İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Metin Akbal
sivasa giderken mi?
Evet. Sonra lpg kötü olur [emoji14] Benzinin gücüne dayanamamış araba.
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Arabamın üst kapağını değiştirmek ile hacmi 1,8 litre olmyor. 1,8 litrenin piston çapı daha geniş. Bu arabanın soğutma sistemi otoban sürüşlerinde çok daha iyi çalışıyor. Bu sebeple çok iyi bir otoban arabası . İlk alış sebebimizde otoban kullanımları için olmuştur. Motor yağı 95 psi gibi trajik şekilde yüksek bir değerde çalışıyor. 

Rölantide 18,8 psi 

3000 devirde 80 psi - 95 psi 

 

Bu da motordaki contaların eskimesi halinde tehlikeli hale getiriyor. 3000 devrin üstünde uzun süreli kullanımda contalarımın ne kadar dayanacağını ön göremiyorum. Bu sebepen yağ kaçaklarıma istinaden artık arabada 3000 devrin üstünde sürmemeye karar verdim. Çok ama çok kısa süreli 4000 devir olabilir. ama asla uzun seyirde 2500 devri geçmemek lazım. Uzun vadede yaşlı Ecotec motoru conta patlatmadan kullanmak istiyorum. 

 

Bilinen en yaşlı orjinal ecotec cruze 140 bin km devirmiş. Halen orijinal, benim ecotec 131000 kmde halen orjinal  contalar duruyor. Bu sene maddi kotayı aştık. Umarım en az 1 sene daha conta sorunu yaşamadan arabayı kullanmak . Aşağidaki vukuat benim en çok korktuğum durum :( inşallah başımıza bi şey gelmez. 

 

https://youtu.be/cY_S6nuoRac?t=62

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bilinen en yaşlı orjinal ecotec cruze 140 bin km devirmiş.

bilinmeyenler? kaç km de

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bilinmeyenler? kaç km de

 

Abi valla ilk 100 bine gelmeden alayı yağ soğutucu patlatıyor. Sırasyla subap yakıyor ve conta yakıyor. 

200000 kmde 6 yıllık sahibi arabanın 3 defa yağ soğutucusu 3 deva varyatör değişimi yapmış. 

Grubta yağ soğutucusu patlatmayan en yüksek kmli arabası 140 bin. Sonra benimki geliyor. 131 bin km. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

alayı yağ soğutucu patlatıyor.

%90 sebebi uzun süre antifrizsiz kullanım bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

%90 sebebi uzun süre antifrizsiz kullanım bence.

 

Bence arabalarına lpg takıyorlar. Ondan kaynaklanıyor.  Lpg Cruzeleri patlatır. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
yemekte salça astra da Hb olan yakışır, sedan astra nedir yahu :mangal:
Hb astra denmiş bildirim geldi :)
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Köksal Yılmaz yazdı:

Hb astra denmiş bildirim geldi :)

dündü o

Ali Darbaz yazdı:

 

Bence arabalarına lpg takıyorlar. Ondan kaynaklanıyor.  Lpg Cruzeleri patlatır. 

bie cruzun patlaması için lpg ye gerek yok ki, park et bekle, kafi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

dündü o

bie cruzun patlaması için lpg ye gerek yok ki, park et bekle, kafi

 

Abi araba sivasda kar altında 3 ay yattı Cruze 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi araba sivasda kar altında 3 ay yattı Cruze 

norveç uskumrusu gibi , buz taze tutar niyetine mi?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

norveç uskumrusu gibi , buz taze tutar niyetine mi?

 

Abi araba bozulmadı ama :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi araba bozulmadı ama :D

bi bozuldu dion bi sağlam dion, servisçilerle fazla takılma

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bi bozuldu dion bi sağlam dion, servisçilerle fazla takılma

 

Abi araba Sivas'da çalışmadığı için yatmadı. Babam hasta olduğu için yattı. Arabayı sürecek sağlam adam yoktu köyde. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi araba Sivas'da çalışmadığı için yatmadı. Babam hasta olduğu için yattı. Arabayı sürecek sağlam adam yoktu köyde. 

giderken bozulmuş zaten , yatarken sağlam kalsın bari. servisçi de böyledir, ürün aızasını inkar eder hep, garanti bitinceye kadar. vw hariç :rofl:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

giderken bozulmuş zaten , yatarken sağlam kalsın bari. servisçi de böyledir, ürün aızasını inkar eder hep, garanti bitinceye kadar. vw hariç :rofl:

 

Abi ben köye götürüken bozuldu. Arabayı ben sürüyordum.  Araba 2 saate tamir edildi. 

Haftasonu Babaannemin 40 için gitmiştik. 2 gün kalıp geri döndük. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

ben köye götürüken bozuldu. Arabayı ben sürüyordum

kullanıcı hatası var demek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
%90 sebebi uzun süre antifrizsiz kullanım bence.
Ben takdiri ilahi diyorum [emoji16] Benzinli Astra da gördüm 60 binde patlatan. Benim lpg li HB Astra ama HB 98 binde değişti. Çiçek oldu şimdi ses mes araba kendine aşık etti.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi Allah aşkına, kayış gergisi çıkmadan 15 dakika öncesi :D. Ne güzel 100legidiyom :D

 

https://photos.app.goo.gl/3U66sztURxawCz3r9

Yeni yaris’te 2500 devirde 150km hızla gidiyor araba. Tam senlik. 80 ile giderken atarsın 10’a. Motoru tam yüklersin. Üff

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yeni yaris’te 2500 devirde 150km hızla gidiyor araba. Tam senlik. 80 ile giderken atarsın 10’a. Motoru tam yüklersin. Üff

 

İban paylaşırım bak... 

 

Ustan bile demiş a16xer lpg takılınca başına neler gelmiş.. 

 

https://youtu.be/5ZK3CJrphAg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Oto destekcim kanalı vardı. Arabasını içine kola, çiçek yağı, çiş pok koyup çalıştıran bir adamdı hani. 2 kapı astrası vardır. Aha o çişli poklu motor ile benim motorum aynı. 

 

https://youtu.be/frZsy93-FWE

https://youtu.be/rGP-dNYvc7Y

https://youtu.be/m33y9_ZNYG4

https://youtu.be/tGvd2_wtS7Q

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Soruyordunuz, sen trafik görmezsin diyordunuz. Buyrun size hergün arabayı soktuğum pandemi trafiği 

 

https://youtu.be/hCoTFTjQWKE

 

Şimdi dostlar, motor yağı aşırı ısınmaya başladığında, soğutma suyu sıcaklığı 101 dereceye çıkıyor. Motor yağı harareti artıkca çekişde düşme başlıyor. Çekişten düşmeden kasıt öyle ahım şahım değil. Devirlenmek istemiyor araba. Bir garip olmaya başlıyor. Göstergeler her şey normal gibi, ama işte direksiyon başında iken öyle hissetmiyorsun . Arkadan biri seni çekmeye başlıyor yada devir cevirme hızı azalıyor. 

 

Arabada TAC sistemi var. Hararet artıkca gaz pedalı konumunu zayıflatıyormuş . Yağ hararetini düşürmek için motor gücünü kısıyor olabilir. Yada buharlaşan motor yağı emme manifolduna PCV ile boşaltıldığı için motor gücten düşüyor olabilir. Ama bir kere bu moda girdimi, tekrar çıkması için motor yağının soğumasını beklemek gerekiyor. Buda bir hayli uzun sürüyor. 

 

Gaz Kelebeği Ayar Elemanı Kontrol (TAC) Sisteminin Tanımı


1913732

Devre/Sistem Açıklaması

Motor kumanda modülü (ECM), gaz kelebeği ayar elemanı kumanda (TAC) sisteminin kumanda merkezidir. ECM, gaz pedalı konum sensörlerinden gelen girdiye göre sürücünün niyetini belirler, ardından gaz pedalı konum sensörlerine göre uygun gaz tepkisini hesaplar. ECM, gaz kelebeği ayar elemanı motoruna atım genişliği modülasyonlu bir voltaj vererek gaz kelebeğinin konumlandırılmasını sağlar. Gaz kelebeği kanadı her iki yönde yayla yüklenir ve varsayılan konum biraz açıktır.

Çalışma Modları

Normal Mod

TAC sisteminin çalışması sırasında birkaç mod veya fonksiyon normal kabul edilir. Normal işlemler sırasında aşağıdaki modlara girilebilir:

    •  Minimum pedal değeri--Anahtarın çevrilmesi sırasında ECM, öğrenilen minimum pedal değerini günceller.
    •  Minimum gaz kelebeği konumu değerleri--Anahtarın çevrilmesi sırasında ECM, öğrenilen minimum gaz kelebeği konum değerini günceller. Minimum gaz kelebeği konumu değerini öğrenmek için gaz kelebeği kanadı, Kapalı konuma getirilir.
    •  Buz kırma modu - Gaz kelebeği kanadı önceden belirlenen minimum gaz kelebeği konumuna ulaşamazsa, buz kırma moduna girilir. Buz kırma modunda ECM, maksimum atım genişliğini gaz kelebeği ayar elemanı motoruna birkaç kez kapatma yönünde kumanda eder.
    •  Akü tasarruf modu - Motor devri olmadan geçen önceden belirlenmiş bir süre sonrasında ECM, akü tasarruf moduna kumanda eder. Akü tasarruf modunda gaz kelebek gövdesi TAC modülü motor kontrol devrelerinden voltajı alır, bu da rölanti konumunu korumak için kullanılan akım çekimini ortadan kaldırır ve gaz kelebeğinin yay yüklü varsayılan konuma geri dönmesine olanak tanır.

Düşük Motor Gücü Modu

ECM, TAC sisteminde bir durum belirlediğinde düşük motor gücü moduna girebilir. Düşük motor gücü aşağıdaki durumların bir veya daha fazlasına neden olabilir:

    •  Hızlanma sınırlandırma - ECM gaz kelebeği kumandası için gaz pedalını kullanmaya devam eder, ancak aracın hızlanması sınırlıdır.
    •  Sınırlı gaz kelebeği modu - ECM gaz kelebeği kumandası için gaz pedalını kullanmaya devam eder, ancak maksimum gaz kelebeği açıklığı sınırlıdır.
    •  Gaz kelebeği varsayılan modu - ECM gaz kelebeği ayar elemanı motorunu kapatır ve gaz kelebeği, yay yüklü varsayılan konumuna geri döner.
    •  Mecburi rölanti modu - ECM aşağıdaki işlemleri yapar:
       -  Gaz kelebeği konumunu yerleştirerek veya gaz kelebeği KAPALI ise yakıt ve ateşlemeyi kontrol ederek motor devrini rölantiye sınırlar.
       -  Gaz pedalı girdisini gözardı eder.
    •  Motor kapatma modu - ECM, yakıtı devre dışı bırakır ve gaz kelebeği ayar elemanının enerjisini keser.
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Servet Aydın yazdı:

En leş motor bile 140.k gidip havlu atmamalı.

Kesinlikle. Üstelik hop yaptık piyasaya sürdük bir motor değil ki bu. Bence bu işte bir yanlışlık var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...