İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

@Ali Darbaz abi Z16XE motor hakkındaki yorumlarını alabilirmiyim

 

Milletin arabasına, çelik subab takıyoruz ayağına, z16xe subabı takıyorlar. Eski teknoloji ağır subablar olduğu için sıkıntı olmadan lpgde dayanıp çalışıyor. Z16xe hiç araştırdığım bir motor değil. Emme epey eski teknoloji karadüzen bir motor . Biraz araştırayım söylerim. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Milletin arabasına, çelik subab takıyoruz ayağına, z16xe subabı takıyorlar. Eski teknoloji ağır subablar olduğu için sıkıntı olmadan lpgde dayanıp çalışıyor. Z16xe hiç araştırdığım bir motor değil. Emme epey eski teknoloji karadüzen bir motor . Biraz araştırayım söylerim. 

 

Bendeki motorun kodu bu, lpgde titreşim vuruntu hiçbirşey yok, benzin ile farksız çalışıyor, hemde kırmızı enjektör Atiker ile. Yorumlarını merak ediyorum opel üstadı oldun cruze aldığından beri.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Bendeki motorun kodu bu, lpgde titreşim vuruntu hiçbirşey yok, benzin ile farksız çalışıyor, hemde kırmızı enjektör Atiker ile. Yorumlarını merak ediyorum opel üstadı oldun cruze aldığından beri.

Eski teknoloji, genel itibarıyle sorunsuz, lpg olunca biraz yağ eksiltmesi ile bilinen (bakımdan bakıma 500 ml kadar normal kabul edilir) sesi güzel, ustası ve parçası bol bir motor. :) 

Bu arada atikerin grand sisteminin enjektörleri çok daha uygun bu araç için. Emme manifoldu biraz farklı bunlarda tasarım olarak. Tek kütükte 4 enjektör yerine manifoldun her girişi için ayrı bir enjektör olunca enjektör-manifold arasındaki hortum boyu çok kısalabiliyor. Performans olarak hissedilmiyor düzgün afr ayarı ve düzgün bağlanmış atiker grand kit ile :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Z16XE motoru sonradan 4 valfli olmuş, elektronik gaz kelbeği eklenmiş z16se motorun bir üst versiyonudur. Euro 2 olan z16se , euro 4 normuna geçirmek için bu şekilde modifiye edilmiş. 

Değişken subab zamanlaması yok, çok fazla motor yağ yakıyormuş.  

Elektronik ateşleme, 

Elektronik gaz kelebeği,

Çift egzantrik ve 4 valf. 

Adam anlatmış,izle öğren. 

 

https://youtu.be/Wx4J9gxIqAw

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

Eski teknoloji, genel itibarıyle sorunsuz, lpg olunca biraz yağ eksiltmesi ile bilinen (bakımdan bakıma 500 ml kadar normal kabul edilir) sesi güzel, ustası ve parçası bol bir motor. :) 

Bu arada atikerin grand sisteminin enjektörleri çok daha uygun bu araç için. Emme manifoldu biraz farklı bunlarda tasarım olarak. Tek kütükte 4 enjektör yerine manifoldun her girişi için ayrı bir enjektör olunca enjektör-manifold arasındaki hortum boyu çok kısalabiliyor. Performans olarak hissedilmiyor düzgün afr ayarı ve düzgün bağlanmış atiker grand kit ile :) 

 

8 bin kilometrede hiç yağ eksilmedi benimkinde, demekki şans işi bu yağ yakma mevzusu :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu motorun silindirlerinde karbon katlama yok. Silindirler aşırı ısınıp yağ yakıyormuş. Bu motorun sorunlarına istinaden sonra egr soğutmalı yönteme geçildi. Sonra bendeki sisteme yağ jetlerine geçildi. Yağ jetleri pistonları soğutuyor. 

 

İlginç Gm her seferinde bir sorunu çözmüş ama yeni kusurlar çıkmış. ilginç :D

Ebrar Tüfek yazdı:

 

8 bin kilometrede hiç yağ eksilmedi benimkinde, demekki şans işi bu yağ yakma mevzusu :)

 

Yağ eksilmesi, hiç yağ eksiltmiyor olmasından iyidir. Yağa benzin karışıyor olabilir. Soğuk piston dubarlarından yağa benzin akıyormuş. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)

 

 

Ali Darbaz yazdı:

Z16XE motoru sonradan 4 valfli olmuş, elektronik gaz kelbeği eklenmiş z16se motorun bir üst versiyonudur. Euro 2 olan z16se , euro 4 normuna geçirmek için bu şekilde modifiye edilmiş. 

Değişken subab zamanlaması yok, çok fazla motor yağ yakıyormuş.  

Elektronik ateşleme, 

Elektronik gaz kelebeği,

Çift egzantrik ve 4 valf. 

Adam anlatmış,izle öğren. 

 

https://youtu.be/Wx4J9gxIqAw

 

En sevdiğim, kara düzen dümdüz motor. Mantzel emme manifoldu ile 10-15 beygir alındığını söylüyorlar, çıkma bulursam takacağım.

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

 

 

En sevdiğim, kara düzen dümdüz motor. Mantzel emme manifoldu ile 10-15 beygir alındığını söylüyorlar, çıkma bulursam takacağım.

 

Manifoldu değişirsen tork erken devirde gelir. 15 beygir hissedersin. Ama maksimum güç düşer. Grafikteki yeşil çizgi gibi

 

http://premierautotrade.com.au/news/images/VIM/FAST-5-MERC-MANIFOLD.jpg

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Manifoldu değişirsen tork erken devirde gelir. 15 beygir hissedersin. Ama maksimum güç düşer. Grafikteki yeşil çizgi gibi

 

http://premierautotrade.com.au/news/images/VIM/FAST-5-MERC-MANIFOLD.jpg

 

 

Düz yolda sürüş 2700 deviri geçmiyorum, rampa yukarı maksimum 4000 devirde sabitliyorum, onun üzerindeki güç kaybı beni pek etkilemez.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

İlginç Gm her seferinde bir sorunu çözmüş ama yeni kusurlar çıkmış. ilginç

yok değil zaten ondan iflas etti

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

8 bin kilometrede hiç yağ eksilmedi benimkinde, demekki şans işi bu yağ yakma mevzusu :)

Şöyle, ustaların "opel sıcak çalışır" algısına kaynaklık eden motorlardan biridir :) Ama bence sağlıklıysa yağ eksiltmez. Hatalı viskosite, 4 litre yağ koyulması vb. etkenler geçen yıllar içinde motora zarar vermekte ve yağ eksiltme böyle ortaya çıkmaktadır. Hatta çoğunda kapak contası yağ terletir. Hatta bir çoğunda resmen oradan yağ kaçırır motor. 

Netice olarak güzel motordur. Ben severim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

yok değil zaten ondan iflas etti

 

Lpg takmadıkca sorun yok. Birde benim gibi dikkatli olucan. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bizim silindirlerde 5 tane segmant varmış. Motor yakıtı kolay kolay yağa karışmaz heralde. 

jfj5uc.jpg197635733_w640_h640_koltsa-porshnevye-mo

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

Şöyle, ustaların "opel sıcak çalışır" algısına kaynaklık eden motorlardan biridir :) Ama bence sağlıklıysa yağ eksiltmez. Hatalı viskosite, 4 litre yağ koyulması vb. etkenler geçen yıllar içinde motora zarar vermekte ve yağ eksiltme böyle ortaya çıkmaktadır. Hatta çoğunda kapak contası yağ terletir. Hatta bir çoğunda resmen oradan yağ kaçırır motor. 

Netice olarak güzel motordur. Ben severim :) 

 

Nazar değmesin sağlığı yerinde, bi gaz kelebeğini temizleyeceğim oda ihtiyaçtan değil, can sıkıntısından :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

5 tane segman

12 numara ne segmanı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

12 numara ne segmanı

 

Spacer yazıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Spacer yazıyor. 

bi garip gelmişti zaten, hiç piston fotosu var mı rastladığın kaç oyuk var bakalım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bi garip gelmişti zaten, hiç piston fotosu var mı rastladığın kaç oyuk var bakalım

 

Pek belli olmuyor

4106000-20bmw-20citroen-20peugeot-20ep6t

images?q=tbn:ANd9GcQFPyIrcJRePmLXB4zcpZV

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

@Çağlar Bayur Ben bişey farkettim. 2009 dan 2014 yılına kadar motorda 5 segmant var. 2014 den günümüze kadar çıkan b16xer motorda 3 segmant var. 

Yani adamlar malzemeden çalmış :D @Metin Akbaldediği gibi Gm yıl geçtikce malzemeden çalmış :D

 

http://ci.catcar.info/opel_2015_05/data/J13/E203B.png

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
[mention=2758]Çağlar Bayur[/mention] Ben bişey farkettim. 2009 dan 2014 yılına kadar motorda 5 segmant var. 2014 den günümüze kadar çıkan b16xer motorda 3 segmant var. 
Yani adamlar malzemeden çalmış [emoji3] [mention=76937]Metin Akbal[/mention]dediği gibi Gm yıl geçtikce malzemeden çalmış [emoji3]
 
http://ci.catcar.info/opel_2015_05/data/J13/E203B.png
 
 
B16XER son çıkan atmosferik. 2016 dan itibaren (2015 ruhsat 2016 şasi model yılı).

B16XER de egzantrik dişlisi mi kasnağı mi neydi o sorun var. Supaplarla arası nasıl bilgim yok. Birde sanırım dexos 1 gen 2 yağ kullanılıyor.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

B16XER son çıkan atmosferik. 2016 dan itibaren (2015 ruhsat 2016 şasi model yılı).

B16XER de egzantrik dişlisi mi kasnağı mi neydi o sorun var. Supaplarla arası nasıl bilgim yok. Birde sanırım dexos 1 gen 2 yağ kullanılıyor.

 

dxeos 1 gen 2 motor yağını turbo modeller kullanıyor. Ama eminde değilim. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
dxeos 1 gen 2 motor yağını turbo modeller kullanıyor. Ama eminde değilim. 
Sonradan bir güncelleme geldi ama eski arabaları kapsıyor mu bilmiyorum.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yaz tatilinde 1926 km yol planladım. :D 800 lira benzin maaliyeti. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...