İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Bende de çok ciddi ses azaldı. Gördüğün gibi motor sesini duymak içim motora mikrofon bağladım. 

giphy.gif

https://urun.n11.com/motor-yag-katkisi/petrol-ofisi-motor-yag-katkisi-economizer-440-gr-P273401683?&cid=601002&lid=39700009869565542&ds_s_kwgid=58700001084095905&gclid=EAIaIQobChMI6b-00OTx7wIVZrR3Ch1jTAcMEAAYASAAEgIEwvD_BwE&gclsrc=aw.ds

bu da pamuk gibi yapar motorun sesini, KTD

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

 

Abi motor sesi azalınca, direksiyon pompasının gürültüsü ortaya çıktı. Zır zır yapıyor. İyice sessiz olursa bu sefer subab yaylarının seslerini duymaya başlarım iyice gıcık olurum

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

İyice sessiz olursa bu sefer subab yaylarının seslerini duymaya başlarım iyice gıcık olurum

imageama bi karar ver ona göre reçete yazacağız

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba dostlar, 

Eksantrik Mili Konum Ayar Elemanlarını selenoid valflerinin ikisinide çıkarttık. Egzos selnoid valfi daha önce söküp bakım yapmıştık. Bu sefer Emme selenoid valfinide söktük. Selonoid sökünce çok az yağ olduğunu gördük. Yuvadan eser miktarda yağ çıktı. 
 

 

2028075.png

 

Selenoid üzerindeki filtreleri söktük, balata spreyi ile kirini pasını akıttık, ucunu tekrar yağa bandırıp arabaya taktık. 

 

ACtC-3cA7rxbAWvpa8-4kV8LQVWBXGKJFadngCu1ACtC-3cwxZ_3QvZlKM5icJQ_VV6jZ1CvafiPIvjB

 

Emme manifolduna yağ basıncı düşük geliyor olması arabanın tazyik supabının sıkıntı olabileceği konusunda şüpheler oluşturdu. Temizlik sonrası ciddi manada aracın tepkileri değişti. Düşük devirde çok daha net çalışıyor. Şimdi sırada tayzik subabınıda değiştireceğim. 

 

Maliyet 50 tl  . 

Tayzik Subabı nedir diye sorarsanız.  https://youtu.be/HBULyIh4NRg

 

55563957.jpg?revision=1556317287

 

 

Bu sistem Megan 2 deki 1.6 Motoradaki elektrovana ile yağlı kasnak olayına çok benziyor. Eğer benzer ise Ben değiştirdim arabanın sesi gidişi yakışı değişti.  Komple Sistemi 1300 tl falan tutmuştur 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Levent Güzelkalp yazdı:

Komple Sistemi 1300 tl falan tutmuştur 

 

Ben dün ustamdan fiyat aldım. Bana triger değişimi dahil işçilikle beraber 2450 tl fiyat verdi. Lakin bu tür bir operasyona gerek yok. Benim varyatörüm sağlam. Sıkıntı bu yağ basıncının düşüklüğü. Çok bilinen bir sorun. Tayzik subabı değişmeden yapılan onarımlarda başarı sağlanamıyor. Yenisinide taksan aynı ses şikayeti geliyor. Sanayi esnafı bu tayzik subabı olayını çözen adamı tehdit etmiş. Ekmeğimizle oynuyorsun felan filan üstüne yürümüşler. Ama iş işten geçmiş. Yaklaşık 2 yıldır bu durum biliniyor ve arızalar bu şekilde çözülüyor. Daha önceki karanlık çağda 5 sende 3 defa vanosları değişimi yapılan arabalar var. Ama hiç gerek olmadığı daha sonraları anlaşıldı. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Arabanın emme kam mili ayarlaması, lambda sensörlerinden alınan veri ile ayarlanıyor.  Emme valflerinin nasıl çalıştığını anlamış olduk. 

 

2554960TR.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Boş vakit bol ya, bakın gene ne buldum. Arabanın klima performans çizelgesi. 

Neme ve sıcaklığa göre klimanın ne kadar soğuk hava üfleyebildiğinin tablosu. 

 

Klima Performans Testi

 

BAĞIL NEM (%)
Ortam Hava Sıcaklığı
Alçak Basınç Tarafı
MOTOR HIZI (RPM)
Orta Kanal Hava Sıcaklığı
Yüksek Basınç Tarafı
.
°C
°F
Psi
Kpa
.
°C
°F
Psi
Kpa
.
21
70
26
179
.
7
45
160
1103
20
27
81
24
165
2000
8
46
212
1462
.
32
90
26
179
.
9
48
277
1910
.
38
100
33
228
.
14
57
333
2296
.
21
70
26
179
.
7
45
160
1103
30
27
81
24
165
2000
8
46
220
1517
.
32
90
27
186
.
10
50
283
1951
.
38
100
34
234
.
15
59
349
2406
.
21
70
26
179
.
8
46
162
1117
40
27
81
26
179
2000
9
48
227
1565
.
32
90
29
200
.
11
52
295
2034
.
38
100
37
255
.
17
63
364
2510
.
21
70
26
179
.
8
46
162
1117
50
27
81
26
179
2000
9
48
235
1620
.
32
90
32
221
.
13
55
304
2096
.
38
100
71
490
.
19
66
380
2620
.
21
70
27
186
.
8
46
165
1138
60
27
81
26
179
2000
9
48
246
1696
.
32
90
34
234
.
15
59
324
2234
.
38
100
44
303
.
22
72
393
2710
.
21
70
27
186
.
9
48
171
1179
70
27
81
28
193
2000
10
50
260
1793
.
32
90
36
248
.
16
61
330
2275
.
38
100
47
324
.
24
75
401
2765
.
21
70
27
186
.
9
48
178
1227
80
27
81
30
207
2000
12
54
266
1834
.
32
90
37
255
.
17
63
339
2337
.
21
70
27
186
.
9
48
178
1227
90
27
81
30
207
2000
12
54
272
1875
.
32
90
38
262
.
18
64
340
2344
*Test Koşulları : Kapaklar ve kaporta açıldı, klima AÇIK, Devridaim modu, maksimum Üfleç hızıylaTam Serin, Gün ışığı Yok, Rüzgar hızı 8km/h (5 mph).

 

R-134A Sistemi Basınç-Sıcaklık İlişkisi

 

SICAKLIK °C (°F)*
Basınç kPa (psi)*
SICAKLIK °C (°F)*
Basınç kPa (psi)*
-8 (17,6)
113,1 (16,4)
9 (48,2)
296,2 (43,0)
-7 (19,4)
121,5 (17,6)
10 (50,0)
309,6 (44,9)
-6 (21,2)
130,2 (18,9)
15 (59,0)
383,7 (55,7)
-5 (23,0)
139,1 (20,2)
20 (68,0)
467,7 (67,8)
-4 (24,8)
148,4 (21,5)
25 (77,0)
567,5 (82,3)
-3 (26,6)
157,9 (22,9)
30 (86,0)
667,8 (96,9)
-2 (28,4)
167,6 (24,3)
35 (95,0)
785,6 (113,9)
-1 (30,2)
177,8 (25,8)
40 (104,0)
916,4 (133,0)
0 (32,0)
188,2 (27,3)
45 (113,0)
1 062,2 (154,0)
1 (33,8)
198,8 (28,8)
50 (122,0)
1 222,1 (177,2)
2 (35,6)
209,9 (30,4)
55 (131,0)
1 398,2 (202,8)
3 (37,4)
221,2 (32,1)
60 (140,0)
1 589,6 (230,5)
4 (39,2)
232,9 (33,8)
65 (149,0)
1 799,0 (260,9)
5 (41,0)
245,0 (35,5)
70 (158,0)
2 026,6 (293,9)
6 (42,8)
257,4 (37,3)
75 (167,0)
2 272,2 (329,5)
7 (44,6)
269,8 (39,1)
80 (176,0)
2 544,0 (369,0)
8 (46,4)
282,9 (41,0)
-
-
*Hesaplanan tüm değerler bir ondalık hane yuvarlatılır.
Buharlaştırıcı Aralığı: -7 ila 7°C (19,4 to 44,6°F), sıcaklıklar bobin yüzeyleri üzerindeki değil, bobin içindeki gaz sıcaklıklarıdır. Bobin ve hava-çıkış sıcaklıklarına 2 ila 6°C (4 to 11°F) ilave edin.
Kondansatör Aralığı: 45 ila 70°C (113° to 158°F), sıcaklıklar ortam sıcaklığı değildir. Doğru ısı transferi için ortam sıcaklıklarına 19 ila 22°C (34 to 40°C) ilave edin. Sonra basınç tablosuna bakın.
Örnek:
 
32°C (90°F) Ortam sıcaklığı + 22°C (40°F) = 54°C (130°F)
 
1 379 kPa (200 psi) olan kondansatör sıcaklığı, 50 km/h (31 mph) hava akışı bazındadır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

servis mi açıyoruz labor time lar var

 

Abi lazım olucak. Çok güzel veriler var. Belki lacetti alabilirim

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba değerli dostlar, 

Eşimin vertigo  tedavisi için Kozyatağı köprüsündeki Medient KBB hastanesine gittim. Arabanın Cuma günü yapılan varyatör valf olanrımından sonra, inanılmaz net bir sürüş elde etmeyi başardım. 

Full soğuk başlangıc ile OBD verileri. 31,5 lastik basıncıları aşırı şekilde arabayı törpülüyor. Rampa inişlerinde gaza basmak zorunda kalıyorum. Araba full ekonomi modunda lakin, Alternatör yüke binmiyor ve klima kalorifer kullanımı yok. Arabanın soğuk motor başlangıcından dolayı Ecu ltft 7% pozitif tirimle başlıyor . Motor suyu sıcaklığı 90 derece ulaşmadan LTFT değeri düşmüyor. Oldukca nizami bir şekilde trim değeri motor ısındıkca düşüyor. 

https://youtu.be/TietVEDd0M4

 

Full sıcak başlangıc. Motor suyu sıcak lakin motor yağı ısındıkca tirim değeri dahada azalıyor. bu yolculuğun tüketimi 6,1 litre çıkıyor. Lastik basınclarının 31,5 psi olması inanılmaz etkiliyor. Motor yağı ısındığında artık ltft değeri 0.0 oluyor. İşte bu anda araba inanılmaz az yakmaya başlıyor. 

https://youtu.be/-liL81ARhMk

 

Lastik basınçlarını eşim rafat yolculuk yapması için 31,5 psi düşürdüm. Bunu etkisi arabanın kadranında 5 km sapma yaptırdı. Rampa aşaği süzülemedik. Lastikler yere yapışıyor gibi  gittik.  Gelecek hafta muayene giderken tekerleri 39 psi yapacam. O zaman sonuç ne olacak . 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Çağlar Bayur yazdı:

yağ ne marka

 

Beyaz Golf 6 varken, LM yağ denemiş lifterlerden ses yapınca Mobil 1 e geçip ses kaybolmuştu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bunu etkisi arabanın kadranında 5 km sapma yaptırdı.

5 km sapma için 205/65/15 yerine 205/55/15 gibi bir lastik yanağına inmek gerekir ki bu 39 psi dan 31.5 a düşmek ile oluşmaz. kadranda veya elektronik bir arıza başlamış olmasın?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

5 km sapma için 205/65/15 yerine 205/55/15 gibi bir lastik yanağına inmek gerekir ki bu 39 psi dan 31.5 a düşmek ile oluşmaz. kadranda veya elektronik bir arıza başlamış olmasın?

 

Hızı gps ile ölçüyorum abi. Eski kayıtlarımı inceledim. 80 yaptığı koşulda 75 yapıyor.  Test etmesi kolay. Basarız 39 psi görürüz. Haftaya pazar yine gidiyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Test etmesi kolay

matematik çaresiz yani

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Ali Darbaz yazdı:
 
 
Al sana sabah sabah d. h sosyopatlarından paylaşayım. Bana dedikleri laflar. 
 
ACtC-3fBRAnOeaCda0-LgiqKvNv-_oXaef9A5iMtt0gGVCM3aOLvsxjX1G6acjDxxPp_iT523QqFqi3dAMD_LYscpbGN96ne4Aw1B5TYYjDQJ7EgVVsrwYOQFoEwRW28b3xkkUlVWy_iw0pThKDePMRVu-FNsw=w1616-h557-no?authuser=0

O dona.... Olan yer cogunlugu bilinçsiz insanların olduğu yer. Bence kafanıza takmayın. Geyik çevirmek için ideal bir yer. Ortaya çok sacma bir iddaa atın neler konuşulduğunu görün.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hava 4 dereceyken 34psi yaptığım lastikler hava 10 dereceyken 35 olmuş. Pv=nrt :) 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Al sana sabah sabah donanım haber sosyopatlarından paylaşayım. Bana dedikleri laflar. 

 

ACtC-3fBRAnOeaCda0-LgiqKvNv-_oXaef9A5iMt

Bu sitededeki konuşma tarzları burada olsa üyelikler silinirdi herhalde. Hiç saygı yok. Patlamaya yer aramışlar klavye delikanlıları :)

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Mobil almam daha. Mobil’in üretim yerine göre bir sürü sayfası var. Üretim bölgesine göre aynı kodlu yağlar için farklı spesifikasyon bilgileri veriyor. Mesela a yağı x spesifikasyonunu türkiye’de sağlıyorken aynı a yağı batı ülkesinde x spesifikasyonunu sağlamıyor gözüküyor. ayrıca mobil’e göre vw 4”504/507 speklerini sağlamayan yağ için aynı sayfada marka onayları kısmında vw 504/507 speklerini sağlar yazıyor gibi olaylar mevcut. Çok oynuyorlar yazılarla. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...