Çağlar Bayur 12 Eylül 2020 Paylaş 12 Eylül 2020 değişip değişmediği araba sahibi tarafından bilinmiyorsa, soru sorulan teknik sorumlu ne yapmalı idi? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Eylül 2020 Yazar Paylaş 12 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: değişip değişmediği araba sahibi tarafından bilinmiyorsa, soru sorulan teknik sorumlu ne yapmalı idi? Abi bana triger değişmeliyiz şu kadar bu kadar para dediler. Adam ben google mapse yorumumu yazdıkdan 8 ay sonra cevap yazmış. Hadi geçtim. Adam kapağı açıp bakmadan değişin diye dayatırsa sende sinir olmazmısın. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Adam kapağı açıp bakmadan değişin diye dayatırsa sende sinir olmazmısın. Ne zaman değiştiği bilinmiyorsa, doğru olan "kapağı bile açmadan" değişin demesidir. Servis doğru olanı yapmış. Siz hatalısınız, üzgünüm. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Eylül 2020 Yazar Paylaş 13 Eylül 2020 (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: Ne zaman değiştiği bilinmiyorsa, doğru olan "kapağı bile açmadan" değişin demesidir. Servis doğru olanı yapmış. Siz hatalısınız, üzgünüm. @Sani Gerşon 100 binde bir değişen trigeri değişip değişmediğini anlamak okadar ama okadar kolayki. Değişmemiş olsaydı üzerinde Gm marka orjinal kayış olurdu. Peki ben ne diyorum, arabanın üzerinde Gate marka triger vardı. Sadece triger değil. Direksiyon pompası + alternatör kayışı + triger. Hepsi Gate marka. Bana servise notebook gelse müşteriye içinde orjinal rami olup olmadığını anında anlarım söylerim. Müşteri memnuniyeti, adam düz mantık ile söyler. Sen nasıl ustasın, elinin altında onlarca opel chevrolet geçmiş. Değişip değişmediğini o tecrubeyle anlaman gerekir. Ustalarına üsteki tek vidayı sökün kontrol edin dedik. Bana "baktım ben hiç değişmemiş" dediler. Siz o anki atmosferi hiç bilmiyonuz. Yazdıkça aklıma geliyor. 18 ay olmuş olayın üstünden. Ama sanayide trigerin plastik kapağını açan Skoda ustası demezdi trigerin değişmiş. Nasıl moralim bozuldu nasıl. Anlatamam o anı yaşamanız gerek. Bir diğer husus, Usta bana 100 bin 10 yılda bir değişim dedi. Fakat cevapda 60 bin bakım demiş. Bu arabanın el kitabında ve servis manualinde 100 bin 10 yıl bilgisi var. Bunlar 60 bin 4 yıl bilgisini nerden uydurmuşlar.Buda ilginç bir durum. 13 Eylül 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Eylül 2020 Yazar Paylaş 13 Eylül 2020 (düzenlendi) Her neyse, Chevrolet geri çağırması vardı. Arabanın fren hortumlarını değişmem gerekiyordu. Arabayı Yine Opel Değer servisine bıraktım. Fakat PSA grubuna geçmişlerdi. İçerdeki düzen ustaların yaklaşımları tamamen değişmişti. Bana kötü haberleri veren esmer renkli usta yoktu. Çalışanların hepsi tertemzi üniformaları olan ilk kez gördüğüm insanlardı. Ben bu kötü yorumu yaptığımda sadece 2 yıldızları vardı. Şimdi adamların 4 yıldızı var. Sistemin başındaki adamlar hepsi değişmiş, yerler temiz fıstık gibi müşteri odaklı bir yer olmuş. PSA geçişi ve sosyal medya sorumluları kimse iyi çalışmışlardı. Bize "Trigerin değişmemiş" diyerek salağa yatan usta yoktu. Bende ne yaptım, Gm call center ile arabasını sorgulattıp " servis geri çağırması olan" tüm istanbul Chevroletlerini Opel değere yönlendirdim. Çünkü fren hortumlarımı değiştiren usta farklı biriydi. "Mimli müşteri" olduğumdan mıdır nedir. Gayet güzel , sanki "bu adam sorun çıkartmasın işini bitirin gönderin yeter" havasında aracım çok kısa sürede yapılıp gönderildi. Facebook grubunda fren hortum değişimine 3 ay sonraya gün veriyorlar artık. 13 Eylül 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Yetkilide en sevdiğim müşteri profilidir soru soran, olayın farkında olan, bildiğini savunmaktan geri durmayan. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi bana triger değişmeliyiz şu kadar bu kadar para dediler. Adam ben google mapse yorumumu yazdıkdan 8 ay sonra cevap yazmış. Hadi geçtim. Adam kapağı açıp bakmadan değişin diye dayatırsa sende sinir olmazmısın. bindiği arabanın geçmiş bakımını bilmekle mükelleftir müşteri. Gerisi kahve falı açmaya benzer. Ali Darbaz yazdı: Çalışanların hepsi tertemzi üniformaları olan ilk kez gördüğüm insanlardı. Ben bu kötü yorumu yaptığımda sadece 2 yıldızları vardı. Şimdi adamların 4 yıldızı var. Sistemin başındaki adamlar hepsi değişmiş, yerler temiz fıstık gibi müşteri odaklı pazarlamanın gücü.. kayışı yerdeki fayanslar mı değişecek? İtalya da ferrari servis kapıları tahtadır mesela, yerlerde de samanlar falan olabilir Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Yerkili servis orijinal olmayan parçaya da değişmesi gerekli diyebilir. Triger kayışı önemli parça. Sonra yolda kopar, sen serviste onay almıştı dersin vs vs. O riski almazlar Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Eylül 2020 Yazar Paylaş 13 Eylül 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yerkili servis orijinal olmayan parçaya da değişmesi gerekli diyebilir. Triger kayışı önemli parça. Sonra yolda kopar, sen serviste onay almıştı dersin vs vs. O riski almazlar O zaman desinki ali bey bu orjinal değil desin. Değişmemiş felan demek ne demek. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: O zaman desinki ali bey bu orjinal değil desin. Değişmemiş felan demek ne demek. değişime ait belge fatura gösterdiniz mi servis yetkilisine? orjinal kayış ne demek? orayı anlamadım? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Eylül 2020 Yazar Paylaş 13 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: değişime ait belge fatura gösterdiniz mi servis yetkilisine? orjinal kayış ne demek? orayı anlamadım? Arabanın kayışı hiç değişmemiş olsa idi üzerinde GM kayış olurdu. Fakat aracın üzerinde değişmiş olduğu için Gates marka kayış var. Yorum bağlantısı
Koray Demir 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Bu arada önemli bir not. Bakkala çakkala kasaba manava çağrıya bime ve a101e araba ile gitmeyiz. Hep yayan. Kas gücü tabanway. Bu da etkiliyor tüketimi. Demek ki evin yanında çeşme olsa, işyeri yürüme mesafesinde olsa ve Sivas’ın kalan diğer yarısı da İstanbula taşınsa araba hiç yakmayacak 😀 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Değişim yılı 10 yıl yazıyorsa da genel kabul 5 yılda bir değişmesidir. Haynes manuel gibi servis kitaplarında böyle tavsiye ederler. Güvenli alanda kalmak için. Yorum bağlantısı
Barış AÇIL 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Değişim yılı 10 yıl yazıyorsa da genel kabul 5 yılda bir değişmesidir. Haynes manuel gibi servis kitaplarında böyle tavsiye ederler. Güvenli alanda kalmak için.Kullanma kılavuzunda 10 yıl yazıyorsa firma kendini emniyetli alanda tutmak için bunu yazmıştır. Belki aynı kayış 12-13 yıl gidebilir(10 yıla istinaden soyluyorum). Sınırda bir değer yazipta ihtimaller dahilinde o yıldan veya km den hemen önce kopan bir kayışta firma yükümlülüğü almak zorunda kalır. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 10 yıl garanti vermiyorlar, tavsiye niteliğinde. Kopabilir de kopmayabilir de. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Fakat aracın üzerinde değişmiş olduğu için Gates marka kayış var. hangi tarihte değişmiş? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Eylül 2020 Yazar Paylaş 13 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: hangi tarihte değişmiş? 2018 de değişmiş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: 2018 de değişmiş. servisteki ustaya 2018 de değişmiş deyince, yine değişmesi mi lazım dedi? toparlarsak? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Eylül 2020 Yazar Paylaş 13 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: servisteki ustaya 2018 de değişmiş deyince, yine değişmesi mi lazım dedi? toparlarsak? Ağır bakımı yapılmış dedik. O triger değişmemiş dedi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Ağır bakımı yapılmış dedik. O triger değişmemiş dedi. tekinkte ağır/hafif yok, servisteki ustaya 2018 de değşmiş deyince yine değişmesi mi lazım dedi yani? 1 Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 2014 de golfü aldım araç 2011 modeldi. 3 yaşınca araç ne gelebilirki dimi insanın başına. Ama takip ettiğim araç 6 aydır ilanda bir gittim aynı yerinde duruyor. Üstü toz toprak. 6 aydır hareket ettirmiyoruz dediler. Aracın üzerindeki lastikler çatlamış. Tabi uyguna araç bulunca 1 takım lastiği düşünmez insan. Son bakıma serviste girmiş 70 binde araç 74 binde. Aldım aracı aynı ay 75 binde Yağ filtre bakımına girdi. Artık benim ben ne zaman değişti bileyim ona göre takip edeyim dedim. Sonuçta 6 ay yatmış hiç marş yapılmamış Tabi içim içimi yiyor lastikler bu hale geldiyse 6 ayda kayış aksamı nasıldır Allah bilir. 85 bindi dayanamadım söktürdüm normalde 120 binde değişir 1.6 tdi da İyikide söktürmüşüm. Kayış çatlamış hep iç kısımdan. Dıştan halbüki baktığımızda bir sıkıntımız yoktu. Peki masraf ne oldu tüm malzeme servisten 500 lira tuttu o zaman. Peki ya kopsaydı? 7 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Eylül 2020 Yazar Paylaş 13 Eylül 2020 Arabanın bakiyesinde 85 dolar para biriktirdim. Daha öncede yazdığım gibi, arabayı bakıma sokup trigerine kadar değişeceğim. Bu süre zarfında arabayı yıpratmadan kullanmaya devam edeceğim. Henuz yeterince para birikmedi. Bendede malesef para kalmadı. İş yerinden gelen benzin parasından artırdığımla biriktiriyorum. Paramız olunca tabiki gereği yapılacak. Şimdilik dikkatli sürmeye devam ediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Eylül 2020 Yazar Paylaş 13 Eylül 2020 Umut Taşlı yazdı: yaşıyorsun abi bu arabayı Arabaya bir ekran bağlamak istiyorum. Aracın BSFC haritasına üzerindeki verileri , motor üzerindeki yükü hesaplayarak bana en ekonomik beygir üretim hesaplamasını Yeşil Kırmızı ve mavi renk tonlarında gösterecek bir kadran. Ama bu fikri nasıl gerçekleştririz nasıl yaparız bilmiyorum. Bak ozaman nasıl yaşanır yaşanmaz göreceksiniz Yorum bağlantısı
Barış AÇIL 13 Eylül 2020 Paylaş 13 Eylül 2020 Ali bey onu yapabilirsen eger bir adım daha ileri götür. Head up display olarak cama yansıt. Şöyle -》 Yorum bağlantısı
Recommended Posts