İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

200 bine ulaşmış yağ soğutucusu değişmeyen araba Rus yutubunda bir tane görmüştüm. Otomatik Astra J modeliydi. Adam ballandıra ballandıra anlatıp motoru söküyordu. Yağ soğutucusu patlamıştı. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
200 bine ulaşmış yağ soğutucusu değişmeyen araba Rus yutubunda bir tane görmüştüm. Otomatik Astra J modeliydi. Adam ballandıra ballandıra anlatıp motoru söküyordu. Yağ soğutucusu patlamıştı. 
Memleket 11 ay soğuk 1 ayda az soğuk zaten orda yağ ısınmaya fırsat bulamaz ki [emoji16]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
su yağ karışıyor temizlemesi ciddi dert videosunu izledim de uğraşmaya değmez motoru direk çöpe at yenisini tak [emoji4]
2 gün sanayide kaldı benim araba 1 günü komple temizlikle geçti geri kalan süre toplama çıkarma.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

su yağ karışıyor temizlemesi ciddi dert videosunu izledim de uğraşmaya değmez motoru direk çöpe at yenisini tak :)

Valla komple motoru indirip, kanallara demir çubuk sokarak temizliyorlar. Tüfek harbisi gibi sok çıkar yapıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu şey yağ pompamız. :https://youtu.be/FXiYYOcJmqw

Bu şey motorun devrine doğrudan bağımlı. 1200 devire kadar motor soğutması vasat ötesi. Bulacağın her fırsatta ayak gazdan çekilip, kinetik enerji ile motoru devirde tutup pompaları çalıştırarak yağı ve motor suyunu soğutursak uzun vadeli kullanım mümkün olacak. 

Yatkıtı bir kenara bıraktım, zaten cebime giren çıkan bir şey yok. Şu an derdim, pandemide arabanın bozulmaması.  Bozmadan kullanabildiğim kadar kullanmak. 

 

Burda araba gazlama yarparken, yağın harareti artınca, araba soğutmayı artırıp yağı soğutmaya çalışıyor. https://youtu.be/W_Y-zriz5TE

Motor hızlıca soğutmaya geciyor, 90 dereceye kadar düşüp yağı soğutuyor. Ama bunu sağlaması için motorunda devir çeviriyor olması lazım. Radyatörden suyun gecmesi, soğuk suyun yağ soğutucusu ve blok içinde dolaşması gerekiyor. 

 

Trafikte yağ harareti artamasının tek sebebi motor suyunun haşlanması. devir az olunca hararet artıyor, tam tersi olay yaşanıyor. Bu sefer yağ soğutucusu soğutmak yerine yağı ısıtıyor. 108 derece sıcaklığı kendi arabamda gördüm. Fan devreye giriyor.  Artık yasaklarda yola çıkarsam hedefim, fanı devreye sokmadan işe gidip gelmek. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bloğa su karıştığı vakit kimyasal ile yıkanır. Şimdilerde çok kolay blok temizliği

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Bloğa su karıştığı vakit kimyasal ile yıkanır. Şimdilerde çok kolay blok temizliği

saanyide cif candır derler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alpay Sumer yazdı:

pasta cila yapan var 😉

beyaz arabada olmaz olmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

beyaz arabada olmaz olmaz

 

Çağlar abi motoru soğutmak için klima açan araba varmı. Yada klimasını motoru soğutmak için çalıştıran bir otomobil duydunmu 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Çağlar abi motoru soğutmak için klima açan araba varmı. Yada klimasını motoru soğutmak için çalıştıran bir otomobil duydunmu 

ege de bol bol

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın 108 derecede ikinci kademede fan açtığını biliyoruz. Bu radyatör üstünde kondan statör var. Üstünde ise basınc sensörü var. 

6 derece havada 38 psi basınc ölçüyor. Radyatör 108 derece sıcaklığa vardığında kondanstatör 65 psi ulaşiyor.  Motorun harareti klima kompresörü kapalı iken 65 psi basınç üretmesi dehşet bir rakam. Zaten 65 psi göstermeye başladığında araba güç düşürmeye başlıyor. Rampa çıkmak için daha fazla gaza basmam gerekiyor. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

4 bar bişey değil ki sistem içinde.

 

Klima açınca eğer kondanstatör 38 psi ise ac devreye girdiğinde 105 psi kadar çıkıp kabini soğutuyor. 

Ama kondanstatör 55 60 psi ise 125 psi kadar yükseliyor. Çok fazla yüke biniyor. 

Ama 50 km hız üstünde sürersem klima 88 100 psi basıyor, motor rahat çalılıyor. 

125 psi basan kompresör dur kalk trafikte çok yoruyor.  Kompresörün 200 psi hatta 300 psi potansiyeli var. Yaz sıcağında ne yapacaz bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ali Darbaz yazdı:

 

Çağlar abi motoru soğutmak için klima açan araba varmı. Yada klimasını motoru soğutmak için çalıştıran bir otomobil duydunmu 

Mühendislik hatası eğer kompresör devreye alıyorsa.

 

 

O işin aslı farklıdır. Birinci kademe fan yetmezse klimanın fanı yardımcı fan olarak çalışır.

 

Eğer araçta fan tekli ise ikinci kademeye geçmesi gibi çiftli fanda .

 

80li 90 li yillarin termik fanli mercedeslerinde klima fanı yardımcı fan diye geçer mesela. 

 

 

Focus 1 de de tekli fan olanlarda ikinci kademe klimanin ve ya çiftli fanda ikinci fan klimanindir ve bu mantıkla çalışır

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Üretici bu aracı çöl sıcağı içinde uygun yapmış

 

ABi burda yukarda ACHSpres diye veri veri var. Klma kapalı olsa dahi artıyor. Başlarda düşündümkü, arabanın soğutmasını katkı olsun diye ara ara klima devreye girip radyatörü soğutyor sanmıştım. Oysaki bam başka bişey. Radyatördeki sıcak su, kondanstatörü haşladığı için kompresöre doğru ters basınç oluşuyormuş. 

 

https://youtu.be/sNvxLNL6JB8

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Trafik kilit.  Her şey yolunda mı ? Yakıt tavan yaptı mı ? :) 

 

Yakıt tüketimi 8,1 litre. 

Arabamın klima ve radyatör düzeni. 

Önde Kondansatör, Onun altındaki saçaklı boru direksiyon hidrolik soğutucusu, kondanstatör arkasında ise radyatör. 

ACtC-3eAZxRZkwRfSm9aTB_JmCONtTZOvkUZBtltACtC-3fQiaPxEg0KduG9SBVPoD941ZJjUW6jwPN_ACtC-3c53G3B11LlRtEHKcTKYm_J_MVgar7jsTB2ACtC-3fRXb2M0qRvLaVX8HLZU5AbXEKPwZkFthLO

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ümit Türk yazdı:

Trafik kilit.  Her şey yolunda mı ? Yakıt tavan yaptı mı ? :) 

25dk, 9km, 2,75lt/100km yakıt. Trafik yoğun ama felç değil. Soğuk motorla başlangınç. Daha az yakardı ama ilk başlangıçta pil yüzdesi az ise saçma sapan çalışıyor motor. Yüzde 40 ile başladık

 

https://youtu.be/hoyBd9UbJK4

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Rampa çıkmak için daha fazla gaza basmam gerekiyor. 

 

supablar gidici midir nedir

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Çağlar Bayur yazdı:

supablar gidici midir nedir

Aman abi yüreğine indireceksin. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ümit Türk yazdı:

Aman abi yüreğine indireceksin. 

teknik adamım duramıyorum napiiim. motoru şişiyorsa yük altında, blok ovalleşmesi var veya subaplar gidiyor :tirs:

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

teknik adamım duramıyorum napiiim. motoru şişiyorsa yük altında, blok ovalleşmesi var veya subaplar gidiyor :tirs:

 

Abi benim araba şişiyor demem ile halktan birinin şişiyor demesi arasında fark var. Rampayı çıkarken motor sıcak ise eskisine oranla gaz kelebeğini 5-6% fazla basıyorum.  https://youtu.be/sNvxLNL6JB8?t=17

Bu rampayı çıkarken motorun %70 yüke binmemesi gerekiyor. Normalde %65 yük ile çıkıyordu. Bu motorun %5 beygiri nere gitti. Haraet artınca motor şişiyor. Basınç arttığı için su pompası üzerinde direnç oluşturuyor. %5 demek , aküden kazandığım %5 lik kazanımı su pompasında harcamam demek.

Kondanstatör basıncı 38 olması gerekirken radyatördeki ısıdan etkilenip 50 60 psi lara çıkıyor. Basınç altında çalışan makine istemiyorum. Sürüşümü etkiliyor.  

Mert Gulkokan yazdı:

zamanında araba hararet yaptı diye hatırladım Sivasa giderken

 

108 derece gördüğüm zaman araba hararet yaptı diyorum zaten. Sivasa giderken vantilatör kayışım koptu. Sonra hemen sağa çektik. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...