İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Zatı 140 oldu. 130 diyon. 

Motorun için ne siz sorun ne ben söyleyeyim.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Motorun için ne siz sorun ne ben söyleyeyim.

 

Motor soğutma suyunda zerrelenme yok. Pırıl pırıl. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Motor soğutma suyunda zerrelenme yok. Pırıl pırıl. 

Her şey soğutma suyu ile aynı olsa keşke.

Üst kapak sökülse de beraber bi görsek.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Her şey soğutma suyu ile aynı olsa keşke.

Üst kapak sökülse de beraber bi görsek.

 

Külbitör söktük pırıp pırıldı. 😃

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Külbitör söktük pırıp pırıldı. 😃

Üst kapak, yani subapların bağlı olduğu kapak. Onu bi söksek de içini görsek keşke. O subaplar ne alemdedir, yüksek merak içindeyim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Üst kapak, yani subapların bağlı olduğu kapak. Onu bi söksek de içini görsek keşke. O subaplar ne alemdedir, yüksek merak içindeyim.

 

Araba arıza yapana kadar bekliyeceksin ozaman. Yağ ve su eksilmiyor. Sıkıntı görmüyorum. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Araba arıza yapana kadar bekliyeceksin ozaman. Yağ ve su eksilmiyor. Sıkıntı görmüyorum. 

Bekliyoruz bakalım. Yakındır zaten istanbul trafiğinde.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Bekliyoruz bakalım. Yakındır zaten istanbul trafiğinde.

 

Ağzını hayra aç :D

Servet Aydın yazdı:

Su her şekilde korozyon yapar.

 

Motoru %75 etandiol doldursak, ozaman nasıl olur. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Motor fren etkisini kaldıran Vgt cihaz takarsam ne olur.  

öyle etkisi olan bir cihaz henüz dünya fabrikalarında üretilmedi

Ali Darbaz yazdı:

su antifiz dengesini %50 den %30 antifriz şeklinde yapsam ne olur.

conta yanma km si %10 erken olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Klimayı açtım, ölçümledim. Bir süre sabit çalış sonra kompresör 10 ar saniye aralıkla açııp kapanıyor. Bu durum normalmi diyeceğimde, aynısını i10 da yapıyodu. 

 

AM-JKLXg6pqWJiRSpcyG-u3sU5j_aisUp3YjrtF0

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Doğan Arşiray yazdı:

159 şimdi satılsa hala güncel bir şekli olurdu.

f211d2579eec04c9cf0e482da5522c41.jpg

 

Atarlı italyan yaa

 

Az daha dayanıklı olsa motor şanzıman ne fantezilerim vardı gerçeklestiremedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

kompresör 10 ar saniye aralıkla açııp kapanıyor

dış hava sıcaklığına bağlı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Bizim zafira ile bi ankaraya gittim geldim 1 litre yağ yakmış. Yol boyu lpg ile gidip geldim. Üfleme yok, mavi duman yok, arabaya hiç motor yapılmamış 16 yıllık sahibinden aldım. Şuan izliyorum eksilme devam ederse komple üst kapak valfleri, segmanları yağ pompasını, devirdaim pompasını elden geçireceğim. 232.500 km oldu, 11 yıldır lpg ile biniliyor, bence yine iyi dayandı.

Devirdaim 375 tl orjinal, 170 lira yan sanayisi. 

Yağ pompası kolbenschmit 480 lira. Toplam 850 lira.

Atiker elit mavi renkli lpg enjektörlerine baktım 1150 tl, kırmızı enjektöre göre yüksek devir performansı çok daha iyi, ama o kadar para verilmez, yarı fiyatı olsa alırdım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

Bizim zafira ile bi ankaraya gittim geldim 1 litre yağ yakmış. Yol boyu lpg ile gidip geldim. Üfleme yok, mavi duman yok, arabaya hiç motor yapılmamış 16 yıllık sahibinden aldım. Şuan izliyorum eksilme devam ederse komple üst kapak valfleri, segmanları yağ pompasını, devirdaim pompasını elden geçireceğim. 232.500 km oldu, 11 yıldır lpg ile biniliyor, bence yine iyi dayandı.

Devirdaim 375 tl orjinal, 170 lira yan sanayisi. 

Yağ pompası kolbenschmit 480 lira. Toplam 850 lira.

Atiker elit mavi renkli lpg enjektörlerine baktım 1150 tl, kırmızı enjektöre göre yüksek devir performansı çok daha iyi, ama o kadar para verilmez, yarı fiyatı olsa alırdım. 

 

Sendeki motor Zep motor sende kolay kolay bişi olmaz. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Sendeki motor Zep motor sende kolay kolay bişi olmaz. 

 

Elektronik gaz kelebeği var hiç sevmediğim, mantzel çakması bi manifold bulabilirsem takacağım, 2.0 a lexmaul, 1.6 ya mantzel, kafadan minimum 10 beygir veriyor. Covid dönemi taksitlerini bitirene kadar bununla idare edeceğiz gibi duruyor. Babam bi yenisini istiyor, siyah kapak ecotec var diye aldırmıyorum, bi türlü sevemedim o motoru. Antalyada bitane z20let OPC var, biraz bütçemi aşıyor, bakalım coinden biraz vurursak ondan düşünüyorum ama çoktan satılır tabi.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bizim zafira ile bi ankaraya gittim geldim 1 litre yağ yakmış. Yol boyu lpg ile gidip geldim. Üfleme yok, mavi duman yok, arabaya hiç motor yapılmamış 16 yıllık sahibinden aldım. Şuan izliyorum eksilme devam ederse komple üst kapak valfleri, segmanları yağ pompasını, devirdaim pompasını elden geçireceğim. 232.500 km oldu, 11 yıldır lpg ile biniliyor, bence yine iyi dayandı.
Devirdaim 375 tl orjinal, 170 lira yan sanayisi. 
Yağ pompası kolbenschmit 480 lira. Toplam 850 lira.
Atiker elit mavi renkli lpg enjektörlerine baktım 1150 tl, kırmızı enjektöre göre yüksek devir performansı çok daha iyi, ama o kadar para verilmez, yarı fiyatı olsa alırdım. 
Araban turbo olsa tamam da atmosferikte kırmızı enjektör yeterli.
Dostlar 
Kafamda aşırı teorik motor iç basıncını düşük tutmak maksatlı yeni bir sürüş tekniği üzerinde 3 aydır çalışıyorum. 
Bu teknik Cruze dan bağımsız. 
Amac motor ömrünü uzatmak. Motor suyu ve yağında enerji birikmesinin yani sistemdeki basıncın fabrikanında belirlediği değerin altında tutmak. Böylece conta kaynaklı arızaların önüne gecmeyi planlıyorum. 
Arabayı daha az yüke bırakıp, yükte bırakırsamda ilk fırsatta soğutma sistemindeki enerjinin soğurmasını sağlamak. Yüksüz yakıt kesilmiş halde motorun devirli tutmak. Pompaların çalışır durumda tutarak arıza riskini düşürmek. 
Egzos gazı sıcaklığını takip ederek, başarımımı ölçüyorum. Arabayı 600 700 derece bandında çalışıyorum. 
Bunları yaparken takip ederken kontrol ederken yaparken ederken arabayı kullanıyor musun? Ya da arabayı kullanırken bunlara mı bakıyorsun?
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Metin Akbal yazdı:

Araban turbo olsa tamam da atmosferikte kırmızı enjektör yeterli.

 

3100 devirde 100 kmh yapıyor, şanzıman fazlaca kısa, 120 130 giderken yüksek devirde kırmızı enjektörün verimliliği hakkında şüphelerim var, ancak maviler çok pahalı 1100 tl şuanda ona vermek mantıklı olmaz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Bunları yaparken takip ederken kontrol ederken yaparken ederken arabayı kullanıyor musun? Ya da arabayı kullanırken bunlara mı bakıyorsun?

 

Arabayı kullanıyorum tabiki. Ama önümde ekran felan açık değil. Tamamen  yola odaklanıp ön görü ile devir ve vites ayarlıyorum. Mümkün olduğu kadar yüksüz devir ceviriyorum. 1200 - 2500 arası dolanıyorum. Olayım bundan ibaret. 

Çağlar Bayur yazdı:

dış hava sıcaklığına bağlı

 

Abi rölanti devrinde klimanın devreye girip çıkma aralıklarını kayda aldım.  Yeşil cizgi klima manyetik debriyajına verilen komutu gösteriyor. 1 ve 0 arasında sağdaki gösterge. 

Kırmızı çizgi ise klima kompresör basıncı. Rölantide klima kompresörü 40 saniyede bir devreye giriyor.  Yani 800 devirde 40 saniye . 2000 devirde 10-12 saniyede devreye girip çıkıyor. 

Keşke değişen stroklu klima kompresörü olsaydı :( 

 

AM-JKLUjGZvQmoGp98H871KREOl7YJAMfqKt_OUJ

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Buda debriyaj sensörüm. 

Pedala basınca %100

Çekmeye başladım %71 kavrama başlıyor. Hareket etmeye başlıyor

%59 tamamen kavrıyor, %59 - %0 arasında ise hiç bişey yok. Debriyaj yeni olduğu için çok aşağıda kavrıyor. 

Olması gereken bumudur. 

 

AM-JKLXjZd6muug0UXQKVnY1M1o1sfF7W56XjkRl

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Günaydın dostlar, 

Dün akşam eve gelirken, teorik olarak düşündüğüm tekniğin anti modelini test ettim. Amacıma ulaştım. Arabayı düşük devir hızında klima açık yüke binmiş şekilde kullandım. Yüksek vites sayısı ile motorun soğumasına izin vermeden , soğutma sistemine sürekli bir "termal enerji" pompalaması oldu. Araba 103 derecede operasyonel sıcaklığı tutmaya çalıştı. Motor yağı düşük devir sayısında yeterince soğutulamadığı için sürekli termal yüke maruz kaldı. 10 dakika geçti bişey olmadı, 20 dakika geçti yine bişey olmadı. LAkin 23 dakikada, ecu 102 derece su sıcaklığına rağmen aşırı ısınan motor yağının operasyonel özelliğini yitireceğini ön gördüğünden , soğutma suyuna müdahale etti. Termostatı elektrikle ful açarak akabinde fan ile destekleyerek, soğutma suyu sıcaklığını 103 dereceden 84 dereceye düşürdü. Evet doğru motor soğutma suyu bir hızla 84 dereceye düştü .  Eve gelene kadar geçen son 5 dakikalık yolculuğu normal bir sürüş ile geldi. Motor 95 derecede soğutmaya devam ediyordu. 

 

Kaput açıp motoru incelediğimde, üst külbitör kapak contasının haddinden fazla terleme yaptığını gözlemledim. Motorum her tarafı terleme yapmış, yağ içinde buldum. 

 

Sonuç olarak motoru hararetini bilinçli olarak artırıp, kafamda kurduğum "soğutma sistemindeki termal yük" varlığını tespit etmiş oldum. Bir gerçeğinde göz önüne alarak şunu rahatlıkla söylemek mümkün. Chevrolet Cruze 1.6 a16xer motor. düşük devirde motor yağ ve su pompalarının yük altında yeterli soğutma sıvısı sağlayamıyor. 

Lpg takmak bu araba için intihar olur. 

 

Not , araba bir miktar motor yağını kaybetmiş olduğunu çubuğu çektiğimde farkettim. Yaklaşık 0,1 litre kadar. 

 

 

Buda bonus. Korkunç istanbul trafiğinde işe gitmek. 

 

 

AM-JKLVSNRP8gFr8Cx4tY0ZX6Til9V3Yc7RqbpCD

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Okay Kaygusuz yazdı:

ali abi, arabanın canını lpg degil bence sen alıyorsun.

 

Sınırlarımızı bilmek lazım. Bakımda yapıacalak işler arasında yeni bir bir kulbitör kapağı contası ve yeni bir yağ karteri sıvı contası ekledim. 

Bu grafikte, 21 numaralı parça, benim motorun yağ sensörü. Ecu bu sensörden, yağ seviye bilgisi ve ısı bilgisi alıyor. O sensör sayesinde elektrik kontrollü termostat komut gönderiliyor. Gerekirse 3 hızlı fan devreye alınıyor. Her şey kitaba göre ilerliyor. Konuyla ilgli indirdiğim SAE dökümanında yağ sıcaklığı ile mücadeleden bahsedilmiş. Bunun için 140 derece ulaşmaması için gereken tüm önlemleri aldıklarını söylemişler. Bende bunu test ettim. Yalanmı gerçekmi öğrenmiş olduk. 

 

250704.gif

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bu terleme hep var mıydı yoksa yarım saat sıkıştırma ile mi oldu?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
İlkay BAŞARAN yazdı:

Bu terleme hep var mıydı yoksa yarım saat sıkıştırma ile mi oldu?

 

Terlemeler Cruzelarda kronik. Conta değiştim, 10 bin km dayanmadı, tekrar başladı. Konun en başında resimleri var. Aldığımız gün çekmiştim. 

 

kM3007.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Yeri gelmişken, soğutma sistemi kapasitesi. 

1200 devirde 32 litre 

2300 devirde 64 litre soğutma suyu basıyor. 

 

Soğutma Sistemi

Soğutma Suyu Spesifikasyonu

Elektronik Parçalar Kataloguna Bakın

Su Pompası Tasarımı

Rotatif Pompa

Soğutma Sisteminin Kapasitesi

5,6 l

5,92 kuart

Akış (Motor Çıkışı 6000 dak -1, Termostat Tam Açık)

160 l/dak

42,27 US gal/dak

Akış (Radyatör 6.000 dev/dak, Termostat Tam Açık)

165 l/dak

174,4 quart/dak

Termostat Açıklığı - Elektrikli

90°C

194°F

Termostat Açıklığı - Termik

105°C

221°F

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...