Mustafa Karahan 14 Ocak 2021 Paylaş 14 Ocak 2021 @Ali Darbaz hypermil ile yağ kaçaklarının ilgisi nedir? Külbütör kapağı contası kronik cruzelarda. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Ocak 2021 Yazar Paylaş 14 Ocak 2021 Mustafa Karaca yazdı: @Ali Darbaz hypermil ile yağ kaçaklarının ilgisi nedir? Külbütör kapağı contası kronik cruzelarda. Benim motivasyonum bozuldu. O yuzden hipermil yapmıyorum bir süredir. 1 Yorum bağlantısı
Enes Ayan 15 Ocak 2021 Paylaş 15 Ocak 2021 Geçen gün kardeşimin 2012 model Cruze aracını bakıma soktuk sabahları ısınmadan yürüyünce stop ediyordu. Subap değişimi yapıldı tüm contalar hortumlar termostat triger baskı bakata değişti . Şaşırdıgim nokta bunlarda alt karter contası yok dendi silikon varmış o bölgede ilginç geldi. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Ocak 2021 Paylaş 15 Ocak 2021 Araba 10 yaşından fazla. Yağ kalıntıları görmek normal. Kafaya takılacak şey değil. Bundan sonra ufaktan bazı sorunlar başlayacak. Gayet normal Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Ocak 2021 Yazar Paylaş 15 Ocak 2021 Enes Ayan yazdı: Geçen gün kardeşimin 2012 model Cruze aracını bakıma soktuk sabahları ısınmadan yürüyünce stop ediyordu. Subap değişimi yapıldı tüm contalar hortumlar termostat triger baskı bakata değişti . Şaşırdıgim nokta bunlarda alt karter contası yok dendi silikon varmış o bölgede ilginç geldi. Alt karterde malesef conta yok. Silikon çekiyorlar. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Ocak 2021 Yazar Paylaş 15 Ocak 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Araba 10 yaşından fazla. Yağ kalıntıları görmek normal. Kafaya takılacak şey değil. Bundan sonra ufaktan bazı sorunlar başlayacak. Gayet normal Yağ seviyesi sensörü yuvasından sızıntı var. Onun değişmesi için karter sökülecek. Karter sökülürse, sıvı conta ve süzgecte değişecek. Hadi yaptırsam bu sefer gene 3 4 ay sonra bozulursa canım dahada sıkılır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ocak 2021 Paylaş 15 Ocak 2021 Enes Ayan yazdı: Şaşırdıgim nokta bunlarda alt karter contası yok dendi silikon varmış o bölgede ilginç geldi. karter yapısı gereği tam düzmdüz öpüşme yüeyine sahip olmadığından sabit mantar/kauçuk contalar sızdırmazlık sağlamaz. Yorum bağlantısı
Behlül Baş 15 Ocak 2021 Paylaş 15 Ocak 2021 Ali Darbaz yazdı: Yağ seviyesi sensörü yuvasından sızıntı var. Onun değişmesi için karter sökülecek. Karter sökülürse, sıvı conta ve süzgecte değişecek. Hadi yaptırsam bu sefer gene 3 4 ay sonra bozulursa canım dahada sıkılır. Düzgünce yapıldıktan sonra bir şey olmaz heralde abi. Şanzımanı yapan usta bunlarda karterden kolay kolay kaçak olmaz demişti bilemem tabi doğruluğunu. Yağ müşürünün ordan olması ilginçmiş Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Ocak 2021 Yazar Paylaş 15 Ocak 2021 Behlül Baş yazdı: Düzgünce yapıldıktan sonra bir şey olmaz heralde abi. Şanzımanı yapan usta bunlarda karterden kolay kolay kaçak olmaz demişti bilemem tabi doğruluğunu. Yağ müşürünün ordan olması ilginçmiş Bak burda adam değiştiriyor. Çok saçma yerde. Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 15 Ocak 2021 Paylaş 15 Ocak 2021 Yere damlamadığı sürece çok ciddi bir sorun değil diye biliyorum. Canını sıkmana değmez bence abi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Ocak 2021 Yazar Paylaş 16 Ocak 2021 Yasin Mümin Şimşek yazdı: Yere damlamadığı sürece çok ciddi bir sorun değil diye biliyorum. Canını sıkmana değmez bence abi Haklısın , 40 ,000 tl araba alıp akarı gideri olmasın diye uğraşıyoruz. Yeni aldığım Falken lastiklerden bir tanesi hava kaçırıyor Arabanın cam silecek suyunu "Antifrizli" olanı ekledim. Gece 0 derece kadar düştü. Arabanın soğutma sıvısı stabil eksilmiyor. Biliyorsunuz uzun bir süre eksilme sorunu vardı. Antifriz oranını yükseltince eksilme tamamen kesildi. 3350 km oldu su eksilmiyor. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2021 Paylaş 16 Ocak 2021 Ali Darbaz yazdı: Antifriz oranını yükseltince eksilme tamamen kesildi. 3350 km oldu su eksilmiyor. aniden eksillirse yolda bırakmasın kontrol etmeye devam 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Ocak 2021 Paylaş 16 Ocak 2021 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: aniden eksillirse yolda bırakmasın kontrol etmeye devam Araba tam performans da sürülmediğinden bir çok arizayi saklıyor. İlk sollamada pimi çekilmiş bomba efect 16 Ocak 2021 tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Ocak 2021 Yazar Paylaş 16 Ocak 2021 (düzenlendi) Mustafa Tüfekçi yazdı: Araba tam performans da sürülmediğinden bir çok agrizayi saklıyor. İlk sollamada pimi çekilmiş bomba efect İşte hipermil faydaları 16 Ocak 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Ocak 2021 Paylaş 16 Ocak 2021 Antifriz olmadan eksilen su antifrizle neden ekailmiyor? Kapalı sistem sonuçta. Eksiliyorsa? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2021 Paylaş 16 Ocak 2021 Mustafa Tüfekçi yazdı: Araba tam performans da sürülmediğinden bir çok agrizayi saklıyor. İlk sollamada pimi çekilmiş bomba efect sonra uzun yolda istanbul dışında kalma arızaları hep böyle başlıyor Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Ocak 2021 Paylaş 16 Ocak 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Antifriz olmadan eksilen su antifrizle neden ekailmiyor? Kapalı sistem sonuçta. Eksiliyorsa? "Akacak soğutma sıvısı motorda durmaz." Yaz bunu güzel laf 😛 1 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 16 Ocak 2021 Paylaş 16 Ocak 2021 Mustafa Tüfekçi yazdı: "Akacak soğutma sıvısı motorda durmaz." Yaz bunu güzel laf 😛 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Ocak 2021 Yazar Paylaş 16 Ocak 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Antifriz olmadan eksilen su antifrizle neden ekailmiyor? Kapalı sistem sonuçta. Eksiliyorsa? Çağlar Bayur yazdı: sonra uzun yolda istanbul dışında kalma arızaları hep böyle başlıyor Mustafa Tüfekçi yazdı: "Akacak soğutma sıvısı motorda durmaz." Yaz bunu güzel laf 😛 Rakamlar ve detaylar çok sıkıcı , ama anlaşılan paylaşsam gerekiyor. Arabanın sahipliği tarafıma gectiği günden bu yana düzenli haftalık resimler çekip raporluyorum. 6400 kmde 300 mililitre soğutma sıvısı kaybı yaşadım. Sonra eksilen soğutma suyu yerine dexcool 1 litre antifirz ekledim. 3300 km olmuş sıkıntı. yok. 13500 km önce motor yağını değiştirdim. Motor yağındaki eksilmede 200-300 milim arasında. Falken sağ arka lastik bir gecede 34 psi basıncdan bir gecede 28 psi'a düşmüş. Değerler bu şekilde. Şu an canımı sıkan ön takımdan gelen lukurtu sesi var. Parçalarımı aldım, ama iş montaja gelince işcilik için param kalmadı. Aralık ayı bordolu çalışan olarak çok deli kesintiler yaşadık. Bu durumdan ötürü arabanın bakımını 15000 km ye salladım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Ocak 2021 Yazar Paylaş 17 Ocak 2021 Cruze yeni lastikleri ile kara çıktı. Eski petlas pt535 ile kıyaslamanız için onunda videosunu aşaği atıyorum. Hyundai i10 da kullandığım Pt535 otoparktan bile çıkamamıştı Yorum bağlantısı
Ali Gök 17 Ocak 2021 Paylaş 17 Ocak 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Antifriz olmadan eksilen su antifrizle neden ekailmiyor? Kapalı sistem sonuçta. Eksiliyorsa? Yeni antfirzler ufaknbir yerden kaciriyorsa havayla temas ettiginde o bolgede donma ozelligide gosteriyor muhtemelen oyledir biyerdedelik vardir kical orayi antfriz dondurmustur benik jeepte benzer bi olay vardi biyerde once kacirmsi sonra donmustu degismistik nerde birakacagi belli olmaz 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Ocak 2021 Yazar Paylaş 17 Ocak 2021 Ali Gök yazdı: Yeni antfirzler ufaknbir yerden kaciriyorsa havayla temas ettiginde o bolgede donma ozelligide gosteriyor muhtemelen oyledir biyerdedelik vardir kical orayi antfriz dondurmustur benik jeepte benzer bi olay vardi biyerde once kacirmsi sonra donmustu degismistik nerde birakacagi belli olmaz Antifiriz suyun kaynama noktasını yükseltiyor. Bende yeterince antifizi olmadığı için , suyun erken kaynaması sorunu idi. Basınç kapağından, su buharlaşıp atıyordu. Bunun izleri var, takibi mümkün. Arabanın soğutma suyu kapağı santimetrekareye 1,4 kilo basınca dayanıyordu. Soğutma sıvısındaki antifirz oranı düşük olduğu için, kapakta yüksek basınc yaratıyordu. Kapaktaki, güvenlik subabından gaz halde su buharı tahliye oluyordu. Antfiriz kaynama noktasını yükseltince , su buharlaşma oranı düştü. Kapağın tuttabildiği santimetre kareye 1,4 kilo basıncın altında kaldı. Sızıntı durumu ortadan kalktı. Yorum bağlantısı
Ali Gök 17 Ocak 2021 Paylaş 17 Ocak 2021 Ali Darbaz yazdı: Antifiriz suyun kaynama noktasını yükseltiyor. Bende yeterince antifizi olmadığı için , suyun erken kaynaması sorunu idi. Basınç kapağından, su buharlaşıp atıyordu. Bunun izleri var, takibi mümkün. Arabanın soğutma suyu kapağı santimetrekareye 1,4 kilo basınca dayanıyordu. Soğutma sıvısındaki antifirz oranı düşük olduğu için, kapakta yüksek basınc yaratıyordu. Kapaktaki, güvenlik subabından gaz halde su buharı tahliye oluyordu. Antfiriz kaynama noktasını yükseltince , su buharlaşma oranı düştü. Kapağın tuttabildiği santimetre kareye 1,4 kilo basıncın altında kaldı. Sızıntı durumu ortadan kalktı. mersinde dayılarımın transiti var mesela 20 senedir antrfirz yok hayatımda duymadım su eksilttiğini 1 ton arıyla dağlarda geziyor hemde mersin sıcağında . ovada üstünde gübre arkasında lombardin bağlı toprak yollarda debeleniyor 1 cm eksiltme yok dediğine yanlış demiyorum ama tam doğruda değil. evvelinde eksilme varsa ya kapağın bozuk yada sistemde kaçak vardı şuan geçici tıkadı antfirz Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Ocak 2021 Yazar Paylaş 17 Ocak 2021 Ali Gök yazdı: mersinde dayılarımın transiti var mesela 20 senedir antrfirz yok hayatımda duymadım su eksilttiğini 1 ton arıyla dağlarda geziyor hemde mersin sıcağında . ovada üstünde gübre arkasında lombardin bağlı toprak yollarda debeleniyor 1 cm eksiltme yok dediğine yanlış demiyorum ama tam doğruda değil. evvelinde eksilme varsa ya kapağın bozuk yada sistemde kaçak vardı şuan geçici tıkadı antfirz Doğrudur Ali , her sahip kendi aracını bilir. Aracın akıbetini titizlikle raporuyorum. Bunun huyuda böyle. Yakıt verimliliği için bir çok katakülle yapılmış Euro5 motorda. Allah'tan EGR, DPF yok. Yorum bağlantısı
Recommended Posts