Ali Darbaz 25 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2020 (düzenlendi) Cruze ile son durum. Kilometre saati çalışmama sorununu 2 haftadır yaşamıyorum. Arabanın Sigorta kutusunu ve Akü bağlantılarını temizlemek işe yaradı Amorsitör Takozu ile barıştık. 2 haftadır sağa direksiyonu cevirdiğimde çıkan cıyaklama olmuyor. Arabanın görünürde varyatörün marş anında tır tır ses çıkarması dışında hiç bir sorunu kalmadı. Araba için bir adet dolar hesabı açtım. Şirektimden gelem ödemeyi bu hesaba yatırıyor. Yakıtan tasarruf edip artanı dolar olarak biriktiriyorum. İlk iki dolumda 22 dolar biriktirdim. Bu da tasarruf yapma şevkimi artırıyor. Peki biriken bu para nere gidecek. Bununda bir listesini yaptım. Belli bir miktar biriktikce, kısım kısım listedi ürünleri alı evde stoklamayı düşünüyorum. Bazılarını kafam rahat olsun diye , bazılarından şüphe ettiğim için, bazılarınıda önerdikleri için değiştireceğim. Amorsitör küleleri ilk değişecek kısım. Su pompası, Varyatörler ile Triger kayışını aynı zamanda değiştirmeyi planlıyorum. Ama varyatörleri değiştirmekten vazgecebilirim. Arabayı gaz çekip süzüldüğünde ön teker bilyasından geldiğini hissetiğim bir zırıltı var. Ama öyle çok çok zor anlaşılır bir titreşim. her iki Porya değiştirerek şüphemi eleyecem Porya değişirken burçları aşınan Z rotları değiştireceğim. İyice iz oluşan her iki ön fren diskini değiştireceğim . Balatalarda yenilecek . Otoyolda 120 km hızla giderken yerinden çıkan V kayışını içimdeki şüpheden kurtulmak için değiştireceğim. Debriyajın bitmek üzere , ve yukarda kavrıyor . Artık miladı dolmasını beklemeden değiştireceğim. İnternette gördüğüm bazı Cruze resimlerinde sıkıntı yarattan yağ tayzik contalarını değştireceğim. Bu araba için yağ tayziki, benim gibi düşük devirli kullanıyorsanız çok önemli. Bu gün satın aldığım ev boşaldı, 1 hafta taşınması sürecek. İşlerim aşırı yoğun ve benimde kafam yorgun. Bir daha forum ne zaman girerim mechul. bu konu başlığını takip etmeye değer bulan 16 kişi için mümkün olduğu kadar not girmeye özen göstereceğim. Bu yıl sonuna kadar hedefim 400 dolar biriktirip listedeki bir kaç maddeyi elemek. Sağlıcakla kalın 25 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 6 Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Cruze ile son durum. Kilometre saati çalışmama sorununu 2 haftadır yaşamıyorum. Arabanın Sigorta kutusunu ve Akü bağlantılarını temizlemek işe yaradı Amorsitör Takozu ile barıştık. 2 haftadır sağa direksiyonu cevirdiğimde çıkan cıyaklama olmuyor. Arabanın görünürde varyatörün marş anında tır tır ses çıkarması dışında hiç bir sorunu kalmadı. Araba için bir adet dolar hesabı açtım. Şirektimden gelem ödemeyi bu hesaba yatırıyor. Yakıtan tasarruf edip artanı dolar olarak biriktiriyorum. İlk iki dolumda 22 dolar biriktirdim. Bu da tasarruf yapma şevkimi artırıyor. Peki biriken bu para nere gidecek. Bununda bir listesini yaptım. Belli bir miktar biriktikce, kısım kısım listedi ürünleri alı evde stoklamayı düşünüyorum. Bazılarını kafam rahat olsun diye , bazılarından şüphe ettiğim için, bazılarınıda önerdikleri için değiştireceğim. Amorsitör küleleri ilk değişecek kısım. Su pompası, Varyatörler ile Triger kayışını aynı zamanda değiştirmeyi planlıyorum. Ama varyatörleri değiştirmekten vazgecebilirim. Arabayı gaz çekip süzüldüğünde ön teker bilyasından geldiğini hissetiğim bir zırıltı var. Ama öyle çok çok zor anlaşılır bir titreşim. her iki Porya değiştirerek şüphemi eleyecem Porya değişirken burçları aşınan Z rotları değiştireceğim. İyice iz oluşan her iki ön fren diskini değiştireceğim . Balatalarda yenilecek . Otoyolda 120 km hızla giderken yerinden çıkan V kayışını içimdeki şüpheden kurtulmak için değiştireceğim. Debriyajın bitmek üzere , ve yukarda kavrıyor . Artık miladı dolmasını beklemeden değiştireceğim. İnternette gördüğüm bazı Cruze resimlerinde sıkıntı yarattan yağ tayzik contalarını değştireceğim. Bu araba için yağ tayziki, benim gibi düşük devirli kullanıyorsanız çok önemli. Bu gün satın aldığım ev boşaldı, 1 hafta taşınması sürecek. İşlerim aşırı yoğun ve benimde kafam yorgun. Bir daha forum ne zaman girerim mechul. bu konu başlığını takip etmeye değer bulan 16 kişi için mümkün olduğu kadar not girmeye özen göstereceğim. Bu yıl sonuna kadar hedefim 400 dolar biriktirip listedeki bir kaç maddeyi elemek. Sağlıcakla kalın Ali bey taşınmada kolaylıklar dilerim. Gerçekten çok zor ve sıkıcı bir iş yükü doğuruyor. Döndüğünüzde görüşmek üzere. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Arabaya ne kadar süre daha binme planın var? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Arabaya ne kadar süre daha binme planın var? Bunun cevabı cok zor. Eşim ile her sabah mesai gidiyoruz. Servis imkanı yok. Covit pandemi geçene kadar arabasız kalamayız. Ayrıca arabayı kendime hobi belledim. Kafa dağıtıyorum. Bu aralar oyuncağım oldu. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2020 Hacı Şenyurt yazdı: Ali bey taşınmada kolaylıklar dilerim. Gerçekten çok zor ve sıkıcı bir iş yükü doğuruyor. Döndüğünüzde görüşmek üzere. Teşekkur ederim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2020 Arabanın yağından hiç memnun değilim. Onuda eklemek isterim. Bu konuda bir sürü test ve ses analizi yaptım. Motor gürültüsü artmış. Tüketim yükselmiş. Isınması ve performansın artması gecikiyor. Motor yağı operasyonel sıcaklığa 13 dakikada ulaşıyor. Kışın ne yapacaz bilmşyorum. İşimiz var bu yağ ile. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Arabanın yağından hiç memnun değilim. Onuda eklemek isterim. Bu konuda bir sürü test ve ses analizi yaptım. Motor gürültüsü artmış. Tüketim yükselmiş. Isınması ve performansın artması gecikiyor. Motor yağı operasyonel sıcaklığa 13 dakikada ulaşıyor. Kışın ne yapacaz bilmşyorum. İşimiz var bu yağ ile. Ne marka? Gm mi? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ne marka? Gm mi? Gm 5w30 dexos 2. Yağ almadığıma çok pişmanım desem yeridir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2020 (düzenlendi) Şu motor yağıni önerdiler Helix ultra ect 0w30 25 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 shell yağ lambası yaktırısa sıkıntı Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: shell yağ lambası yaktırısa sıkıntı Neden? shell ve total bence çok güzel yağlar üretiyorlar Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: shell yağ lambası yaktırısa sıkıntı Abi yağ ve yağ filtresini tekrar değiştirsem , yinede arıza lambası yakma ihtimali varmı. Yağ tipi değiştiği için kurumları toplar diyorsun sanırım. Her yeri tıkar düşüncesi bile korkunç. Yağın tüketime etkisini örnekle anlatayım. bu sabah işe geldiğimde tüketim 5,1 litre idi. Aslında 4,8 4,9 litre ile kapıya gelirdim. herşey aynı iken 5,1 litre olması şüphe uyandırıyor. https://www.hepsiburada.com/shell-helix-ultra-ect-c2-c3-0w30-100-sentetik-motor-yagi-5lt-pm-HB00000HYOF1?wt_gl=cpc.6817.dsa.nelk.oto-oto-aksesuar-urunleri&gclid=Cj0KCQjw7ZL6BRCmARIsAH6XFDI6bBHP6uGSShK7yVPIxK8EEanrtlvtUdqnpev6TJckdjhOz6XHrhQaApL9EALw_wcB Cruze aracına sıvı conta sürdüren bazı arkadaşların varyatörleri bozulmuş. Sebep ise varyatör valflerinin filtrelerine sıvı conta kalıntıları dolması . 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Neden? shell ve total bence çok güzel yağlar üretiyorlar shell gazdan yağ üretimine geçtikten sonra ilk marşta yağ lambası yakan çok oldu 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: shell gazdan yağ üretimine geçtikten sonra ilk marşta yağ lambası yakan çok oldu Shell Hyundai’nin yetkili servis dolum yağı. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Koray Demir yazdı: Shell Hyundai’nin yetkili servis dolum yağı. kim daha çok prim verirse artık 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2020 Koray Demir yazdı: Shell Hyundai’nin yetkili servis dolum yağı. Hunko castrol kullanıyor. Kendimden biliyorum. Hatta en son castrol magnatech 5w30 a5 geçiş yaptılar. Yorum bağlantısı
Koray Demir 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Hunko castrol kullanıyor. Kendimden biliyorum. Hatta en son castrol magnatech 5w30 a5 geçiş yaptılar. Evet yetkili servisler arası farklı tedarik ve uygulamalar mevcut. Ama nihayetinde Castrol de Türkiye’de Bursa Gemlik tesislerinde üretiliyor 😎 En son satış sonrası madeni yağ işbirliği anlaşması 5 yıl uzatılmıştı süresi mi doldu ki acaba? Hatta Shell Madeni Yağlar, Hyundai'nin Türkiye'de ilk fabrikasının açıldığı 1997 yılında ilk dolum yağı tedarikçisi idi ve bazı Honda yetkili servisleri de Shell Helix kullanıyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2020 Koray Demir yazdı: Evet yetkili servisler arası farklı tedarik ve uygulamalar mevcut. Ama nihayetinde Castrol de Türkiye’de Bursa Gemlik tesislerinde üretiliyor 😎 En son satış sonrası madeni yağ işbirliği anlaşması 5 yıl uzatılmıştı süresi mi doldu ki acaba? Hatta Shell Madeni Yağlar, Hyundai'nin Türkiye'de ilk fabrikasının açıldığı 1997 yılında ilk dolum yağı tedarikçisi idi ve bazı Honda yetkili servisleri de Shell Helix kullanıyor. Koray Demir yazdı: Evet yetkili servisler arası farklı tedarik ve uygulamalar mevcut. Ama nihayetinde Castrol de Türkiye’de Bursa Gemlik tesislerinde üretiliyor 😎 En son satış sonrası madeni yağ işbirliği anlaşması 5 yıl uzatılmıştı süresi mi doldu ki acaba? Hatta Shell Madeni Yağlar, Hyundai'nin Türkiye'de ilk fabrikasının açıldığı 1997 yılında ilk dolum yağı tedarikçisi idi ve bazı Honda yetkili servisleri de Shell Helix kullanıyor. Hepsi burada ile kendim tedarik edip castrol 5w30 a5 alıp denemiştim. Harika sonuclar almıştım. Tüketim 7 litreden 6.4 litrelere kadar düşmüştü. Yerli olması güzel. Yorum bağlantısı
Koray Demir 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Hepsi burada ile kendim tedarik edip castrol 5w30 a5 alıp denemiştim. Harika sonuclar almıştım. Tüketim 7 litreden 6.4 litrelere kadar düşmüştü. Yerli olması güzel. Bir de 0w30’a geçin ve sonucu burdan paylaşın kesinlikle biraz daha düşecek. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Hepsi burada ile kendim tedarik edip castrol 5w30 a5 alıp denemiştim. Harika sonuclar almıştım. Tüketim 7 litreden 6.4 litrelere kadar düşmüştü. Yerli olması güzel. İnternetten yağ alırsam bu marka en son castrol olur. Koray Demir yazdı: Bir de 0w30’a geçin ve sonucu burdan paylaşın kesinlikle biraz daha düşecek. 0-20’de daha da düşer 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2020 Şöyle bir idda var. Yağ çok akışkan olması "pomping lost" yani pompalama kayıplarını azaltıyor. Fakat bu seferde istenilen akmazlık ve yağ film kalınlığı düşüyor. Motor sıcakken Varyatörlere dolan yağ, kontak kapanınca hızla kartere süzülüyor. Burada istenilen yağın akmadan orda yapışıp kalın tabaka halinde kalması. Alırım 0w20 ama motorun içinde film oluşmaz, sıcakken kontak kapatıldığında metal üstünden akıp giderse ne olucak. İlk çalıştırmada sürekli bir aşınma söz konusu olmazmı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2020 Cruze motorunu 107 derecelerde çalıştığını sık sık gördüm. Bu sıcak hali ile dur kalk trafikte, debriyajın kavramasından, motorun sesine kadar her şey değişiyor. Soğuk iken çok nizami çalışır iken, 100 derece yağ ısısına ulaştığında direksiyon üzerinden bir zırıltı hissetmeye başlıyorum. Özellikle ayak gazdan çekince bu ince zırıltı kesik kesik kendini belli ediyor. Bu zırıltı (ses yok direksiyonda kıpırtı gibi) motor yağının sürtünmeyi absore etmekte başarısız olduğundan dolayı olduğunu düşünüyorum. Ayak gazdan çekildiğinde süzülürkken kat edilen mesafede bir miktar kısalmasıda yağ konusunda kafamı kurcalıyan bir diğer madde. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Cruze motorunu 107 derecelerde çalıştığını sık sık gördüm. Bu sıcak hali ile dur kalk trafikte, debriyajın kavramasından, motorun sesine kadar her şey değişiyor. Soğuk iken çok nizami çalışır iken, 100 derece yağ ısısına ulaştığında direksiyon üzerinden bir zırıltı hissetmeye başlıyorum. Özellikle ayak gazdan çekince bu ince zırıltı kesik kesik kendini belli ediyor. Bu zırıltı (ses yok direksiyonda kıpırtı gibi) motor yağının sürtünmeyi absore etmekte başarısız olduğundan dolayı olduğunu düşünüyorum. Ayak gazdan çekildiğinde süzülürkken kat edilen mesafede bir miktar kısalmasıda yağ konusunda kafamı kurcalıyan bir diğer madde. üst devirlerde nasıl araç? 110 derece yağ ısısı çok fazla değil. 120 yi görüyoruz vw de. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2020 Mehmet Göktürk yazdı: üst devirlerde nasıl araç? 110 derece yağ ısısı çok fazla değil. 120 yi görüyoruz vw de. Devir artıkca 130 derceye kadar çıkıyor bu motorlar. Dün 5 nci vitesde rampa yukarı 160 km hıza çıktım. Ayağımı gazdan çekince epey yüksek kompresyon ile yavaşladı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 Keyfini sür. benim hatırladığım yüksek devire yatkın bir motor vardı onlarda. Yorum bağlantısı
Recommended Posts