İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)
49 dakika önce, Ali Gök yazdı:

cruze un mu ?

 

11 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Abdurrahman Çelebi diyor iste :)

A16XER in rampa performansi soyle

Erken devirlenir erken duser.

 

Matematik ile İ10 vs Chevy. 

Not: Motor yükü %70 üstü olmuyacak şekilde hesaplandı .

Not: saate  120 km hızla i10 resmen sürünüyor :) 

 

p5qGrz.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
50 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Dün babamı, benim arabayla gezerken gördüm, 

Sonunda oda farkına vardı 4,6 metrelik bir arabanın şehir içi hamallığını. Bende bu arabayı kullanınca i10'nu kullanmıyorum, ayağım debriyaja ayarsız basıyor. Büyük bir yük boşalımı var. Anlıyorumki, i10 o kadar oyuncak bir arabaymış. Ben o direksiyonun, o debriyajın, o kısa gövdesinin değerini şimdi farkettim. Yıllardan beri, Sedan, Mpv ve Connect kullanan babam, bir hafta cruze kullandıktan sonra i10'na dönüş yaptı.

 

Uzun yola ve kalabalık yolculuklar için cruze gerçekten bir numara, Hatta o rampa çıkma performansı hayranlık verici. Lakin şehir içi için cok vasat kaldı. 

Şehir içi ufak araba vardı zaten, cruze daha yola gitmelik bişey olabilecekti, mesela şöyle;

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-degisensiz-titizlikle-kullanilmis-ghiax-full-plusfull-prins-tuplu-680885049/detay 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
1 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Malesef yüksek kmli arabalara sıcak bakmıyoruz. 

102bindeki cruze incir spec gidiyor :)

Km mesele değil bunu artık tecrübe etmiş olmanız lazım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 dakika önce, Murat Atagenç yazdı:

102bindeki cruze incir spec gidiyor :)

Km mesele değil bunu artık tecrübe etmiş olmanız lazım

 

Psikolojik sınır hocam, yoksa 600 bindede araba gördüm çiçek gibi 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yüksek km iyidir, arzısı çıkacakdsa çımış ve tamiri yapılmıştır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Termostat için kablonun uzunluguna baktim. Gayet uzunmuş . Yandan fişli termostadimiz olucaktir.

 

gPzrVL.jpg

 

Akabinde motor yaği kivamina baktim. Gayet iyi gördüm. 

QPELYA.jpg

Xb7Mqo.jpg

 

Motor sogutma suyu berrak ve kirmizi. Hep böyle kalmasi dileğiyle.

 

M15Vg6.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
20 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Yag kapagindan yagin durumuna bakmak cok net bilgi vermez.

 

Biliyom hocam, bazi tuhaf şeyler var anlamadigim iz süruyorum. Belkide husnu kuruntu..

 

Ne yağ eksiliyor ne su eksiliyor. Ama ne zaman kaputu acsam motor üst koruyucu kapaginda islaklik buluyorum. 

Silecege giden su hortumundan şuphelenmeye başladim. Patlak var heralde. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yeni öğrendiklerimle yine karşinizdayim. 

Arabanin termostadi 105 derecede açilmakta.

Fan ise 108 derecede çalismakta.

Sogutma sivisi olarak kirmizi antifriz kullanilmakta.

Bunun sebebide kaynama noktasinin yuksek olmasi. 

Bu durumda aklima gelen soru şu.  Termostad acilis derecesi ile fan arasinda 3 derece oynuyo. 

İ10 icin konusursak 85 derecede termostad aciyor. 98 derecede fan aciyor. Aradaki fark epey buyuk. Mavi antifriz kullaniyor. Umarim GM muhendisleri dogru bir iş yapiyordur. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
1 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Biliyom hocam, bazi tuhaf şeyler var anlamadigim iz süruyorum. Belkide husnu kuruntu..

 

Ne yağ eksiliyor ne su eksiliyor. Ama ne zaman kaputu acsam motor üst koruyucu kapaginda islaklik buluyorum. 

 

Fotografini atarmisin? arac sıkıstirildimi?  eger tahmin ettigim yer ise ust kulbutor kapagidir. zamanla kalitesini kaybetmis oluyor. Ucuz bir parca Degistirtip duzeltebilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
6 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Fotografini atarmisin? arac sıkıstirildimi?  eger tahmin ettigim yer ise ust kulbutor kapagidir. zamanla kalitesini kaybetmis oluyor. Ucuz bir parca Degistirtip duzeltebilirsin.

 

Bu kalemle cizdigim alanda islaklik var. Ama bu yoldan gelip kaputu acinca görüyorum. Biraz bekleyince buhar olup ucuyor. Özelikle ortadaki vidanin alti hep islak. 

kM3007.jpg

 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
4 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Bu kalemle cizdigim alanda islaklik var. Ama bu yoldan gelip kaputu acinca görüyorum. Biraz bekleyince buhar olup ucuyor. Özelikle ortadaki vidanin alti hep islak. 

kM3007.jpg

 

Tamam. Nokta teshistir. Kenara not edebilirsin 😁

Üst külbütor kapagi contasi.. 70-80 liraya alip takabilirsin.Arac sıkıstırılmistir.Normaldir.Sorun teskil etmez. ama kenarlardaki vidalari hafif sık. biraz fark ettirir..

Bu arada ciziminiz harika😁

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
9 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Tamam. Nokta teshistir. Kenara not edebilirsin 😁

Üst külbütor kapagi contasi.. 70-80 liraya alip takabilirsin.Arac sıkıstırılmistir.Normaldir.Sorun teskil etmez. ama kenarlardaki vidalari hafif sık. biraz fark ettirir..

 

Kuruntu yapmiyormuşum. Dogru teşhisin icin teşekurler.  Babam arabanin acemisi. Trigerde kopmasin diye dusuk devirle suruyor. Ama yukte kullaniyor.  Sıkıstırıyor arabayi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

yahu bu ne iş anlamadim. Yavaş yavaş bana gelmeler başladi. Surekli bir masraf kalemi cikiyor arabada. :)

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
9 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Kuruntu yapmiyormuşum. Dogru teşhisin icin teşekurler.  Babam arabanin acemisi. Trigerde kopmasin diye dusuk devirle suruyor. Ama yukte kullaniyor.  Sıkıstırıyor arabayi. 

Alah askina triger kopmasin diye dusuk devir nedir? Kimseye deme boyle bisey yok 😁 Gecenin en karanlik ani sabaha en yakin anidir 🤔

Yok bu pek olmadi 😁

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Ali hocam, sakınılan göze çöp batar derler :)

Biz maşallah diyelim sorunsuz, sıkıntısız bin inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
10 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Yeni öğrendiklerimle yine karşinizdayim. 

Arabanin termostadi 105 derecede açilmakta.

Fan ise 108 derecede çalismakta.

Sogutma sivisi olarak kirmizi antifriz kullanilmakta.

Bunun sebebide kaynama noktasinin yuksek olmasi. 

Bu durumda aklima gelen soru şu.  Termostad acilis derecesi ile fan arasinda 3 derece oynuyo. 

İ10 icin konusursak 85 derecede termostad aciyor. 98 derecede fan aciyor. Aradaki fark epey buyuk. Mavi antifriz kullaniyor. Umarim GM muhendisleri dogru bir iş yapiyordur. 

 

VW de kırmızı G12 antifriz kullanıyor. Bizim arabada tek fan var o bana enteresan geliyor, Bora da çift fan vardı bir büyük bir küçük.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
11 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Arabanin termostadi 105 derecede açilmakta.

Fan ise 108 derecede çalismakta.

Şurada bir hata olabilir mi? Yani termostat ile fan arası bu kadar küçük olmamalı. Yetkili serviste orjinal derecesi bu mudur?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
6 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Şurada bir hata olabilir mi? Yani termostat ile fan arası bu kadar küçük olmamalı. Yetkili serviste orjinal derecesi bu mudur?

 

Bunun denemesini, cruze grubunda bir adam yapmış. obd cihaz ile ölçmüş. Bizim arabanın termostat değişince bende sınayacağım. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
7 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Bunun denemesini, cruze grubunda bir adam yapmış. obd cihaz ile ölçmüş. Bizim arabanın termostat değişince bende sınayacağım. 

Yok, anlatamadım tam.

Mesela Renault grubu dizel araçlarda 80 ve 88'lik olarak iki farklı termostat kullanıyor. Aynı motoru kullanan Megane3 ve Duster makyajsız kasa 88'lik kullanırken Makyajlı kasa Duster (kendi aracım) 80'lik kullanıyor. Ama benim araca da 88'lik takabilirim, bunu obd'den de takip edebilirim. Ancak dediğim gibi, yetkili serviste parça numaramla bakıldığında 80'lik kullanmam gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
16 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Bunun denemesini, cruze grubunda bir adam yapmış. obd cihaz ile ölçmüş. Bizim arabanın termostat değişince bende sınayacağım. 

 

2 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Yok, anlatamadım tam.

Mesela Renault grubu dizel araçlarda 80 ve 88'lik olarak iki farklı termostat kullanıyor. Aynı motoru kullanan Megane3 ve Duster makyajsız kasa 88'lik kullanırken Makyajlı kasa Duster (kendi aracım) 80'lik kullanıyor. Ama benim araca da 88'lik takabilirim, bunu obd'den de takip edebilirim. Ancak dediğim gibi, yetkili serviste parça numaramla bakıldığında 80'lik kullanmam gerekiyor.

 

Aynı motora sahibiz. Bende de 102 yi geçmedi motor suyu sıcaklığı. @Ali Darbaz fanı ve termostatı actığını Torque den nasıl görürüm onu belirtirsen bugün 60 km lık uzun yolum var, bakarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

 

Aynı motora sahibiz. Bende de 102 yi geçmedi motor suyu sıcaklığı. @Ali Darbaz fanı ve termostatı actığını Torque den nasıl görürüm onu belirtirsen bugün 60 km lık uzun yolum var, bakarım.

 

Torque kurucan abi. Obd eml327 bagliycan. 

Ekranlari bakinca anlarsin. Coolant temp'e bakicaksin. Bizim hararet gostergesi oluyor. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
8 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Torque kurucan abi. Obd eml327 bagliycan. 

Ekranlari bakinca anlarsin. Coolant temp'e bakicaksin. Bizim hararet gostergesi oluyor. 

Metin hocam baak ornek al  😁 Daha kruzun 40 i cikmadi 😁

Bu resimdeki gibimi 😁

images (16).jpeg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...