Ali Darbaz 8 Nisan 2020 Yazar Paylaş 8 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: yooo teknik data üstünden act 30 ps le yürüyor demişsin onu anlamdım? diğerleri kaç ps ile yürüyor ki? 6 ileri manual vitesli Passat saate 100 km hızla giderken 2000 devir çeviriyor. 2000 devirde ACT aktif iken üretilen tork diagramına bakıldığında 75 newton olduğu görülüyor. 75 newton ile 2000 devir çarpıldığında 21 beygir tepe değer elde ediliyor. 120 km hızla giderken 2500 devir ceviriyor ise Act aktif iken üretilen tork değeri diagramda 85 newton. yani bu araba 120 km hızla giderken tepe değeri 30 beygir olan 2 silindir moduyla yürüyor. Sürüş esnasında 2 silindir modunda torkun yettiği yere kadar araba hızını tutuyor. Ama limitlenen tork yetmediğinde hemen 4 silindir moduna geçiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Nisan 2020 Paylaş 8 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: ani bu araba 120 km hızla giderken tepe değeri 30 beygir olan 2 silindir moduyla yürüyor. act olmayan kaç beygirle yürüyor farklı mı ? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan 2020 Yazar Paylaş 8 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: act olmayan kaç beygirle yürüyor farklı mı ? Abi değerler tepe değer, EPA ya göre saate 100 km hızı tutmak için 12 13 beygir yetiyor. Motorun bindiği yüke göre üretim değişebilir. Burda ACT modu aktif olunca 2 silindirle yürüyen Passatın 21 beygir ile doğrudan yürüdüğünü diyemiyoruz. Act modunda 2 silindirin sınırı 85 newton olarak ayarlanmış. Motor yükü %45 de kalırsa araba 50 newtonlada yürür. Mesela hyundai i10 2500 devirde 80 km hızla %55 motor yükünde yürüdüğünden, üretilen torkda ona göre çıkıyor. Act aktif olsada olmasada, motor rampaya geldiğinde 4 silindir moda girecektir. Act amacı, motoru 2 silindirde yüke bindirip BSFC tuturmak. 4 silindiri çalıştırıp motor yüke binmediği için tüketim haritasında ekonomik çizgide gidemiyor. 1 litreye varan avantaj sağladığı idda ediliyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Nisan 2020 Paylaş 8 Nisan 2020 6 ileri manual vitesli Passat saate 100 km hızla giderken 2000 devir çeviriyor. 2000 devirde ACT aktif iken üretilen tork diagramına bakıldığında 75 newton olduğu görülüyor. 75 newton ile 2000 devir çarpıldığında 21 beygir tepe değer elde ediliyor. 120 km hızla giderken 2500 devir ceviriyor ise Act aktif iken üretilen tork değeri diagramda 85 newton. yani bu araba 120 km hızla giderken tepe değeri 30 beygir olan 2 silindir moduyla yürüyor. Sürüş esnasında 2 silindir modunda torkun yettiği yere kadar araba hızını tutuyor. Ama limitlenen tork yetmediğinde hemen 4 silindir moduna geçiyor. İki silindir ile 120 yapabiliyorlarsa çok iyi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 8 Nisan 2020 Paylaş 8 Nisan 2020 İki silindir ile 120 yapabiliyorlarsa çok iyiACT teknolojisi ile belirli hizlar arasinda iken sabit hizda 2 silindiri kapatip yanlis hatirlamiyorsam ust limit 130 km hiza kadar 2 silindir ile devam edebiliyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan 2020 Yazar Paylaş 8 Nisan 2020 Evren Erakçora yazdı: Ali Darbaz yazdı: 6 ileri manual vitesli Passat saate 100 km hızla giderken 2000 devir çeviriyor. 2000 devirde ACT aktif iken üretilen tork diagramına bakıldığında 75 newton olduğu görülüyor. 75 newton ile 2000 devir çarpıldığında 21 beygir tepe değer elde ediliyor. 120 km hızla giderken 2500 devir ceviriyor ise Act aktif iken üretilen tork değeri diagramda 85 newton. yani bu araba 120 km hızla giderken tepe değeri 30 beygir olan 2 silindir moduyla yürüyor. Sürüş esnasında 2 silindir modunda torkun yettiği yere kadar araba hızını tutuyor. Ama limitlenen tork yetmediğinde hemen 4 silindir moduna geçiyor. İki silindir ile 120 yapabiliyorlarsa çok iyi Metin Akbal yazdı: Evren Erakçora yazdı: İki silindir ile 120 yapabiliyorlarsa çok iyi ACT teknolojisi ile belirli hizlar arasinda iken sabit hizda 2 silindiri kapatip yanlis hatirlamiyorsam ust limit 130 km hiza kadar 2 silindir ile devam edebiliyor. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 8 Nisan 2020 Paylaş 8 Nisan 2020 Bu gün Chevrolet Cruze' satsamda Passat'mı alsam dedim. EA211 1.4 TSi ACT motor ile A16Xer motoru kıyaslamak istedim. Passat alsam ACT ilemi almalıyım. ACT ihtiyac varmı şöyle bir inceledim. EE211 gerçek bir canavar. 103 kw (150 beygir) tam benim ihtiyaçlarımı karşılayan bir sistem. 1500 - 3500 devir arası 250 newton tork üretiyor. Yani diyorki sana hız sabitleyiciyi aç, gerisine karışma. Act modunda motor 85 newton torku açmayacak şekilde çalışarak ekonomi yapıyor. Passatınız 2000 devirde saate 100 km / h yaparken , yakıt tüketimi ortalama 5 litre olarak ölçülüyor. Bu tüketim 80 km/h hızda ise 1600 devirde 4,4 litre benzin tüketimine denk geliyor. 2 silindir modunda en fazla 4000 devirde 85 newton tork üreten motor 47 beygir ile kendini limitliyor. Uzun yolda Passat 120 km hızla giderken 2500 devir cevirip 30 beygir üretiyor. Almanlar maksimum optimizasyon yapmışlar. 120 ile giderken 2 silindir modunda 6 litre benzin yakıyorsunuz. Passat biri büyük bir sedan sadece 30 beygir ile 120 km hızda gidiyor olması harika. 2015 passat 1500 kilo olduğunu unutmamak lazım. Ben Passat ACT için araştırayım . 50 bin liralik arabadan 150 binden fazla para vermek mantigina yatmazdi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Nisan 2020 Paylaş 8 Nisan 2020 soru o değil ki. act ile torku karıştırdın onu sordum. vw nin diğer başarısız motoru aynı hız için farklı tork a mı ihtiyaç duymakta? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Nisan 2020 Yazar Paylaş 10 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: soru o değil ki. act ile torku karıştırdın onu sordum. vw nin diğer başarısız motoru aynı hız için farklı tork a mı ihtiyaç duymakta? Bu tabloyu Audi dökümanında buldum. Audide 1,4 litre ea211 act sistemi 100 newtona kadar devrede kalıyormuş. Yandaki yeşil ölçekte tüketimin ne kadar düştüğünü gösteriyor. Bu tablodan anladığım, 6 ncı vitede 90 km hızla giderken %15 - % 20 arasında bir tasarruf sağlıyormuş. 130 km hızla giderken ise %10 - %15 daha ekonomik oluyormuş. Yani ACT olmayan versiyona göre daha tasarruflu. Cruze sağlığı ne durumda şöyle bir test ettim. İlerki yıllarda referans oluyor. İyi oluyor böyle kayıtlar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Nisan 2020 Paylaş 10 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Bu tablodan anladığım, 6 ncı vitede 90 km hızla giderken %15 - % 20 arasında bir tasarruf sağlıyormuş. 130 km hızla giderken ise %10 - %15 daha ekonomik oluyormuş. Yani ACT olmayan versiyona göre daha tasarruflu. aynı tabloya bakıyor isek, 130 da ki 6. vites tasarruf vaadi % 5 . O viteste o hızda 2 silindirde çalışabilirse yol şartı elverişli ise. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Nisan 2020 Yazar Paylaş 10 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: aynı tabloya bakıyor isek, 130 da ki 6. vites tasarruf vaadi % 5 . O viteste o hızda 2 silindirde çalışabilirse yol şartı elverişli ise. Evet %5 miş. Artık neremle baktıysam. Maliyeti kurtarmaz gibi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Nisan 2020 Paylaş 10 Nisan 2020 düzlükte bayağı sabırlı sürüş mahareti ister, bende yok ondan Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Nisan 2020 Yazar Paylaş 10 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: düzlükte bayağı sabırlı sürüş mahareti ister, bende yok ondan Övünmek gibi olmasın ama düşük süratte 5 saat hiç mola vermeden sürebilirim. 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 11 Nisan 2020 Paylaş 11 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Övünmek gibi olmasın ama düşük süratte 5 saat hiç mola vermeden sürebilirim. o bişey degil ki abi ben onu 2 ayda bir yapıyorum zaten. 5 saat dedigin nedir ki Ankara'dan Gürcistana gittim Agrı ya gittim hiç durmadan 1300km 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Nisan 2020 Yazar Paylaş 11 Nisan 2020 Okay Kaygusuz yazdı: o bişey degil ki abi ben onu 2 ayda bir yapıyorum zaten. 5 saat dedigin nedir ki Ankara'dan Gürcistana gittim Agrı ya gittim hiç durmadan 1300km 5 saate bir mola şeklinde, hypermil yapıyorum. Ben onu kastetdim. Çişimi 5 saaten fazla tutamıyom. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2020 Paylaş 11 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: 5 saate bir mola şeklinde, hypermil yapıyorum. Ben onu kastetdim. Çişimi 5 saaten fazla tutamıyom. güvenli ulaşım kriterlerine aykırı tümü. Profesyonel taşımaclıkta olsan ceza yerdin. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Nisan 2020 Yazar Paylaş 11 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: güvenli ulaşım kriterlerine aykırı tümü. Profesyonel taşımaclıkta olsan ceza yerdin. Tabiki kurallara uyuyorum. 5 saat benim limitim. 3 saate bir dururum ben Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2020 Paylaş 11 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Tabiki kurallara uyuyorum. 5 saat benim limitim. 3 saate bir dururum ben 3 mü 5 mi dinlenme süresi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Nisan 2020 Yazar Paylaş 11 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: 3 mü 5 mi dinlenme süresi. Abi arabanın son hızı 180 , otobanda hep 180 ilemi gidersin. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Nisan 2020 Paylaş 11 Nisan 2020 Abi arabanın son hızı 180 , otobanda hep 180 ilemi gidersin. Sartlar musaitse (surucu arac yol trafik hava ekonomi vs vs vs) benim icin evet 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2020 Paylaş 11 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi arabanın son hızı 180 , otobanda hep 180 ilemi gidersin. 132 ile 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Nisan 2020 Yazar Paylaş 11 Nisan 2020 Çağlar Bayur yazdı: 132 ile İşte aynı şey, bende 5 saat sürebilirim diyorum limitim 5 saat. Her zaman limitlerde olmak zorunda değiliz. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2020 Paylaş 11 Nisan 2020 Ali Darbaz yazdı: İşte aynı şey, bende 5 saat sürebilirim diyorum limitim 5 saat. Her zaman limitlerde olmak zorunda değiliz. dinlenme süreleri kaç saate bir? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Nisan 2020 Yazar Paylaş 15 Nisan 2020 İşe gidip gelmeye cruze kullandım. En az 15 tl maliyeti var. Kurtarır... Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Nisan 2020 Yazar Paylaş 17 Nisan 2020 Baba dedim gel şunu biz değiştirelim, Yok güvenmedi bana. 70 liralık conta alıcam iki tornavida sürecem. Olacak bitecek Yorum bağlantısı
Recommended Posts