İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabaya bir ekran bağlamak istiyorum. Aracın BSFC haritasına üzerindeki verileri , motor üzerindeki yükü hesaplayarak bana en ekonomik beygir üretim hesaplamasını Yeşil Kırmızı ve mavi renk tonlarında gösterecek bir kadran. Ama bu fikri nasıl gerçekleştririz nasıl yaparız bilmiyorum. Bak ozaman nasıl yaşanır yaşanmaz göreceksiniz :) 

Yazılımla. Misal 10 parametre var. Bu 10’lunun bazıları şu şu aralıkta oldumu yeşil yanacak. Bunun dışında kırmızı. Ama burada çok fazla kombinasyon çıkabilir. Sonra bu çipi obd’ye bağlayıp göstergenin üstüne ışığı koyarsın. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yazılımla. Misal 10 parametre var. Bu 10’lunun bazıları şu şu aralıkta oldumu yeşil yanacak. Bunun dışında kırmızı. Ama burada çok fazla kombinasyon çıkabilir. Sonra bu çipi obd’ye bağlayıp göstergenin üstüne ışığı koyarsın. 

 

Çoğu videomda görüyorum ben gaza az basıyor olsamda , motor %100 yüke binmiş oluyor. Kullandığım her iki otomobilde böyle çalışıyor idi. Şimdi gel gelelim, ben bir rampaya çıktığımda arabanın ne kadar yükte oluduğunu anlamıyorum. Ancak %100 ulaştığında bunu seziyorum. Rampayı %65  veya %85 ilemi çıkıyor. Benim bunu görmem lazım . Ona göre vitesmi küçültüp doğru olanı yapmalıyım. 

 

Saate 90 km hızla arabayı sürdüğümde %30 gaza basılınca araba %87 motor yüküne maruz kalıyor. Krank üzerinde fazlaca yük oluyor. Oysaki %25 gaza basınca bu sefer %60 yükte kalıyor. Sadece %5 lik fak ile yükteki değişim korkunç. Bunun hassasiyetini yapmam lazım. 

 

Bu gösterge motorun devrini, Motorun yükünü, yük ile oluşan Newton cinsinde torkunu , özgül yakıt tüketim haritasından karşılaştırıp bana rezervde olan torku ölçecek. Aynı Rollce Royce arabalarındaki gibi tork reservini ölçücek. Bende buna göre uygun vites seçimini yapıcam. Yalnız sadece + torku değil, - torkuda ölçücek. Ben ayağımı gazdan çektiğimde kompresyondan oluşan negatif torku hesaplayıp bana gösterecek. Belki negatif torku egale edip süzülme mesafemi artırmak isteyeceğim. Bu kararı vermemde bana gösterge olacak. 

 

Rolls royce power reserve kadranı aradığım şeyin en ilkel versiyonu. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Profesor Adnan Parlak beye bir kulak verelim. Oda ben gibi BSFC  üzerinde ekonomi konuşuyor. (özgül yakıt sarfiyatı)

 

Oda 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

O zaman buyrun, 3.0 V6 dört çeker otomatik, İstanbul trafiğinde tüketim. Klima açık, az yaksın diye kasılmadan yapılmıştır. Ortalama hızım da daha düşük. :) 

 

mfa2.jpeg

 

mfa1.jpeg

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ne kadar ekmek, o kadar köfte. A6 alacak param olsada, 100 kmde 12 litre yaksa :)

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mert Gulkokan yazdı:

Büyük ihtimal güç ağırlık oranı cruizdan daha iyidir ama 4 çeker etkisini de ayrıca katmak lazım
A6 sürekli 4 çeker mi ?

 

Evet, sürekli, eski usul bu.

Sonraki kasalardaki daha akıllı.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Darbaz yazdı:

Ne kadar ekmek, o kadar köfte. A6 alacak param olsada, 100 kmde 12 litre yaksa :)

 

Ali'cim yanlış anlamanı istemem.. Anlattığın kadarıyla 2-3 tane eviniz, memlekette dönüm dönüm araziniz var. Gençliğinde bunların hayrını görmeyeceksen, ne zaman sefasını süreceksin? Hep bir borç ödeme girdabının içinde debelenip duruyorsun, kılı kırk yarıyorsun. Ha, belki durum buradan anlaşıldığı gibi kolay/basit değildir. Ama benim okuduklarımdan anladığım böyle :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Yurdaer Elay yazdı:

 

Ali'cim yanlış anlamanı istemem.. Anlattığın kadarıyla 2-3 tane eviniz, memlekette dönüm dönüm araziniz var. Gençliğinde bunların hayrını görmeyeceksen, ne zaman sefasını süreceksin? Hep bir borç ödeme girdabının içinde debelenip duruyorsun, kılı kırk yarıyorsun. Ha, belki durum buradan anlaşıldığı gibi kolay/basit değildir. Ama benim okuduklarımdan anladığım böyle :) 

 

Hocam babamın ve kardeşimin sayesinde araba ve ev sahibiyim . Havuz sistemini dibine kadar kullanıyorum :) İnan tek kuruş para artmıyor. Arabanın kredisi daha bitmedi. Her ay ödenen 3 tane kredi var. 3 ev + 1 araba var ama hala borçları bitmediği için + değere geçemiyoruz. Ailenin şu an 340 bin tl borcu var hocam. BU durum bitene kadar kılı kırk yarmaya devam etmeliyim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Yurdaer Elay yazdı:

 

Ali'cim yanlış anlamanı istemem.. Anlattığın kadarıyla 2-3 tane eviniz, memlekette dönüm dönüm araziniz var. Gençliğinde bunların hayrını görmeyeceksen, ne zaman sefasını süreceksin? Hep bir borç ödeme girdabının içinde debelenip duruyorsun, kılı kırk yarıyorsun. Ha, belki durum buradan anlaşıldığı gibi kolay/basit değildir. Ama benim okuduklarımdan anladığım böyle :) 

 

A6'ya binip gazlayan vs. i10'a binip hypermiling yapan tablosu koyacağım buraya peşin satan veresiye satan gibi. :D 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:

 

A6'ya binip gazlayan vs. i10'a binip hypermiling yapan tablosu koyacağım buraya peşin satan veresiye satan gibi. :D 

 

Yani diyonki a6 3 sıfır ile senede yakıt dahil bakım vergi ve kasko sigorta 6600 tl masrafı geçmiyecem diyorsun. 

Senede 15000 km yakıt masrafı dahil. 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam babamın ve kardeşimin sayesinde araba ve ev sahibiyim . Havuz sistemini dibine kadar kullanıyorum :) İnan tek kuruş para artmıyor. Arabanın kredisi daha bitmedi. Her ay ödenen 3 tane kredi var. 3 ev + 1 araba var ama hala borçları bitmediği için + değere geçemiyoruz. Ailenin şu an 340 bin tl borcu var hocam. BU durum bitene kadar kılı kırk yarmaya devam etmeliyim. 

 

Ben yanlış anlamışım olabilirim.. Her ferdin ev sahibi olması için aile içi imece güzel şey. Allah artırsın, ağız tadınızı bozmasın ;) 

 

Selim Bilgin yazdı:

 

A6'ya binip gazlayan vs. i10'a binip hypermiling yapan tablosu koyacağım buraya peşin satan veresiye satan gibi. :D 

 

Valla ikisinde de gözüm yok.. Ama sen Alfa'yı satıyorken aklım epey bir gitti geldi.. Alan ağız tadıyla güle güle kullansın :) 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

 

Yani diyonki a6 3 sıfır ile senede yakıt dahil bakım vergi ve kasko sigorta 6600 tl masrafı geçmiyecem diyorsun. 

Senede 15000 km yakıt masrafı dahil. 

 

Yoo öyle demedim.

Peşin satan => i10

Veresiye satan => A6

 

i10'a binen ev alıyor, A6'ya binen arabaya harcıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:

 

Yoo öyle demedim.

Peşin satan => i10

Veresiye satan => A6

i10'a binen ev alıyor, A6'ya binen arabaya harcıyor.

 

Valla ben seni yanlış anladım, Kusura bakma. 😰

 

İ10 ev almak için çok yardımcı oldu. Ama senin arabda çok iyi prim yapmıştır şimdi. Benim 4 yılda yaptığım birikimi senin araba bu seneki enflasyonda prim yaparak kat ve kat kazanmış olması lazım :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Birkan Demir Çalışkan haftaya cumartesi bizim Cruze çekicek. Eğer müsait olursa İstanbulpark da çekilecek. 

Bu adamı beğenerek takip ediyorum. 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

 

Valla ben seni yanlış anladım, Kusura bakma. 😰

 

İ10 ev almak için çok yardımcı oldu. Ama senin arabda çok iyi prim yapmıştır şimdi. Benim 4 yılda yaptığım birikimi senin araba bu seneki enflasyonda prim yaparak kat ve kat kazanmış olması lazım :) 

 

Prim yapmaya yaptı ama ne kadar yaptı bilmiyorum. Bundan sonra alırım dediklerim bundan fazla arttı ama. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba dostlar. 

2cr yaptığı Dyno testini inceledim. Bizim motorunda çiğeride  bu kadar. Şanzıman kaybı kötü. %25 den fazla şanzıman kaybı var. :(

 

 

bOtIGKgZGJyBeoAcIdtgZFet6LnyaCRpDWDcaLaN

Selim Bilgin yazdı:

 

Prim yapmaya yaptı ama ne kadar yaptı bilmiyorum. Bundan sonra alırım dediklerim bundan fazla arttı ama. 

 

Ama sat bir ev alcak para ediyor araba. Araba muhim değil, ev daha önemli. Gerci sen çoktan evini almışsındır. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Demek ki evin yanında çeşme olsa, işyeri yürüme mesafesinde olsa ve Sivas’ın kalan diğer yarısı da İstanbula taşınsa araba hiç yakmayacak 😀

 

Eşimin ve benim göbeği çıktı. ecük yürüyüp fazlalık atmamız lazım. Eşiminde benimde 5 er kilo fazlamız var. Nice body yapsak fena olmazmı :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Senelik izinde olmam dolayısı ile, arabayı asıl sahibine verdim. O da bizi ailecek gezdirdi. Bu hafta hep bir yerlere götürüyor Dedemiz. Yalnız dedenin korkunç bir yakıt tüketimi var.  İlk tuzla gezisi 8,2 litre,  bugünkü gezimiz ise 8,6 litre ile bitti :( Perşembe günü Güzeldere şelalesine gideceğiz. İşte ozaman ne olcak merak konusu :(

ACtC-3cDoZEMyl22Jdj3K18lfPNaSGjfVbfw7Z4QACtC-3c0zy8Srbu7WzrN4Be9woyNm4ILGnLslZyeACtC-3driuddHlfIElxbJtqeTqFEkukpXnUUxiLZACtC-3c9gp8x_AibzLXissWKKtK-Rdo_hy34clRE

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

5.vites  otoyol vitesi deyip genelde 4le mi sürüyor , benim babam öyle yapar genelde. :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Bu arada anadolu fenerinde , Arkak sokaklar çekim ekibi geldi. Tüm yolu tıkadılar. Biz plajın başına park etmiştik. EKip çalışması ile 4 sıra arabalarını çekip yol verdiler. Figuranlık yapalım dedik istemediler. :)

Evren Erakçora yazdı:

5.vites  otoyol vitesi deyip genelde 4le mi sürüyor , benim babam öyle yapar genelde. :)

 

Ha ha ha valla kaç kez yakaldım. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Erakçora yazdı:

5.vites  otoyol vitesi deyip genelde 4le mi sürüyor , benim babam öyle yapar genelde. :)

daha az yakardı 100 km lerin altında ise hız, eski taksicilerin hepsi aynısını yapar.dı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

daha az yakardı 100 km lerin altında ise hız, eski taksicilerin hepsi aynısını yapar.dı

 

Yeni sistemde öyle olmuyor abi. 

 

Şimdi Volkswagen Golf V 1.6 FSI modeli ele alalım. 

 

http://www.auto-tests-service.de/Service/Fahrphysik/img/schaltdrehzahl_Verbrauchskennfeld_BLF.jpg

 

1.6 fsi motorun Yakıt haritası 

 

Bu motoru örneğin 100 km hızda  Volkswagen Golf V 1.6 FSI ile sürüyorsanız, seyir direncinin üstesinden gelmek için iyi bir 16 kW gerekir. Aşağıdaki vitesler 100 km / sa hızda düşünülebilir (standart 195/65 R15 lastikler, yeni lastikler):

 

3. Gang 5100/min

4. Gang 3850/min

5. Gang 3220/min

6. Gang 2800/min

 

http://www.auto-tests-service.de/Service/Fahrphysik/img/schaltdrehzahl_1-6-fsi-85kw.jpg

Motorun karakteri. 

 

Önce 6. vitese bakalım. Burada motor 100 km / sa 2800 rpm'de dönüyor. 2800 rpm'de FSI, tam gazda 40kW'dan biraz daha fazla üretebilir. 16kW için gaz pedalına yaklaşık% 40 (16/40) kadar basmanız gerekir. Bu değerle tüketim haritasına girerseniz, 2800 rpm'de (= 2800 rpm'de 40 kW) yaklaşık 11,5 bar maksimum ortalama basınç elde edilir. 16kW için (maksimum ortalama basıncın% 40'ı), 5 bar'ın hemen altında etkili bir ortalama basınç vardır. Diyagramdan artık 2800 / dk'da 16kW için yaklaşık 250g / kWh'lik bir değer okuyabilirsiniz. Geri kalanı için bu prosedürü tekrarlayın

 

Gang Drehzahl Vollgas für 16kW max. Mitteldruck für 16kW spezf. Verbrauch
3. Gang 5100/min 81kW 20% 12,0bar 2,4bar 400g/kWh
4. Gang 3850/min 60kW 27% 12,0bar 3,2bar 300g/kWh
5. Gang 3220/min 50kW 32% 11,5bar 3,7bar 280g/kWh
6. Gang 2800/min 40kW 40% 11,5bar 4,6bar 250g/kWh

 

 

Kaynak. : http://www.auto-tests-service.de/Service/Fahrphysik/Scbaltdrehzahl.html

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

bunlar katalog , ancak gidilen yol kağıtta durrudğu gibi durmaz. inişi çıkışı virajı var. çok yüksek viteste düşük hızda daha çok yakabilir toplam güzergahta, taksiciler de ceplerine bakar kataloğa bakmaz

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Yakıtı hesaplama dede düzgün sürsün hayırlarla gidip gelsin gerisini bosver 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ecotec motorda, talep edilen torka göre motorun verimini gösteren bir grafik buldum. Bu grafik kullanıcak her yakıt tipi için verimi gösteriyor .

Bu tablodada görüldüğü gibi maksimum tork devrinde , maksimum verime ulaşıyoruz.  Cruze 155 newton torka sahip. Maksimum tork devrinde %37 verime ulaşıyoruz. 

Ama bu durum 4000 devirde yaşandığı için, sarfiyat gereksiz beygir fazlalığında dolayı yüksek çıkıyor. Malesef %37 verim çok yüksek bir değer olsada , 4000 devir bir hayli yüksek bir nokta.

 

ACtC-3fHWdJRVnCrJDEi_bUcd5i08UzIYdnvuH4n

Cruze malesef saate 80 km hızla sürüldüğünde %20 termal verimliliğe ancak yakalıyor. Bu durumda hesaplarımız şaşıyor. 

 

ACtC-3dU1wvXAHicyW5O2LHGdOh_u0zd2X_GkHBh

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...