İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Asperos aldım, motorun yağlanan kısımlarına sıktım.

kış girişi v kayışı bilya sesi gelirse bugünleri hatırlayalım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Artık yağmurlu havalarda 2 parmak cam acabileceğim :D

 

AM-JKLUaN0R3uPVyzaGk6JZHTMhw2zi_AxTIcJOn

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze servis el kitabına göre en ideal ısıtma ve soğutma ayarları 

Soğutma kısmında doğru olanı yapıyormuşum, ama ısıtma modunda yanlış yol izlediğimi görmüş oldum

Maxsimum ısıtma için iç sirkulasyona alıp , hava yönünü ayaklara vermek gerekiyormuş. 

pdisec05p5.png

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Maxsimum ısıtma için iç sirkulasyona alıp , hava yönünü ayaklara vermek gerekiyormuş. 

Tipik fizk kanunu. Isınan hava yükselir. Bu sebeple önce soğuk havayı ısıtmalı ki, hızlıca sirküle olup içerisi ısınsın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Maxsimum ısıtma için iç sirkulasyona alıp , hava yönünü ayaklara vermek gerekiyormuş. 

Soğutma için de tam tersini yapmak lazım. Havayı yukarı doğru verip devir daim olmasını sağlamak lazım. Böylece klima da çarpmaz. Gerçi orada yüze doğru gösteriyor ama max cooling için. 

tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Soğutma için de tam tersini yapmak lazım. Havayı yukarı doğru verip devir daim olmasını sağlamak lazım. Böylece klima da çarpmaz. Gerçi orada yüze doğru gösteriyor ama max cooling için. 

 

Havayı ön cam buğu gidericilere yönlendirdiğimde, ön cama çarpan hava sıcaklık kaybediyor.  Ön konsoldan çıkışı yukarı doğru vermek performansı etkileyebilir. Denemek lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Arabanın 4 camıda 2 parmak açık. Şu an güneş altında yatıyor . Rüzgarlıklar iş görüyor, camların açık olduğu belli olmuyor.  Servis kitapçığından şöyle bir açıklama var. 

 

  • Araç şiddetli güneş ışınlarına maruz kalacaksa, koltukları bir bezle örtün veya camları bir nevi gölgelik veya siperlikle örtün. (Boyanın solmasını, patlamasını, şişmesini ve pullanmasını önlemek için)
  • Havalandırma sistemini açık bırakın (iç donanımların yüksek sıcaklıklardan hasar görmemesi için), camları az bir miktar (2-3 mm) açın, özellikle çok sıcak havalarda.

uzw2471b.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

toz yok mu ? hangii cadde orası?

 

Toz illaki vardır abi, 

Cam akşama kadar açıktı. Lakin pek bir işe yaramamış. Kapalı günlerden pekde farkı yoktu :(

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

8 saat içeri toz alacağına, iş çıkışı kapıyı açıp 30 saniye bekle, aynı şartlar sağlanır

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Arabayi görmeye başladığım andan itibaren kumandayla 4 camı da açıyorum. Arabaya ulaşıp içerisine bineseye kadar havalanmış oluyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

8 saat içeri toz alacağına, iş çıkışı kapıyı açıp 30 saniye bekle, aynı şartlar sağlanır

1 kattaki odamdan inmeden camları açıyorum bindiğimde dışarı ile aynı sıcaklıkta oluyor. Ama tozda oluyor biraz. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Yasin Şimşek yazdı:

Arabayi görmeye başladığım andan itibaren kumandayla 4 camı da açıyorum. Arabaya ulaşıp içerisine bineseye kadar havalanmış oluyor

 

Bana göre yeterince havalanması için  tüm camlar açık en az 30 km hızla 30 saniye içerde sirkule etmem lazım. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Çağlar Bayur yazdı:

8 saat içeri toz alacağına, iş çıkışı kapıyı açıp 30 saniye bekle, aynı şartlar sağlanır

Ben 4 ünümü birden açıyorum bir anca çıkıyor olması gerektiği gibi oluyor rahatlıyor araç 1 dk bekliyorum.   Dediğine katılıyorum abi toz olacağına sıcak olsun. Zaten cadde üstüne park ediyoruz toz oluyor araç cam açık içini düşünemiyorum bile. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

kesin yolda kalırsın.

 

Akü değişeli bir kaç ay oldu :)

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Arabanın hız göstergesi kadran motoru çalışmıyor. Maalesef bakıma kadar kadransız sürücez. Hızı google maps veya obd üzerinde okuyorum. Yada devir saatinden bakarak anlıyorum. 

 

2000 devir 80 km

3500 devir 120 km. 

 

Bcm veya ecu bozuk olamaz. Çünkü km sayaçları çalışıyor. 

Aklımda kadran yükseltme yapmak vardı. Biraz düşünüp hepsini tek seferde yapmayı düşünüyorum. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bu ara bu arızaya düşenleri görmeye başladım. Torque de hata kodu çıkıyor mu?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Bu ara bu arızaya düşenleri görmeye başladım. Torque de hata kodu çıkıyor mu?

 

Malesef , arıza odu yok. Kadran arızası maalesef. İnternetten Aliexpress'den kadranı daha büyük ekran felan arayacam. Madem sökülecek, güncelleştirelim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Malesef , arıza odu yok. Kadran arızası maalesef. İnternetten Aliexpress'den kadranı daha büyük ekran felan arayacam. Madem sökülecek, güncelleştirelim. 
Astra J ekranı da olur modülü takarsın kasaya direk.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Malesef , arıza odu yok. Kadran arızası maalesef. İnternetten Aliexpress'den kadranı daha büyük ekran felan arayacam. Madem sökülecek, güncelleştirelim. 

Astra J ekranı da olur modülü takarsın kasaya direk.

 

Kadran tetsi nasıl yapılıyor , onu bir bulayım. Belki motorda yoktur. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Kadran tetsi nasıl yapılıyor , onu bir bulayım. Belki motorda yoktur. 
Vw den hatırladığım şu kadran parça kodu donanıma göre oluyordu. Mesela sade olan kadran 1J0 kromlu kadran 1J5 idi sonunda ise dizel kadranı C benzinli A ile bitiyordu. 826 yarim 846 tam ekrandı gibi.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Kadran tetsi nasıl yapılıyor , onu bir bulayım. Belki motorda yoktur. 

Vw den hatırladığım şu kadran parça kodu donanıma göre oluyordu. Mesela sade olan kadran 1J0 kromlu kadran 1J5 idi sonunda ise dizel kadranı C benzinli A ile bitiyordu. 826 yarim 846 tam ekrandı gibi.

 

Kadranı yaptım. Artık çalışıyor. Sigortalarını bulup temizledim. Uçları sarım tırak kurumsu bişey kaplıydı. 

 

Silince aliminyum rengi geri geldi. Taktım yerine miss gibi çalıştı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Kadranı yaptım. Artık çalışıyor. Sigortalarını bulup temizledim. Uçları sarım tırak kurumsu bişey kaplıydı. 
 
Silince aliminyum rengi geri geldi. Taktım yerine miss gibi çalıştı
Geçmiş olsun böyle basir çözümler adamı bi mutlu ediyor ki [emoji4]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Ezgos varyatörüne yağ dolduğunda değişen sesini kayıt etmeyi başardım. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...