Ali Darbaz 9 Haziran 2021 Yazar Paylaş 9 Haziran 2021 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: lpg enjektörüne ayrı komut gitmez, benzin enjektörüne gidenler gider, zaten bilgiyi oradan alıyor O zaman milletin arabaları neden patır patır patlıyor. Madem GmLan ile haberleşiyorsa, neden yüksek irtifada arıza ışığı yakıyor. Arabanın ecusunda barometrik altimetre var. Arabanın yazılımından silmediğin sürece ışığı kapatamıyorsun. Lpg nerden tutsan elinde kalıyor. Enjektörden bilgiyi çekiyor dedmişsin ama ltft değerli hepsinin yüksek çıkıyor. Önce katalizörü bouluyor sonra oksijen sensörleri bozuluyor. Piyasada katalitik konverteri sağlam kaç tane Cruze kaldı 9 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: O zaman milletin arabaları neden patır patır patlıyor. Madem GmLan ile haberleşiyorsa, neden yüksek irtifada arıza ışığı yakıyor. Arabanın ecusunda barometrik altimetre var. Arabanın yazılımından silmediğin sürece ışığı kapatamıyorsun. Lpg nerden tutsan elinde kalıyor. Enjektörden bilgiyi çekiyor dedmişsin ama ltft değerli hepsinin yüksek çıkıyor. Önce katalizörü bouluyor sonra oksijen sensörleri bozuluyor. Piyasada katalitik konverteri sağlam kaç tane Cruze kaldı o cruze has bir sorun değil, ayarı beceremeyen lpg ci sorunu. bayi yan komşu iken kendi arabalarımıza kendimiz ayar yapardık, benzinden geçişi bile hissedilmez lamba da yakmaz, gaz da kokmaz dı. makm üh odası lpg sistemi parçalrını bile bulaşmamıştı motora bakarken. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran 2021 Yazar Paylaş 9 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: lpg sistemi parçalrını Burda arabanın tüm teknik yol şemasını var. Lpg ile tüm bu yol şemalarını baypas edemem. Lpg benden ırak gitsin. Motor Kontrolleri Şeması Şekil 1: Güç, Şasi, Seri Veriler ve MIL Şekil 2: 5V ve Düşük Referans Veriyolu (1/2) Şekil 3: 5V ve Düşük Referans Veriyolu (2/2) Şekil 4: Motor Veri Sensörleri - Basınç ve Sıcaklık Şekil 5: Motor Veri Sensörleri - Gaz Kelebek Kontrolları Şekil 6: Oksijen Sensörleri ve Ateşleme Sistemi Şekil 7: Ateşleme Kontrolleri - Eksantrik Mili, Krank Mili ve Vuruntu Sensörleri Şekil 8: Yakıt Kontrolleri - Yakıt Enjektörleri ve Yakıt Pompası Şekil 9: Yakıt Kontrolleri - Buharlaşıcı Emisyon, Depo Basıncı, Oktan Seçimi Şekil 10: Kontrol Altına/İzlenen Alt Sistem Referansı Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran 2021 Yazar Paylaş 9 Haziran 2021 (düzenlendi) Bende şu kırmızı kutu içindeki parça yok. Olsa tadından yenmezdi Buda benim motordaki sistem. 9 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Beşiktaş tesisleri rampasından inerken ayağını gazdan çekersin, araba yakıt keser. Open Loop Decleration moduna alır. hiç yakmadan süzülür. Lpg sistemi bunu yapabilirmi. İşin teknik olayını bilmiyorum fakat lpgli aracımda rampa aşağı sürekli bu şekilde kullanıyorum yakıtı kestiğini sanarak.. umarım doğru sanıyorumdur 😊 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 İşin teknik olayını bilmiyorum fakat lpgli aracımda rampa aşağı sürekli bu şekilde kullanıyorum yakıtı kestiğini sanarak.. umarım doğru sanıyorumdur [emoji4]Doğru sanıyorsun çünkü lpg enjektörü ateşlemesi benzin enjektör hattına bağlı Konuyu okuyacağım müsait degildim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran 2021 Yazar Paylaş 9 Haziran 2021 (düzenlendi) 06 2020 tarihinden bu yana depo dolumlarım. Date Odometer Distance Quantity TRY Ø 05.06.2021 134.134 750,0 49,10 380,00 6,55 04.06.2021 133.384 769,0 42,46 333,00 5,52 28.05.2021 132.615 665,0 48,20 373,00 7,25 10.05.2021 131.950 704,0 50,08 355,00 7,11 19.04.2021 131.246 665,0 55,00 390,00 8,27 06.04.2021 130.581 542,0 48,00 340,00 8,86 20.03.2021 130.039 629,0 52,20 370,00 8,30 06.03.2021 129.410 521,0 48,50 353,00 9,31 19.02.2021 128.889 547,0 52,69 383,00 9,63 02.02.2021 128.342 600,0 52,96 383,96 8,83 12.01.2021 127.742 622,0 47,21 342,00 7,59 25.12.2020 127.120 626,0 46,90 340,00 7,49 09.12.2020 126.494 676,0 49,45 350,00 7,32 22.11.2020 125.818 269,0 54,00 360,00 7,90 22.11.2020 125.549 604,0 15,00 100,00 07.11.2020 124.945 563,0 41,92 283,00 7,45 23.10.2020 124.382 582,0 42,70 292,70 7,34 10.10.2020 123.800 763,0 51,85 355,70 6,80 25.09.2020 123.037 141,0 9,40 61,00 6,67 22.09.2020 122.896 686,0 52,55 361,54 7,66 11.09.2020 122.210 532,0 35,91 240,90 6,75 04.09.2020 121.678 226,0 18,70 125,00 8,27 01.09.2020 121.452 564,0 42,24 283,00 7,49 21.08.2020 120.888 351,0 25,40 168,59 7,24 15.08.2020 120.537 184,0 20,30 134,00 11,03 11.08.2020 120.353 324,0 21,60 138,00 6,67 03.08.2020 120.029 657,0 49,51 316,00 7,54 03.08.2020 119.372 262,0 22,80 150,00 8,70 30.07.2020 119.110 560,0 33,00 219,71 5,89 29.07.2020 118.550 477,0 39,21 250,00 8,22 22.07.2020 118.073 307,0 23,50 150,00 7,65 17.07.2020 117.766 459,0 32,05 204,40 6,98 10.07.2020 117.307 546,0 43,98 280,00 8,05 03.07.2020 116.761 308,0 22,77 143,00 7,39 26.06.2020 116.453 185,0 15,24 95,80 8,24 23.06.2020 116.268 553,0 34,50 220,00 6,24 23.06.2020 115.715 14,70 90,00 9 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Türk 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: 07 2020 tarihinden bu yana depo dolumlarım. Date Odometer Distance Quantity TRY Ø 05.06.2021 134.134 750,0 49,10 380,00 6,55 04.06.2021 133.384 769,0 42,46 333,00 5,52 28.05.2021 132.615 665,0 48,20 373,00 7,25 10.05.2021 131.950 704,0 50,08 355,00 7,11 19.04.2021 131.246 665,0 55,00 390,00 8,27 06.04.2021 130.581 542,0 48,00 340,00 8,86 20.03.2021 130.039 629,0 52,20 370,00 8,30 06.03.2021 129.410 521,0 48,50 353,00 9,31 19.02.2021 128.889 547,0 52,69 383,00 9,63 02.02.2021 128.342 600,0 52,96 383,96 8,83 12.01.2021 127.742 622,0 47,21 342,00 7,59 25.12.2020 127.120 626,0 46,90 340,00 7,49 09.12.2020 126.494 676,0 49,45 350,00 7,32 22.11.2020 125.818 269,0 54,00 360,00 7,90 22.11.2020 125.549 604,0 15,00 100,00 07.11.2020 124.945 563,0 41,92 283,00 7,45 23.10.2020 124.382 582,0 42,70 292,70 7,34 10.10.2020 123.800 763,0 51,85 355,70 6,80 25.09.2020 123.037 141,0 9,40 61,00 6,67 22.09.2020 122.896 686,0 52,55 361,54 7,66 11.09.2020 122.210 532,0 35,91 240,90 6,75 04.09.2020 121.678 226,0 18,70 125,00 8,27 01.09.2020 121.452 564,0 42,24 283,00 7,49 21.08.2020 120.888 351,0 25,40 168,59 7,24 15.08.2020 120.537 184,0 20,30 134,00 11,03 11.08.2020 120.353 324,0 21,60 138,00 6,67 03.08.2020 120.029 657,0 49,51 316,00 7,54 03.08.2020 119.372 262,0 22,80 150,00 8,70 30.07.2020 119.110 560,0 33,00 219,71 5,89 29.07.2020 118.550 477,0 39,21 250,00 8,22 22.07.2020 118.073 307,0 23,50 150,00 7,65 17.07.2020 117.766 459,0 32,05 204,40 6,98 10.07.2020 117.307 546,0 43,98 280,00 8,05 03.07.2020 116.761 308,0 22,77 143,00 7,39 26.06.2020 116.453 185,0 15,24 95,80 8,24 23.06.2020 116.268 553,0 34,50 220,00 6,24 23.06.2020 115.715 14,70 90,00 Lpg olsaydı bu paraların yarısı cebindeydi. Üstelik şirketten gelenler abouww..Asıl hipermil bu olmalı Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran 2021 Yazar Paylaş 9 Haziran 2021 Ümit Türk yazdı: Lpg olsaydı bu paraların yarısı cebindeydi. Üstelik şirketten gelenler abouww..Asıl hipermil bu olmalı imkansız. Na mümkün. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: imkansız. Na mümkün. İmkansız olan ne ? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran 2021 Yazar Paylaş 9 Haziran 2021 Ümit Türk yazdı: İmkansız olan ne ? Yarısı cebinde olmaz. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Yarısı cebinde olmaz. Sebep? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran 2021 Yazar Paylaş 9 Haziran 2021 Ümit Türk yazdı: Sebep? Hesabını yaptım demiştim . Benzinde 10 bin Lpgde 8200 tl. Nerede yarı yarıya fark var. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Hesabını yaptım demiştim . Benzinde 10 bin Lpgde 8200 tl. Nerede yarı yarıya fark var. Sen sat bu arabayı. Araban bozuk. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran 2021 Yazar Paylaş 9 Haziran 2021 Ümit Türk yazdı: Sen sat bu arabayı. Araban bozuk. Kullandığım en güzel arabalardan biri , Uzun yol yaparken yorulmadığım ender otomobillerden. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Kullandığım en güzel arabalardan biri , Uzun yol yaparken yorulmadığım ender otomobillerden. Bizim müdürde çok seviyordu. O kadar donanımı olupda en uygun araç bu demişti. Frenlerine hasta olmuştu. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Hayır okadar olmaz. %21 değilde %35 olur bilemedin %45 olur. En basit şile yolu Beşiktaş tesisleri rampasından inerken ayağını gazdan çekersin, araba yakıt keser. Open Loop Decleration moduna alır. hiç yakmadan süzülür. Lpg sistemi bunu yapabilirmi. Olmaz olamaz. Namümkün. %45 demek 10 litre de neredeyse 15 litre demek. Sağlıklı bir araçta böyle bir sapma olmaz. Özellikle belirtiyorum sağlıklı bir araç. Sapma miktarı hızla devirle doğru orantılı değil. Sapma miktari bakımsızlıkla dogru orantılı. Lpg de de rampa aşağı kompresyonda gazı kesiyor bunu nerden anlıyorum. Rölantide gazi kökleyip bırakınca yol bilgisayarı rölanti devrine kadar 0 gösterip lpg enjektör sesi de rölanti devrine kadar çıtlama yani çalışma sesi kesiliyor. Bunun teorik soruna pratik açıklaması bu. Ali Darbaz yazdı: Trfaikte beklerken TAC sistem motor emilen havanın sıcaklığını bakıp enjektörden verilen yakıtın miktarını azaltıyor. TAC sistemi LPGnin beynine hüküm verebiliri mi? Hava çok ısınduı, yakıt keselim komutunu LPG beynine komut olarak gönderebilir mi. ECU içinde bir çok değişkene karşı tedbir var. Yakıtı keser yada kısar. Sonradan takılan LPG GMLAN sisteminden bilgi alabilirmi. Yine TAC sistemi EVAP valfini kumanda ediyor. Çok düşük süratlerde %100 açılıp benzin buharı ile yürürsün. Yada trafikte %30 %40 açılır, Motoru bir miktar yakıt buharı rölantide çalıştırırsın. Çok fazla yakıt ekonomisi maksatlı oyuncak var. Bak bizi anlamıyor zannedip hep tekniğe bilgiye vuruyorsun olayı. Ama soruma cevap veremiyorsun. Lpg ayarı yapılırken işi bilen firmalar aynı anda OBD bağlantısı ve lpg ecu bağlantısına göre yol yük rölanti vs vs ayarı yapar aracın en verimli şekilde yürümesi için. Yine eski aracımda gaz kesici filtreyi bana değiştirmeye gerek yok demişlerdi. Filtre tıkandığı için araç zengin karışıma geçmiş uzun yola 470 km yaptığım araç 290 km ye kadar düşmüştü mevzuyu sonradan çaktım. Bu durum sence neye göre oluşur? Araç ecusu buna müdahale etmese lpg ecusu nasıl karışımı zenginleştirir? Hani birbirine müdahale edemez gibi bir düşüncen var ondan soruyorum. Gökhan DOĞAN yazdı: İşin teknik olayını bilmiyorum fakat lpgli aracımda rampa aşağı sürekli bu şekilde kullanıyorum yakıtı kestiğini sanarak.. umarım doğru sanıyorumdur 😊 Tekniği açıkladım. Rölanti devrinde gaz verip bırakınca rölanti devrine kadar lpg enjektörlerinin çalışmadığını görürüz. Bu da kompresyonda giren aracın lpg de de gaz kestiğini işaret eder. 5 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: O zaman milletin arabaları neden patır patır patlıyor. Madem GmLan ile haberleşiyorsa, neden yüksek irtifada arıza ışığı yakıyor. Arabanın ecusunda barometrik altimetre var. Arabanın yazılımından silmediğin sürece ışığı kapatamıyorsun. Lpg nerden tutsan elinde kalıyor. Enjektörden bilgiyi çekiyor dedmişsin ama ltft değerli hepsinin yüksek çıkıyor. Önce katalizörü bouluyor sonra oksijen sensörleri bozuluyor. Piyasada katalitik konverteri sağlam kaç tane Cruze kaldı Aracın barometrik altimetresi yüksek irtifada benzinde de arıza ışığı yaktırabilir araç çekişten düşebilir. Bunu nerden anlıyorum. Sümelaya tırmanırken lpg de çekişten düştü zannedip benzine aldım. Benzinde de araç çekmedi. Başka durum. Yanlış bilmiyorsam Servet abinin de başına benzer durum geldi. Katalizor bozuluyormuş falan filan hala bakımsız araç ve montaj kaynaklı sorunlara değiniyorsun. Daha once sen dedigin için geçen sene lpg ve benzin kat sıcaklığına baktım. Lpg de 20-50 derece daha düşük oynuyordu. Oksijen sensoru lpg kaynaklı bozulmaz. Vadesi dolar. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Sapma miktarı bakımsızlıkla diyordum. Ayar ve montajı da ekleyeyim çünkü araç bakımsız olup zengin de çalışsın atıyorum 6 litre yol bilgisayarı 8 litre lpg iken 10 litre yol bilgisayarı olur araç 12-13 litre lpg yakar. Yani aynı yolda 8 litre lpg tüketen araç 12 13 litreye çıkabilir ama bu sapma arttı anlamına gelmez tüketim arttı anlamına gelir. Çünkü yol bilgisayarı verisi de bu sebepten artıyor. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran 2021 Yazar Paylaş 9 Haziran 2021 @Metin Akbal hoca yargı dağıtmış. Evlerin borcu bitsinde kendimize Golf 1,5 ea211 evo alalım. Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Metin Akbal yazdı: Tekniği açıkladım. Rölanti devrinde gaz verip bırakınca rölanti devrine kadar lpg enjektörlerinin çalışmadığını görürüz. Bu da kompresyonda giren aracın lpg de de gaz kestiğini işaret eder Şöyle destekleyebilirim, lpg ustası benzin enjeksiyon değerleri sağlıklı olmazsa lpg ayarı yapılamaz demişti bana. Dolayısıyla lpg enjektörleri benzin enjektörleriyle paralel çalışıyor anlamına geliyor 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 [mention=76937]Metin Akbal[/mention] hoca yargı dağıtmış. Evlerin borcu bitsinde kendimize Golf 1,5 ea211 evo alalım. [emoji3] Öyle konuyu amacından saptırmak görmezden gelmek yooook izin vermem. Yargı falan yok ezbere konuşmak yok taktik maktik yok bam bam bam [emoji4] 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Gökhan DOĞAN yazdı: Şöyle destekleyebilirim, lpg ustası benzin enjeksiyon değerleri sağlıklı olmazsa lpg ayarı yapılamaz demişti bana. Dolayısıyla lpg enjektörleri benzin enjektörleriyle paralel çalışıyor anlamına geliyor lpg telepati ile çalışmadığı sürece evet 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran 2021 Yazar Paylaş 9 Haziran 2021 Metin Akbal yazdı: Öyle konuyu amacından saptırmak görmezden gelmek yooook izin vermem. Yargı falan yok ezbere konuşmak yok taktik maktik yok bam bam bam Atiker bir tane lpg kiti yapsın neredeyse tüm marka model 1,0 dan 1,8 kadar her hacimde arabaya taksın çalışsın. Bana hiç randımanlı gelmiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Atiker bir tane lpg kiti yapsın neredeyse tüm marka model 1,0 dan 1,8 kadar her hacimde arabaya taksın çalışsın. Bana hiç randımanlı gelmiyor. kit , muhtelif parçalardan oluşur, elektronikler genelde aynıdır, mekanik parçalar değişebilir. Escort ile scorpio nun beyni aynı idi, içindeki yazılım değişkti Yorum bağlantısı
Recommended Posts