İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Kabine yansıyan titreşimi kesmeyi başardım. 

Direksiyonu kendime göre ayarlarıp iyice güzel kolunu bastırarak kapattım. 

Kadrandan gelen gıcırdama kesildi. 

 

Sırada konjektör sesinden kurtulmaya geldi. 

Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
Ali Darbaz yazdı:

 

Aslında istediğim koşulllar sağlandığında 4.8 litre tüketim elde ettiğim durumlar var. 

Hiç mi basmıyorsun mübarek. :) Ben duramam basarım yakar o yüzden. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Muhammet Ali Deli yazdı:

Hiç mi basmıyorsun mübarek. :) Ben duramam basarım yakar o yüzden. 

Burdan şama 75 le gider 😂

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Günaydın dostlar. 

Benim klima devreye girince araba başkalaşım geçirip tüketimi körüklüyor. Bende merak ettim bakayım dedim. 

Oem parçlar hakkında harika bilgilere ulaştığım repxpert sitesinden Klima ve Krank mili kasnaklarını ölçülerini adım. 

 

ACtC-3cAauCZrY6DL0DFu5T33Bss-zcZpYJJYHFvACtC-3fhSFkcvIxD_mlaaY9mlutr6cmbyglsAlk_

 

Pulley Calculator yardımı ile hesaplatınca 1:1,2 orana sahip olduğu görünüyor. Motor 1000 devir çevirdiğinde klima 1200 devir ceviriyor :( Bir konuda şu var. Bu klima kompresörünün kullanıldığı en küçük motor benim motorum. :( . Saab ve Renault truck aynı kompresörü hayvan gibi motorlarda kullanıyor. :( 

 

ACtC-3fLi2nrXOTf6hUw8P42KqS_QwK4WO0jAP9V

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hazır pulley Calculator elimizin altında iken birde Alternaötr hesaplıyalım. 

 

144 kran , 53 alternatör çapı olunca 1:2,72 sonucu cıkıyor.  Alternatör 1000 devirde 2717 devir atıyormuş.  Rölantide 2300 devir atıyor. 

 

ACtC-3ciZ9iCbAAtaBsk__ZVhptxehURwBn5UAo1

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Günaydın dostlar. 

Benim klima devreye girince araba başkalaşım geçirip tüketimi körüklüyor. Bende merak ettim bakayım dedim. 

Oem parçlar hakkında harika bilgilere ulaştığım repxpert sitesinden Klima ve Krank mili kasnaklarını ölçülerini adım. 

 

ACtC-3cAauCZrY6DL0DFu5T33Bss-zcZpYJJYHFvACtC-3fhSFkcvIxD_mlaaY9mlutr6cmbyglsAlk_

 

Pulley Calculator yardımı ile hesaplatınca 1:1,2 orana sahip olduğu görünüyor. Motor 1000 devir çevirdiğinde klima 1200 devir ceviriyor :( Bir konuda şu var. Bu klima kompresörünün kullanıldığı en küçük motor benim motorum. :( . Saab ve Renault truck aynı kompresörü hayvan gibi motorlarda kullanıyor. :( 

 

ACtC-3fLi2nrXOTf6hUw8P42KqS_QwK4WO0jAP9V

 

 

 

Hayvan gibi şeapıyorlar gerçekten :) Demek o sıra ellerinde bu varmış

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

Günaydın dostlar. 

Benim klima devreye girince araba başkalaşım geçirip tüketimi körüklüyor. Bende merak ettim bakayım dedim. 

Oem parçlar hakkında harika bilgilere ulaştığım repxpert sitesinden Klima ve Krank mili kasnaklarını ölçülerini adım. 

 

ACtC-3cAauCZrY6DL0DFu5T33Bss-zcZpYJJYHFvACtC-3fhSFkcvIxD_mlaaY9mlutr6cmbyglsAlk_

 

Pulley Calculator yardımı ile hesaplatınca 1:1,2 orana sahip olduğu görünüyor. Motor 1000 devir çevirdiğinde klima 1200 devir ceviriyor :( Bir konuda şu var. Bu klima kompresörünün kullanıldığı en küçük motor benim motorum. :( . Saab ve Renault truck aynı kompresörü hayvan gibi motorlarda kullanıyor. :( 

 

ACtC-3fLi2nrXOTf6hUw8P42KqS_QwK4WO0jAP9V

 

 

 

 

Ali Darbaz yazdı:

Hazır pulley Calculator elimizin altında iken birde Alternaötr hesaplıyalım. 

 

144 kran , 53 alternatör çapı olunca 1:2,72 sonucu cıkıyor.  Alternatör 1000 devirde 2717 devir atıyormuş.  Rölantide 2300 devir atıyor. 

 

ACtC-3ciZ9iCbAAtaBsk__ZVhptxehURwBn5UAo1

Çözüm geliştirebildiniz mi acaba?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hayvan gibi şeapıyorlar gerçekten :) Demek o sıra ellerinde bu varmış

 

2,0 modelde aynı kompresörü kullanıyor. Hatta 2,4 motor Malibu, Turbo saab 9,3 modelleri bile bendeki kompresörü kullanıyor. Ama en düşük deviri bende atıyor. Dizel olanın kasnak çapı 175 mm. Dizel olanın rölantide soğutma kapasitesi 200 devir daha yüksek. 

 

Merak ettim  baktım. bendeki kompresörün takılabilceği en güçsüz ama en dip motor benim 114 beygirlik motorum. Ama saab 220 beygir motoruda aynı kompresörü kullanıyor. :( 

Hatta 430 beygir Renault Çekicide aynı kompresörü kullanıyor :( 

 

220 beygir saab motorunda 166 milim çapında kasnak var. 1000 devirde 1313 klima tur atıyor. 

 

Maalesef hayvan gibi klima kompresörü var arabada. Performansında sıkıntı yok. Ama abi çok yakıt tüketiyorum. Etkiside hissediliyor :(  Kompresörün üzerinde bir değişiklik yok. Her modelde aynı ünite kullanılmış. Tek değişken Krank kasnağı. 114 hp ve 124 hp aynı kasnağı kullanırken , diğer motorlar 160 üzeri kasnak kullanım :( 

Murat Sahın yazdı:

 

Çözüm geliştirebildiniz mi acaba?

 

Klimayı kullanmayınca 2 litre az yakıyor. Cam açıcaz :D

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

2,0 modelde aynı kompresörü kullanıyor. Hatta 2,4 motor Malibu, Turbo saab 9,3 modelleri bile bendeki kompresörü kullanıyor. Ama en düşük deviri bende atıyor. Dizel olanın kasnak çapı 175 mm. Dizel olanın rölantide soğutma kapasitesi 200 devir daha yüksek. 

 

Merak ettim  baktım. bendeki kompresörün takılabilceği en güçsüz ama en dip motor benim 114 beygirlik motorum. Ama saab 220 beygir motoruda aynı kompresörü kullanıyor. :( 

Hatta 430 beygir Renault Çekicide aynı kompresörü kullanıyor :( 

 

220 beygir saab motorunda 166 milim çapında kasnak var. 1000 devirde 1313 klima tur atıyor. 

 

Maalesef hayvan gibi klima kompresörü var arabada. Performansında sıkıntı yok. Ama abi çok yakıt tüketiyorum. Etkiside hissediliyor :(  Kompresörün üzerinde bir değişiklik yok. Her modelde aynı ünite kullanılmış. Tek değişken Krank kasnağı. 114 hp ve 124 hp aynı kasnağı kullanırken , diğer motorlar 160 üzeri kasnak kullanım :( 

 

Klimayı kullanmayınca 2 litre az yakıyor. Cam açıcaz :D

Hiç bana göre değil valla. Ben açarım o klimayı. Takıntılıyım, cam açmayı sevmiyorum :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Hiç bana göre değil valla. Ben açarım o klimayı. Takıntılıyım, cam açmayı sevmiyorum :D

 

Ön cam buğu tutmasa açamam. Ama ön cam buğu tutuyor. Seve seve açıyoz. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Ön cam buğu tutmasa açamam. Ama ön cam buğu tutuyor. Seve seve açıyoz. 

Ben hiç buğu sorunu yaşamıyorum. Aracı kendin mi temizliyorsun hocam? Kullanılan ürünlerden bazıları, özellikle göğüs kısmına sürülen koruyucu, parlatıcı vb. ürünlerden bazıları sebep olabiliyor. Bir yıkamada lineanın göğüse ısrarla istemiyorum dememe rağmen parlatıcı sürmüşler. Araba güneşi gördükçe o madde buharlaşıp cama yapıştı. Durup dururken çok alakasız havalarda bile buğu yapıyordu ön cam. Sonra deterjanlı ıslak fırça ile yıkadım ön camın içini, göğsü de deterjanlı ıslak süngerle sildim. Bir daha yaşamadım o sıkıntıyı. Şoför camını 3 parmak kadar açmakta çözüm olabiliyor içerde artan buhar oranının azalması için.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ön cam buğu tutmasa açamam. Ama ön cam buğu tutuyor. Seve seve açıyoz. 

Dışarıdan sıcak hava üfletsen

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bende 4 cam birden buğu oluyor. Bir anda buğu oluyor. Dikizleri dahi göremiyorum. Araba 4 aydır yıkanmadı. Arka cam 7 24 buğulu zaten. Araba boş değil. hep kalabalık. en az 3 en çok 6 kişi hareket ediyor. Kalabalık olunca nefeste çok. Arabada tek olsam bu kadar etki etmez.

Ahanda video gelsin tüketim kaç litre kendiniz bakın. en düşük 7,5 litre :( 

 

https://youtu.be/oublRujNKMk

 

 

Hipermilcilere göre  3 numaralı kayışı tarkarsan -3 litre azaltıyormuş tüketimi  

 

https://partsouq.com/tesseract//assets/global/GM_C201809/source/250668.gif

 

250668.gif

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yapacak bir şey yok. Kışın buğu için camlara sıcak hava üfletmek ve bir camı azıcık aralamak en ucuz çözümdür. Nasılsa motorun sıcak. Bende motor sıcak üfletse klima açmazdım. Sırf sıcak üfletmek için motoru ısıtmaya çalışıyor, o sinir bozucu.

 

hesap yapalım. 10km yolum var. ort 4lt ile gidiyorum diyelim. 
 

1lt benzin = 700gr

10km yolda 0,4lt benzin harcarım. Yani 280gr benzin. 
 

230gr/kwh enerji üretiyor motor. 
280/230kwh = 1,21kwh (10km için lazım olan enerji) 

 

klima ort 0,15kw ile çalışıyor. Yarım saatte 0,01kwh enerji tüketse diyelim. 
 

Yani yola oranla çok düşük tüketim yapıyor elektrikli klima. Ama bu sadece buğu almak için. Yazın soğutma için tüketimi hesaplarız. 
 

1kwh enerji için 0,33lt benzin (2,38tl) harcıyorum

Ali Darbaz yazdı:

Bende 4 cam birden buğu oluyor. Bir anda buğu oluyor. Dikizleri dahi göremiyorum. Araba 4 aydır yıkanmadı. Arka cam 7 24 buğulu zaten. Araba boş değil. hep kalabalık. en az 3 en çok 6 kişi hareket ediyor. Kalabalık olunca nefeste çok. Arabada tek olsam bu kadar etki etmez.

Ahanda video gelsin tüketim kaç litre kendiniz bakın. en düşük 7,5 litre :( 

 

https://youtu.be/oublRujNKMk

 

 

Hipermilcilere göre  3 numaralı kayışı tarkarsan -3 litre azaltıyormuş tüketimi  

 

https://partsouq.com/tesseract//assets/global/GM_C201809/source/250668.gif

 

250668.gif

Bir arabaya bir tane kayış uyar. Nasıl oldu o iş

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Ali Darbaz yazdı:

 

Ön cam buğu tutmasa açamam. Ama ön cam buğu tutuyor. Seve seve açıyoz. 

 

Dışardan taze hava girmesinde sorun yok değil mi? 4 cam buğu tuttuğuna göre esas sorun taze havadır, benim de yaşayıp çözdüğüm bir sorun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Arka cam 7 24 buğulu zaten

vesile ile yineleyyeyim, bagaja su alıyordur bir yerden, en güçlü işareti de bu

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile yineleyyeyim, bagaja su alıyordur bir yerden, en güçlü işareti de bu

 

Eyi bari gidip bakayım. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile yineleyyeyim, bagaja su alıyordur bir yerden, en güçlü işareti de bu

 

Burası tertemiz abi. Üşenmedim herşeyi söktüm. Kupkuru. 

 

ACtC-3c30Nwu4spj1taUI3nuAQANuxrPDyirr9WEACtC-3drTwCOZmOx6QPPjbpEpoxGerRuqHbDZK3VACtC-3dfsZQfD1LlHoovrjMwYvQlwiFONi7ia1xWACtC-3fbqgpPhnu3XqFByaZrkRg1iYBj2Py2h_sJ

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

cam altı pandizod? arka koltuk altı paspas? oralarda da nem birikebilir, bagaj içi havalandırma (bunlarda nerede bilmiyorum) tıkalı olabilir

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

cam altı pandizod? arka koltuk altı paspas? oralarda da nem birikebilir, bagaj içi havalandırma (bunlarda nerede bilmiyorum) tıkalı olabilir

 

Hepsine baktım. Sadece arka tamponun altındaki havalandırma menfezlerine ulaşmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

cam altı pandizod? arka koltuk altı paspas? oralarda da nem birikebilir, bagaj içi havalandırma (bunlarda nerede bilmiyorum) tıkalı olabilir

Bagaj havalandırması nerede ola ki? Benim yedek lastiğin altı çok hafif nemli hep. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bagaj havalandırması nerede ola ki? Benim yedek lastiğin altı çok hafif nemli hep. 

genelde araba alınca stepne altını delerim, güzel havalanır....tavsiye değildir :)

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Havlar ısındı, 3 parmak yolcu kapısının camını actım. 3 parmakta arkamdaki yolcu kapısının camını actım. Gaza çöktüm, buğu felan kalmadı. Pırırl pırıl ayna gibi oldu camlar :) Rampa aşağida yardırınca iş yerimne kadar konjektör seside kesildi. Miss. 

Ben bundan sonra böyle sürerim :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Birileri Cruze 1,5 ton der duru. Oralara paylaştım, buralarda eksik olmasın .

topu topu 1360 kilo. 

 

ACtC-3dZO56-0lHkPYa7i7TdVxE2TgPZWcOVXCCv

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...