İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Köksal Yılmaz
Tsi da düşük devirde gaza basarsan motoru yiyorsun
Nasıl yani?
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dostlar, 

yaptığım inceleme sonucunda, görünen kurumun emme subablarının üstünde olduğu anlaşılıyor. Yalnız şöylede bir durum var. Aynı alan motorun termal haritasında en sıcak bölgelerden biri. Bütün ısıl yük o bölgede toplanıyor. Karbon deposit bırakmasını normal karşılıyorum. 

 

AM-JKLVcaFyGt-h00SHlCTIlGJAlqEmso_InmcsQAM-JKLWAtG7mXnhk2gFDhdRG0-fGMrUDMjXROxVl

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

emme subablarının üstünde olduğu anlaşılıyor.

endoskoopi ile mi bakıldı?, ne renk subapın üstü? kremsi mi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

endoskoopi ile mi bakıldı?, ne renk subapın üstü? kremsi mi

 

Emme subablarının üstü. Emme egzantrik mili 3 ve 4 profilleri arasında. 

 

251450.gif

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tahmin ise, egzos subapları en sıcak noktadır, hatta emme ile egzosun metali bu yüzden değişiktrir, zetec motorda subap içinde ısı transferi sağlayan malzeme vardı, subap içinde hareketli bir çeşit metal , kinetik enerji ile yer değiştirir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

Hipermil birşeylerin ömrünü uzatıyor ve az aşınmasını sağlıyordu değil mi? 

Ben bu tür uygulamaların halen yanlış olduğunu düşünüyorum. 

Yok öyle bir şey. Hipermil yakıtı düşürebilir ama düşük devirin motor açısından faydalı olduğuna inanmıyorum. Yarın arabana bin, 5. viteste 80'le giderken gaza bas bakalım nasıl bir senfoni duyacaksın motordan :) 

Dizelde zaten arife tarif gerekmez. Vitesi büyüttüğümde, yeni viteste motorun devri 2000 d/d'nin altına düşürmiyorum. Motor halinden çok memnun. Geçen trafik sıkışıklığında üşenip 4. viteste 1400 d/d civarlarında gaza bastım hızlanmak için, "fites küçült lennn" diye bağırdı araba :D 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Murat Sahın yazdı:

Yok öyle bir şey. Hipermil yakıtı düşürebilir ama düşük devirin motor açısından faydalı olduğuna inanmıyorum. Yarın arabana bin, 5. viteste 80'le giderken gaza bas bakalım nasıl bir senfoni duyacaksın motordan :) 

Dizelde zaten arife tarif gerekmez. Vitesi büyüttüğümde, yeni viteste motorun devri 2000 d/d'nin altına düşürmiyorum. Motor halinden çok memnun. Geçen trafik sıkışıklığında üşenip 4. viteste 1400 d/d civarlarında gaza bastım hızlanmak için, "fites küçült lennn" diye bağırdı araba :D 

 

4000 devirdeki aşınma 2000 devirdeki aşınmadan 8 kat fazladır diyordu Opel. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Evren Erakçora yazdı:

4000 devirdeki aşınma 2000 devirdeki aşınmadan 8 kat fazladır diyordu Opel. 

 

4000 devir çok, 1300 devir az, aslolan doğru devirde kullanmak :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Murat Sahın yazdı:

 

4000 devir çok, 1300 devir az, aslolan doğru devirde kullanmak :) 

Benzinli için diyordu büyük ihtimal. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

5. viteste 80'le giderken gaza bas

 

2300 devirde 80 yaparken gaza basınca yürüyüp gidiyor. Sıkıntı yok. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

2300 devirde 80 yaparken gaza basınca yürüyüp gidiyor. Sıkıntı yok. 

O kadar kısa mı vites aralıkları? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

O kadar kısa mı vites aralıkları? 

 

A16XER motorun stroğu çapından çok az daha büyük 6500  devir sayısı var.  4200 devirde torkunu veriyor. Şanzıman oranları kısa demeyelim, motora göre dersek daha iyi bir tabir olur. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Gene canımı sıkan bir dorum belirdi. 

Sol aks ses alıyorum. ama bu sesi çok özel bir koşulda alıyorum. Ayağımı gazdan çekip motor yükü ile aksın dönüşü yükü olduğunda sağa dönerken tık tık  sesi duyuyorum. 

 

Kontrol ettim tekerlerde sıkıntı göremedim. İç aksda bir sorun olabilir. hatta difransiyel bölümünde olabilir. :(  Bu sesi 3 ila 4 günde bir defa motor soğuk iken duymam mümkün. Başka türlü sıcak motorda duymam imkansız. Ama uzun bir otoban sürüşünden sonra, vitesde iken süzülerek sağa dönüş yaparken yine duydum. Şu ana kadar 8 gün içinde toplan 2 defa duydum. Bu beni rahatsız ediyor. 

 

AM-JKLWOz5PDQT4cViRw0948RojGQ7l0p__45eGzAM-JKLWMzZ01mZVvEX8vj5c7pluMq6DHWhqCmSce

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ümit Türk yazdı:

Hipermil birşeylerin ömrünü uzatıyor ve az aşınmasını sağlıyordu değil mi? 

Ben bu tür uygulamaların halen yanlış olduğunu düşünüyorum. 

 

Hipermil, doğru yapıldığında arabanın ömrünü artırır. Bu kanıtlanmış çok ama çok fazla örneği vardır. En ünlüsü Hypermiler Joe'nin yaptığı Accord testidir. Benim takip ettiğim 650 bin kmde 1.0 yaris testi var. 12 yıldır hipermil yapıyor. 110,000 mil aynı lastiği kullanan bir Amerikalı var mesela . Telleri çıkana kara kullandı. Clean MPG en önde gelen hipermilcilerinden. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

lastiğin tellerinin çıkana kadar kullanılması hipermilciliğe değil de, ağır cimriliğe dalalettir.

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sıcak yerlerde kurallar izin veriyorsa, eski büyük motorlu turbosuz dizellerde yazın kullanıyorlar.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

lastiğin tellerinin çıkana kadar kullanılması hipermilciliğe değil de, ağır cimriliğe dalalettir.

 

Amerika'da 12 yıl 1.0 Yaris kullanmak başka bir şeye delalettir ama yazmayayım şimdi. :D 

 

Bu arada delalet = delillik, dalalet = sapkınlık

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:

Amerika'da 12 yıl 1.0 Yaris kullanmak başka bir şeye delalettir ama yazmayayım şimdi. :D 

 

 

Yaris Amerikada değil, Finlandiyada

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

 

 

 

Bu arada delalet = delillik, dalalet = sapkınlık

bence dalalet hala olur bu durumda :D

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:

 

Bak bu cidden hipermilciymiş.

Hybrid'e mi çevirmiş arabayı?

 

Evet daha sonra hybrid yaptı. Linki bulamıyorum. Bulsam atarım. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Adamların yolları dümdüz, viraj az, asfalt iyi. Hız yapmak da yasak, gerçek yasak. Lastik dayanır tabii.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

900 tl kasko yaptım hayırlı uğurlu olsun. Memet emmi iki dakkada yaptı dürdü hesabımızı :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gülkokan yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
900 tl kasko yaptım hayırlı uğurlu olsun. Memet emmi iki dakkada yaptı dürdü hesabımızı emoji3.png

İmm kaç ?

 

1 milyon 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...