Çağlar Bayur 9 Nisan 2021 Paylaş 9 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: Bende de çok ciddi ses azaldı. Gördüğün gibi motor sesini duymak içim motora mikrofon bağladım. https://urun.n11.com/motor-yag-katkisi/petrol-ofisi-motor-yag-katkisi-economizer-440-gr-P273401683?&cid=601002&lid=39700009869565542&ds_s_kwgid=58700001084095905&gclid=EAIaIQobChMI6b-00OTx7wIVZrR3Ch1jTAcMEAAYASAAEgIEwvD_BwE&gclsrc=aw.ds bu da pamuk gibi yapar motorun sesini, KTD Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Nisan 2021 Yazar Paylaş 9 Nisan 2021 Çağlar Bayur yazdı: https://urun.n11.com/motor-yag-katkisi/petrol-ofisi-motor-yag-katkisi-economizer-440-gr-P273401683?&cid=601002&lid=39700009869565542&ds_s_kwgid=58700001084095905&gclid=EAIaIQobChMI6b-00OTx7wIVZrR3Ch1jTAcMEAAYASAAEgIEwvD_BwE&gclsrc=aw.ds bu da pamuk gibi yapar motorun sesini, KTD Abi motor sesi azalınca, direksiyon pompasının gürültüsü ortaya çıktı. Zır zır yapıyor. İyice sessiz olursa bu sefer subab yaylarının seslerini duymaya başlarım iyice gıcık olurum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Nisan 2021 Paylaş 9 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: İyice sessiz olursa bu sefer subab yaylarının seslerini duymaya başlarım iyice gıcık olurum ama bi karar ver ona göre reçete yazacağız 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Nisan 2021 Yazar Paylaş 9 Nisan 2021 Arabada yağbasıncı düşerse bu videodaki varyatörün görünen pimi oturmuyor. İşte problem bu. https://youtu.be/z2pAW79zsh8?t=211 Burda nasıl pinin oturduğu gösteriliyor https://youtu.be/OtRlQrAc5IY?t=61 1 Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 10 Nisan 2021 Paylaş 10 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: Merhaba dostlar, Eksantrik Mili Konum Ayar Elemanlarını selenoid valflerinin ikisinide çıkarttık. Egzos selnoid valfi daha önce söküp bakım yapmıştık. Bu sefer Emme selenoid valfinide söktük. Selonoid sökünce çok az yağ olduğunu gördük. Yuvadan eser miktarda yağ çıktı. Selenoid üzerindeki filtreleri söktük, balata spreyi ile kirini pasını akıttık, ucunu tekrar yağa bandırıp arabaya taktık. Emme manifolduna yağ basıncı düşük geliyor olması arabanın tazyik supabının sıkıntı olabileceği konusunda şüpheler oluşturdu. Temizlik sonrası ciddi manada aracın tepkileri değişti. Düşük devirde çok daha net çalışıyor. Şimdi sırada tayzik subabınıda değiştireceğim. Maliyet 50 tl . Tayzik Subabı nedir diye sorarsanız. https://youtu.be/HBULyIh4NRg Bu sistem Megan 2 deki 1.6 Motoradaki elektrovana ile yağlı kasnak olayına çok benziyor. Eğer benzer ise Ben değiştirdim arabanın sesi gidişi yakışı değişti. Komple Sistemi 1300 tl falan tutmuştur Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Nisan 2021 Yazar Paylaş 10 Nisan 2021 Levent Güzelkalp yazdı: Komple Sistemi 1300 tl falan tutmuştur Ben dün ustamdan fiyat aldım. Bana triger değişimi dahil işçilikle beraber 2450 tl fiyat verdi. Lakin bu tür bir operasyona gerek yok. Benim varyatörüm sağlam. Sıkıntı bu yağ basıncının düşüklüğü. Çok bilinen bir sorun. Tayzik subabı değişmeden yapılan onarımlarda başarı sağlanamıyor. Yenisinide taksan aynı ses şikayeti geliyor. Sanayi esnafı bu tayzik subabı olayını çözen adamı tehdit etmiş. Ekmeğimizle oynuyorsun felan filan üstüne yürümüşler. Ama iş işten geçmiş. Yaklaşık 2 yıldır bu durum biliniyor ve arızalar bu şekilde çözülüyor. Daha önceki karanlık çağda 5 sende 3 defa vanosları değişimi yapılan arabalar var. Ama hiç gerek olmadığı daha sonraları anlaşıldı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Nisan 2021 Yazar Paylaş 10 Nisan 2021 (düzenlendi) Arabanın emme kam mili ayarlaması, lambda sensörlerinden alınan veri ile ayarlanıyor. Emme valflerinin nasıl çalıştığını anlamış olduk. 10 Nisan 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Nisan 2021 Yazar Paylaş 10 Nisan 2021 Boş vakit bol ya, bakın gene ne buldum. Arabanın klima performans çizelgesi. Neme ve sıcaklığa göre klimanın ne kadar soğuk hava üfleyebildiğinin tablosu. Klima Performans Testi BAĞIL NEM (%) Ortam Hava Sıcaklığı Alçak Basınç Tarafı MOTOR HIZI (RPM) Orta Kanal Hava Sıcaklığı Yüksek Basınç Tarafı . °C °F Psi Kpa . °C °F Psi Kpa . 21 70 26 179 . 7 45 160 1103 20 27 81 24 165 2000 8 46 212 1462 . 32 90 26 179 . 9 48 277 1910 . 38 100 33 228 . 14 57 333 2296 . 21 70 26 179 . 7 45 160 1103 30 27 81 24 165 2000 8 46 220 1517 . 32 90 27 186 . 10 50 283 1951 . 38 100 34 234 . 15 59 349 2406 . 21 70 26 179 . 8 46 162 1117 40 27 81 26 179 2000 9 48 227 1565 . 32 90 29 200 . 11 52 295 2034 . 38 100 37 255 . 17 63 364 2510 . 21 70 26 179 . 8 46 162 1117 50 27 81 26 179 2000 9 48 235 1620 . 32 90 32 221 . 13 55 304 2096 . 38 100 71 490 . 19 66 380 2620 . 21 70 27 186 . 8 46 165 1138 60 27 81 26 179 2000 9 48 246 1696 . 32 90 34 234 . 15 59 324 2234 . 38 100 44 303 . 22 72 393 2710 . 21 70 27 186 . 9 48 171 1179 70 27 81 28 193 2000 10 50 260 1793 . 32 90 36 248 . 16 61 330 2275 . 38 100 47 324 . 24 75 401 2765 . 21 70 27 186 . 9 48 178 1227 80 27 81 30 207 2000 12 54 266 1834 . 32 90 37 255 . 17 63 339 2337 . 21 70 27 186 . 9 48 178 1227 90 27 81 30 207 2000 12 54 272 1875 . 32 90 38 262 . 18 64 340 2344 *Test Koşulları : Kapaklar ve kaporta açıldı, klima AÇIK, Devridaim modu, maksimum Üfleç hızıylaTam Serin, Gün ışığı Yok, Rüzgar hızı 8km/h (5 mph). R-134A Sistemi Basınç-Sıcaklık İlişkisi SICAKLIK °C (°F)* Basınç kPa (psi)* SICAKLIK °C (°F)* Basınç kPa (psi)* -8 (17,6) 113,1 (16,4) 9 (48,2) 296,2 (43,0) -7 (19,4) 121,5 (17,6) 10 (50,0) 309,6 (44,9) -6 (21,2) 130,2 (18,9) 15 (59,0) 383,7 (55,7) -5 (23,0) 139,1 (20,2) 20 (68,0) 467,7 (67,8) -4 (24,8) 148,4 (21,5) 25 (77,0) 567,5 (82,3) -3 (26,6) 157,9 (22,9) 30 (86,0) 667,8 (96,9) -2 (28,4) 167,6 (24,3) 35 (95,0) 785,6 (113,9) -1 (30,2) 177,8 (25,8) 40 (104,0) 916,4 (133,0) 0 (32,0) 188,2 (27,3) 45 (113,0) 1 062,2 (154,0) 1 (33,8) 198,8 (28,8) 50 (122,0) 1 222,1 (177,2) 2 (35,6) 209,9 (30,4) 55 (131,0) 1 398,2 (202,8) 3 (37,4) 221,2 (32,1) 60 (140,0) 1 589,6 (230,5) 4 (39,2) 232,9 (33,8) 65 (149,0) 1 799,0 (260,9) 5 (41,0) 245,0 (35,5) 70 (158,0) 2 026,6 (293,9) 6 (42,8) 257,4 (37,3) 75 (167,0) 2 272,2 (329,5) 7 (44,6) 269,8 (39,1) 80 (176,0) 2 544,0 (369,0) 8 (46,4) 282,9 (41,0) - - *Hesaplanan tüm değerler bir ondalık hane yuvarlatılır. Buharlaştırıcı Aralığı: -7 ila 7°C (19,4 to 44,6°F), sıcaklıklar bobin yüzeyleri üzerindeki değil, bobin içindeki gaz sıcaklıklarıdır. Bobin ve hava-çıkış sıcaklıklarına 2 ila 6°C (4 to 11°F) ilave edin. Kondansatör Aralığı: 45 ila 70°C (113° to 158°F), sıcaklıklar ortam sıcaklığı değildir. Doğru ısı transferi için ortam sıcaklıklarına 19 ila 22°C (34 to 40°C) ilave edin. Sonra basınç tablosuna bakın. Örnek: 32°C (90°F) Ortam sıcaklığı + 22°C (40°F) = 54°C (130°F) 1 379 kPa (200 psi) olan kondansatör sıcaklığı, 50 km/h (31 mph) hava akışı bazındadır. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Nisan 2021 Yazar Paylaş 11 Nisan 2021 Ben şu linki şuraya koyayım. Muayeneye gidicem unuturum. İnceleyecem birazcık https://mylacetti.ru/tis/en/documents_2007/nubira-lacetti/start_nubira-lacetti.html Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2021 Paylaş 11 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: Ben şu linki şuraya koyayım. Muayeneye gidicem unuturum. İnceleyecem birazcık https://mylacetti.ru/tis/en/documents_2007/nubira-lacetti/start_nubira-lacetti.html servis mi açıyoruz labor time lar var 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Nisan 2021 Yazar Paylaş 11 Nisan 2021 Çağlar Bayur yazdı: servis mi açıyoruz labor time lar var Abi lazım olucak. Çok güzel veriler var. Belki lacetti alabilirim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Nisan 2021 Yazar Paylaş 11 Nisan 2021 (düzenlendi) Merhaba değerli dostlar, Eşimin vertigo tedavisi için Kozyatağı köprüsündeki Medient KBB hastanesine gittim. Arabanın Cuma günü yapılan varyatör valf olanrımından sonra, inanılmaz net bir sürüş elde etmeyi başardım. Full soğuk başlangıc ile OBD verileri. 31,5 lastik basıncıları aşırı şekilde arabayı törpülüyor. Rampa inişlerinde gaza basmak zorunda kalıyorum. Araba full ekonomi modunda lakin, Alternatör yüke binmiyor ve klima kalorifer kullanımı yok. Arabanın soğuk motor başlangıcından dolayı Ecu ltft 7% pozitif tirimle başlıyor . Motor suyu sıcaklığı 90 derece ulaşmadan LTFT değeri düşmüyor. Oldukca nizami bir şekilde trim değeri motor ısındıkca düşüyor. https://youtu.be/TietVEDd0M4 Full sıcak başlangıc. Motor suyu sıcak lakin motor yağı ısındıkca tirim değeri dahada azalıyor. bu yolculuğun tüketimi 6,1 litre çıkıyor. Lastik basınclarının 31,5 psi olması inanılmaz etkiliyor. Motor yağı ısındığında artık ltft değeri 0.0 oluyor. İşte bu anda araba inanılmaz az yakmaya başlıyor. https://youtu.be/-liL81ARhMk Lastik basınçlarını eşim rafat yolculuk yapması için 31,5 psi düşürdüm. Bunu etkisi arabanın kadranında 5 km sapma yaptırdı. Rampa aşaği süzülemedik. Lastikler yere yapışıyor gibi gittik. Gelecek hafta muayene giderken tekerleri 39 psi yapacam. O zaman sonuç ne olacak . 11 Nisan 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 11 Nisan 2021 Paylaş 11 Nisan 2021 Çağlar Bayur yazdı: yağ ne marka Beyaz Golf 6 varken, LM yağ denemiş lifterlerden ses yapınca Mobil 1 e geçip ses kaybolmuştu. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2021 Paylaş 11 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: Bunu etkisi arabanın kadranında 5 km sapma yaptırdı. 5 km sapma için 205/65/15 yerine 205/55/15 gibi bir lastik yanağına inmek gerekir ki bu 39 psi dan 31.5 a düşmek ile oluşmaz. kadranda veya elektronik bir arıza başlamış olmasın? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Nisan 2021 Yazar Paylaş 11 Nisan 2021 Çağlar Bayur yazdı: 5 km sapma için 205/65/15 yerine 205/55/15 gibi bir lastik yanağına inmek gerekir ki bu 39 psi dan 31.5 a düşmek ile oluşmaz. kadranda veya elektronik bir arıza başlamış olmasın? Hızı gps ile ölçüyorum abi. Eski kayıtlarımı inceledim. 80 yaptığı koşulda 75 yapıyor. Test etmesi kolay. Basarız 39 psi görürüz. Haftaya pazar yine gidiyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2021 Paylaş 11 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: Test etmesi kolay matematik çaresiz yani 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Nisan 2021 Yazar Paylaş 12 Nisan 2021 yahu bıhtım valla bıhtım. Şu lastik basıncıma laf atanlardan bıhtım https://youtu.be/Z74xfzzRxME 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 12 Nisan 2021 Paylaş 12 Nisan 2021 https://youtu.be/GHb0xFRpJaM bu video herseyi anlatir😂 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Nisan 2021 Yazar Paylaş 12 Nisan 2021 Alpay Sumer yazdı: https://youtu.be/GHb0xFRpJaM bu video herseyi anlatir😂 Al sana sabah sabah d.h sosyopatlarından paylaşayım. Bana dedikleri laflar. Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt 12 Nisan 2021 Paylaş 12 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: Al sana sabah sabah d. h sosyopatlarından paylaşayım. Bana dedikleri laflar. O dona.... Olan yer cogunlugu bilinçsiz insanların olduğu yer. Bence kafanıza takmayın. Geyik çevirmek için ideal bir yer. Ortaya çok sacma bir iddaa atın neler konuşulduğunu görün. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Nisan 2021 Paylaş 12 Nisan 2021 Hava 4 dereceyken 34psi yaptığım lastikler hava 10 dereceyken 35 olmuş. Pv=nrt Yorum bağlantısı
Ümit Türk 12 Nisan 2021 Paylaş 12 Nisan 2021 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Al sana sabah sabah donanım haber sosyopatlarından paylaşayım. Bana dedikleri laflar. Bu sitededeki konuşma tarzları burada olsa üyelikler silinirdi herhalde. Hiç saygı yok. Patlamaya yer aramışlar klavye delikanlıları 12 Nisan 2021 tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Nisan 2021 Paylaş 12 Nisan 2021 Mobil almam daha. Mobil’in üretim yerine göre bir sürü sayfası var. Üretim bölgesine göre aynı kodlu yağlar için farklı spesifikasyon bilgileri veriyor. Mesela a yağı x spesifikasyonunu türkiye’de sağlıyorken aynı a yağı batı ülkesinde x spesifikasyonunu sağlamıyor gözüküyor. ayrıca mobil’e göre vw 4”504/507 speklerini sağlamayan yağ için aynı sayfada marka onayları kısmında vw 504/507 speklerini sağlar yazıyor gibi olaylar mevcut. Çok oynuyorlar yazılarla. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Nisan 2021 Yazar Paylaş 12 Nisan 2021 Arabaya bundan alıyorum gençler. Arabada denedikten sonra eve koyacam. beğenirsem bir tane daha alırım. https://www.hepsiburada.com/xiaomi-bluetooth-akilli-sicaklik-ve-nem-olcer-termometre-beyaz-p-HBV00000QC1KC Yorum bağlantısı
Recommended Posts