Metin Akbal 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Epi topu 3 4 defa sıcak motor ile soğuk motoru kıyaslayan ölçümler yaptım. Aradan 2 sene bilemedin 1,5 sene geçmiş halen ordasın. [emoji3] Denemeleri yaparken yola çıktığımda sıfırladığımda kendi söylüyorum. [emoji3] Bizzat ne yaptığımı yazıyorum. Yani sakladığım bir konu veya bişey yok. Hipermil tekniğini hobi olarak yapıp , neden kendi kendimi kandırayım. Arabanın deposunu bile kendim doldurmuyorum. Adı üstünde sıcak motor testi. Videonun bazılarının başlığında bile yazar. Hocam ayıp ediyorsun. Dürüstlüğüm ile alay ediyorsun gibime geliyor. Yoook hiiiç kusura bakma. Burda kime sorsak kontaktan kontağa olduğunu sanıyordu taki sen yola çıkınca sıfırlıyorum diyene kadar. Ondan sonra haaa öyle miydi dedi herkes. Trafik diyorsun bakıyoruz herkes hareket halinde 20-30 km bildiğin uzun yol. Öyle trafiğe de şehir icine de can kurban. Istanbulun dur kalk trafiğinde klima açık 6.5 ortalama ne kadar dürüstçe olur? 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 Metin Akbal yazdı: Burda kime sorsak kontaktan kontağa olduğunu sanıyordu Yukarda bahsettiğim gibi 3 veya 4 defa öyle test ettim. Sonra haftalık daha sonra depodan depoya sıfırlamaya başladım. Çok uzun zamandır depodan depoya sıfırlıyorum. Aklıma eserse kontaktan kontağa sıfırlıyorum. Oda değişik bir yoldan gidersem yapıyorum. Depodan depoya sıfırladıklarımı, üşenmez isem Spitmonitör loguna giriyorum. Şunuda tekrar tekrar söylemek istemiyorum artık. Her sabah 3 yolcum vardı. İmes trafiğine giriyordum. Ama görevlerimiz değişti, eşim Levente geçince onu artık götürmüyorum. kapı önünde otobusle 4 dürakta gidiyor. Bu konuda çok ama çok ballıyım. Eski güzergahıma Şile otoyolu kozyatağı bağlantısı ve D100 küçükyalı çıkışına tekrar başladım. Ortalama hız 44 km ve tüketim 6,6 litre şuan. Son 250 km yolun ortalamasıdır . Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 (düzenlendi) Bu eşimi işe bırakırken kullandığım rotamdı . Artık siz trafikmi dersiniz , demezmisiniz bilmem. NEDC testine göre ortalama 33 km altı trafik. Buda , bu hafta başı ile yeni rotam. Sabahları erken kalkınca 30 dakikda gidiyorum. Ama akşamları 50 dakika sürüyor. 10 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Metin Akbal yazdı: Hakaret sayarım. Senin gibi bir mühendis üstelik AFR ayarı yaptırmıştın. %20-25 ten fazla ise sapma o zaman sorun var demektir. Benzin ve lpg ms eğrisi birbirine ne kadar yakın ise o kadar optimum stabil bir tuketim ve performans demektir. Fakir karışım olsa arıza ışığı yakar zaten Bilmiyorum. Unutmuş olabilirim. LPG şu an ocak dışı benim için 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 Bu hafta 250 km yol yaptım. 6.5 ortalama tüketimim var. Babam cumartesi 50 km yol yaptı. Onun tüketimi 9.5 çıkmış. Sabır ve doğru teknik ile her arabanın tükerimini düşürmek mümkün. 3 litre tüketim farkı muazzam. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Metin Akbal yazdı: Aynen takipçi sayım 129 abi 😁 Gerçekleri çarpıtsak kaç abone gelir? 3 kisi gitmis 😂 1 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Olmaz takmam. Takdırmam. Tavsiyede etmem. Ali Darbaz yazdı: Lpg ile ne işim olur. Depoyu benmi dolduruyorum sanki. 😃 Mikemmel tasarruflu elpicili ayten konusuna nasıl gidebilirim Kayboldum da 😂 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 Alpay Sumer yazdı: Mikemmel tasarruflu elpicili ayten konusuna nasıl gidebilirim Kayboldum da 😂 https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/298766-hypermil-projem-ayten/?tab=comments#comment-3375461 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/298766-hypermil-projem-ayten/?tab=comments#comment-3375461 Tesekkurler. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 Hyundai i10 1.0 LPG Chevrolet Cruze LS 1.6 2015 2009 Country of origin: ROK South Korea USA United States assembly in Turkey assembly in Korea Sales markets: - Europe - Europe Make: Hyundai Chevrolet (Europe) Model: i10 2gen Cruze 2014-2019 2009-2014 Submodel: i10 2gen/I hatchback Cruze phase I Sedan 2014-2016 2009-2012 EEC segmentation: A (mini cars) C (medium cars, compact) Class: microcar / city car compact / small family car Body style: hatchback sedan Doors: 5 4 Traction: FWD (front-wheel drive) FWD (front-wheel drive) DIMENSIONS & CAPACITIES Length: 3665 mm / 144.3 in 4597 mm / 181 in Width: 1660 mm / 65.4 in 1788 mm / 70.4 in Width with mirrors: Width folded back mirrors: Height: 1500 mm / 59.1 in 1477 mm / 58.1 in Height with rails/ant: Wheelbase: 2385 mm / 93.9 in 2685 mm / 105.7 in Ground clearance: 149 mm / 5.9 in Ground clearance full load: Fuel: 27 liter / 7.1 U.S. gal / 5.9 imp. gal 60 liter / 15.9 U.S. gal / 13.2 imp. gal Legroom: 1st row: 42.1 in / 1070 mm 42.3 in / 1074 mm 2nd row: 32.3 in / 820 mm 35.4 in / 917 mm 3rd row: Shoulder room: 1st row: 51.4 in / 1306 mm 54.7 in / 1391 mm 2nd row: 51.2 in / 1301 mm 53.9 in / 1370 mm 3rd row: Headroom: 1st row: 39.7 in / 1008 mm 39.3 in / 999 mm 2nd row: 37.8 in / 960 mm 37.9 in / 963 mm 3rd row: Hiproom: 1st row: 53 in / 1346 mm 2nd row: 52.4 in / 1331 mm EPA passenger volume: Calc. passenger volume: 85.9 cu ft 94.5 cu ft for two rows: 85.9 cu ft 94.5 cu ft Trunk cap. claimed: Trunk cap. SAE: Trunk cap. VDA: 218 / / 1046 / dm3 450 / / / dm3 7.7 / / 36.9 / cu ft 15.9 / / / cu ft Turning circle btw. walls: 11.4 m / 37.4 ft Turning circle btw. curbs: 9.56 m / 31.4 ft 10.9 m / 35.8 ft Drag coefficient claimed: 0.31 0.306 Drag coefficient estimated: Frontal area A claimed: 2.1 m2 2.217 m2 Frontal area A estimated by a-c: Drag area CdA claimed: 0.651 m2 0.678 m2 Drag area CdA estimated by a-c: WEIGHTS Curb weight claimed (without a driver): 989 kg / 2180 lbs 1285 kg / 2833 lbs Dry weight claimed: Shipping weight claimed: Curb weight estimated: Total weight: 1470 kg / 3241 lbs 1788 kg / 3942 lbs POWERTRAIN Engine manufacturer: Hyundai Kappa-series GM/Daewoo E-TEC II 1.6L (Family 1) Engine type: spark-ignition 4-stroke spark-ignition 4-stroke Fuel type: bi-fuel gasoline (petrol) - LPG (liquefied petroleum gas), data for LPG gasoline (petrol) Fuel system: gasoline indirect injection + LPG installation gasoline indirect injection Charge system: naturally aspirated naturally aspirated Valves per cylinder: 4 4 Additional features: DOHC Multi-point fuel injection; Siemens SIM2K-76 DOHC Emission control: 3-vay catalyst, Lambda-Sensor 3-vay catalyst, Lambda-Sensor Emission standard: Euro 6 Euro 5 Cylinders alignment: Line 3 Line 4 Displacement: 998 cm3 / 61.1 cui 1598 cm3 / 97.5 cui Horsepower net: 49 kW / 67 PS / 66 hp (ECE) 83 kW / 113 PS / 111 hp (ECE) / 6200 / 6400 Torque net: 90.25 Nm / 67 ft-lb 153 Nm / 113 ft-lb / 3500 / 4200 Horsepower gross: Torque gross: Redline rpm: Car power to weight ratio net: 49.5 watt/kg / 22.5 watt/lb 64.6 watt/kg / 29.3 watt/lb Car weight to power ratio net: 20.2 kg/kW / 14.8 kg/PS / 33 lbs/hp 15.5 kg/kW / 11.4 kg/PS / 25.5 lbs/hp Battery: Battery net: DRIVETRAIN Transmission type: manual manual Number of gears: 5 5 Final drive ratio std: 4.6 3.944 Standard tires: 175/65 R 14 T 205/60 R 16 H PERFORMANCE DATA - factory claim Top speed: 153 km/h / 95 mph 185 km/h / 115 mph 0-60mph (s): 14.6 12 0-100km/h (s): 15.2 12.5 0-1/4mile (s): 0-1km (s): Fuel consumption: ECE 90/120/city (combined): EU NEDC/ADR82 urban/extra-urban/combined: 8.3 / 5.4 / 6.5 l/100km 9 / 5.5 / 6.8 l/100km 34 / 52.3 / 43.5 mpg(imp.) 31.4 / 51.4 / 41.5 mpg(imp.) 28.3 / 43.5 / 36.2 mpg(U.S.) 26.1 / 42.7 / 34.6 mpg(U.S.) U.S. EPA city/highway: U.S. EPA (after 2008) city/highway: Australia AS2877 city/highway: Canada FTP city/highway: NBR7024 city/highway/comb.: 60-mode: 10-15 mode: JC08 mode: WLTP combined: Emission: 104 gCO2/km EU NEDC/Australia ADR82 159 gCO2/km EU NEDC/Australia ADR82 Electricity NEDC: Electricity WLTP: El. range NEDC El. range WLTP El. range EPA PERFORMANCE DATA - ProfessCars™ simulation Top speed: 162 km/h / 101 mph 188 km/h / 117 mph (theor. without speed governor) Acceleration: 0-30 km/h (s): 2.4 2.5 0-40 km/h (s): 3.2 3.2 0-50 km/h (s): 4.8 3.9 0-60 km/h (s): 6.2 5.2 0-70 km/h (s): 7.7 6.5 0-80 km/h (s): 10.1 7.8 0-90 km/h (s): 12.7 9.3 0-100 km/h (s): 15.7 11.5 0-110 km/h (s) 19.1 13.7 0-120 km/h (s): 23.3 16.2 0-130 km/h (s): 30.2 19.2 0-140 km/h (s): 39.4 22.9 0-150 km/h (s): 54.1 28.2 0-160 km/h (s): 129.1 34.7 0-170 km/h (s): 44.3 0-180 km/h (s): 62.8 0-190 km/h (s): 0-200 km/h (s): 0-210 km/h (s): 0-220 km/h (s): 0-230 km/h (s): 0-240 km/h (s): 0-250 km/h (s): 0-270 km/h (s): 0-300 km/h (s): 0-20 mph (s): 2.6 2.7 0-30 mph (s): 4.5 3.8 0-40 mph (s): 6.8 5.8 0-50 mph (s): 10.2 7.9 0-60 mph (s): 14.6 10.6 0-70 mph (s): 20.1 14.4 0-80 mph (s): 29.2 18.8 0-90 mph (s): 45.4 25.4 0-100 mph (s): 135.8 35.3 0-110 mph (s): 57.2 0-120 mph (s): 0-130 mph (s): 0-140 mph (s): 0-150 mph (s): 0-160 mph (s): 0-180 mph (s): 0-200 mph (s): Drag times: 0- 1/4 mile (s): 19.7 18 speed at 1/4 mile: 112 km/h / 70 mph 126 km/h / 78 mph quarter mile time difference to the car from the first column (s): 0 1.7 distance at 1/4mile to the car from the first column ahead(+) or behind(-): 0 61 m / 67 yds 0- 1km (s): 36.6 32.8 Acceleration on gears without gear reduction: 60-100 km/h on IVth (s) or top gear if number of gears <4: 16.5 12.2 80-120 km/h on IVth (s) or top gear if number of gears <4: 19 12.6 80-120 km/h on Vth (s): 25.6 19.3 80-120 km/h on VIth (s): 40-60 mph on IVth (s) or top gear if number of gears <4: 13.2 9.8 50-70 mph on IVth (s) or top gear if number of gears <4: 14.6 10 50-70 mph on Vth (s): 19.6 15.3 50-70 mph on VIth (s): Overtaking factors with gear reduction or kick-down: 60-100 km/h (s): 9.5 6.3 80-120 km/h (s): 13.2 8.4 100-180 km/h (s): 51.3 40-70 mph (s): 13.3 8.6 50-90 mph (s): 35.2 17.6 Speed range (max speed on gears in km/h / mph): I: 43 / 27 56 / 35 II: 77 / 48 100 / 62 III: 125 / 78 145 / 90 IV: 175 / 109 192 / 119 V: 205 / 127 243 / 151 VI: / / VII: / / VIII: / / IX: / / X: / / Fuel consumption (extra-urban / city / highway / average combined) l/100km: 7-8.4 / 9.6-11.5 / 9.4-11.3 / 8.8 7.2-8.6 / 10.5-12.6 / 8.9-10.7 / 9.3 mpg (imp.): 33.6-40.4 / 24.5-29.4 / 25-30.1 / 32.3 32.7-39.2 / 22.4-26.9 / 26.4-31.7 / 30.5 mpg (U.S.): 28-33.6 / 20.4-24.5 / 20.8-25 / 26.9 27.2-32.6 / 18.6-22.4 / 22-26.4 / 25.4 km/l: 11.9-14.3 / 8.7-10.4 / 8.9-10.6 / 11.4 11.6-13.9 / 7.9-9.5 / 9.4-11.2 / 10.8 Alpay Sumer yazdı: Tesekkurler. Bişey değil. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Hyundai i10 1.0 LPG Chevrolet Cruze LS 1.6 2015 2009 Country of origin: ROK South Korea USA United States assembly in Turkey assembly in Korea Sales markets: - Europe - Europe Make: Hyundai Chevrolet (Europe) Model: i10 2gen Cruze 2014-2019 2009-2014 Submodel: i10 2gen/I hatchback Cruze phase I Sedan 2014-2016 2009-2012 EEC segmentation: A (mini cars) C (medium cars, compact) Class: microcar / city car compact / small family car Body style: hatchback sedan Doors: 5 4 Traction: FWD (front-wheel drive) FWD (front-wheel drive) DIMENSIONS & CAPACITIES Length: 3665 mm / 144.3 in 4597 mm / 181 in Width: 1660 mm / 65.4 in 1788 mm / 70.4 in Width with mirrors: Width folded back mirrors: Height: 1500 mm / 59.1 in 1477 mm / 58.1 in Height with rails/ant: Wheelbase: 2385 mm / 93.9 in 2685 mm / 105.7 in Ground clearance: 149 mm / 5.9 in Ground clearance full load: Fuel: 27 liter / 7.1 U.S. gal / 5.9 imp. gal 60 liter / 15.9 U.S. gal / 13.2 imp. gal Legroom: 1st row: 42.1 in / 1070 mm 42.3 in / 1074 mm 2nd row: 32.3 in / 820 mm 35.4 in / 917 mm 3rd row: Shoulder room: 1st row: 51.4 in / 1306 mm 54.7 in / 1391 mm 2nd row: 51.2 in / 1301 mm 53.9 in / 1370 mm 3rd row: Headroom: 1st row: 39.7 in / 1008 mm 39.3 in / 999 mm 2nd row: 37.8 in / 960 mm 37.9 in / 963 mm 3rd row: Hiproom: 1st row: 53 in / 1346 mm 2nd row: 52.4 in / 1331 mm EPA passenger volume: Calc. passenger volume: 85.9 cu ft 94.5 cu ft for two rows: 85.9 cu ft 94.5 cu ft Trunk cap. claimed: Trunk cap. SAE: Trunk cap. VDA: 218 / / 1046 / dm3 450 / / / dm3 7.7 / / 36.9 / cu ft 15.9 / / / cu ft Turning circle btw. walls: 11.4 m / 37.4 ft Turning circle btw. curbs: 9.56 m / 31.4 ft 10.9 m / 35.8 ft Drag coefficient claimed: 0.31 0.306 Drag coefficient estimated: Frontal area A claimed: 2.1 m2 2.217 m2 Frontal area A estimated by a-c: Drag area CdA claimed: 0.651 m2 0.678 m2 Drag area CdA estimated by a-c: WEIGHTS Curb weight claimed (without a driver): 989 kg / 2180 lbs 1285 kg / 2833 lbs Dry weight claimed: Shipping weight claimed: Curb weight estimated: Total weight: 1470 kg / 3241 lbs 1788 kg / 3942 lbs POWERTRAIN Engine manufacturer: Hyundai Kappa-series GM/Daewoo E-TEC II 1.6L (Family 1) Engine type: spark-ignition 4-stroke spark-ignition 4-stroke Fuel type: bi-fuel gasoline (petrol) - LPG (liquefied petroleum gas), data for LPG gasoline (petrol) Fuel system: gasoline indirect injection + LPG installation gasoline indirect injection Charge system: naturally aspirated naturally aspirated Valves per cylinder: 4 4 Additional features: DOHC Multi-point fuel injection; Siemens SIM2K-76 DOHC Emission control: 3-vay catalyst, Lambda-Sensor 3-vay catalyst, Lambda-Sensor Emission standard: Euro 6 Euro 5 Cylinders alignment: Line 3 Line 4 Displacement: 998 cm3 / 61.1 cui 1598 cm3 / 97.5 cui Horsepower net: 49 kW / 67 PS / 66 hp (ECE) 83 kW / 113 PS / 111 hp (ECE) / 6200 / 6400 Torque net: 90.25 Nm / 67 ft-lb 153 Nm / 113 ft-lb / 3500 / 4200 Horsepower gross: Torque gross: Redline rpm: Car power to weight ratio net: 49.5 watt/kg / 22.5 watt/lb 64.6 watt/kg / 29.3 watt/lb Car weight to power ratio net: 20.2 kg/kW / 14.8 kg/PS / 33 lbs/hp 15.5 kg/kW / 11.4 kg/PS / 25.5 lbs/hp Battery: Battery net: DRIVETRAIN Transmission type: manual manual Number of gears: 5 5 Final drive ratio std: 4.6 3.944 Standard tires: 175/65 R 14 T 205/60 R 16 H PERFORMANCE DATA - factory claim Top speed: 153 km/h / 95 mph 185 km/h / 115 mph 0-60mph (s): 14.6 12 0-100km/h (s): 15.2 12.5 0-1/4mile (s): 0-1km (s): Fuel consumption: ECE 90/120/city (combined): EU NEDC/ADR82 urban/extra-urban/combined: 8.3 / 5.4 / 6.5 l/100km 9 / 5.5 / 6.8 l/100km 34 / 52.3 / 43.5 mpg(imp.) 31.4 / 51.4 / 41.5 mpg(imp.) 28.3 / 43.5 / 36.2 mpg(U.S.) 26.1 / 42.7 / 34.6 mpg(U.S.) U.S. EPA city/highway: U.S. EPA (after 2008) city/highway: Australia AS2877 city/highway: Canada FTP city/highway: NBR7024 city/highway/comb.: 60-mode: 10-15 mode: JC08 mode: WLTP combined: Emission: 104 gCO2/km EU NEDC/Australia ADR82 159 gCO2/km EU NEDC/Australia ADR82 Electricity NEDC: Electricity WLTP: El. range NEDC El. range WLTP El. range EPA PERFORMANCE DATA - ProfessCars™ simulation Top speed: 162 km/h / 101 mph 188 km/h / 117 mph (theor. without speed governor) Acceleration: 0-30 km/h (s): 2.4 2.5 0-40 km/h (s): 3.2 3.2 0-50 km/h (s): 4.8 3.9 0-60 km/h (s): 6.2 5.2 0-70 km/h (s): 7.7 6.5 0-80 km/h (s): 10.1 7.8 0-90 km/h (s): 12.7 9.3 0-100 km/h (s): 15.7 11.5 0-110 km/h (s) 19.1 13.7 0-120 km/h (s): 23.3 16.2 0-130 km/h (s): 30.2 19.2 0-140 km/h (s): 39.4 22.9 0-150 km/h (s): 54.1 28.2 0-160 km/h (s): 129.1 34.7 0-170 km/h (s): 44.3 0-180 km/h (s): 62.8 0-190 km/h (s): 0-200 km/h (s): 0-210 km/h (s): 0-220 km/h (s): 0-230 km/h (s): 0-240 km/h (s): 0-250 km/h (s): 0-270 km/h (s): 0-300 km/h (s): 0-20 mph (s): 2.6 2.7 0-30 mph (s): 4.5 3.8 0-40 mph (s): 6.8 5.8 0-50 mph (s): 10.2 7.9 0-60 mph (s): 14.6 10.6 0-70 mph (s): 20.1 14.4 0-80 mph (s): 29.2 18.8 0-90 mph (s): 45.4 25.4 0-100 mph (s): 135.8 35.3 0-110 mph (s): 57.2 0-120 mph (s): 0-130 mph (s): 0-140 mph (s): 0-150 mph (s): 0-160 mph (s): 0-180 mph (s): 0-200 mph (s): Drag times: 0- 1/4 mile (s): 19.7 18 speed at 1/4 mile: 112 km/h / 70 mph 126 km/h / 78 mph quarter mile time difference to the car from the first column (s): 0 1.7 distance at 1/4mile to the car from the first column ahead(+) or behind(-): 0 61 m / 67 yds 0- 1km (s): 36.6 32.8 Acceleration on gears without gear reduction: 60-100 km/h on IVth (s) or top gear if number of gears <4: 16.5 12.2 80-120 km/h on IVth (s) or top gear if number of gears <4: 19 12.6 80-120 km/h on Vth (s): 25.6 19.3 80-120 km/h on VIth (s): 40-60 mph on IVth (s) or top gear if number of gears <4: 13.2 9.8 50-70 mph on IVth (s) or top gear if number of gears <4: 14.6 10 50-70 mph on Vth (s): 19.6 15.3 50-70 mph on VIth (s): Overtaking factors with gear reduction or kick-down: 60-100 km/h (s): 9.5 6.3 80-120 km/h (s): 13.2 8.4 100-180 km/h (s): 51.3 40-70 mph (s): 13.3 8.6 50-90 mph (s): 35.2 17.6 Speed range (max speed on gears in km/h / mph): I: 43 / 27 56 / 35 II: 77 / 48 100 / 62 III: 125 / 78 145 / 90 IV: 175 / 109 192 / 119 V: 205 / 127 243 / 151 VI: / / VII: / / VIII: / / IX: / / X: / / Fuel consumption (extra-urban / city / highway / average combined) l/100km: 7-8.4 / 9.6-11.5 / 9.4-11.3 / 8.8 7.2-8.6 / 10.5-12.6 / 8.9-10.7 / 9.3 mpg (imp.): 33.6-40.4 / 24.5-29.4 / 25-30.1 / 32.3 32.7-39. km Bişey değil. Baska bir seyi kastetmistim aslinda. Ama yazayim..Daha onceden lpg nin faydalarindan ve tasarrifundan sayfa sayfa yazilar gelirdi bi anda tamamen lpg dusmani gibi olunca yazmadan edemez kimse. Yoksa tabiki fikirlerin degisir. Yarin oburgun tekrar lpg li arac almak durumunda kalirsan napcayuk ? Yorum bağlantısı
Ümit Türk 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Alpay Sumer yazdı: Baska bir seyi kastetmistim aslinda. Ama yazayim..Daha onceden lpg nin faydalarindan ve tasarrifundan sayfa sayfa yazilar gelirdi bi anda tamamen lpg dusmani gibi olunca yazmadan edemez kimse. Yoksa tabiki fikirlerin degisir. Yarin oburgun tekrar lpg li arac almak durumunda kalirsan napcayuk ? Lpgli araç alırsa fena dalga geçerim Bırakmam yapışırım. Taş olurum 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 (düzenlendi) Alpay Sumer yazdı: Yoksa tabiki fikirlerin degisir. Yarin oburgun tekrar lpg li arac almak durumunda kalirsan napcayuk ? Hyundai i10 çok severim, gene olsa gene alırım. Ama lpg modelini bir deha asla almıyacam. Ümit Türk yazdı: Lpgli araç alırsa fena dalga geçerim Bırakmam yapışırım. Taş olurum Lpgli 306 alıp, lpg tuşunu kapatacam. Buna ne dersin peki. Lpg takılmamaış 306 çok az. 11 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Türk 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: lpg tuşunu kapatacam Nasıl ispatalıcan? Nereden bilicem? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 (düzenlendi) Ümit Türk yazdı: Nasıl ispatalıcan? Nereden bilicem? Ben son derece seffaf biriyim. İnanıp inanmaman benim için sorun değil. 11 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Türk 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Ben son derece seffaf biriyim. İnanıp inanmaman benim için sorun değil. Senin için sorun değilse benim için hiç değil. Şeffaf olduğunu sen kendin ifade ediyorsun . Ben seni tanımıyorum ki inanayım. Lpgyi almam sevmem diyorsun Lpgli araç alıp lpgyi kullanmamaktan bahsediyorsun. Yaparsın yapmazsın senin bileceğin iş tabiki. Lpgyi söküp attım ahada resimleri belgeleri bu desen daha inandırıcı olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: u hafta 250 km yol yaptım. 6.5 ortalama tüketimim var. Babam cumartesi 50 km yol yaptı. Onun tüketimi 9.5 çıkmış. iyi tarafından bak senin kurumları temizletti motordan . eski toprak... taksiciler ara gazı verilerdi durduğu yerde, hiklmeti vardır Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 Ümit Türk yazdı: ahada resimleri belgeleri bu desen daha inandırıcı olur. Ruhsatı işlemesi, sökmesi bunlar hep para. Yorum bağlantısı
Emin Önal 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Metin Akbal yazdı: kontaktan kontağa olduğunu sanıyordu taki sen yola çıkınca sıfırlıyorum diyene kadar. Ondan sonra haaa öyle miydi dedi herkes. ben şok 🤪 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Metin Akbal yazdı: Kahve de beleş üstelik kahve deyip te geçmeyelim öyle sıradan kahve de değil, en büyük medya grubunun, porşe aston martin müşterilerinin içtiği kahve.. yani.. taze çekirdekten çekim, üstü köpüklü, dileyene chai latte soğuk sevene smothie bile var söz konusu mekanda, futbolcular ankorman ler neler neler Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 Emin Önal yazdı: ben şok 🤪 Haberiniz yok, hedefler tutsun diye gizli saklı 10 litre yakıt alıp tüketimi düşük gösteriyorum 😛 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Haberiniz yok, hedefler tutsun diye gizli saklı 10 litre yakıt alıp tüketimi düşük gösteriyorum 😛 müşterimiz vardı, ağbisi arada depoyu dolduruyormuş, yıllar sonra öğrendi, gerçi öğrenme vesilesi boyanan parça ile çıktı, ağbisi arabayı çaprmış yaptırmış, kardeşi habersizdi. servis çarptı diye gelince ortaya çıkarmıştık. oluyor öyle şeyler. 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: müşterimiz vardı, ağbisi arada depoyu dolduruyormuş, yıllar sonra öğrendi, gerçi öğrenme vesilesi boyanan parça ile çıktı, ağbisi arabayı çaprmış yaptırmış, kardeşi habersizdi. servis çarptı diye gelince ortaya çıkarmıştık. oluyor öyle şeyler. Babamı tembihledim. Oda tövbe etti. Depoyu doldurmuyor. Arkamızda koskoca Koç var. Allah bereketini artırsın. 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Haberiniz yok, hedefler tutsun diye gizli saklı 10 litre yakıt alıp tüketimi düşük gösteriyorum [emoji14]Şanslı adamsın nerdeyse 2 senedir çağırmıyor beni kahve içmeye. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 kahve deyip te geçmeyelim öyle sıradan kahve de değil, en büyük medya grubunun, porşe aston martin müşterilerinin içtiği kahve.. yani.. taze çekirdekten çekim, üstü köpüklü, dileyene chai latte soğuk sevene smothie bile var söz konusu mekanda, futbolcular ankorman ler neler nelerSauna hamam kese falan da var mı abi? Kese önemli. Yorum bağlantısı
Recommended Posts