İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Kalorifer açmayınca öyle güzel ısınıyorki. Motorun yağ gibi aktığını hissediyordsun. 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

punto dizelin

Benzinli araba bunu yapmamalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ersen Tapan yazdı:

Benzinli araba bunu yapmamalı.

 

Sakin kullanım, az frene basmak ve havanın soğuk olması nedeniyle motorum 2 dakika daha geç ısınıyor. kaloriferi açarsam 5-6 dakika daha geç ısınıyor. Ayrıca fanın çalışması felan bunlar hep enerji kaybı. Gerek yok, üşümediğim için sıkıntı yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Ali Darbaz yazdı:

 

Sakin kullanım, az frene basmak ve havanın soğuk olması nedeniyle motorum 2 dakika daha geç ısınıyor. kaloriferi açarsam 5-6 dakika daha geç ısınıyor. Ayrıca fanın çalışması felan bunlar hep enerji kaybı. Gerek yok, üşümediğim için sıkıntı yok. 

Tercih kalorifer açmamak ise sıkıntı yok. Ama sıkıntı fanın tüketeceği enerjinin yakıta etkisi ise sıkıntı büyük olur .. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ersen Tapan yazdı:

Benzinli araba bunu yapmamalı.

sorunsuz benzinli bunu yapmaz zaten

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

sorunsuz benzinli bunu yapmaz zaten

Sorunsuz dizel bunu yapıyorsa dizelin kendi sorunlu diyebilir miyiz :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sorunsuz dizel bunu yapıyorsa dizelin kendi sorunlu diyebilir miyiz :) 

ona verimli motor denir, rudolph un gözleri bir şey görmüşki bunu keşfetmiş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

İş makinalarını, ağır dizel araçları yoğun tempo sonrası soğumaları için minimum 5 dakika rolantide çalıştırıyoruz. 70 dereceye kadar düşüyorlar. Kullanım kitaplarında da yazıyor hep gerçi okuyan yok bizde de. Eski şirkette sabah geliyordum bekçi biz gelmeden 20 dk önce loaderi çalıştırmış. Hava eksi 7. Neden yaptın bu zararlı böyle 1 hafta bile çalışsa ısınmaz motor aşınır diyorum bakıyor öyle. Çalıştırıp 1 dk sonra kültür fizik hareketleri eşliğinde yürütüyorsun 1.viteste 2 3 dakika sonra ısınmaya başlıyor çalışma sıcaklığına ulaşması da 5 dakikayı buluyordu. Ondan sonra yüklen ne varsa.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

İş makinalarını, ağır dizel araçları yoğun tempo sonrası soğumaları için minimum 5 dakika rolantide çalıştırıyoruz. 70 dereceye kadar düşüyorlar. Kullanım kitaplarında da yazıyor hep gerçi okuyan yok bizde de. Eski şirkette sabah geliyordum bekçi biz gelmeden 20 dk önce loaderi çalıştırmış. Hava eksi 7. Neden yaptın bu zararlı böyle 1 hafta bile çalışsa ısınmaz motor aşınır diyorum bakıyor öyle. Çalıştırıp 1 dk sonra kültür fizik hareketleri eşliğinde yürütüyorsun 1.viteste 2 3 dakika sonra ısınmaya başlıyor çalışma sıcaklığına ulaşması da 5 dakikayı buluyordu. Ondan sonra yüklen ne varsa.

Hava? Tırlar hava için boşa çalıştırmak zorunda mesela. 
 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ona verimli motor denir, rudolph un gözleri bir şey görmüşki bunu keşfetmiş


Görüntü flu değil. Sadece verimden dolayı biraz sisli gibi.  Adam iki kere sis bombası attı önümde. sis atma güzel evladım dedim ama.. :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Hava? Tırlar hava için boşa çalıştırmak zorunda mesela. 
 
 
Sistemde kaçak yoksa kaçırmıyor 2 3 gün. Hatta teoride zaman sınırı yok.

Ayrıca 0bar olsun aracı çalıştır 3 dakika demez dolması. Yine bakımlı ve sağlıklı sistemden bahsediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Yeni araclarda genelde çalıştırınca bekleme 3 dakika veya 3 km kadar yumuşak kullan sonrası için bir uyarı da yok. 2013 ten bu yana kullandığım tüm araçlar bu şekilde idi. Motor kaynaklı bir ariza da yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Görüntü flu değil. Sadece verimden dolayı biraz sisli gibi.  Adam iki kere sis bombası attı önümde. sis atma güzel evladım dedim ama.. :) 

 

 

 

ohooo dumancık bu, vesile ile silecekleri günde kaç defa çalıştırıon?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ohooo dumancık bu, vesile ile silecekleri günde kaç defa çalıştırıon?

Bi silecek takımı kaç para haberiniz var mı :) 

 

25-EABDA9-C6-B5-462-B-BF95-A45-F1331694-

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bugün itibariyle ben de hypermiling yapmaya karar verdim, haydi hodri meydan.

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Bugün itibariyle ben de hypermiling yapmaya karar verdim, haydi hodri meydan.

Tam otomatik 5 silindir 300 beygirle. Beygirler açlıktan ölmesin :) kurum bağlar o araba istanbul’da düşük devirde. Ama çözümsüz değil :) 

 

images?q=tbn:ANd9GcSU-XkXNIaBLBaaHSYjEGM

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İlk hareketi verdikten sonra 1 km kadar düşük eğimli bir süzülme var.  orayı süzülerek inerken vitesi boşta iniyorum. 3 dakika boyunca 20-30 km hızla süzülüyorum. Böylece motor rölantide 3 dakika boyunca ısınıyor. Arabanın ilk çalıştırmadan itibaren 10 saniye geçmeden hareket edip , 3 dk boyunca vites boşta süzülerek ısınması bana belli oranda ekonomi sağlayacaktır yönünde inancım var. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tam otomatik 5 silindir 300 beygirle

 

5 silindir mi? V6 yahu, lütfen.

 

maxresdefault.jpg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:

İlk hareketi verdikten sonra 1 km kadar düşük eğimli bir süzülme var.  orayı süzülerek inerken vitesi boşta iniyorum. 3 dakika boyunca 20-30 km hızla süzülüyorum. Böylece motor rölantide 3 dakika boyunca ısınıyor. Arabanın ilk çalıştırmadan itibaren 10 saniye geçmeden hareket edip , 3 dk boyunca vites boşta süzülerek ısınması bana belli oranda ekonomi sağlayacaktır yönünde inancım var. 

3. viteste insen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Ali Darbaz yazdı:

İlk hareketi verdikten sonra 1 km kadar düşük eğimli bir süzülme var.  orayı süzülerek inerken vitesi boşta iniyorum. 3 dakika boyunca 20-30 km hızla süzülüyorum. Böylece motor rölantide 3 dakika boyunca ısınıyor. Arabanın ilk çalıştırmadan itibaren 10 saniye geçmeden hareket edip , 3 dk boyunca vites boşta süzülerek ısınması bana belli oranda ekonomi sağlayacaktır yönünde inancım var. 

 

Cut off sistemi yok mu arabada? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Cut off sistemi yok mu arabada? 

 

Ben cut off olsun istemiyorumki. Motor ısınmaz  ozamanda . Cruze rölantide "engine warm up" modu denen bir  olaya giriyor. Motor rölanti hatırı sayılır hızlı ısınıyor. Yani hiç öyle bağırma çağırma yapmadan. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben cut off olsun istemiyorumki. Motor ısınmaz  ozamanda . Cruze rölantide "engine warm up" modu denen bir  olaya giriyor. Motor rölanti hatırı sayılır hızlı ısınıyor. Yani hiç öyle bağırma çağırma yapmadan. 

Bu bildiğimiz termostat kapama kapama değil mi? O esnada anlık tüketim nasıl? (Jikle geldi aklıma)

Selim Bilgin yazdı:

Bugün itibariyle ben de hypermiling yapmaya karar verdim, haydi hodri meydan.

Über az yakar. Kefilim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Bu bildiğimiz termostat kapama kapama değil mi? O esnada anlık tüketim nasıl? (Jikle geldi aklıma)

Selim Bilgin yazdı:

 

yahu öyle değil, AFR 13:1 olarak çalıştırıp zengin yanma yapıyor. Hava yakıt karışımı ile oynuyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...