Köksal Yılmaz 27 Ağustos 2021 Paylaş 27 Ağustos 2021 Astra j 1.4t ler zaten sıkıntılı değil mi? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2021 Köksal Yılmaz yazdı: Astra j 1.4t ler zaten sıkıntılı değil mi? Bence gm nin en sağlam motorlarından. Sıkıntı sahiplerinde. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2021 Pandemi nedeniyle, bir yerlere çıkma işini rafa kaldırdım. Aklımda 300 km yarı çapında bir noktaya seyahat etmek vardı. Malun 250 kişi öldü, Yan kapı komşum covit, karşı komşum covit. Bu gün kardeşimin masaüstü iş makinesi Xeon 5450 işlemcili cihazına geçtim. Bu gün araştıracaz. her yerden girip heryerden çıkıcaz. Motor yağlarını inceliyecez, Hipermil ve ecomodder sitelerinde cirit atacaz akabinde ulusal Cruze sitesinde şikayet ve upradeleri güncelleştirmeli okuyacaz. Araba bijon . paspas, çeki demiri, alyan takımı bakacaz Mekanik klvaye ile 19 inç monitör ve kablolu gam mause ile araştırma yapmak ne kadar keyifli bilemezsiniz. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2021 Merhaba Sıkıntıdan arabayı kurcaladım. Bazı yeni sensör verilerine ulaştım. Bunlardan en bombası Alternatör yükü. Arabanın Alternatör yükünü ölçmeyi başardım. Neler yaptım neler. Aklıma geleni test ettim. Kontağı açtınız, arabanın alternatörü ilk 10 saniye devreye girmiyor. Alternatör 12,44 voltu yediğinde elektriksel miknatıslanma sayesinde 14 volt ile çalışmaya başlıyor. Alternatör %50 yükte çalışmaya başladığında, motordaki yük %5 artıyor. Klimayı açtık, 4 kademe iç sirkülasyon. A/c kompresörü çalışıyor. Bir anda alternatör yükü %80 değerlerine çıkıyor. Gece sürüşünde oluğumuzu farz delim, ışıklarda açtık. Alternatör %100 yüke biniyor. Ayrıca motor rölantide %55 yüke çıkıyor. Deviri 2000 civarına çıkarttığımızda Alternatör yükü, artan hertz değerinden dolayı %50 değerlerine kadar düşüyor. Bir A16xer motorlu arabanız var ise, rölantide ışıkları ve klima açmanız alternatörü %100 yüke bindiriyor. Daha bunun sisleri, müzik sistemi, uzun farları , çakmaklıktan telefon şarj etmesi var. Alternatör %100 yüke bindiğinde malesef aküden elektriği çekiyor. Farkında olmadan akünüz motoru çalışır olmasına rağmen boşaltıyorsunuz. Cruze hiç bir şey açık değil iken, mesela sadece motor çalışır vaziyette, Akü fullenmiş ise 12,8 volt ve %36 alternatör yükünde çalışıyor Sırf bu test ile Akü ve Alternatör yükü üzerine ne kadar çok bilgi edinmemi sağladı. Alternaörü öldürmemek için rölantide klima çalıştırma devrine son veriyorum. 2 Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 28 Ağustos 2021 Paylaş 28 Ağustos 2021 Merhaba Sıkıntıdan arabayı kurcaladım. Bazı yeni sensör verilerine ulaştım. Bunlardan en bombası Alternatör yükü. Arabanın Alternatör yükünü ölçmeyi başardım. Neler yaptım neler. Aklıma geleni test ettim. Kontağı açtınız, arabanın alternatörü ilk 10 saniye devreye girmiyor. Alternatör 12,44 voltu yediğinde elektriksel miknatıslanma sayesinde 14 volt ile çalışmaya başlıyor. Alternatör %50 yükte çalışmaya başladığında, motordaki yük %5 artıyor. Klimayı açtık, 4 kademe iç sirkülasyon. A/c kompresörü çalışıyor. Bir anda alternatör yükü %80 değerlerine çıkıyor. Gece sürüşünde oluğumuzu farz delim, ışıklarda açtık. Alternatör %100 yüke biniyor. Ayrıca motor rölantide %55 yüke çıkıyor. Deviri 2000 civarına çıkarttığımızda Alternatör yükü, artan hertz değerinden dolayı %50 değerlerine kadar düşüyor. Bir A16xer motorlu arabanız var ise, rölantide ışıkları ve klima açmanız alternatörü %100 yüke bindiriyor. Daha bunun sisleri, müzik sistemi, uzun farları , çakmaklıktan telefon şarj etmesi var. Alternatör %100 yüke bindiğinde malesef aküden elektriği çekiyor. Farkında olmadan akünüz motoru çalışır olmasına rağmen boşaltıyorsunuz. Cruze hiç bir şey açık değil iken, mesela sadece motor çalışır vaziyette, Akü fullenmiş ise 12,8 volt ve %36 alternatör yükünde çalışıyor Sırf bu test ile Akü ve Alternatör yükü üzerine ne kadar çok bilgi edinmemi sağladı. Alternaörü öldürmemek için rölantide klima çalıştırma devrine son veriyorum. Her durdugunda kilimayi ac kapa daha zor olmaz mi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2021 (düzenlendi) Levent Güzelkalp yazdı: Ali Darbaz yazdı: Merhaba Sıkıntıdan arabayı kurcaladım. Bazı yeni sensör verilerine ulaştım. Bunlardan en bombası Alternatör yükü. Arabanın Alternatör yükünü ölçmeyi başardım. Neler yaptım neler. Aklıma geleni test ettim. Kontağı açtınız, arabanın alternatörü ilk 10 saniye devreye girmiyor. Alternatör 12,44 voltu yediğinde elektriksel miknatıslanma sayesinde 14 volt ile çalışmaya başlıyor. Alternatör %50 yükte çalışmaya başladığında, motordaki yük %5 artıyor. Klimayı açtık, 4 kademe iç sirkülasyon. A/c kompresörü çalışıyor. Bir anda alternatör yükü %80 değerlerine çıkıyor. Gece sürüşünde oluğumuzu farz delim, ışıklarda açtık. Alternatör %100 yüke biniyor. Ayrıca motor rölantide %55 yüke çıkıyor. Deviri 2000 civarına çıkarttığımızda Alternatör yükü, artan hertz değerinden dolayı %50 değerlerine kadar düşüyor. Bir A16xer motorlu arabanız var ise, rölantide ışıkları ve klima açmanız alternatörü %100 yüke bindiriyor. Daha bunun sisleri, müzik sistemi, uzun farları , çakmaklıktan telefon şarj etmesi var. Alternatör %100 yüke bindiğinde malesef aküden elektriği çekiyor. Farkında olmadan akünüz motoru çalışır olmasına rağmen boşaltıyorsunuz. Cruze hiç bir şey açık değil iken, mesela sadece motor çalışır vaziyette, Akü fullenmiş ise 12,8 volt ve %36 alternatör yükünde çalışıyor Sırf bu test ile Akü ve Alternatör yükü üzerine ne kadar çok bilgi edinmemi sağladı. Alternaörü öldürmemek için rölantide klima çalıştırma devrine son veriyorum. Her durdugunda kilimayi ac kapa daha zor olmaz mi Ben bunu bilmeden zaten yapıyordum. Aslında frene basıcağım zaman veya rampa inerken klimayı açıyorum. Frenlerim yıpranmıyor. Ekstra malzeme ömrü sağlıyorum. Bilinç altıma yerleşmiş. Vucudum otomatik basıyor. Kas hafızası oluştu bende. 28 Ağustos 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Ağustos 2021 Paylaş 28 Ağustos 2021 Alternatör %100yükte iken bozuk ise aküden enerji tüketimi de başlar ki bunun için şarj gerilimi 13volt altına inmesi lazım. Sanmam ki insin bu araçta Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2021 Servet Aydın yazdı: Alternatör %100yükte iken bozuk ise aküden enerji tüketimi de başlar ki bunun için şarj gerilimi 13volt altına inmesi lazım. Sanmam ki insin bu araçta Abi onunda resmi var. %100 iken 13,7 volta kadar düşüyor. Yani sisleri, teyibi, uzunları yaksam 12,4 volta düşmeden akü devreye girmiyor anlamınamı geliyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Ağustos 2021 Paylaş 28 Ağustos 2021 Urfa’da gidiyoruz. Klima full açık. E güvenlik sebebiyle farlar da açık. Güya uzun yol. Bi sabah marş basmıyor. olmaz olmamalı böyle bir şey Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Urfa’da gidiyoruz. Klima full açık. E güvenlik sebebiyle farlar da açık. Güya uzun yol. Bi sabah marş basmıyor. olmaz olmamalı böyle bir şey İyi okumamışsın. Rölantide %100 demiştim. 2000 devirde %50 yüke biniyor. Yani rölantide klima ve farları yakılı beklemek sistemi çok zorluyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Ağustos 2021 Paylaş 28 Ağustos 2021 Ali Darbaz yazdı: Gece sürüşünde oluğumuzu farz delim, ışıklarda açtık. Alternatör %100 yüke biniyor. Şurayı aldım. Gece alternatör %100 yüke binip elektrik yetiştiremiyorsa aküden gidiyordur Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Şurayı aldım. Gece alternatör %100 yüke binip elektrik yetiştiremiyorsa aküden gidiyordur Devamında rölantide diye ve 2000 devir olarak kendimi düzeltim ama. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Ağustos 2021 Paylaş 28 Ağustos 2021 Abi onunda resmi var. %100 iken 13,7 volta kadar düşüyor. Yani sisleri, teyibi, uzunları yaksam 12,4 volta düşmeden akü devreye girmiyor anlamınamı geliyor. Sabit 100a çeksen belki düşer ancak hiçbir taşıtta o kadar güç harcama olmaz fabrikasyon ise tüm enerji sistemi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2021 Motor devri artınca, alternatör yükü %30 değerlere düşüyor . Klima 2 kademe açık iken rölantide %55 alternatör yükü var. Alternatör yükü 2000 devir seyrinde klima açık iken %34 yüke kadar düşüyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Ağustos 2021 Paylaş 31 Ağustos 2021 (düzenlendi) 5 saat istanbul ankara, 6 saat ankara istanbul videosu kaydettim değişik bilgiler var. Süzüleceğim diye 150km hıza çıktım. Ceza gelirse süzülüyordum diye savunma yapacağım en ilginç iki bilgi. Piller bolu’dan inerken full doldu. Isındı. Akım alma sınırı sıfır oldu. Tekrar eski haline gelmesi yarım saat sürdü. diğeri 1100 devir ile maks tork ile elektrik motorları sıfır tork üretimi yaparak ice’nin tüm gücünü tekere verdirerek sürdüm. Yakıt yüketimi 220g/kwh altına düştü. İlk defa gördüm bunu 31 Ağustos 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2021 Bu gün arabayı gözlemleme fırsatım oldu. Herhangi bir alet kullanmadan, sadece hararet göstergesini izleyerek termal stresi izledim. Araba ile otoban yerine trafiğin az olduğu şile yoluna soktum. Orta düzey bir trafik birden kıpkırmızı oldu. Yolun en dar noktasında oluşan bir kaza trafiği berbat etmişti. %61 nem ile boğuşan ben , daha fazla dayanamayarak klimayı açıp serinleme moduna girdim. Araba termal yüke girmeye başladı. Güç bela ilerleyen trafikte arabanında klimasını açmak %55 alternatör yükü getirmişti. Daha önceki tespitlerimden 2 kademe klima açmanın motoru minimum seviyede yorduğunu biliyorum. Klima açılınca otomatik olarak orta hızda radyatör açıldı. Kondasör 140 psi basınçla kompresör ile beslenirken, motorun termal yükü atması için termostat sonuna kadar açıldı. 105 dereceyi bir şekilde sabit tutuyordu araba. Ama bunu sağlamak için orta hız soğutma fanı, full termostat açılması gerektiydi. 15 dakika boğucu trafikten kurtulduk. Ben dar yerden çıkmanın hevesiyle gazı kökledim. O an anladımki gaz pedalı tepkisi zayıf. Gaza basıyorsun ama motor devirlenmiyor. Sebebi açık şekilde belliydi. Bu yüksek yağ harareti sebebiyle yağ basıncı düşmesi sonucu oluşan egzantrik lagıydı. Her iki egzantrik faz ayarlayıcısı düşük yağ basıncı sebebiyle konumları değişmiyordu. Fakat motor yönetim sistemi durumu fark edip motor soğutma suyunun sıcaklığını düşürmek için sonuna kadar termostadı açtı. Bu noktadan sonra ne yapacağımı biliyordum. Boş yolda elimden geldiği kadar motor devrini yüksek tutarak ( 2000 2500 ) soğuk suyun motoru ferahlatmasına yardımcı olmak. Gaza fazla abanmadan , basıp çekerek harareti operasyonel noktadan, ibreyi 2 diş aşaği düşürmeyi başardım. Neredeyse çeyrek sıcaklığa düşmek üzere iken termostat tekrar kapandı ve 4 dklık bir sürüşten sonra operasylonel noktaya ibreyi götürdü. Akabinde yağ harareti düştü , varyatörler tekrar uygun pozisyona gecti. Araba tekrar eski kudretine kavuştu. İşte size A16XER ecu termal yük karşısında nasıl bir tepki verdiği hikayesel olarak anlattım. İşte heryerde duyduğunuz ama kimsenin çözemediği, arabam bazen gitmiyor çekiş düşüyor şikayetlerinin çoğunun sebebini anlatmış oldum. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 5 saat istanbul ankara, 6 saat ankara istanbul videosu kaydettim değişik bilgiler var. Süzüleceğim diye 150km hıza çıktım. Ceza gelirse süzülüyordum diye savunma yapacağım en ilginç iki bilgi. Piller bolu’dan inerken full doldu. Isındı. Akım alma sınırı sıfır oldu. Tekrar eski haline gelmesi yarım saat sürdü. diğeri 1100 devir ile maks tork ile elektrik motorları sıfır tork üretimi yaparak ice’nin tüm gücünü tekere verdirerek sürdüm. Yakıt yüketimi 220g/kwh altına düştü. İlk defa gördüm bunu widyoyokmu. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Ağustos 2021 Paylaş 31 Ağustos 2021 Ali Darbaz yazdı: widyoyokmu. 11 saatlik görüntü kayıt editlenecek. Kesilip biçilecek Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: Ben bunu bilmeden zaten yapıyordum. Aslında frene basıcağım zaman veya rampa inerken klimayı açıyorum. Frenlerim yıpranmıyor. Ekstra malzeme ömrü sağlıyorum. Bilinç altıma yerleşmiş. Vucudum otomatik basıyor. Kas hafızası oluştu bende. Klimanın devir yüksekken devreye girmesi kompresör açısından zararı yok mu? mesela 3500 devirde düğmeye bastık gibi. Ben hep rolantiye düşürüp açarım klimayı. Dereceyi de düşük yapıyorum camlar hafif aralık hiç yakalayıp çıkamıyor devreden. Yani zararı var mı yokmu yüksek devir devreye girmesinin. Bilgin var mı? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Klimanın devir yüksekken devreye girmesi kompresör açısından zararı yok mu? mesela 3500 devirde düğmeye bastık gibi. Ben hep rolantiye düşürüp açarım klimayı. Dereceyi de düşük yapıyorum camlar hafif aralık hiç yakalayıp çıkamıyor devreden. Yani zararı var mı yokmu yüksek devir devreye girmesinin. Bilgin var mı? Bi anlamı yok. Klima zaten kendi kendine devreye girip çıkar. Her 10sn’de bir devri düşüremeyiz yani 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bi anlamı yok. Klima zaten kendi kendine devreye girip çıkar. Her 10sn’de bir devri düşüremeyiz yani Boşuna kasıyorum yani 😅 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Eylül 2021 Yazar Paylaş 1 Eylül 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Klimanın devir yüksekken devreye girmesi kompresör açısından zararı yok mu? mesela 3500 devirde düğmeye bastık gibi. Ben hep rolantiye düşürüp açarım klimayı. Dereceyi de düşük yapıyorum camlar hafif aralık hiç yakalayıp çıkamıyor devreden. Yani zararı var mı yokmu yüksek devir devreye girmesinin. Bilgin var mı? İlkay bey, kompresör 5500 devire kadar devreye girip çıkıyor. Bu konuda sıkıntı yok. Ben klimayı açsam bile kendi kendine defalarca açılıp kapanıyor. Hatta yüksek hızda 10 ar saniye ile açıp kapanıyor. Bunu sonucu olarak en çok yıpranan şey arabadaki gergi bilyası ve kayış. Bu arada benim yüksek devirim 2500 3000 arası. Benim için daha üst bir devir yok. Yolculuklarımın %99u 3000 devir altında geçiyor. %1de ise ne kadar çok klima kullandığım mechul. Bizim arabalarda gaza çok basıldığında klima kapanıyor. Ne zaman işin bitti, sollaman veya tırmanışın tamamlandı , ancak o zaman klima geri açılıyor. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: İlkay bey, kompresör 5500 devire kadar devreye girip çıkıyor. Bu konuda sıkıntı yok. Ben klimayı açsam bile kendi kendine defalarca açılıp kapanıyor. Hatta yüksek hızda 10 ar saniye ile açıp kapanıyor. Bunu sonucu olarak en çok yıpranan şey arabadaki gergi bilyası ve kayış. Bu arada benim yüksek devirim 2500 3000 arası. Benim için daha üst bir devir yok. Yolculuklarımın %99u 3000 devir altında geçiyor. %1de ise ne kadar çok klima kullandığım mechul. Bizim arabalarda gaza çok basıldığında klima kapanıyor. Ne zaman işin bitti, sollaman veya tırmanışın tamamlandı , ancak o zaman klima geri açılıyor. Bu benim arabada da var mı acaba? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Eylül 2021 Yazar Paylaş 1 Eylül 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Bu benim arabada da var mı acaba? Meganlar hakkında bir araştırmam olmadı. Ama aynı şeyi Hyundai'de yapıyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Eylül 2021 Yazar Paylaş 1 Eylül 2021 (düzenlendi) Burda mühendis açık bir şekilde yazmış. Klima kompresörü nasıl ve hangi koşullarda hizmete girip çıkıyor. Gm tis Chevrolet Cruze programında alıntıdır. Klima kompresörünün aktivasyonu için aşağıdaki koşullar yerine getirilmelidir: • Akü voltajı 9-18 V arasındadır. • Motor soğutma suyu sıcaklığı 124°C'den (255°F) düşüktür. • Motor devri 600 dev/dak.'dan fazladır. • Motor devri 5 500 dev/dak.'dan azdır. • A/C yüksek taraf basıncı, 269-2 929 kPa (39-425 PSI) arasındadır • Gaz kelebeğinin konumu %100'den azdır • Evaporatör sıcaklığı 3°C'den (38°F) yüksektir. • ECM, aşırı tork yükü algılamamaktadır • ECM, yetersiz rölanti kalitesi algılamamaktadır • Ortam sıcaklığı 1°C'nin (34°F) üzerindedir Aşağıdakilerin belirlenmesi için ECM sensör bilgilerini kullanır: • Klima yüksek taraf basıncı • Motor üzerindeki klima yükü • Klima kondansatöründe ısı yükü 1 Eylül 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts