İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Evet. Birinci vites ancak 5 km gibi hızlarda geçiyor. Hyundai i10da böyleydi. Fiestada böyleydi. Normal değilmi. 

 

 

Bu gün araba rekor kırdı. Hiç bişey açık olmamasına rağmen 15.4 voltla yürüdü. Yolun sonuna geliyoruz.... Ha ha ha. 

 

Zafirada böyleydi ve çok sinir bozucuydu, baskı balata değişti, şanzıman yağı değişti ve vites rahatladı, artık 2 den 1 e daha rahat geçiyor.. en son sahip olduğum c elysee de böyle değildi mesela.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Zafirada böyleydi ve çok sinir bozucuydu, baskı balata değişti, şanzıman yağı değişti ve vites rahatladı, artık 2 den 1 e daha rahat geçiyor.. en son sahip olduğum c elysee de böyle değildi mesela.

 

Benim arabanın debriyajı 130 binde değiştiğine göre çok zorlanmamış. Burdan yola cıkarak daha öncede duyduğum bir bilgiyi paylaşayım. 2-1 arası zor geçerse senkromeçler sağlamdır. Ama 2-1 geçiş kolay ise senkromeçler aşınmış demektir. Sıfır km kullandığım fiesta , 32000 km de aldığım i10 ve 100000 kmde aldığım cruze için 2-1 geçişler hep zor olmuştur. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Tam durmadan yada durmaya yakın  1'e geçiyor mu?  Olması gereken bu değil mi? Bu zamana kadar kullandığım araçlar hep bu şekildeydi. Zorlarsak anca geçiyordu. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın dün akşam 15,4 volt şarja girerek pik yapması üzerin alternatörü elimize almamak için bu gün incinin aküsünü takıyorum :) Ben aşağidaki akülerden birini aldım :) Son günler
de sürekli alternatör sesinden muzdaripim. Çok sıkıldım :( 

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-inci-aku-12-volt-60-amper-kacak-olcum-ve-montaj-dahil-5-taksit-912987038/detay/

Ümit Türk yazdı:

Tam durmadan yada durmaya yakın  1'e geçiyor mu?  Olması gereken bu değil mi? Bu zamana kadar kullandığım araçlar hep bu şekildeydi. Zorlarsak anca geçiyordu. 

 

Doğru olan bu zaten. Ben zorlamamak için genelde durmaya yakın geçiriyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın dün akşam 15,4 volt şarja girerek pik yapması üzerin alternatörü elimize almamak için bu gün incinin aküsünü takıyorum :) Ben aşağidaki akülerden birini aldım :) Son günler
de sürekli alternatör sesinden muzdaripim. Çok sıkıldım :( 

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-inci-aku-12-volt-60-amper-kacak-olcum-ve-montaj-dahil-5-taksit-912987038/detay/

Bende hugel alırken 400 TL fiyat almıştım. Uygunmuş.  Hayırlı olsun. Oh be. 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Bende hugel alırken 400 TL fiyat almıştım. Uygunmuş.  Hayırlı olsun. Oh be. 

 

Bu videoyu izledikten sonra almaya karar verdim. Varta takıntımdan vaz geçtim. Alternatör gümlemeden akü değişimi iyi olacak :D

 

https://youtu.be/HFHsSA274nk

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

2den bire geçme olayı ancak araç durmaya an kala geçebiliyor bu manuelin en sevmediğim kısmı bu. 1.4 tdci fiestada bu arada debriyaj ile beraber yürütüyordum aracı ancak cmax te biraz daha kolay oluyor. 

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Debriyaj demişken baskı balatanin bitmesi nasil anlaşılır?

63000 km de arac son 500 km dir kalkislarda arac bir miktar vuruntu yapiyor. Manuel arac.

Sanki DSG nin kalkislarda bir anlık boşa sarması veya titremesi gibi.

Internette okuduğum kadarıyla 2 vitese takip bir ayakla fren ve gaza ayni anda basarak 3000 devir civarında, diğer ayaklada debriyaj bırakarak test yapılıyormuş.

Arac stop ederse veya stop edecek kadar devir düşerse balata saglam, yok devir saatinde oynama olmaması durumunda balata bitikmis.

Denedim ama sag ayakla fren gaz ayarını tutturamadım.

Onun haricinde yakit tuketimi, kavrama noktasının tepede olması, hizlanmamasi gibi konularda bir fark göremiyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Barış AÇIL yazdı:

Debriyaj demişken baskı balatanin bitmesi nasil anlaşılır?

63000 km de arac son 500 km dir kalkislarda arac bir miktar vuruntu yapiyor. Manuel arac.

Sanki DSG nin kalkislarda bir anlık boşa sarması veya titremesi gibi.

Internette okuduğum kadarıyla 2 vitese takip bir ayakla fren ve gaza ayni anda basarak 3000 devir civarında, diğer ayaklada debriyaj bırakarak test yapılıyormuş.

Arac stop ederse veya stop edecek kadar devir düşerse balata saglam, yok devir saatinde oynama olmaması durumunda balata bitikmis.

Denedim ama sag ayakla fren gaz ayarını tutturamadım.

Onun haricinde yakit tuketimi, kavrama noktasının tepede olması, hizlanmamasi gibi konularda bir fark göremiyorum.

 

Araba vitesde iken , mesela 5 nci vitesde, dip gaza gaza bastığında boşa dönmüyor ise sıkıntı yoktur. İdare edebilir. Ben o safhaya gelmeden değiştirdim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Barış AÇIL yazdı:

Debriyaj demişken baskı balatanin bitmesi nasil anlaşılır?

63000 km de arac son 500 km dir kalkislarda arac bir miktar vuruntu yapiyor. Manuel arac.

Sanki DSG nin kalkislarda bir anlık boşa sarması veya titremesi gibi.

Internette okuduğum kadarıyla 2 vitese takip bir ayakla fren ve gaza ayni anda basarak 3000 devir civarında, diğer ayaklada debriyaj bırakarak test yapılıyormuş.

Arac stop ederse veya stop edecek kadar devir düşerse balata saglam, yok devir saatinde oynama olmaması durumunda balata bitikmis.

Denedim ama sag ayakla fren gaz ayarını tutturamadım.

Onun haricinde yakit tuketimi, kavrama noktasının tepede olması, hizlanmamasi gibi konularda bir fark göremiyorum.

İlk kalkışta titreme vuruntu yapar en büyük belirtisini bu şekilde verir.

Araba devir yükselir ama gitmez yani bağırır.

Benim bildiğim 4 yada 5. vites takılır el freni çekilir. 2.5 -3 devirde sabit tutulup kaldırılmaya çalışır stop eder gibi yada stop ediyorsa sağlam yada gideri var demektir. 

Yok stop etmiyorsa o zaman para sıkışmıştır demektir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Debriyaj demişken baskı balatanin bitmesi nasil anlaşılır?

63000 km de arac son 500 km dir kalkislarda arac bir miktar vuruntu yapiyor. Manuel arac.

Sanki DSG nin kalkislarda bir anlık boşa sarması veya titremesi gibi.

Internette okuduğum kadarıyla 2 vitese takip bir ayakla fren ve gaza ayni anda basarak 3000 devir civarında, diğer ayaklada debriyaj bırakarak test yapılıyormuş.

Arac stop ederse veya stop edecek kadar devir düşerse balata saglam, yok devir saatinde oynama olmaması durumunda balata bitikmis.

Denedim ama sag ayakla fren gaz ayarını tutturamadım.

Onun haricinde yakit tuketimi, kavrama noktasının tepede olması, hizlanmamasi gibi konularda bir fark göremiyorum.
Devir ile hızlanma doğru orantısı düştü ise baskı gidici.

3. viteste kalkış testi yapılıyor benim bildiğim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Haydaa  olmadık masraflar beni buluyor. 

Dostlar arabanın trafik sigortasına 45 gün kalmış. Kaç para çıkıcak belli değil. Emmi ozaman söyler. Bu sebepten arabaya akü alma işini askıya aldım. Alo inci akü hattı var.  Yolda kalırsak ararız gelip takarlar. Şimdilik arabanın trafik sigortasını ve vergisini ödeyelim :( 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Yolda kalırsan çok tiye alınırsın forumda
Konjektör sesinden rahatsız olan adam aküyü dibine kadar kullanarak yolda kaldı deriz emoji23.png

 

Mert Yeldan yazdı:

Vergiyi ötele aküyü taktır.

 

yahu elim ayağım dolandı. Banka promosyan para yatırmış onun bir kısımı ile otoban hgs cezasını ödedim, Kalan kısmı ilede araba aküsü değişecekti. Ama ne oldu karşıma trafik kaskosu çıktı. :( 

Kredi kartımda limitim yok, olsa alacam aküde, Banka borcum olmuş 17500 tl :( Kartın limiti kalmadı. Evdekiler taşda yemiyor. Bulacam bir hal çare. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

Haydaa  olmadık masraflar beni buluyor. 

Dostlar arabanın trafik sigortasına 45 gün kalmış. Kaç para çıkıcak belli değil. Emmi ozaman söyler. Bu sebepten arabaya akü alma işini askıya aldım. Alo inci akü hattı var.  Yolda kalırsak ararız gelip takarlar. Şimdilik arabanın trafik sigortasını ve vergisini ödeyelim :( 

Daha önce söylemiştim, yine söylüyorum. Alternatör elinde kalacak. Sonra akü parasını akü sebebiyle bozduğun alternatöre verince gene akü alamayacaksın, kısır döngüye girecek :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Daha önce söylemiştim, yine söylüyorum. Alternatör elinde kalacak. Sonra akü parasını akü sebebiyle bozduğun alternatöre verince gene akü alamayacaksın, kısır döngüye girecek :) 

 

Darlanmaya başladım :(

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Darlanmaya başladım :(

 

Niye darlanıyorsun ki :) Bu aracın yegane sahibi ve biricik kullanıcısı sen misin? Söyle aküyü de diğerleri alıversin?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Aldım de artık :( bunu duymak istiyoruz. 

 

Mert Yeldan yazdı:

At artık imzayı git biran önce :D

 

yahu çok pahalı, 55 limi alsam üstündeki ile aynı :( 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mert Yeldan yazdı:

Orjinali ne ise onu al.

 

Ümit Türk yazdı:

300 TL hugel al bitsin bu iş :) 60A

 

 

Araba fabrikada bu akü ile çıkmış " FLOODED LEAD ACID, 12V, 60AH, 438 CCA" 

Bu arada alternatör sesi için normal diyor el kitabı . Koyu olarak boyadım. . 

 

Alternatör Ses Diyagnozu

Diyagnoz Talimatları

    •  Bu diyagnoz prosedürünü kullanmadan önce Diyagnostik Sistem Kontrolü - Araç işlemlerini yapınız.
    •  Diyagnoz yaklaşımına genel bakış için Stratejiye Dayalı Diyagnoz 'yi gözden geçirin.
    •  Diyagnostik Prosedür Talimatları her bir diyagnoz kategorisine genel bir bakış sunar.

Diyagnoz Yardımları

Bir jeneratörden gelen ses, elektriksel veya mekanik gürültüden kaynaklanabilir. Elektriksel gürültü veya mekanik uğultu, genelde jeneratöre verilen elektrik yüküne göre değişir ve bütün jeneratörlerin normal bir çalışma özelliğidir. Gürültülü bir jeneratör diyagnozu yapılırken, jeneratörün etrafındaki gevşemiş veya hizası bozulmuş komponentlerin sesi yolcu bölmesine iletebildiği ve jeneratörün değiştirilmesinin sorunu çözmeyebileceğini unutmamak önemlidir.

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...