İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

18 ay öncesi idi, yaklaşık, tsi alsaydın şimdi yeni araba alacak paran bile kalmıştı

 

Ali Darbaz yazdı:

TSI değil, 1,2 tdi olan arabasının bakımları pahalı diye artık işe kendi arabasıyla gelmiyor. Arkadaşı ile Carpole yapıyor :D

 

Bakımı pahalı araba yoktur, parası az sahibi vardır. :) 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:

 

akımı pahalı araba yoktur, parası az sahibi vardır. :) 

 

3.0 litre Audinin zincir değişimi, bizdeki civic econun 50bin bakımında daha ucuz bile olabilir. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

bizdeki civic econun 50bin bakımında

50 bin bakımı civic yetkili servisinde 1007 tl + işçilik

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

 

3.0 litre Audinin zincir değişimi, bizdeki civic econun 50bin bakımında daha ucuz bile olabilir. :D


Kalp ilacını hazır et fiyatı söyleyeyim. 😄

Çağlar Bayur yazdı:

50 bin bakımı civic yetkili servisinde 1007 tl + işçilik


İlla fazla vereceğim diyenler varmış. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

İlla fazla vereceğim diyenler varmış. 

gönüllüsü varsa alınır iban lazımsa verilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Son haftalarda ciddi trafik kahrı çekiyorum. Bu gün yağı kontrol ettim. Motor yağının rengi ve kıvamı değiştiğini gördüm. Yağın eskidiği her halinden belliydi. Yaptığım işkence testleri ve son günlerin berbat trafiği çiçek balı gibi pırıl pırıl olan yağı, koyu ama siyah olmayan, yapış yapış bişeye çevirmiş. Bu durum hiç hoşuma gitmedi. Yağ değişimini 15000 km den önceye çekicem. 

Motor soğuduğunuda tekrar bir kontrol yapıp resim çekicem. En iyisi yağ kmsini 10 binde / 1 olacak şekildemi yapsam. İstanbul'a yağ dayanmıyor. Kaç seferdir söylemiştim. Yağ harareti sürekli yüksek durumlarda kaldım. Rampa yukarı durkalk trafik çektim. 

Ayarlayabilirsem bu gün bile değişmeyi düşünüyorum. :(

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Son haftalarda ciddi trafik kahrı çekiyorum. Bu gün yağı kontrol ettim. Motor yağının rengi ve kıvamı değiştiğini gördüm. Yağın eskidiği her halinden belliydi. Yaptığım işkence testleri ve son günlerin berbat trafiği çiçek balı gibi pırıl pırıl olan yağı, koyu ama siyah olmayan, yapış yapış bişeye çevirmiş. Bu durum hiç hoşuma gitmedi. Yağ değişimini 15000 km den önceye çekicem. 

Motor soğuduğunuda tekrar bir kontrol yapıp resim çekicem. En iyisi yağ kmsini 10 binde / 1 olacak şekildemi yapsam. İstanbul'a yağ dayanmıyor. Kaç seferdir söylemiştim. Yağ harareti sürekli yüksek durumlarda kaldım. Rampa yukarı durkalk trafik çektim. 

Ayarlayabilirsem bu gün bile değişmeyi düşünüyorum. :(

Sıcak Soğuk ilişkisi mutlaka vardır. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

yağ değişimi 10 binde bir olur ali abi kasma bu konuda hiç . 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aman Allah'ım. Bundan 20 bin kmki haline göre %100 kurum artmış. Yağ kurumu demek Varyatör artızası, soğutma zayıflığı demek .. Liqui moly daha yeni 10 bin km oldu. Nasıl araba bu hale geldi. 

 

AM-JKLXixCakpCONYAulVslP6IAzXBKda5j2qexq

Vay anam babam. Egzantrik mili yatağındaki kot farkına bakın. 140 bin km deviren bir otomobil için ne kadar normal. 

 

AM-JKLXKuFlrRi025glvf23biexRUZMHMWMnNw6q

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim bir zamanlar miss gibi bal sarısı motor yağım. 10000 kmde düştüğü hale bak. Koyu sarı olmuş. 

 

AM-JKLXSvppEXr3-HS_lBmeINPksChmq1ihrvVhD

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

10 yaşını doldurmuş ve İstanbul trafiği görmüş bi arabanın yağını 15.000 de değiştirmek güzel hayal olurdu.

Bu arada alternatör yükü testini çok beğendim abi ellerine sağlık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Ya bizim calistigimiz beton mikserleri kepceler beton pompalari bile km yerine saat ile bakima aliniyor. Ben duz mantik araba 20km sıkışık trafikte kac saat calisiyor ornek 2 saat diyelim, 2 saatte acik yolda kac km gidilir hesabina gore yag degistiririm. Uzun yol yaptiysam cogunlukla 10.000, sehir icinde full trafikle 7500km. Bakim kitapcigi hava yol sartlarini katmadan piril piril fabrika ortamina gore bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Renginden yağın değişim zamanı anlayamazsın derler, koyulaşan yağ iyidir görevini yapmış derler. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Sinan Akgöl yazdı:

Ya bizim calistigimiz beton mikserleri kepceler beton pompalari bile km yerine saat ile bakima aliniyor. Ben duz mantik araba 20km sıkışık trafikte kac saat calisiyor ornek 2 saat diyelim, 2 saatte acik yolda kac km gidilir hesabina gore yag degistiririm. Uzun yol yaptiysam cogunlukla 10.000, sehir icinde full trafikle 7500km. Bakim kitapcigi hava yol sartlarini katmadan piril piril fabrika ortamina gore bence. 

 

Evet. Bizim beton pompaları günde 100 kilometre yol yapar. Sabah 8 de çalışır akşam 19 a kadar stop etmez. Bu tip araçlarda km üzerinden gidilirse vay motorun haline.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mert Gülkokan yazdı:

Ali yağ ne kadar kaliteli de olsa her ülkenin sıcaklığı hava koşulları trafiği farklı

 

O nedenle yukarıda dedikleri gib 140 bindeki araç için 10 binde bir değişim oldukça yeterli fazlası motoruna zararlı

7500 e çeksin. :D 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Benim bir zamanlar miss gibi bal sarısı motor yağım. 10000 kmde düştüğü hale bak. Koyu sarı olmuş. 

 

AM-JKLXSvppEXr3-HS_lBmeINPksChmq1ihrvVhD

tadı nasıl

Ali Darbaz yazdı:

Motor yağının rengi ve kıvamı değiştiğini gördüm.

bu yağ sivasa gidip gelmiş miydi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

tadı nasıl

bu yağ sivasa gidip gelmiş miydi?

 

Sivas gidiş geliş yağ bu halde değildi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Son bir 2000 km daha yapacam. Sonra yağı değiştirecem.  Normalde hedefim 25000 km tamamlamaktı . Bu koşullar altında 15000 den erken değiştirecem. 

Ama bu bana ciddi bir fikir verdi. 

Yorum bağlantısı
Muharrem Karagülle
Ali Darbaz yazdı:

Aman Allah'ım. Bundan 20 bin kmki haline göre %100 kurum artmış. Yağ kurumu demek Varyatör artızası, soğutma zayıflığı demek .. Liqui moly daha yeni 10 bin km oldu. Nasıl araba bu hale geldi. 

 

AM-JKLXixCakpCONYAulVslP6IAzXBKda5j2qexq

Vay anam babam. Egzantrik mili yatağındaki kot farkına bakın. 140 bin km deviren bir otomobil için ne kadar normal. 

 

AM-JKLXKuFlrRi025glvf23biexRUZMHMWMnNw6q

10 binde / 1 değiştirin yazmışlar zaten.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Sivas gidiş geliş yağ bu halde değildi. 

çayı demlerken , ocağı yaktığın anda demlenmiş olur mu?

vesile ile gagıldan gelenler için: fotodaki siyahlık kurum değil. kurum fosil türevlerin yanma sonucu oluşur

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gülkokan yazdı:

Bu motorda başka bir sorun var

onu zaten diğer iletilerden tahmin etmiştik, ocak -mart 2022 diyorum

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Hipermil birşeylerin ömrünü uzatıyor ve az aşınmasını sağlıyordu değil mi? 

Ben bu tür uygulamaların halen yanlış olduğunu düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gülkokan yazdı:

Sahibi kabul etmiyor

fizik ve matematiği de etmeyebilir tercihtir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gülkokan yazdı:

0 100 yapsın

gaz pedalı paspasa mı değecek yani? motor alışık değil yahu patlar

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Motorun içinden daha detaylı yüksek çözünürlüklü resimler. 

 

AM-JKLWGrcQeOrWeqcgd0eWnanfKN_wla84E9mR9AM-JKLWTisz5Tqpfcza5JytTibF1VU1FUO5AAcIpAM-JKLUm7wfabh1z7C8RLI-RzvbJhsAGPH_0ZNz0AM-JKLU_MZ-Tost8Nzdt6GQwTcEKwu_zHhOU87wS

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...