İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ümit Türk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Cruze ali daha iyi değil mi? 


artık cruze galeri de açarsın 😁

Böyke okurken yakınlar sanki anlamı olsun diye :D

Çılgın Ali. :D 

Ama Cruze Ali daha mantıklı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tamer Topaç yazdı:

Bunların otomatikleri nasıldır? LPG uyumu?

 

Bayramda uzun yola çıkan bir Lpgli Cruze sahibi conta yaktı. Komple motoru yapılacak. 

Otomatik cruze sahibi bir arkadaş ise iki bayramdır İstanbul Ankara yolunda yolda kalıyor. İllalah etmiş. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Bayramda uzun yola çıkan bir Lpgli Cruze sahibi conta yaktı. Komple motoru yapılacak. 

Otomatik cruze sahibi bir arkadaş ise iki bayramdır İstanbul Ankara yolunda yolda kalıyor. İllalah etmiş. 

 

Sorun yaşamayan lpg’li yok mu? 
 

bence hepsi ayarsız yanlış montajlı sistem kullanıyor. Araba ucuz. Sahibi de ucuza kaçıp hiç sisteme bakmazsa conta cortlıyor. 
 

lpg’nin yüksek sıcaklıkta yandığı zaten hikaye. Sen de gördün katalizör sıcaklıklarından i10’da. Lpg’nin tek kusuru çok temiz olması. Ve egzoz supaplarını temizlemesi. Temizlenmemesi gerekiyor. Kurumlu kalması lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sorun yaşamayan lpg’li yok mu? 

 

üçün defa varyatörünü değiştiren 165000 kmde LPGli cruze var. Benim cruze halen orjinal varyatörü ile çalışıyor. 

Lpg ve patlamış bir Cruze daha videoları düştü.  

Capture.PNG

Yağ pompası contası patlamış bir tane daha. Gene LPG ve hararet 

294105521_10229029214374176_5022923497511574878_n.jpg

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ümit Türk yazdı:

Böyke okurken yakınlar sanki anlamı olsun diye :D

Çılgın Ali. :D 

Ama Cruze Ali daha mantıklı. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Cruze ali daha iyi değil mi? 


artık cruze galeri de açarsın 😁

Bir cruz tanırım.

20040440.jpg-c_310_420_x-f_jpg-q_x-xxyxx.jpg.555717eabc5d2212c5f45857fbddc8ac.jpg

  • Beğen 3
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

üçün defa varyatörünü değiştiren 165000 kmde LPGli cruze var. Benim cruze halen orjinal varyatörü ile çalışıyor. 

Lpg ve patlamış bir Cruze daha videoları düştü.  

Capture.PNG

Yağ pompası contası patlamış bir tane daha. Gene LPG ve hararet 

294105521_10229029214374176_5022923497511574878_n.jpg


ayarsızdır. Fakir karışımda çalışıyordur. Millet az lpg yaksın diye iyice kısıyor gazı. Fakir karışım ve yüksek yanma sıcaklığı sebebi ile oluyor bunlar. 1 litre benzin yerine 1,22-1,25 lpg yakmalı araba. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ayarsızdır. Fakir karışımda çalışıyordur. Millet az lpg yaksın diye iyice kısıyor gazı. Fakir karışım ve yüksek yanma sıcaklığı sebebi ile oluyor bunlar. 1 litre benzin yerine 1,22-1,25 lpg yakmalı araba. 

 

Benim aldığım Benzinli Cruze varya, altından gram yağ akmamış, bir kere soğutucusu sızdırmış, onuda sadece conta değişmişler. 

Miss gibi arabaydı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabaya LPG takınca bu sistemi bypass ediyorsunuz. Akabinde motor kritik durumlarda kendini korumaya alamıyor. Sonra fokur fokur patlıyorlar.

 

1913732.png

 

2555010TR.png

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bizimkiler neden patlayıp çatlamıyor? 80 k km oldu benim arabaya lpg takılalı?

Bu arada ben motorun sağlığını senede 2 3 kere düz yolda maks hız denemesi yaparak test ediyorum. Rüzgarın durumuna göre artı eksi 5 km fark ediyor. Şanzıman kısa zaten 200 de 6000 devir oluyor. 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
İlkay Başaran yazdı:

Bizimkiler neden patlayıp çatlamıyor? 80 k km oldu benim arabaya lpg takılalı?

Bu arada ben motorun sağlığını senede 2 3 kere düz yolda maks hız denemesi yaparak test ediyorum. Rüzgarın durumuna göre artı eksi 5 km fark ediyor. Şanzıman kısa zaten 200 de 6000 devir oluyor. 

Her hafta subap değiştirmiyormuydun sen ? :tease3:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
İlkay Başaran yazdı:

Bizimkiler neden patlayıp çatlamıyor? 80 k km oldu benim arabaya lpg takılalı?

Bu arada ben motorun sağlığını senede 2 3 kere düz yolda maks hız denemesi yaparak test ediyorum. Rüzgarın durumuna göre artı eksi 5 km fark ediyor. Şanzıman kısa zaten 200 de 6000 devir oluyor. 

Ben mondeoyu 200-387 bin km arası yani 187 bin km lpg ile kullandım. Ve bunun bir kısmında tüketim 1 litre benzine 1 litre lpg olarak çıkıyordu. Yani fakir karışımdı. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mahmut Yıldız yazdı:

Ben mondeoyu 200-387 bin km arası yani 187 bin km lpg ile kullandım. Ve bunun bir kısmında tüketim 1 litre benzine 1 litre lpg olarak çıkıyordu. Yani fakir karışımdı. 

Arıza yaptı mı?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Arabaya LPG takınca bu sistemi bypass ediyorsunuz. Akabinde motor kritik durumlarda kendini korumaya alamıyor. Sonra fokur fokur patlıyorlar

 

LPG de ecm yi bypass etmek gibi bir şey olsaydı aracı çalıştıramazdınız 🙂

 

Zaten araçlarda genellikle motor arıza lambası yanarsa esp çalışmaması, cc çalışmaması gibi durumlar görülebiliyor. Ki şemada da zaten motorun diğer modüllerle ve güç talebini ileten noktalarla olan iletişimi görüyoruz. 

 

Sorunun yanıtı şu olabilir, motorlar hararet ve soğutma sistemi açısından yetersiz olması sebebi ile lpg takıldığında soğutma ihtiyacının artmasına bağlı oluşacak problemlerden kaynaklanıyor diyebiliriz. Lpg kuru yakıt olduğundan soğutma sistemine daha fazla iş düşer. 

 

Eğer tasarımsal olarak soğutma yetersizse yahut uygun şekilde bakımı yapılmazsa yakıt türünden bağımsız hepsi sıkıntı yaratır ama erken ama geç. 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Cruze un lpg sorununu çözüp piyasayı yükseltmeyin, Ali nasılsa taktırmaz :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cesareti olan taktırsın. Bundan sonra hiç bir aracıma Lpg takmam, tavsiyede etmem. Hipermil gibi bir mucize var. Neden kendimi riske atayım. Daha yeni Peugeotu radyatörü suratıma patladı. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

LPG de ecm yi bypass etmek gibi bir şey olsaydı aracı çalıştıramazdınız 🙂

 

Zaten araçlarda genellikle motor arıza lambası yanarsa esp çalışmaması, cc çalışmaması gibi durumlar görülebiliyor. Ki şemada da zaten motorun diğer modüllerle ve güç talebini ileten noktalarla olan iletişimi görüyoruz. 

 

Sorunun yanıtı şu olabilir, motorlar hararet ve soğutma sistemi açısından yetersiz olması sebebi ile lpg takıldığında soğutma ihtiyacının artmasına bağlı oluşacak problemlerden kaynaklanıyor diyebiliriz. Lpg kuru yakıt olduğundan soğutma sistemine daha fazla iş düşer. 

 

Eğer tasarımsal olarak soğutma yetersizse yahut uygun şekilde bakımı yapılmazsa yakıt türünden bağımsız hepsi sıkıntı yaratır ama erken ama geç. 


lpg’de soğutma ihtiyacı artmıyor. Doğru yakıt gönderilmeli silindire. Ben dipgaz lpg ve benzin katalizör sıcaklığını ölçtüm. Başkaları da ölçtü. Benzinden farkı yok. 
 

@Mahmut Yıldız mondeo euro kaç motordu? 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


lpg’de soğutma ihtiyacı artmıyor. Doğru yakıt gönderilmeli silindire. Ben dipgaz lpg ve benzin katalizör sıcaklığını ölçtüm. Başkaları da ölçtü. Benzinden farkı yok. 
 

@Mahmut Yıldız mondeo euro kaç motordu? 

 

Lpg katalizörde değil ancak subaplarda ısıyı dolaylı yoldan artırır. Subaplarda silindir kapağındaki su kanalları ve silindirdeki hava ile soğutulur.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Darbaz yazdı:

Cesareti olan taktırsın. Bundan sonra hiç bir aracıma Lpg takmam, tavsiyede etmem. Hipermil gibi bir mucize var. Neden kendimi riske atayım. Daha yeni Peugeotu radyatörü suratıma patladı. 

Cesareti olan sizin taktırdığınız amatör yerlere taktırsın :) yaklaşık 16 17 yıldr lpgli araç kullanıyorum. Ladasından skodasına renosuna forduna. Hiçbirine birşey olmadı. Sizin ustalar karter tapasını takamıyor gerçi sizde haklısınız.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Arabaya LPG takınca bu sistemi bypass ediyorsunuz. Akabinde motor kritik durumlarda kendini korumaya alamıyor. Sonra fokur fokur patlıyorlar.

ve yine yenide gagıldan gelen varsa, yok tabii böyle birşey, bir foto bulup cesurca acaip yorumlayınca kafalar karışır sosyal medyadan rastgele gelenlerin, lpg takınca TP verisi oknumuyor diye birşey yok tabiki

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Lpg katalizörde değil ancak subaplarda ısıyı dolaylı yoldan artırır. Subaplarda silindir kapağındaki su kanalları ve silindirdeki hava ile soğutulur.


supaplar direkt olarak zaten çok dayanıklı değil. Alaşımları her gün hafifliyor. Özellikle euro 5 motordan sonra. 
 

supapları sıcaklıktan ne korur? Kurum, film ve is tabakası. Bunların supap sıcaklığını ne kadar düşük tuttuğu tez konusu olarak da işlendi. 
 

ama lpg supapları temizliyor. O yüzden supaplar sıcaktan etkileniyor. Supaplar eriyip parçalanınca bu katalizörü de parçalıyor bozuyor. lpg yüksek sıcaklıkta çalışır diye bir konu yok zaten. O da fakir karışımdaki motordan dolayı çıkan bir olay. Sürekli az yaksın diye ayar kısıyor lpg’ciler

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Arabaya LPG takınca bu sistemi bypass ediyorsunuz. Akabinde motor kritik durumlarda kendini korumaya alamıyor. Sonra fokur fokur patlıyorlar.

 

1913732.png

 

2555010TR.png

 

Sen Cruze sahiplerini kandır bizim forumda yemezler 🤭

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O da fakir karışımdaki motordan dolayı çıkan bir olay. Sürekli az yaksın diye ayar kısıyor lpg’ciler

benim lpg ci mesleği zirvedeyken bırakacak, aç diyorum ne varsa aç :f1: 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

 

Sen Cruze sahiplerini kandır bizim forumda yemezler 🤭

 

Ben onu bunu bilmem, Son 4 gün ortlaması 5,9 litre... Allah bereket versin :D

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben onu bunu bilmem, Son 4 gün ortlaması 5,9 litre... Allah bereket versin :D

 

Bende 900 km sonra LPG ile 100k km yi tamamlamış olacağım konusunu açarım 😊

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...