Ebrar Tüfek 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 @Ali Darbaz abi Z16XE motor hakkındaki yorumlarını alabilirmiyim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Nisan 2021 Yazar Paylaş 24 Nisan 2021 Ebrar Tüfek yazdı: @Ali Darbaz abi Z16XE motor hakkındaki yorumlarını alabilirmiyim Milletin arabasına, çelik subab takıyoruz ayağına, z16xe subabı takıyorlar. Eski teknoloji ağır subablar olduğu için sıkıntı olmadan lpgde dayanıp çalışıyor. Z16xe hiç araştırdığım bir motor değil. Emme epey eski teknoloji karadüzen bir motor . Biraz araştırayım söylerim. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: Milletin arabasına, çelik subab takıyoruz ayağına, z16xe subabı takıyorlar. Eski teknoloji ağır subablar olduğu için sıkıntı olmadan lpgde dayanıp çalışıyor. Z16xe hiç araştırdığım bir motor değil. Emme epey eski teknoloji karadüzen bir motor . Biraz araştırayım söylerim. Bendeki motorun kodu bu, lpgde titreşim vuruntu hiçbirşey yok, benzin ile farksız çalışıyor, hemde kırmızı enjektör Atiker ile. Yorumlarını merak ediyorum opel üstadı oldun cruze aldığından beri. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 Ebrar Tüfek yazdı: Bendeki motorun kodu bu, lpgde titreşim vuruntu hiçbirşey yok, benzin ile farksız çalışıyor, hemde kırmızı enjektör Atiker ile. Yorumlarını merak ediyorum opel üstadı oldun cruze aldığından beri. Eski teknoloji, genel itibarıyle sorunsuz, lpg olunca biraz yağ eksiltmesi ile bilinen (bakımdan bakıma 500 ml kadar normal kabul edilir) sesi güzel, ustası ve parçası bol bir motor. Bu arada atikerin grand sisteminin enjektörleri çok daha uygun bu araç için. Emme manifoldu biraz farklı bunlarda tasarım olarak. Tek kütükte 4 enjektör yerine manifoldun her girişi için ayrı bir enjektör olunca enjektör-manifold arasındaki hortum boyu çok kısalabiliyor. Performans olarak hissedilmiyor düzgün afr ayarı ve düzgün bağlanmış atiker grand kit ile Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Nisan 2021 Yazar Paylaş 24 Nisan 2021 Z16XE motoru sonradan 4 valfli olmuş, elektronik gaz kelbeği eklenmiş z16se motorun bir üst versiyonudur. Euro 2 olan z16se , euro 4 normuna geçirmek için bu şekilde modifiye edilmiş. Değişken subab zamanlaması yok, çok fazla motor yağ yakıyormuş. Elektronik ateşleme, Elektronik gaz kelebeği, Çift egzantrik ve 4 valf. Adam anlatmış,izle öğren. https://youtu.be/Wx4J9gxIqAw Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 Murat Sahın yazdı: Eski teknoloji, genel itibarıyle sorunsuz, lpg olunca biraz yağ eksiltmesi ile bilinen (bakımdan bakıma 500 ml kadar normal kabul edilir) sesi güzel, ustası ve parçası bol bir motor. Bu arada atikerin grand sisteminin enjektörleri çok daha uygun bu araç için. Emme manifoldu biraz farklı bunlarda tasarım olarak. Tek kütükte 4 enjektör yerine manifoldun her girişi için ayrı bir enjektör olunca enjektör-manifold arasındaki hortum boyu çok kısalabiliyor. Performans olarak hissedilmiyor düzgün afr ayarı ve düzgün bağlanmış atiker grand kit ile 8 bin kilometrede hiç yağ eksilmedi benimkinde, demekki şans işi bu yağ yakma mevzusu Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Nisan 2021 Yazar Paylaş 24 Nisan 2021 Bu motorun silindirlerinde karbon katlama yok. Silindirler aşırı ısınıp yağ yakıyormuş. Bu motorun sorunlarına istinaden sonra egr soğutmalı yönteme geçildi. Sonra bendeki sisteme yağ jetlerine geçildi. Yağ jetleri pistonları soğutuyor. İlginç Gm her seferinde bir sorunu çözmüş ama yeni kusurlar çıkmış. ilginç Ebrar Tüfek yazdı: 8 bin kilometrede hiç yağ eksilmedi benimkinde, demekki şans işi bu yağ yakma mevzusu Yağ eksilmesi, hiç yağ eksiltmiyor olmasından iyidir. Yağa benzin karışıyor olabilir. Soğuk piston dubarlarından yağa benzin akıyormuş. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Z16XE motoru sonradan 4 valfli olmuş, elektronik gaz kelbeği eklenmiş z16se motorun bir üst versiyonudur. Euro 2 olan z16se , euro 4 normuna geçirmek için bu şekilde modifiye edilmiş. Değişken subab zamanlaması yok, çok fazla motor yağ yakıyormuş. Elektronik ateşleme, Elektronik gaz kelebeği, Çift egzantrik ve 4 valf. Adam anlatmış,izle öğren. https://youtu.be/Wx4J9gxIqAw En sevdiğim, kara düzen dümdüz motor. Mantzel emme manifoldu ile 10-15 beygir alındığını söylüyorlar, çıkma bulursam takacağım. 24 Nisan 2021 tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Nisan 2021 Yazar Paylaş 24 Nisan 2021 Ebrar Tüfek yazdı: En sevdiğim, kara düzen dümdüz motor. Mantzel emme manifoldu ile 10-15 beygir alındığını söylüyorlar, çıkma bulursam takacağım. Manifoldu değişirsen tork erken devirde gelir. 15 beygir hissedersin. Ama maksimum güç düşer. Grafikteki yeşil çizgi gibi http://premierautotrade.com.au/news/images/VIM/FAST-5-MERC-MANIFOLD.jpg Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: Manifoldu değişirsen tork erken devirde gelir. 15 beygir hissedersin. Ama maksimum güç düşer. Grafikteki yeşil çizgi gibi http://premierautotrade.com.au/news/images/VIM/FAST-5-MERC-MANIFOLD.jpg Düz yolda sürüş 2700 deviri geçmiyorum, rampa yukarı maksimum 4000 devirde sabitliyorum, onun üzerindeki güç kaybı beni pek etkilemez. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: İlginç Gm her seferinde bir sorunu çözmüş ama yeni kusurlar çıkmış. ilginç yok değil zaten ondan iflas etti Yorum bağlantısı
Murat Sahın 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 Ebrar Tüfek yazdı: 8 bin kilometrede hiç yağ eksilmedi benimkinde, demekki şans işi bu yağ yakma mevzusu Şöyle, ustaların "opel sıcak çalışır" algısına kaynaklık eden motorlardan biridir Ama bence sağlıklıysa yağ eksiltmez. Hatalı viskosite, 4 litre yağ koyulması vb. etkenler geçen yıllar içinde motora zarar vermekte ve yağ eksiltme böyle ortaya çıkmaktadır. Hatta çoğunda kapak contası yağ terletir. Hatta bir çoğunda resmen oradan yağ kaçırır motor. Netice olarak güzel motordur. Ben severim 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Nisan 2021 Yazar Paylaş 24 Nisan 2021 Çağlar Bayur yazdı: yok değil zaten ondan iflas etti Lpg takmadıkca sorun yok. Birde benim gibi dikkatli olucan. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Nisan 2021 Yazar Paylaş 24 Nisan 2021 Bizim silindirlerde 5 tane segmant varmış. Motor yakıtı kolay kolay yağa karışmaz heralde. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 Murat Sahın yazdı: Şöyle, ustaların "opel sıcak çalışır" algısına kaynaklık eden motorlardan biridir Ama bence sağlıklıysa yağ eksiltmez. Hatalı viskosite, 4 litre yağ koyulması vb. etkenler geçen yıllar içinde motora zarar vermekte ve yağ eksiltme böyle ortaya çıkmaktadır. Hatta çoğunda kapak contası yağ terletir. Hatta bir çoğunda resmen oradan yağ kaçırır motor. Netice olarak güzel motordur. Ben severim Nazar değmesin sağlığı yerinde, bi gaz kelebeğini temizleyeceğim oda ihtiyaçtan değil, can sıkıntısından 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: 5 tane segman 12 numara ne segmanı Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Nisan 2021 Yazar Paylaş 24 Nisan 2021 Çağlar Bayur yazdı: 12 numara ne segmanı Spacer yazıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Nisan 2021 Paylaş 24 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: Spacer yazıyor. bi garip gelmişti zaten, hiç piston fotosu var mı rastladığın kaç oyuk var bakalım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Nisan 2021 Yazar Paylaş 24 Nisan 2021 Çağlar Bayur yazdı: bi garip gelmişti zaten, hiç piston fotosu var mı rastladığın kaç oyuk var bakalım Pek belli olmuyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2021 Yazar Paylaş 25 Nisan 2021 (düzenlendi) @Çağlar Bayur Ben bişey farkettim. 2009 dan 2014 yılına kadar motorda 5 segmant var. 2014 den günümüze kadar çıkan b16xer motorda 3 segmant var. Yani adamlar malzemeden çalmış @Metin Akbaldediği gibi Gm yıl geçtikce malzemeden çalmış http://ci.catcar.info/opel_2015_05/data/J13/E203B.png 25 Nisan 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Nisan 2021 Paylaş 25 Nisan 2021 [mention=2758]Çağlar Bayur[/mention] Ben bişey farkettim. 2009 dan 2014 yılına kadar motorda 5 segmant var. 2014 den günümüze kadar çıkan b16xer motorda 3 segmant var. Yani adamlar malzemeden çalmış [emoji3] [mention=76937]Metin Akbal[/mention]dediği gibi Gm yıl geçtikce malzemeden çalmış [emoji3] http://ci.catcar.info/opel_2015_05/data/J13/E203B.png B16XER son çıkan atmosferik. 2016 dan itibaren (2015 ruhsat 2016 şasi model yılı).B16XER de egzantrik dişlisi mi kasnağı mi neydi o sorun var. Supaplarla arası nasıl bilgim yok. Birde sanırım dexos 1 gen 2 yağ kullanılıyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2021 Yazar Paylaş 25 Nisan 2021 Metin Akbal yazdı: B16XER son çıkan atmosferik. 2016 dan itibaren (2015 ruhsat 2016 şasi model yılı). B16XER de egzantrik dişlisi mi kasnağı mi neydi o sorun var. Supaplarla arası nasıl bilgim yok. Birde sanırım dexos 1 gen 2 yağ kullanılıyor. dxeos 1 gen 2 motor yağını turbo modeller kullanıyor. Ama eminde değilim. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Nisan 2021 Paylaş 25 Nisan 2021 dxeos 1 gen 2 motor yağını turbo modeller kullanıyor. Ama eminde değilim. Sonradan bir güncelleme geldi ama eski arabaları kapsıyor mu bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Nisan 2021 Yazar Paylaş 25 Nisan 2021 Yaz tatilinde 1926 km yol planladım. 800 lira benzin maaliyeti. Yorum bağlantısı
Recommended Posts