İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Yaa sorma, son bakımda 2600 tl verince çok gururlandım. :D

 

Samsunda yağ bakım işçiliği 50 tl, istanbuldaki fiyatlarda burda iş yapsam tapu koymak için ayrı oda yaparım evde :D genel olarak herşey pahalı, 8 liraya çay mı olur yahu, adamı döverek komaya sokarlar burda. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

diğer bir konuda da vardı, sanırım senin fanda bir sorun var, zira klima açınca fan direkt çalıştığı için tam tersine motor geç ısınır. fanda çift devre çalışmaıyor olabilir

 

Klima açıksa fan açıp, termostat derecesini 90 dereceye bağlıyor. 

 

30 km hızdan sonra fan kapanıyor. 90 derecede sabitlemeye devam ediyor. 

 

Klima kapalı iken hava sıcaklığı 25 dereceden düşük ise 105 derecede termostat açıyor. Fan ise 108 derecede devreye giriyor. 100 dereceye düşürür. 

 

Bu motor 80 km/h ile giderken 100 derece operasyonel sıcaklıkla yol alır. 

 

Klima kapalı iken hava sıcaklığı 25 dereceden yüksek ise 90 derecede termostat açıyor. 96 derecede ise fan açıyor. 90 dereceye düşürür

 

Klima açık iken hava sıcaklığı farketmez 90 derece termostat açar.  Hız 30 35 km çıkana kadar sürekli fan açık çalışır. Hararet bir şekilde 96 olursa yine fan açar 90 dereceye düşer. 

 

Hepsini obd ile car scanner pro programı ile inceledim. Her bilgiyi orda bulmak mümkündür. Yağ harareti dışında. 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
 
Samsunda yağ bakım işçiliği 50 tl, istanbuldaki fiyatlarda burda iş yapsam tapu koymak için ayrı oda yaparım evde [emoji3] genel olarak herşey pahalı, 8 liraya çay mı olur yahu, adamı döverek komaya sokarlar burda. 
Edirnede ustanin keyfini beklersen yag degisimk tanidiksa 150 tanimiyorsa 200 tum sanayide cay 3.5 tl tabildot 20 tl [emoji3]
diğer bir konuda da vardı, sanırım senin fanda bir sorun var, zira klima açınca fan direkt çalıştığı için tam tersine motor geç ısınır. fanda çift devre çalışmaıyor olabilir
Abicim peki bu klima acinca otomatik devreye giren fan uzu yolda onden havayı yiyince klima acik olsada kapaniyor mu bana sanki oyle geliyordq
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Levent Güzelkalp yazdı:

klima acinca otomatik devreye giren fan uzu yolda

 

Bende 30 km geçince kapanıyor. Yukardada belirttiğim gibi. 

 

Pro Car scanner ekranında, yüksüz devir cevirince harareti 96 dereceden 87 dereceye kadar nasıl düşürdüğümü görebilirsiniz. Devirden kasıt öyle 4000 5000 değil. 2000 devirden bahsediyoruz. 

 

giphy.gif?cid=790b76114c0c3de820c5f77d0e

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Ali Darbaz sen otomotiv dsektörüne girip arge falan yap bence. 1000 deviri geçmeyen motor çıkartırsın sen :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Ali Darbaz sen otomotiv dsektörüne girip arge falan yap bence. 1000 deviri geçmeyen motor çıkartırsın sen :) 

 

Ben zaten çok büyük bir parakende otomotiv firmasının bilgi işlem departmanında çalıştım 4 sene . 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben zaten çok büyük bir parakende otomotiv firmasının bilgi işlem departmanında çalıştım 4 sene . 

O ayrı ben araç üzerine çalışmaktan bahsediyorum. Arabanın kalbine girmen lazım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Birşeyler farkettim. Klima açıkken motor aşırı hızlı ısınıyor.

 

Ali Darbaz yazdı:

Klima açıksa fan açıp, termostat derecesini 90 dereceye bağlıyor. 

obd den okununanın , yolda tam tersi gerçekleşiyor ise mekanik te arıza vardır, sektörün %90 nı aynı hataya düşer, sonra conta neden yandı diye düşünür.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Çağlar Bayur yazdı:

yok lem, her gelene bırak bu işleri, araba al-sat diyordum...

caglar abi ford fiestada 1,5 tdci gecen gün istanbul yapdım sonrasında dönüşde bir yerden mazot aldım iki gün sonra basdım titreşimli ve sesli çalısdı sebeb ne olabılır abi birde abi arnavut kadırımlı yolda arac takırtı yapıyor herseye bakdık direksiyon kutusu olabılır dendı dalma yok sapma yok boşluk yok herşey süper ama takırtı neolabılır 40 bin km oldu kutu degişeli abi bunun revizyonlusu güçlendrilmişi varmı bilgin varmı mk7 fiesta 2013 abi 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gülkokan yazdı:

Benim araba da klima açık olduğu süre fan açıktır ev klimalarında da öyledir hep açık olmak zorunda
Ben de programdan bakıyorum aracı çalıştırıp klimaya basınca fan %41 oranında açık konuma geliyor

Hava çok sıcaksa açması lazım aslında. Klima gazı kondenserde sıvılaşması için soğuması lazım. Sıcaklık yeterli değilse fan açar. Ya da hız düşükse şehir içinde

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hava çok sıcaksa açması lazım aslında. Klima gazı kondenserde sıvılaşması için soğuması lazım. Sıcaklık yeterli değilse fan açar. Ya da hız düşükse şehir içinde

 

90 ile giden araba neden fan açsınki. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

90 ile giden araba neden fan açsınki. 

 

Düşük hızlar şehir içi. 20-30km hız

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erkan Işık yazdı:

caglar abi ford fiestada 1,5 tdci gecen gün istanbul yapdım sonrasında dönüşde bir yerden mazot aldım iki gün sonra basdım titreşimli ve sesli çalısdı sebeb ne olabılır abi birde abi arnavut kadırımlı yolda arac takırtı yapıyor herseye bakdık direksiyon kutusu olabılır dendı dalma yok sapma yok boşluk yok herşey süper ama takırtı neolabılır 40 bin km oldu kutu degişeli abi bunun revizyonlusu güçlendrilmişi varmı bilgin varmı mk7 fiesta 2013 abi 

yazın yoldan alınmış yakıt sonrası sıkıntılar sıkça olur, bu depo bitsin üstüne 2 depo bilindil yerden yakıt alın, düzelebilir, şu an boşa masraf yapılmaz. direksiyon kutuları en sağlam parça idi ancak bu seride maalesef sorunlu. güçlendirilmiş duymadım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
görünümü yanıltır, yağın tadına bakmadan karar verilmez, bu konuda iş başı eğitimi verirdim stajyerler

Kurum tadı alınca öğüren oldu mu hiç
Şu motorun güzelliğine bak, ekmek banası geliyor insansın.

Isıdan dolayı yanmış yağ görüyorum
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Isıdan dolayı yanmış yağ görüyorum

50-75k km max gider derim

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
Dostlar. 
Hava 30 32 arası seyrediyor. Lakin akşam dönüşünde arabada cayır cayır yanıyoz. Klimada açmak istemiyorum. 
Trafikte var. Motor kudurmasın diye 4 cam açık ilerliyorum. 
 
Birşeyler farkettim. Klima açıkken motor aşırı hızlı ısınıyor. 2 dakikada 90 derece. Anlaşılan klima arabayı resmen boğazlıyor. 
 
Bu günde eve terleme yapmadan geldik. 75 km dir terleme yapmadı

Senin araba Mersin’de olsa motoru kucağına alacaksın anlaşılan. Mersin’de klima açmadan gidersen 80 kg dan 50 kg düşersin terlemekten. Sen sat bunu kliması motoru zorlamayan bir canavar al.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Arda Bülent Güzel yazdı:

Mersin’de

 

Ben deney yaptığım için bu şekilde sürüyorum. Konumuz soğutma sistemine binen termal enerjiye nasıl mani olabilir. Mani olamazsak nasıl boşaltabiliriz. Arabanın arıza yapma riskini %80 azaltmak maksatlı yaptığım öngörüler. Üniversite tezi gibi düşün. Yoksa Klima açsam bişey olmaz. Pöfür pöfür gideriz. Ama eğlencesi kalmaz. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

Araba da iyi kobay oldu sende. Deneme yanılma bozulmasa iyi.

 

Valla her gün sürüyorum, sürüşlere yeni heyecanlar katmaya çalışıyorum. Öbür türlü sıkıcı oluyor. 

Neler yaptık hatırlayalım 

Yakıt testleri 

Özgül yakıt tüketim

Alternatör testleri 

Termostat testleri 

Klima testleri 

Şimdide Termal yük testleri 

 

Sırada 

Debriyaj sensörünü ekledim, yarım debriyajın ile ele edilen ekstra motor torkunun kat sayısını bulmak. 

Aynı motor yağı ile 30000 km yapmak.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdiden, motor yağı eskimemesi için neler yapılması gerektiğini içeren bazı dökümanlar okuyorum. Okuduğum kadarı ile motor yağının operasyonel sıcaklıkta kalması ömrünü uzatıyormuş. Esas motor yağını eskimesine sebep olan şey, motorun soğuk çalışması imiş. 

Benim motor yağım her zaman sımsıcacık. Çünkü Isı eşanjörü denen bir parça var. Bu parça doğrudan egzos manifoldunun altında . Motor çalıştığında 450 derece ısı yaymaya başlıyor. Gaza basıldığında 900 derece geçiyor. Motor 125 derece ulaşmaması içinde elektronik kontrollü termostadım var. Yani Cruze motor yağını 30 bin km kullancak her türlü altyapıya sahip. 

Yağın eskime oranını gösteren bir cihaz bulsam süper olacak. 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Şimdiden, motor yağı eskimemesi için neler yapılması gerektiğini içeren bazı dökümanlar okuyorum. Okuduğum kadarı ile motor yağının operasyonel sıcaklıkta kalması ömrünü uzatıyormuş. Esas motor yağını eskimesine sebep olan şey, motorun soğuk çalışması imiş. 
Benim motor yağım her zaman sımsıcacık. Çünkü Isı eşanjörü denen bir parça var. Bu parça doğrudan egzos manifoldunun altında . Motor çalıştığında 450 derece ısı yaymaya başlıyor. Gaza basıldığında 900 derece geçiyor. Motor 125 derece ulaşmaması içinde elektronik kontrollü termostadım var. Yani Cruze motor yağını 30 bin km kullancak her türlü altyapıya sahip. 
Yağın eskime oranını gösteren bir cihaz bulsam süper olacak. 
Güzel başladın güzel de devam ettin ama cruze da motor yağının ömrünü 30 bine uzatacak esas sırrı açıklamadın.
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Köksal Yılmaz yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
Şimdiden, motor yağı eskimemesi için neler yapılması gerektiğini içeren bazı dökümanlar okuyorum. Okuduğum kadarı ile motor yağının operasyonel sıcaklıkta kalması ömrünü uzatıyormuş. Esas motor yağını eskimesine sebep olan şey, motorun soğuk çalışması imiş. 
Benim motor yağım her zaman sımsıcacık. Çünkü Isı eşanjörü denen bir parça var. Bu parça doğrudan egzos manifoldunun altında . Motor çalıştığında 450 derece ısı yaymaya başlıyor. Gaza basıldığında 900 derece geçiyor. Motor 125 derece ulaşmaması içinde elektronik kontrollü termostadım var. Yani Cruze motor yağını 30 bin km kullancak her türlü altyapıya sahip. 
Yağın eskime oranını gösteren bir cihaz bulsam süper olacak. 

Güzel başladın güzel de devam ettin ama cruze da motor yağının ömrünü 30 bine uzatacak esas sırrı açıklamadın.

 

Hipermil tabikide. :D

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Ali Darbaz yazdı:

 

Hipermil tabikide. :D

Alide 50 bin km bile kullsansa yaga bişicik olmaz ali çünkü aracı üzmeden kullanıyor ha ne olur yag degişmeye gitmeyınce arabada bazı seyleri gözden kaçırabilir ömrünü tamamlamıs bir parçadan dolayı canı yanabilir 15 de degilde 20 de degiş yine ali

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Opel Astra J 1.4 Turbo 20 bin km yağ değişimi analizi.  Bu arkadaş arabaya yazılım yapmış, üstüne otobanda dip gaz kullanmış. Tam bir agresif sürücü. 

9500 9800 ve 11000 kmde yapılan incelemelerden sonra birde 20 bin km incelemesi yapılmış. 10bin km de yapılan analizlerde 7-4 miligram demir tozu ölçümlenmiş. 

20bin bakımında bu değer 26 miligrama yükselmiş. 10 bin kmde sonra aşınma  miktarı 4 kat artmış. :( 

 

qoam6h2.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...