İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Mert Gülkokan yazdı:

Düz mantık
Lpg oradaki varyatmrü nssıl etkiliyor hemde 4 kere
Lpg deyip kolaya kaçıyorsun gibi

 

Motorda yarattığı hararet neticesinde, oluşturduğu bir durum.  Yağın sıcaklığı artıkca basın düşüyor. Düşük basın nedeniyle varyatör konum alamıyor. 

125 derece yağ sıcaklığı geçmemesi gerek. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

lpg ile direk alakası olsa yolda 1 tane cruze kalmaz sanayiye giderdi hepsi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bahse konu sesi benim arabada yapmaktadır. Ama nasıl yapıyor. Uzun süre trafiğe girin, trafikte iken 2000 deviri fazla görmesin, sıkıntılı durum oluşuyor. Varyatörün pimi yerine oturmuyor. Motor yağı aşırı ısınıyor, Eve geldiğiniz, kontak kapattınız. Aşırı sıcak motor yağı hemen aşaği süzülüyor. Varyatörde içinde durmuyor. Motor 10 derece daha soğuk olsa yağ varyatörden aşaği çökmez. Motor soğuk halde marş basınca , tar tar ses yapıyor. 

 

Bu varyatörlerin içine basınçlı yağ doldurmak için yeri geldiğinde devirli kullanıp pimlerin kitlenmesini sağlıyorum. Pim kitlendiğinde sorun kalmıyor. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

ARabaya son bakan usta, tüm yağ kanallarını temizlemiş. Tüm tayzik subablarını değiştirmiş. Üstüne 95 lik termostat takmış. 

30000 km de itibaren 99000 km ye kadar 4 defa , yanlış duymadınız sayın seyirciler, 4 defada toplam 8 tane varyatör değişyor. 

Mobil 1 esp 5w30 yağ kullanmışlar. 

 

Demmekki geriye ne kalıyor LPG :D

 

Benim araba varyatörleri pas içinde. ama halen çalışıyor. 140 bin km olmuş :D

 

 

 

 

 


Bu biraz üzdü abi 😁 Hem de böylesine kaliteli yağ kullanırken 4 kez arıza yaşaması çok kötü.

 

Ama lpg fikrine katılmıyorum 😁

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Motor yağı aşırı ısınıyor,

aşırı= kaç C ?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

aşırı= kaç C ?

 

125 dereceyi geçmiyecek. Yağ basıncı düşerse , varyatörü hareket edecek basınç oluşmuyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir kaç kez paylaştım anlattım. Ama gene anlatayım. 

Gm A16xer ve A18xer varyatörleri aynıdır. Bu varyatörlerin konumları değişmesi için 4 ile 6 bar arası bir  yağ basıncı gerekir. 

Figur 26 da görüldüğü gibi yağ basıncı , sıcaklık artıkca düşüyor. Egzantirk konum ayarlaması sırasında daha az açı verebiliyor.  

Figur 24 de ise yağ -20 derecede anlık olarak 15 bar bir basınç sunarken , sıcak motorda 4 bar basınca zar zor ulaşıyor. 

Motor yağı ne kadar sıcaksa varyatör okadar çok problem çıkarıyor. 

 

vt0557y.jpgkqg6l4u.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

125 dereceyi geçmiyecek. Yağ basıncı düşerse , varyatörü hareket edecek basınç oluşmuyor. 

teknik soralım:

5-30 motor yağı 125C yi geçerse kinematik viskozitesi varyatörü etkileyecek kadar değişiyor mu ? yoksa varyatör mü bozuk ?

hangisi?=

Ali Darbaz yazdı:

Figur 26 da görüldüğü gibi yağ basıncı , sıcaklık artıkca düşüyor

vesilile ile figur 26 da öyle birşey demiyor? vcp yi anlatıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

vcp

 

Vcp.. Variable Cam Phaser demek. Yani Varyatör demek

Çağlar Bayur yazdı:

viskozitesi

Yağ basıncı ile çalışıyor. Kinomatic viscosite azaldıkca yağ basıncı düşüyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dexos 2 motor yağı standart bir yağ değil. Bu motora göre özel. 140 derece sınırı var.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

O zaman soğuk motorda arabanın performansı daha iyi mi oluyor Ali abi bizim arabalarda 😀

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Behlül Baş yazdı:

O zaman soğuk motorda arabanın performansı daha iyi mi oluyor Ali abi bizim arabalarda 😀

güzel soru :) hadi bakalım ali bey 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Dexos 2 motor yağı standart bir yağ değil. Bu motora göre özel. 140 derece sınırı var.

140C de biten yağı salataya koyarım yahu

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

140C de biten yağı salataya koyarım yahu

:sandalye:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Behlül Baş yazdı:

O zaman soğuk motorda arabanın performansı daha iyi mi oluyor Ali abi bizim arabalarda 😀

 

Soğuk motor yağı çekişi düşürüyor. Sıcak motor yağı çekişi artırıyor. 120 derecedeki motor yağı ise motoru güçten düşürüyor. 140 derece ise kritik nokta. Mühendisin belirlerdiği yağ sıcaklığı derecesi. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

Soğuk motor yağı çekişi düşürüyor. Sıcak motor yağı çekişi artırıyor. 120 derecedeki motor yağı ise motoru güçten düşürüyor. 140 derece ise kritik nokta. Mühendisin belirlerdiği yağ sıcaklığı derecesi. 

 

Bizim motorlar çok rahat 120'ye ulaşıyor sanırım emin değilim ama. Bu arada sabahleyin soğuk motorda gaz tepkisinin daha iyi olmasını bu dediğin varyatör meselesi açıklıyor belki de

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

140C de biten yağı salataya koyarım yahu

 

Zaten zeytinyağı oluyor o :)

Behlül Baş yazdı:

 

Bizim motorlar çok rahat 120'ye ulaşıyor sanırım emin değilim ama. Bu arada sabahleyin soğuk motorda gaz tepkisinin daha iyi olmasını bu dediğin varyatör meselesi açıklıyor belki de

 

Ona motor soğukkenki zengin karışım sebep oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

130 dereceyi ben dizel motorda gördüm, daha üzerini de görürdüm de bıraktım, benzinli için çok düşük bir değer.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay BAŞARAN yazdı:

Zaten zeytinyağı oluyor o

biliyordum valla o yüzden salataya koyuyormuşum demek :mangal:

Behlül Baş yazdı:

soğuk motorda gaz tepkisinin daha iyi olmasını bu dediğin varyatör meselesi açıklıyor belki de

şahinde de aynıdır soğukta jikle/zengin konumunda çalışır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze motor yağını soğutmak aşırı kolay. Gereken şey 50 km hız üzerinde 2400 devirle yürütmek. Akabinde herşey normale dönüyor. 

38 derece hava sıcaklığında şile giderken aşırı trafiğe girdik. Rampa yukarı dur kalk ayak bileği kalmadı bende. 

Yol bir anda boşaldı. Hızlanmaya başladım. 2 nci vites 30 km. 3 ncü vites 50 derken 4 de takınca motorun gücü tükendi. Hararet göstergesi ani hareketle 80 dereceye düştü. Termostat sonuna kadar açıkmış. Devir artınca açık termostaddan suyu basmışız. 

4 ncü vitesde 70 km hızla şile rampasını çıkamadığımı görünce 3e düştüm. Devir dahada arttı. 2300 devirden 3200 leri görmüştür. 

2 dk kadar motor yavaş yavaş kendi geldi. Önce 4 sonra 5 derken normal hayatımıza döndük. 

 

Biraz devir artınca soğutma performansı çok artıyor.  2300 3000 kafi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

diğer bir videoda da yüksek kalıyordu su sıcaklığı , aniden 80 lere düşmesi de diğer bir arıza alameti, bu kışı çıkarmaz bu termostat

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

diğer bir videoda da yüksek kalıyordu su sıcaklığı , aniden 80 lere düşmesi de diğer bir arıza alameti, bu kışı çıkarmaz bu termostat

 

Tamam abi araba bozuk. son demlerini yaşıyor. Elimde patlıyacak :D

Bir maratonuda başarı ile bitirdik. 

 

AM-JKLXej1kVjf2wwnuJ4-2pBfz9tacoCgdqKMuB

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

güzel soru :) hadi bakalım..

 Uzun yillar Hertürlü yol ve hava sartlarında denemis biri olarak bu araç sıcak motor ve düsük rakımlı yerde cok tatlı sürüşe sahip.. baygın kullanmamak lazım. Araç sürekli diri tutulmak istiyor.. Baygın kullanımda arac sanki baska bir moda bürünüyor.. Keyifsiz, tatsız tuzsuz birsey oluyor.. Sert kullanım sayılabilecek bir tarzım vardır.. Gram incitmedi.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Ali Darbaz yazdı:

 

Tamam abi araba bozuk. son demlerini yaşıyor. Elimde patlıyacak :D

Bir maratonuda başarı ile bitirdik. 

 

AM-JKLXej1kVjf2wwnuJ4-2pBfz9tacoCgdqKMuB

Maraton Maltepe Sahilde miydi? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...