İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)
  Ali Gök yazdı:

cruze un mu ?

Genişlet  

 

  Metin Akbal yazdı:

Abdurrahman Çelebi diyor iste :)

A16XER in rampa performansi soyle

Erken devirlenir erken duser.

Genişlet  

 

Matematik ile İ10 vs Chevy. 

Not: Motor yükü %70 üstü olmuyacak şekilde hesaplandı .

Not: saate  120 km hızla i10 resmen sürünüyor :) 

 

p5qGrz.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
  Ali Darbaz yazdı:

Dün babamı, benim arabayla gezerken gördüm, 

Sonunda oda farkına vardı 4,6 metrelik bir arabanın şehir içi hamallığını. Bende bu arabayı kullanınca i10'nu kullanmıyorum, ayağım debriyaja ayarsız basıyor. Büyük bir yük boşalımı var. Anlıyorumki, i10 o kadar oyuncak bir arabaymış. Ben o direksiyonun, o debriyajın, o kısa gövdesinin değerini şimdi farkettim. Yıllardan beri, Sedan, Mpv ve Connect kullanan babam, bir hafta cruze kullandıktan sonra i10'na dönüş yaptı.

 

Uzun yola ve kalabalık yolculuklar için cruze gerçekten bir numara, Hatta o rampa çıkma performansı hayranlık verici. Lakin şehir içi için cok vasat kaldı. 

Genişlet  

Şehir içi ufak araba vardı zaten, cruze daha yola gitmelik bişey olabilecekti, mesela şöyle;

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-degisensiz-titizlikle-kullanilmis-ghiax-full-plusfull-prins-tuplu-680885049/detay 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
  Ali Darbaz yazdı:

 

Malesef yüksek kmli arabalara sıcak bakmıyoruz. 

Genişlet  

102bindeki cruze incir spec gidiyor :)

Km mesele değil bunu artık tecrübe etmiş olmanız lazım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Murat Atagenç yazdı:

102bindeki cruze incir spec gidiyor :)

Km mesele değil bunu artık tecrübe etmiş olmanız lazım

Genişlet  

 

Psikolojik sınır hocam, yoksa 600 bindede araba gördüm çiçek gibi 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yüksek km iyidir, arzısı çıkacakdsa çımış ve tamiri yapılmıştır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Termostat için kablonun uzunluguna baktim. Gayet uzunmuş . Yandan fişli termostadimiz olucaktir.

 

gPzrVL.jpg

 

Akabinde motor yaği kivamina baktim. Gayet iyi gördüm. 

QPELYA.jpg

Xb7Mqo.jpg

 

Motor sogutma suyu berrak ve kirmizi. Hep böyle kalmasi dileğiyle.

 

M15Vg6.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Alpay Sumer yazdı:

Yag kapagindan yagin durumuna bakmak cok net bilgi vermez.

Genişlet  

 

Biliyom hocam, bazi tuhaf şeyler var anlamadigim iz süruyorum. Belkide husnu kuruntu..

 

Ne yağ eksiliyor ne su eksiliyor. Ama ne zaman kaputu acsam motor üst koruyucu kapaginda islaklik buluyorum. 

Silecege giden su hortumundan şuphelenmeye başladim. Patlak var heralde. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yeni öğrendiklerimle yine karşinizdayim. 

Arabanin termostadi 105 derecede açilmakta.

Fan ise 108 derecede çalismakta.

Sogutma sivisi olarak kirmizi antifriz kullanilmakta.

Bunun sebebide kaynama noktasinin yuksek olmasi. 

Bu durumda aklima gelen soru şu.  Termostad acilis derecesi ile fan arasinda 3 derece oynuyo. 

İ10 icin konusursak 85 derecede termostad aciyor. 98 derecede fan aciyor. Aradaki fark epey buyuk. Mavi antifriz kullaniyor. Umarim GM muhendisleri dogru bir iş yapiyordur. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Ali Darbaz yazdı:

 

Biliyom hocam, bazi tuhaf şeyler var anlamadigim iz süruyorum. Belkide husnu kuruntu..

 

Ne yağ eksiliyor ne su eksiliyor. Ama ne zaman kaputu acsam motor üst koruyucu kapaginda islaklik buluyorum. 

 

Genişlet  

Fotografini atarmisin? arac sıkıstirildimi?  eger tahmin ettigim yer ise ust kulbutor kapagidir. zamanla kalitesini kaybetmis oluyor. Ucuz bir parca Degistirtip duzeltebilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Alpay Sumer yazdı:

Fotografini atarmisin? arac sıkıstirildimi?  eger tahmin ettigim yer ise ust kulbutor kapagidir. zamanla kalitesini kaybetmis oluyor. Ucuz bir parca Degistirtip duzeltebilirsin.

Genişlet  

 

Bu kalemle cizdigim alanda islaklik var. Ama bu yoldan gelip kaputu acinca görüyorum. Biraz bekleyince buhar olup ucuyor. Özelikle ortadaki vidanin alti hep islak. 

kM3007.jpg

 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Ali Darbaz yazdı:

 

Bu kalemle cizdigim alanda islaklik var. Ama bu yoldan gelip kaputu acinca görüyorum. Biraz bekleyince buhar olup ucuyor. Özelikle ortadaki vidanin alti hep islak. 

kM3007.jpg

 

Genişlet  

Tamam. Nokta teshistir. Kenara not edebilirsin 😁

Üst külbütor kapagi contasi.. 70-80 liraya alip takabilirsin.Arac sıkıstırılmistir.Normaldir.Sorun teskil etmez. ama kenarlardaki vidalari hafif sık. biraz fark ettirir..

Bu arada ciziminiz harika😁

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Alpay Sumer yazdı:

Tamam. Nokta teshistir. Kenara not edebilirsin 😁

Üst külbütor kapagi contasi.. 70-80 liraya alip takabilirsin.Arac sıkıstırılmistir.Normaldir.Sorun teskil etmez. ama kenarlardaki vidalari hafif sık. biraz fark ettirir..

Genişlet  

 

Kuruntu yapmiyormuşum. Dogru teşhisin icin teşekurler.  Babam arabanin acemisi. Trigerde kopmasin diye dusuk devirle suruyor. Ama yukte kullaniyor.  Sıkıstırıyor arabayi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

yahu bu ne iş anlamadim. Yavaş yavaş bana gelmeler başladi. Surekli bir masraf kalemi cikiyor arabada. :)

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Ali Darbaz yazdı:

 

Kuruntu yapmiyormuşum. Dogru teşhisin icin teşekurler.  Babam arabanin acemisi. Trigerde kopmasin diye dusuk devirle suruyor. Ama yukte kullaniyor.  Sıkıstırıyor arabayi. 

Genişlet  

Alah askina triger kopmasin diye dusuk devir nedir? Kimseye deme boyle bisey yok 😁 Gecenin en karanlik ani sabaha en yakin anidir 🤔

Yok bu pek olmadi 😁

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Ali hocam, sakınılan göze çöp batar derler :)

Biz maşallah diyelim sorunsuz, sıkıntısız bin inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Ali Darbaz yazdı:

Yeni öğrendiklerimle yine karşinizdayim. 

Arabanin termostadi 105 derecede açilmakta.

Fan ise 108 derecede çalismakta.

Sogutma sivisi olarak kirmizi antifriz kullanilmakta.

Bunun sebebide kaynama noktasinin yuksek olmasi. 

Bu durumda aklima gelen soru şu.  Termostad acilis derecesi ile fan arasinda 3 derece oynuyo. 

İ10 icin konusursak 85 derecede termostad aciyor. 98 derecede fan aciyor. Aradaki fark epey buyuk. Mavi antifriz kullaniyor. Umarim GM muhendisleri dogru bir iş yapiyordur. 

Genişlet  

 

VW de kırmızı G12 antifriz kullanıyor. Bizim arabada tek fan var o bana enteresan geliyor, Bora da çift fan vardı bir büyük bir küçük.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
  Ali Darbaz yazdı:

Arabanin termostadi 105 derecede açilmakta.

Fan ise 108 derecede çalismakta.

Genişlet  

Şurada bir hata olabilir mi? Yani termostat ile fan arası bu kadar küçük olmamalı. Yetkili serviste orjinal derecesi bu mudur?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Sani Gerşon yazdı:

Şurada bir hata olabilir mi? Yani termostat ile fan arası bu kadar küçük olmamalı. Yetkili serviste orjinal derecesi bu mudur?

Genişlet  

 

Bunun denemesini, cruze grubunda bir adam yapmış. obd cihaz ile ölçmüş. Bizim arabanın termostat değişince bende sınayacağım. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
  Ali Darbaz yazdı:

 

Bunun denemesini, cruze grubunda bir adam yapmış. obd cihaz ile ölçmüş. Bizim arabanın termostat değişince bende sınayacağım. 

Genişlet  

Yok, anlatamadım tam.

Mesela Renault grubu dizel araçlarda 80 ve 88'lik olarak iki farklı termostat kullanıyor. Aynı motoru kullanan Megane3 ve Duster makyajsız kasa 88'lik kullanırken Makyajlı kasa Duster (kendi aracım) 80'lik kullanıyor. Ama benim araca da 88'lik takabilirim, bunu obd'den de takip edebilirim. Ancak dediğim gibi, yetkili serviste parça numaramla bakıldığında 80'lik kullanmam gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Ali Darbaz yazdı:

 

Bunun denemesini, cruze grubunda bir adam yapmış. obd cihaz ile ölçmüş. Bizim arabanın termostat değişince bende sınayacağım. 

Genişlet  

 

  Sani Gerşon yazdı:

Yok, anlatamadım tam.

Mesela Renault grubu dizel araçlarda 80 ve 88'lik olarak iki farklı termostat kullanıyor. Aynı motoru kullanan Megane3 ve Duster makyajsız kasa 88'lik kullanırken Makyajlı kasa Duster (kendi aracım) 80'lik kullanıyor. Ama benim araca da 88'lik takabilirim, bunu obd'den de takip edebilirim. Ancak dediğim gibi, yetkili serviste parça numaramla bakıldığında 80'lik kullanmam gerekiyor.

Genişlet  

 

Aynı motora sahibiz. Bende de 102 yi geçmedi motor suyu sıcaklığı. @Ali Darbaz fanı ve termostatı actığını Torque den nasıl görürüm onu belirtirsen bugün 60 km lık uzun yolum var, bakarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Metin Akbal yazdı:

 

 

Aynı motora sahibiz. Bende de 102 yi geçmedi motor suyu sıcaklığı. @Ali Darbaz fanı ve termostatı actığını Torque den nasıl görürüm onu belirtirsen bugün 60 km lık uzun yolum var, bakarım.

Genişlet  

 

Torque kurucan abi. Obd eml327 bagliycan. 

Ekranlari bakinca anlarsin. Coolant temp'e bakicaksin. Bizim hararet gostergesi oluyor. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Ali Darbaz yazdı:

 

Torque kurucan abi. Obd eml327 bagliycan. 

Ekranlari bakinca anlarsin. Coolant temp'e bakicaksin. Bizim hararet gostergesi oluyor. 

Genişlet  

Metin hocam baak ornek al  😁 Daha kruzun 40 i cikmadi 😁

Bu resimdeki gibimi 😁

images (16).jpeg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...