren yaptım. Lastikler daha soğuk olduğu için yolu tutmayarak kaydı. Abs devreye girdi. Soğuk lastikler tutmuyor. O nedenle lastiklerim ısınana kadar belli bir sürati aşmıyorum.  Soğuk lastikler kayıyor. 

Arabanın lastikleri 32 psi hava basıldığında jöle gibi yanal esnerken, 39 psı havada çok daha iyi yol tutuyor. Bunu çok kez tecrube ettim. Yanal esneme olunca ağırlık transferi  istikametin dışındaki lastiğe biniyor . Tarif nasıl edilir, yük binen taraf motor gücünü emdiğinden virajın sonunda hızımı kaybediyorum. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Geçen gün arabayı parktan yola çıkardım, Hill town Awm önünden inerken önüme bir bayan kırınca ani fren yaptım. Lastikler daha soğuk olduğu için yolu tutmayarak kaydı. Abs devreye girdi. Soğuk lastikler tutmuyor. O nedenle lastiklerim ısınana kadar belli bir sürati aşmıyorum.  Soğuk lastikler kayıyor. 
Arabanın lastikleri 32 psi hava basıldığında jöle gibi yanal esnerken, 39 psı havada çok daha iyi yol tutuyor. Bunu çok kez tecrube ettim. Yanal esneme olunca ağırlık transferi  istikametin dışındaki lastiğe biniyor . Tarif nasıl edilir, yük binen taraf motor gücünü emdiğinden virajın sonunda hızımı kaybediyorum. 
Michelin gibi lastikler çabuk ısınıyor ama, ben bunu gözlemlemiştim. Kumho vardı getzde kütük gibiydi mesela.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Geçen gün arabayı parktan yola çıkardım, Hill town Awm önünden inerken önüme bir bayan kırınca ani fren yaptım. Lastikler daha soğuk olduğu için yolu tutmayarak kaydı. Abs devreye girdi. Soğuk lastikler tutmuyor. O nedenle lastiklerim ısınana kadar belli bir sürati aşmıyorum.  Soğuk lastikler kayıyor. 
Arabanın lastikleri 32 psi hava basıldığında jöle gibi yanal esnerken, 39 psı havada çok daha iyi yol tutuyor. Bunu çok kez tecrube ettim. Yanal esneme olunca ağırlık transferi  istikametin dışındaki lastiğe biniyor . Tarif nasıl edilir, yük binen taraf motor gücünü emdiğinden virajın sonunda hızımı kaybediyorum. 
Attığım video Ağustos ayından ikindi sıcaklığı :)

Ha şurası doğru biz ne dersek diyelim sen zaten bu lastikler daha yeni derinlikleri de bayağı iyi durumda uzun süre götürür diyeceksin ;)
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Attığım video Ağustos ayından ikindi sıcaklığı :)

Ha şurası doğru biz ne dersek diyelim sen zaten bu lastikler daha yeni derinlikleri de bayağı iyi durumda uzun süre götürür diyeceksin ;)

 

Para birikene kadar idare etsin. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Allah Allah burda arabanın arkasını atacak ne varkmışki anlamadım. O kadarcık viraj arabanın arkasının gelmesini nasıl sebep olduki. Cruze ile bunun kat ve kat fazlası virajları frene basmaktan çekindiğim için daha yüksek süratle döndüğüm oldu, oluyorda. 

41m/h hızda test dönüşüm mevcut maslakta, tüm arabaları aynı yerde deniyoruz karşılaştırması sağlıklı oluyor.  44 ile dönebilen olmadı daha

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Lastik işi ihmale ve şakaya gelmez. Gerekirse bir ay arabaya binilmeyip lastik alınacak.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın lastikleri 32 psi hava basıldığında jöle gibi yanal esnerken, 39 psı havada çok daha iyi yol tutuyor.

sakın bunu piste çıkarken yapma duvara toslar

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

41m/h hızda test dönüşüm mevcut maslakta, tüm arabaları aynı yerde deniyoruz karşılaştırması sağlıklı oluyor.  44 ile dönebilen olmadı daha

Konum atarmısın, yolum düşerse denemek için...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

Konum atarmısın, yolum düşerse denemek için...

anlatılmaz yaşanır, Sani nin megane ile girmiştik, 44 km/h hızın rönoya neler yapabileceğini test ettik, sonra da chai latte içmeye gidiyoruz :)

vesile ile emmi den kasko varsa, 70 km/h lik test virajı da var :f1:

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

41m/h hızda test dönüşüm mevcut maslakta, tüm arabaları aynı yerde deniyoruz karşılaştırması sağlıklı oluyor.  44 ile dönebilen olmadı daha

En stabil geçebilen araç hangisi olmuştu acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

En stabil geçebilen araç hangisi olmuştu acaba?

ibiza cupra, lastikler yeni nesil nero idi ama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

41m/h hızda test dönüşüm mevcut maslakta, tüm arabaları aynı yerde deniyoruz karşılaştırması sağlıklı oluyor.  44 ile dönebilen olmadı daha


Hangi viraj?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:


Hangi viraj?

bize viraj kuatroya dümdüz yol

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Selim Bilgin yazdı:


Hangi viraj?

Beraberinde yolu da söker götürür.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

bize viraj kuatroya dümdüz yol

 

Gazı aldım konumu da alayım, pazartesi çekici lazım olursa ararım. :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
 
Gazı aldım konumu da alayım, pazartesi çekici lazım olursa ararım. [emoji3] 

Ben biliyorum gel al beni gidip deneyelim çekici telefonu da var bende
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...