İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

Soba mı? 

 

Rizede ki akrabalarımız şuan odun sobası yakıp, gece battaniye ile uyumakta. 

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

10 gün önce sivasta idim yün yorgan da yatiyorduk gece gündüz farkı 23 derece idi gezdim eğlendim geldim 20210708_155301.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Coşkun Basan yazdı:

gece gündüz farkı 23 derece idi

tıbbi olarak 16 C üstü fark sıkıntı yaratır, battaniye şart demek

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cuma günü arabayla döneceğim. Babam olmuyacak. Umarım yine hastalanmam. 

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
tıbbi olarak 16 C üstü fark sıkıntı yaratır, battaniye şart demek
Güneş batmaya yakın hava soğumaya başlıyor Rakım 1350
Cuma günü arabayla döneceğim. Babam olmuyacak. Umarım yine hastalanmam. 
Yanına birini al yada otobüs ile gel yol uzun şansa bırakma derim
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Sivas çok sıcak. 37 derece sıcaklık vurdu. Düğer - Üzeyir köyleri arasında tamamı toprak rezil bir yol var. Bu yolda 2 nci vitese çıkmak mucize. Lastik yaran kayalar var. Köylünün bir çok kez lastikleri yarıldı. 3 senedir arabanın sahibiyiz, ilk defa arabanın motor stop etmiş hali ile fan çalıştırdığını görmüş oldum. Düşük devirde klima açık 37 derecede okadar ısınmış ki , arabanın rezisörü fanı açma komutu verdi. 

 

AM-JKLXuvtTqz7uIEOqmnISZZO40CARzE36yCSv1

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Ali Darbaz yazdı:

Sivas çok sıcak. 37 derece

Neyse yarın serin olacak 31 derece görünüyor 😀

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Güneşte 42 dereceyi gösteriyordu arabanın yol bilgisayarı . Şuan şortla oturuyorum bu saatte soğuk bir rüzgar eserdi normalde 2 gündür güzel hava var .

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
Yüksek rakım da aracın zorlanması normal birde Atmosferik motor ile iyice güçten düşer ve zorlanır.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şu an 1572 metre rakımda olan Üzeyir köyündeyim. Burada arabada çekiş düşüklüğü yok. Nede olsa arabanın Ecudünde barometrik altimetre var. Bir yere kadar tolerasyon sağlıyor. Limitleri dolunca çekişi düşeceği kesin. Sivas Hafik arası erzincan e80 yolunda çok dik bir tırmanış var. 70 80 km hızlarla 3 ncü vitese kadar inmek zorunda kaldık. 

Şu an sıkıntı, radyatöre temas eden  havanın yoğunluğunun, İstanbul'a göre %20 daha az. Buda kötü bir soğutması olan arabanın Sivas hafik bölgesinde hararet sorunu yaratacaktır. 

Bizim cruze bakımlı, antifriz ve motor yağı iyi kalite. Herşey kitaba uygun. Dün depoyu fulledik. 7.6 litre yakıt yakmış. Bunun büyük kısmı instagramda gördüğünüz dağ yollunda harcandı. 

 

Bölgenin hava yoğunluğu 0.985 olarak hesapladım.  Düşük hava yoğunluğu hararete ve çekişe etkisi var. Arabalarımız bunu bir yere kadar tolere eder. Ama cruze şu an büyük işkenceler çekiyor. İlkleri yaşıyorum. Daha önce görmediğim tepkiler beni meraklandırıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

En dikkat edilmesi gereken yer supaplar.

 

10 km dağ yolundan geldik, Motor yağı aşırı sıcak iken  stop edersem,  bir sonraki çalıştırma esnasında varyatör tar tar ses yapıyor. Ama yolu bitirip kapıda 30 saniye rölantide bekleyip stop edersem, bir sonraki marş esnasında  varyatörler ses yapmadan çalışıyor.  Bunu dahi tecrube ettik. Yolculuk sonunda kaputu açıp Liqui molly Toptech motor yağını çubuktan ve kapaktan inceledim. Son derece sıcak, aşırı şekilde akışkan. Bir termometre ile yağ sıcaklığını kontrol etmeyi çok isterdim. 

 

Toz duman olduğu için klimayı kapatmak söz konusu olmuyor. Klimanın yükü, sürekli düşük vites de rampa çıkmak, araba daima yüklü olması tam bir işkence ortamı. Arabaya üzülüyorum. Şimdi yine epey bir tozlu yola gidecek. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Şu an 1572 metre rakımda olan Üzeyir köyündeyim. Burada arabada çekiş düşüklüğü yok. Nede olsa arabanın Ecudünde barometrik altimetre var. Bir yere kadar tolerasyon sağlıyor. Limitleri dolunca çekişi düşeceği kesin. Sivas Hafik arası erzincan e80 yolunda çok dik bir tırmanış var. 70 80 km hızlarla 3 ncü vitese kadar inmek zorunda kaldık. 

Şu an sıkıntı, radyatöre temas eden  havanın yoğunluğunun, İstanbul'a göre %20 daha az. Buda kötü bir soğutması olan arabanın Sivas hafik bölgesinde hararet sorunu yaratacaktır. 

Bizim cruze bakımlı, antifriz ve motor yağı iyi kalite. Herşey kitaba uygun. Dün depoyu fulledik. 7.6 litre yakıt yakmış. Bunun büyük kısmı instagramda gördüğünüz dağ yollunda harcandı. 

 

Bölgenin hava yoğunluğu 0.985 olarak hesapladım.  Düşük hava yoğunluğu hararete ve çekişe etkisi var. Arabalarımız bunu bir yere kadar tolere eder. Ama cruze şu an büyük işkenceler çekiyor. İlkleri yaşıyorum. Daha önce görmediğim tepkiler beni meraklandırıyor. 

Hiçbir şey olmaz. arabalar sadece deniz kenarı için üretilmiyor. 2000 rakım sonrası konuşulur bu konular. 
 

türkiye’de illerin ortalama rakımı 652m imiş. doğu anadolu ortalaması 1400m, en yüksek rakımlı il erzurum ve rakım 1900m. Sivas 1290, ankara 885m. Buralarda araba sürenlerden çekmiyor diye fazla şikayet duymazsınız. O yüzden 2000-2500 üstünde o limitler zorlanmaya başlıyor

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Dönüşte normalinden biraz daha erken yağ bakımına alırsan bir nebze aracın yorgunluğunu alır faydası olur.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Abi Cruze ile ben 2500 rakıma kadar çıktım zamanında Erzurum ve Tatvan'da Nemrut krater gölünde. Çekişe etkisini göremedim ama kesinlikle soğutma açısından motoru zorluyor.

 

Kaliteli oranı iyi bir antifriz olmazsa kesinlikle hararet yapmaya müsait o rakımlardan sonra

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

Abi Cruze ile ben 2500 rakıma kadar çıktım zamanında Erzurum ve Tatvan'da Nemrut krater gölünde. Çekişe etkisini göremedim ama kesinlikle soğutma açısından motoru zorluyor.

 

Kaliteli oranı iyi bir antifriz olmazsa kesinlikle hararet yapmaya müsait o rakımlardan sonra

 

Antifizirz ayarını kaçırmamak lazım. Çünkü Suyun soğurma özelliğini düşürüyor. Fazla antfiriz zararlı. %50 oranı geçmemekte fayda var. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba dostlar 

Arabanın alternatörü şarjı kesnti. 3 4 km akü ışı ile eve ulaştık. Arabanın kontağı kapatıp açtık. Akü ışığı söndü. Alternatör çok feci ısınmış. Alternatör ısındığı için şarjı kesermi bilemedim. Ama bu beni korkuttu. Motor ful fan açık gelmiş. Hararet göstergesi normal göstersede, acayip bir ısı kaput altında yoğunlaşmış. Obd bağlayıp ölçüm yapacağım. Sorunun neyden kaynaklı olduğunu bulmam lazım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cuma günü İstanbula döneceğim. Ama nasıl döneceğim bilemiyorum. Testler yaptım. Araba 13,6 voltun üstüne çıkmıyor. 

Yolda kalmamak adına , Sivas'ta usta tavsiyesi verin dostlar. Bayramda açık olanlardan bir tane tavsiye edin. 

 

 

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Ali bey yardım etmeyi çok isterdim ancak fiat ta da vw de de servis harici bir yere gitmedim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın durumu videodaki gibi. 

Voltaj dalgalı gibi geliyor. Sabah yola cıkıp, klima ve far kullanmadan 2500 devir sabit gideyim diyorum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Cuma günü İstanbula döneceğim. Ama nasıl döneceğim bilemiyorum. Testler yaptım. Araba 13,6 voltun üstüne çıkmıyor. 
Yolda kalmamak adına , Sivas'ta usta tavsiyesi verin dostlar. Bayramda açık olanlardan bir tane tavsiye edin. 
 
 

13.6 ise diodlar gitti muhtemelen
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Türkiye’de illerin ortalama rakımı 652m imiş. doğu anadolu ortalaması 1400m, en yüksek rakımlı il erzurum ve rakım 1900m. Sivas 1290, ankara 885m. Buralarda araba sürenlerden çekmiyor diye fazla şikayet duymazsınız. O yüzden 2000-2500 üstünde o limitler zorlanmaya başlıyor

Erzurumda yaşarken 1100 cc 55 hp aracım ağırlığına göre motoru gayet iyiydi. Sadece Palandöken ejder tepesine ve Erciyes dağına çıkarken aracın çekmediğini hissetmiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hiçbir şey olmaz. arabalar sadece deniz kenarı için üretilmiyor. 2000 rakım sonrası konuşulur bu konular. 
 

türkiye’de illerin ortalama rakımı 652m imiş. doğu anadolu ortalaması 1400m, en yüksek rakımlı il erzurum ve rakım 1900m. Sivas 1290, ankara 885m. Buralarda araba sürenlerden çekmiyor diye fazla şikayet duymazsınız. O yüzden 2000-2500 üstünde o limitler zorlanmaya başlıyor

Hayırlı bayramlar cümleten.. erzurumda yaşıyorum bu bölge rakım bakımından bayağı yüksek olduğundan ötürü atmosferik motorlu 1600 cc hacminden küçük olan araçların performans olarak hantallastigini fazlasıyla biliyor kendi aracimlada yaşıyorum.. turbo şarjlı benzin veya dizel araçlar pek etkilenmiyor. serviste çalışan bir arkadaşım anlatmıştı  fren problemi yaşayan kore grubu bir araç vardı koreden Erzuruma gelen yetkililer ile test edip problemin tamamen rakim farkindan olduğuna kanaat getirmişlerdi. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...