İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Bu motorun kullanıldığı başka araç yok mu gm grubunda? 

 

124 beygir sadece Cruza özel bir model. Fabrikada motoru çip tuniglemişler. Yani aynı motor Opelde var ama setup olarak daha az sıkıştırılmış. 

Hararet yapan Cruze'larda yapıldıktan sonra genelde eski performans sergilemez. Çünkü ustalar plastik contları değiştirmezler. Çünkü hepsi eriyip bozulmuştur. 

Benim cruze 114 beygir, 99 derece ile çalışıyor. Fakat 124 beygir olanlar 110 derece çıkabiliyor. 117 derece obd videosu gördüm. Bulup atayım. 

 

https://youtu.be/KCom3r5_odM

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



 
Varsayımla ilerlemiyorum, sosyal medayada ve facebookda zaten bir sürü hararet yapan conta yakan, bobin bozan, yağ tayzik subabı eriten , subab yakan onlarca Cruze hakkında yazı okuyabilirsin. Cruze sıcaklık göstergesi 140 dereceye kadar , 124 beygir olanlar 117 dereceye kadar normal çalışabiliyor. 120 ve üzeri tehlikeli. Kapak sağlamsa basıncı atar. Ama kapak sıkıntılı ise o basıncın bir yerden çıkması gerekiyor. 


Konumuz bu değildi. Hortum şişikliği basıncı idi. Benzinde böyle ise lpg de nasıldır idi. Benzinde 105 derece olan su sıcaklığı lpg de de 105 derecedir. Termostat lpg veya benzine göre derece seçmiyor.

Supap ve yağ tazik valfi hadi bobin ve benim yağ soğutucuyu da ekleyelim bunlar hariç diğerlerine katılmıyorum.

Conta neden yanar araba neden hararet yapar? Soğutma sistemi ile alakalı sorun vardır. Soğutma sisteminin lpg ile bağlantısı nedir? Sadece ve sadece regülatör su sıcaklığını görmesi için ek alınır. Burada tek sorun montaj hatası olur. Ek alınan yerden kaçak olabilir kalitesiz hortum kullanılır patlar falan. Lpg bizzat soğutma sistemini bozmaz delmez kırmaz. Devirdaime etki etmez suyu buharlaştırmaz vs.

Bu konuda bu şekilde teknik açıklaman var ise okumayı isterim.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Benzinde 105 derece olan su sıcaklığı lpg de de 105 derecedir.

 

Termostat 105de açılmıyor. 90 derece dede açılıyor. Termostat açılsa bile motor 140 dereceye kadar ısınabilir. Ama sen bunu su hararet göstergenden anlayamazsın. 

 

Kullanma Amacı

Spesifikasyon

Metrik

İngilizce

Soğutma Sistemi

Su Pompası Tasarımı

Rotatif Pompa

Akış (motor çıkışı 6.000 dak -1, Termostat tam açık)

165 l/dak

43,588 US gal

Soğutma doldurma miktarı

5.9L

5,917 kuart

Termostat

Termostat Açıklığı - Elektrikli

90°C

194°F

Termostat Açıklığı - Termik

105°C

221°F

 

Basınc artıkca ısı sabit kalır. senin gördüğün 105 derece basıncın yükselmesiyle sabit kalır. basınc boşalınca o suyun sıcaklığı 120 dereceye fırlayabilir. Kaynama noktasında olupda basınc nedeniyle buharlaşma olmaz ise sıcaklık sabit kalır. Basınç artar artar artar sonra puff biryerden patlar. Ama sen göstergende sabit değer görürsün. 

 

Neden bu kadar yüksek hararet olur , sebebi yüksek lpg yanma sıcaklığı. 

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Termostat 105de açılmıyor. 90 derece dede açılıyor. Termostat açılsa bile motor 140 dereceye kadar ısınabilir. Ama sen bunu su hararet göstergenden anlayamazsın. 

 

Kullanma Amacı

Spesifikasyon

Metrik

İngilizce

Soğutma Sistemi

Su Pompası Tasarımı

Rotatif Pompa

Akış (motor çıkışı 6.000 dak -1, Termostat tam açık)

165 l/dak

43,588 US gal

Soğutma doldurma miktarı

5.9L

5,917 kuart

Termostat

Termostat Açıklığı - Elektrikli

90°C

194°F

Termostat Açıklığı - Termik

105°C

221°F

 

Basınc artıkca ısı sabit kalır. senin gördüğün 105 derece basıncın yükselmesiyle sabit kalır. basınc boşalınca o suyun sıcaklığı 120 dereceye fırlayabilir. Kaynama noktasında olupda basınc nedeniyle buharlaşma olmaz ise sıcaklık sabit kalır. Basınç artar artar artar sonra puff biryerden patlar. Ama sen göstergende sabit değer görürsün. 

 

Neden bu kadar yüksek hararet olur , sebebi yüksek lpg yanma sıcaklığı. 

 

Senin arabada egr yoktu değil mi? Bence sorun bu. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



 
Termostat 105de açılmıyor. 90 derece dede açılıyor. Termostat açılsa bile motor 140 dereceye kadar ısınabilir. Ama sen bunu su hararet göstergenden anlayamazsın. 
 
Kullanma Amacı
Spesifikasyon
Metrik
İngilizce
Soğutma Sistemi
Su Pompası Tasarımı
Rotatif Pompa
Akış (motor çıkışı 6.000 dak -1, Termostat tam açık)
165 l/dak
43,588 US gal
Soğutma doldurma miktarı
5.9L
5,917 kuart
Termostat
Termostat Açıklığı - Elektrikli
90°C
194°F
Termostat Açıklığı - Termik
105°C
221°F
 
Basınc artıkca ısı sabit kalır. senin gördüğün 105 derece basıncın yükselmesiyle sabit kalır. basınc boşalınca o suyun sıcaklığı 120 dereceye fırlayabilir. Kaynama noktasında olupda basınc nedeniyle buharlaşma olmaz ise sıcaklık sabit kalır. Basınç artar artar artar sonra puff biryerden patlar. Ama sen göstergende sabit değer görürsün. 
 
Neden bu kadar yüksek hararet olur , sebebi yüksek lpg yanma sıcaklığı. 
 


Tamam 105 derece farzedelim ki olsun. Benzinde 90 olan lpg de de 90 da termostat açar.

Biliyorsun termostatım yağ sogutucudan önce bozulmuştu. Benim aracımda kadrandan hariç anlık herşeyi (akü voltajı, fren basıncı, lastik basıncı, su sıcaklığı, vs) görebileceğim multimedyam var. Ayrica torque piston vs gibi uygulamalarda yüklü. Tek kadran verileri yok yani bende. Sürekli torque den takip ettim. Daha önce köye giderken rampa çıkarken vs de kat sıcaklığını ve motor sıcaklığını görmek için torque açmıştım.

Şimdi 140 dereceye çıkar dersen termostat bozuk fan bozuk devirdaim sorunlu derim. Ayarlanan bir derece var sonuçta doğru mu? Daha hiç 140 görmedim 105 i hiç geçmedi. Sen 140 ı gördün mü? Görseydin eminim ki seni rahat görmezdik. Su lpg de yanma sıcaklığı sebebi ile erken ısınır da bu termostat fan devirdaim ne işe yarıyor? Lpg de 105 te açayım benzinde 90 da açarım demiyor ki? Ben bunu anlatmaya çalışıyorum. O basınç bu sebeple benzinde de lpg de de aynı. Lpg de yanma odası sıcaklığı fazla olduğundan erken ısınır. Soğutma sisteminde sağlamsa herhangi bir sorunun olmaz.

Kaynama noktası ise antifiriz ile alakalı ki bu sorunu sen yaşamıştın. Kapak basınç tutmuyordu kaynama noktası düşüktü. Sende olayı antfirize bağladın ve o şekilde çözmüştün.

Ekstra olarak lpg kat sıcaklığı konusunda daha önce yazmıştım benzinde bu sıcaklık daha fazla diye hatırlıyorum. Benzinde 900 iken lpg de 800 civarı idi. Ha lpg ayarım montajım sorunludur bu sefer tam tersini görebilirim ki arıza ışığı katalizör dolması veya erimesi bundan kaynaklıdır.
Senin arabada egr yoktu değil mi? Bence sorun bu. 
Bende de yok onun yerine yağ soğutucu var. Her ikiside sıkıntılı sistemler aslında. Biri dolar öbürü patlar [emoji16]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Yakıt tankının bu kadar ufak olduğunu bilmiyordum, demekki erken bitmesi psikolojik olarak çok yaktığını hissettiriyor. 

2.5crdi motoru ciddi az yakıyor. Manuel svx model minibüs 6 litreye kadar düşüyor idi. Sonra aynı motoru 170hp yapıp h1 kasasına kondu. Keşke eski kasa kalsaydı da 170 hp olarak satışı devam etseydi. Svx serisi caravella ile aşık atacak konforda idi. Yazık oldu araca


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Renault master 8m3 almıştım. Depoyu bi doldurayim dedim . 95 litre mazot almıştı. Bi daha da depo doldurmadım satana kadar[emoji3]

Aynen. Bende de vardı. 102 litre tam dolumu ama o da şehir dışında 6litreye kadar düşüyor du. 1700dd geçilmeden vites değişimi ve 100km sınır hız ile


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:


 

 


Tamam 105 derece farzedelim ki olsun. Benzinde 90 olan lpg de de 90 da termostat açar.

Biliyorsun termostatım yağ sogutucudan önce bozulmuştu. Benim aracımda kadrandan hariç anlık herşeyi (akü voltajı, fren basıncı, lastik basıncı, su sıcaklığı, vs) görebileceğim multimedyam var. Ayrica torque piston vs gibi uygulamalarda yüklü. Tek kadran verileri yok yani bende. Sürekli torque den takip ettim. Daha önce köye giderken rampa çıkarken vs de kat sıcaklığını ve motor sıcaklığını görmek için torque açmıştım.

Şimdi 140 dereceye çıkar dersen termostat bozuk fan bozuk devirdaim sorunlu derim. Ayarlanan bir derece var sonuçta doğru mu? Daha hiç 140 görmedim 105 i hiç geçmedi. Sen 140 ı gördün mü? Görseydin eminim ki seni rahat görmezdik. Su lpg de yanma sıcaklığı sebebi ile erken ısınır da bu termostat fan devirdaim ne işe yarıyor? Lpg de 105 te açayım benzinde 90 da açarım demiyor ki? Ben bunu anlatmaya çalışıyorum. O basınç bu sebeple benzinde de lpg de de aynı. Lpg de yanma odası sıcaklığı fazla olduğundan erken ısınır. Soğutma sisteminde sağlamsa herhangi bir sorunun olmaz.

Kaynama noktası ise antifiriz ile alakalı ki bu sorunu sen yaşamıştın. Kapak basınç tutmuyordu kaynama noktası düşüktü. Sende olayı antfirize bağladın ve o şekilde çözmüştün.

Ekstra olarak lpg kat sıcaklığı konusunda daha önce yazmıştım benzinde bu sıcaklık daha fazla diye hatırlıyorum. Benzinde 900 iken lpg de 800 civarı idi. Ha lpg ayarım montajım sorunludur bu sefer tam tersini görebilirim ki arıza ışığı katalizör dolması veya erimesi bundan kaynaklıdır.

 

 

Senin araban B16xer sende herşey stabil. Sende anormal bir sıkıntı olmaz. Benim araba motorumda zayıflatılmış A16xer . Bendede kolay kolay bişey olmaz. Ama bu arabayı yapan koreli, 109 beygir olan f16d3 kodlu eski opel motorunu lpg takarak piyasaya sürüyor. Yani Koreli mühendis 2012 model cruze arabaya lpg takarken , güncel motor kullanmak istemiyor. 2002 model laçetti motoruyla satıyor. Bu şekilde 2013 yılına kadar üretti. 

Koreli adam 91 kw olan 124 beygir motora  lpg takılmasını istemiyor. Çünkü motor zaten kabul edilebilir limitler dahilinde modifiye edilmiş. Bu motoru en çok Ruslara ve Türklere satmış. Bu motorun soğutma sistemi zaten limitlerinde. O arabayı kullanan adamlar çok fazla sorun ve sıkıntı yaşıyor.  Benim motorda gaza basınca hararet düşüyor. Ama 124 öyle değil. Gaza basınca hararet düşmüyor.  Şu videoda rampa az cok var. 4000 devirde hararet kaç derece  : https://youtu.be/9kdp66_y8Q4 videoda araba pecochip ile 90 derecede termostat açar hale getirilmiş ama soğutma yetmiyor . 

Benim hızım ve motor yüküm çok daha yüksek ama hararetim düşüyor : https://youtu.be/e2qxO6yN-q4?t=65 motor stok olduğu için sıkıntı olmuyor. 

 

Çok daha iyi örnekleri vardı, ama grupdan banlandım. Obd pecochip videoları ve pek çok örnek vardı. Orda obd videolarını izleyince çok güzel yaklıyorsun. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Benim arabam A16XER 2016 ve üzeri (sasi noya göre) olanlar B16XER.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

Biri dolar öbürü patlar emoji16.png

Dolmasını patlamasına tercih ederim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Benim arabam A16XER 2016 ve üzeri (sasi noya göre) olanlar B16XER.

 

Sendede sıkıntı yok. 124 beygir olan motor 1 litre fazla benzin yakar, düşük devirde 14 beygir fazla güç üretir. Ama tam güçte aradaki beygir farki 10 beygire düşer. 124 beygir rampada çıkmıyor şikayetleri üzerine pazarlamacılar tarafından mühendislere yapılan baskı sonucu dünyaya gelmiş bir modeldir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Sonuç olarak su hortumu sisikligi benzin veya lpg ye göre farkeder mi [emoji23]

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Sonuç olarak su hortumu sisikligi benzin veya lpg ye göre farkeder mi emoji23.png

 

Tabiki. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

:unsure2::i-ih:

:help:

 

 

yahu ne istiyon grefikmi istiyonuz illa 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu ne istiyon grefikmi istiyonuz illa 

 

 

Aynı şartlarda aynı araçla benzin ve lpg kullanımı esnasında hız devir grafiğine ek olarak su hortumu kumpas ölçüsü grafiğine ihtiyacımız var.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

 

Ali Darbaz yazdı:

 

yahu ne istiyon grefikmi istiyonuz illa 

 

Evet, ama aynı aracın verileri üzerinden. Başkasının cruze aracı ile seninki değil bak, aynı araçta hem lpgde hem benzinde obd üzerinden okumak gerek sıcaklığı. Ben ikna olmuyorum. Sonuç olarak soğutma sisteminin görevi o suyu soğutmak. Şunda hemfikiriz, cruze özellikle 124 hp motoruyla lpg'de çok sorun çıkartıyor. Takılmaması evladır. Hatta 124 hp olanın hiç alınmaması bile evladır bence. Amma lpg basıncı artırıyor dersen onda hemfikir olmam :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabayı övünce yoğurdum ekşi demez diyonuz, arabayı kötüleyincede inanmıyonuz. Yok öyle bir harita veya grafik. Cruze sahiplerinin bir çoğu eski tofaş apaçisi, Hybrid corolla kullanıcları gibi fazla karışık obd kayıtları tutmuyorlar. 

 

Elimden gelen budur. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Çünkü öyle birşey olmaz olmayan şeyin grafiğide olmaz ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Servet Aydın yazdı:


2.5crdi motoru ciddi az yakıyor. Manuel svx model minibüs 6 litreye kadar düşüyor idi. Sonra aynı motoru 170hp yapıp h1 kasasına kondu. Keşke eski kasa kalsaydı da 170 hp olarak satışı devam etseydi. Svx serisi caravella ile aşık atacak konforda idi. Yazık oldu araca

 

Viano gibi fabrikasyon masalı koltuklu güzel birşey üretilseydi, multivandan çok daha fazla satılırdı çünkü ilk üretildiğinde fiyatı ciddi yüksekti.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Çünkü öyle birşey olmaz olmayan şeyin grafiğide olmaz ;)

 

Tamam boşver, ama siz gende lpgli cruze almayın. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Tamam boşver, ama siz gende lpgli cruze almayın. 

Cruze alırdım eğer 1.6 dizel olsaydı :) 1.6 mtj olur, 1.6 cdti olur. 1.3 mtj'ye bile razıyım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Arabayı övünce yoğurdum ekşi demez diyonuz, arabayı kötüleyincede inanmıyonuz. Yok öyle bir harita veya grafik. Cruze sahiplerinin bir çoğu eski tofaş apaçisi, Hybrid corolla kullanıcları gibi fazla karışık obd kayıtları tutmuyorlar. 

 

Elimden gelen budur. 

Bizde grafikler şu şekilde, doğrudur😁

 

images?q=tbn:ANd9GcR4yO5eFlrdKeDxlufHxAsimages?q=tbn:ANd9GcSZ9474Z_l9lfu0TSRZheL
images?q=tbn:ANd9GcRQOYpw5gPBrKghpdh4OeN

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Murat Sahın yazdı:

Cruze alırdım eğer 1.6 dizel olsaydı :) 1.6 mtj olur, 1.6 cdti olur. 1.3 mtj'ye bile razıyım. 

2.0 dizeli benzinli fiyatına idi. Test bile yazmıştım gençlikte. Bulursam atarım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Valla gencler. Saate 80 km hızla giden Mazda arabada lpg ile benzin arasında katalizörde 100 derece sıcaklık farkı var. Yanma odasında ise bir başka araştırma metninde 200 derece fark var. Bu fazla sıcaklık yükünü soğutma sistemi alıcak. Ben ekstra yük istemiyorum. Benzinle devam. 

 

Karabük ünşversitesi araştırma metni aşağida

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.researchgate.net/publication/323643173_Effects_of_LPG_Fuel_on_Catalyst_Temperature_of_a_SI_Engine_under_Real_Life_Driving_Conditions&ved=2ahUKEwi7o-Ct_JbwAhWFHewKHQHwABsQFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw3kNIfjTuBgpHD11O9-lvTD

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

2.0 dizeli benzinli fiyatına idi. Test bile yazmıştım gençlikte. Bulursam atarım.

Ama benzinli kadar yakıyor diyorlar. Ne anladım o zaman dizelden. Esasen bence araç bizim ülkemize hitap etmiyor. Vergi cc üzerinden, yakıt pahalı. Hatta gm'in satış başarısızlığı olarak görüyorum. Düşünsene üstat, astralarda olan 1.6 cdti motor olsa bunda, çok güzel olmaz mıydı :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...