İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Metin Akbal
mersinde dayılarımın transiti var mesela 20 senedir antrfirz yok  hayatımda duymadım su eksilttiğini 
1 ton arıyla dağlarda geziyor hemde mersin sıcağında . ovada üstünde gübre arkasında lombardin bağlı toprak yollarda debeleniyor 1 cm eksiltme yok
dediğine yanlış demiyorum ama tam doğruda değil. evvelinde eksilme varsa ya kapağın bozuk yada sistemde kaçak vardı şuan geçici tıkadı antfirz
Antifiriz donma noktasını düşürür kaynama noktasını yükseltir. Verdiğin örnek kabul edilebilir araç Transit. Sogutma sistemi güzel çalışabilir ama bu onun zarar görmediği veya görmeyeceği anlamına gelmez. Antifriz sıcak memlekette kullanılmaz gibi yanlış bir düşünce var.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

egr yi kim iptal etmiş?

 

Egr hiç yok. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu videodaki usta, bu 4 parça canımızı yakıyor diyerek Egr, Dpf, Turbo ve Cat sorunlarını anlatmış. Video

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Metin Akbal yazdı:
Ali Gök yazdı:
mersinde dayılarımın transiti var mesela 20 senedir antrfirz yok  hayatımda duymadım su eksilttiğini 
1 ton arıyla dağlarda geziyor hemde mersin sıcağında . ovada üstünde gübre arkasında lombardin bağlı toprak yollarda debeleniyor 1 cm eksiltme yok
dediğine yanlış demiyorum ama tam doğruda değil. evvelinde eksilme varsa ya kapağın bozuk yada sistemde kaçak vardı şuan geçici tıkadı antfirz

Antifiriz donma noktasını düşürür kaynama noktasını yükseltir. Verdiğin örnek kabul edilebilir araç Transit. Sogutma sistemi güzel çalışabilir ama bu onun zarar görmediği veya görmeyeceği anlamına gelmez. Antifriz sıcak memlekette kullanılmaz gibi yanlış bir düşünce var.

Ben kullanmaya gerek yok demedim yahu sadece su eksiltmeye net bir sebep olmadigini anlattim👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

Ben kullanmaya gerek yok demedim yahu sadece su eksiltmeye net bir sebep olmadigini anlattim👍

 

Antifiriz tıkama yapmaz, Aşındırıcı özelliği olan bir sıvıdır. Su gömleklerindeki pası kiri söker. Biri sana yanlış bilgi vermiş. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Bu videodaki usta, bu 4 parça canımızı yakıyor diyerek Egr, Dpf, Turbo ve Cat sorunlarını anlatmış. Video

jilet te elimiz keseser diye traş olmayı bıracak mıyız? egr nasıl yok?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

jilet te elimiz keseser diye traş olmayı bıracak mıyız? egr nasıl yok?

 

Çağlar abi, anlamadım benzinli atmosferik a16xer motorda egr bulunmuyor. @Metin Akbal sende egr varmı. Ben mi yanlış biliyorum. Çağlar abimi karıştırıyor.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ben kullanmaya gerek yok demedim yahu sadece su eksiltmeye net bir sebep olmadigini anlattim[emoji106]
Dolaylı sebep diyelim.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Bakıyorum ama , düm düz boru var. Birde catalitic converter var.

 

250993.gif

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Çağlar abi, anlamadım benzinli atmosferik a16xer motorda egr bulunmuyor. [mention=76937]Metin Akbal[/mention] sende egr varmı. Ben mi yanlış biliyorum. Çağlar abimi karıştırıyor.
Bilmiyorum ki. Olabilir belki. Benim araçtaki bir tık daha gelişmiş motor. Altyapı aynı beygirler farklı. Detaylarını öğrenmedim o kadar.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Egr’siz olur mu yav. İllaki vardır. Kaç yıldır tüm motorlarda oluyor. Egzoz manifoldunda değil ama. Farklı bir yerdedir

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Egr’siz olur mu yav. İllaki vardır. Kaç yıldır tğm motorlarda oluyor. 

 

Eski Astra G serilerinde EGR var ama A16xer motorda egr yok. Komple motorun yapısını inceledim. Yok öyle bir parça. 

Çağlar Bayur yazdı:

şöyle bir parça

 

Canım abim, 2.0 dizelde EGR var.  Arabanın komple 7 gb GMTıs programı var. Hiç egr arızası veya montajı yok. Çünkü parça yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Abi eski motorda EGR valfi var.  Bu eski motor 45 numaralı parça . 

 

2189106.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

fabrika mı aşırmış

 

Katalitik var. Başka bişey yok :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

90 model familia da bile var egr. 2009 model gm bunu da mı aşırmış :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

90 model familia da bile var egr. 2009 model gm bunu da mı aşırmış :) 

 

Aman egrsi eksik olsun. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

EGR yok bizim araçlarda A16XER B16XER bunlarda yok :biggrin: Egr derdi yok doğal olarak.  Sanırım 1.4 turbolarda da yok.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Astra H kasa Z16XEP twinport motor olanlarda Egr valfi var diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Astra H kasa Z16XEP twinport motor olanlarda Egr valfi var diye biliyorum.

 

Egr valfi yok. Vallaha yok billahi yok

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Egr valfi yok. Vallaha yok billahi yok

Cruze’da birçok parça değişik zaten Daewoo kaynaklı.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Cruze’da birçok parça değişik zaten Daewoo kaynaklı.

 

Ama Koray, Astra J kasadada yok. B16xer de bile yok. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Egr valfi yok. Vallaha yok billahi yok

İşin ilginci 2012 modeldi yanlış hatırlamıyorsam, 4 zamanlı tek silindirli hava soğutmalı karbüratörlü bir motosikletim vardı, onda bile egr vardı (ben alana kadar vardı, sonra karbüratörlü motorda egr ne işe yarar deyip egr girişine klavuzla diş çektirip vidaya bakır conta koyup locktite ile sıkmıştık :D Gerçi onun karbüratör memesini de büyütmüştüm, açık hava filtresi, büyük ön dişli falan derken sürekli tekere geliyordu ama neyse. Neticede euro 5 bir motorda egr olmaması ilginç. Sizi büyük bir dertten kurtarmış. 

 

Fakat soğutma suyu konusunda dikkatli olun. Yine ekotek 100 hp (sanırım tam 101'di) bir astra f aracım vardı. Kendisinin yerini başka hiç bir aracım dolduramadı. Bu araç azar azar su eksiltirdi, bende bagaja %50 antifiriz %50 saf su karışımı koymuştum 5 litre, eksildikçe tamamlıyordum ki haftada çok çok 250cc alıyordu. Bu arada termostat, genleşme bidonu, hortumlar, genleşme bidonu kapağı falan değişti. Radyatör kontrol edildi (zaten yeniydi, aldığımda eskisinde kaçak vardı, değiştirmiştim) falan ama kaçak bulunamadı. Su eksiliyordu ama nereye gittiği meçhuldü. Sonra yaz geldi, aracın harareti özellikle klima açıkken yükselmeye başladı. Tabi yine tuttuk sanayinin yolunu. Opeller böyle, yüksek hararetle çalışır dediler. Takriben 100-110 derece arasıydı sıcaklık. Herhangi bir işlem yapılmadı, bu arada haftalık eklenen su&antifiriz miktarı yarım litreye çıkmıştı. Kardeşim yüksek lisans ile ilgilibir şey için Kayseri'ye gitti, dönüşte, hemde uzun yolda trafik falan da yokken hararet yaptı araç. Su bitmiş. Neyse, getirdik aracı Ankara'ya. Verdik tamirciye. Üst kapağın altındaki conta bozukmuş. Eksilen suyu 2 numaralı yanma odasına veriyormuş, oradan da buhar olarak egzozdan atılıyormuş. Yaptırdık, ama hararet gördüğü için mi yoksa beceremediler mi bilmiyorum, aracın eski tadı yoktu. İlk çalıştırmada subap fincanları şıkırdıyordu, 30 saniye sonra kesiliyordu şıkırtı falan. Uğraşır çözerim diyen bir tanıdığa sattım. 

Bu aracı abartısız 20-25 ustaya götürdüm ki bunların en az yarısı sadece opel/gm grubuna bakan ustalardı. Kimse anlamadı arızayı. Vaktinde teşhis koyulsa muhtemelen halen o araca biniyor olurdum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...