İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Coşkun Basan

Hypermiling yapan sen lastikteki vidayı nasıl fark edemedin hayret

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

Anlaşılan uzun bi süre bu arabaya bineceksin, bi lpg taktırsan rahatlayacaksın, senin güzergahın gibi bir yolda zafira ile yarı fiyatına yol alıyorum daha büyük olduğu halde. İyi bir montaj ile hiçbirşey olmaz arabana. 

Valla atmosferik arabanın hakkı lpgdir. Bu yakıt fiyatları ile bence de benzinle binilmez.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

Valla atmosferik arabanın hakkı lpgdir. Bu yakıt fiyatları ile bence de benzinle binilmez.

 

Turbo hariç benzin haram :) Hatta 1.3T - 1.8T bile çatır çatır gidiyor lpg ile. Geçen bi videoda 357 bin km de 1.4 tsi superb gördüm takside kullanılıyor. Hem benzin hem lpg kullanıyormuş bi sorun görünmüyordu.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Turbo hariç benzin haram :) Hatta 1.3T - 1.8T bile çatır çatır gidiyor lpg ile. Geçen bi videoda 357 bin km de 1.4 tsi superb gördüm takside kullanılıyor. Hem benzin hem lpg kullanıyormuş bi sorun görünmüyordu.

 

Takside olur da, bireysel kullanıcı için amortisi çok uzun sürüyor. Hem sistemlerin ilk kurulum maliyeti yüksek, hem tasarrufu düşük (nazaran). Öyle olunca çok yol yapmayan tsi için tercih etmiyor. Ben muhtemelen iki yılda çıkartırım parasını ama :) 

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Kaliteli kit ve düzgün montaj ile sorunsuz binilir lpg li cruze a

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Coşkun Basan yazdı:

Hypermiling yapan sen lastikteki vidayı nasıl fark edemedin hayret

 

Arabaya binmeden evvel lastikleri kontrol ederim. Eve geldiğimde sağlamdı. 3 saate 2.5 psi hava kaçırmış. 37 psi lastik ertesi sabaha kadar 6.5 psi kadar düşmüş. Ne olmuşsa mesai dönüşü olmuş. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Sabah ölçüm yaptım. 14 saat içinde 35 psı dan 34,5 psi düşmüş. Hava sıcaklığı dünki ölçümde 9 derece idi, Kontrol ettiğimde sabah 6 derece olduğunu gördüm. Buradan anlaşıldığı üzere ortam sıcaklığı düşmesi nedeniyle 34,5 psi ölçülmüş oldu. Şuan için lastik hava kaçırmıyor. Lastikde bir balans kaybı hissetmedim.  Otoyolda test maksatlı 80 km hıza kadar çıktım. Her hangi bir tuhaflık hissetmedim. Böyle biraz idare edelim. Diete başladığım için yemekten tasarruf edeceğim. Ayrıca sağlıklı beslenmeye çalışacağım. Arabayla  işe gitmenin en büyük avantajı , bagajda yiyecek taşıma kolaylığı.  Aylık 200 lira tasarruf etmeyi planlıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

 

Takside olur da, bireysel kullanıcı için amortisi çok uzun sürüyor. Hem sistemlerin ilk kurulum maliyeti yüksek, hem tasarrufu düşük (nazaran). Öyle olunca çok yol yapmayan tsi için tercih etmiyor. Ben muhtemelen iki yılda çıkartırım parasını ama :) 

 

Tsi lpg takmam zaten onu örnek verdim piyasadaki en lpg taktırılmayan motorlardan biri :) 1.5 tsi ile mis gibi hipermil yapılır lpg ye gerek kalmadan :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Tsi lpg takmam zaten onu örnek verdim piyasadaki en lpg taktırılmayan motorlardan biri :) 1.5 tsi ile mis gibi hipermil yapılır lpg ye gerek kalmadan :)

Sıvı sistemler için uyumlu diyorlar TSİ motorlara, ama işte ilk kurulum maliyetini ne kadar zamanda amorti eder onu iyi hesaplamak gerek. Netice olarak dizel iyidir :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Sıvı sistemler için uyumlu diyorlar TSİ motorlara, ama işte ilk kurulum maliyetini ne kadar zamanda amorti eder onu iyi hesaplamak gerek. Netice olarak dizel iyidir :) 

 

Volkswagen tarafından satılan hazırda 1,4 tsi lpg li araba var. aslında lpg ama sonradan doğalgaza çevirmişler.  Lpg enjektörleri ile aynı enjektör sistemini kullanıyor. 

 

ACtC-3eqaOPe62bVYrGdHYLUzYy2PfhhmPnhzmB4

Buda 1,6 motor lpgli fabrikasyon arabası.

ACtC-3fKcNmcX8PaTp_3E855fmlZrIAAMWMx2A6Z

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Keleş yazdı:


Evet ben de zamanında öyle diyordum. 
Poposuyla inatlaşan diye bi söz var ondan olma da sonra :) 

 

1 ay içinde şirket servisi başlayacak. Araba ihtiyacım kalmayacağı için babama iade edeceğim. Babam market siparişlerini almak dışında kullanılamayan araba.  Stok halde tutmaya devam edeceğim. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Volkswagen araçlarında Prins kitine benzer oldukca kaliteli enjektörler kullanılmış. 

 

ACtC-3c6LND0C0MQRnYN_F3WZUx6uHUN0SJ1v-ty

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

14324 km yol için 7544 liralık yakıt harcamışım. Bununda 7200 lirasını şirket ödemiş.  Sıkıntı yakıt değil onarım maliyetleri. 9000 lirayı harcıyarak istediğim kıvama halen getiremedim. En az 1000 lira daha gömmem lazım arabaya .  ( şanzıman takozları diskler balatalar) Arabanın yakıtından şikayetim yok. Araba eski olduğu için sarfı çok fazla. Ön balatayı değiştirdim, arkalar ötmeye başladı, Arkaları tornalattım, ön fren körüğü patladı. Debriyajı değiştirdim, bu sefer takozları sıkıntı çıkarmaya başladı. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

Bunu camlara takmak istiyorum. Kışın yağmurda camları aralık açamayınca bol bol klima kullandık. Teorik olarak tüketimi düşürücektir diye tahmin ediyorum. 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-aksesuar-tuning-chevrolet-cruze-kromlu-cam-ruzgarligi-niken-916891165/detay

Benzerini kullanıyorum. Hem yağmurda falan camı aralama konusunda işe yarıyor hem de içeride hapsolan havada artan buhar sebebi ile oluşan cam buğusu konusunda da çok faydalı oluyor. Aracın içinin üşünecek kadar soğumadan havanın tazelenmesini sağlıyor. Montajı nizami yapılırsa şık da duruyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Benzerini kullanıyorum. Hem yağmurda falan camı aralama konusunda işe yarıyor hem de içeride hapsolan havada artan buhar sebebi ile oluşan cam buğusu konusunda da çok faydalı oluyor. Aracın içinin üşünecek kadar soğumadan havanın tazelenmesini sağlıyor. Montajı nizami yapılırsa şık da duruyor. 

 

İşte duymak istediğim şey. Demekki teoirik değil hipotez olarakta kanıtlanmış. Kardeşim ile paylaştım arabaya alıp takıcaz. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

İşte duymak istediğim şey. Demekki teoirik değil hipotez olarakta kanıtlanmış. Kardeşim ile paylaştım arabaya alıp takıcaz. 

Bu arada, bildiğim kadarı ile linkini paylaştığın marka iyi. Krom (nikelaj) detay da koş durur. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Bu arada, bildiğim kadarı ile linkini paylaştığın marka iyi. Krom (nikelaj) detay da koş durur. 

 

Güzel olmasa takmayı düşünmezdim :) Tüm parçalarım oem veya birebir ürün olarak alıyorum. Böyle olunca güven duygum artıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Murat Sahın yazdı:

Valla atmosferik arabanın hakkı lpgdir. Bu yakıt fiyatları ile bence de benzinle binilmez.

5.8 ile geziyorum kış lastiği ile gerek var mı? Motor saat gibi. Nazar değmesin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

Sıvı sistemler için uyumlu diyorlar TSİ motorlara, ama işte ilk kurulum maliyetini ne kadar zamanda amorti eder onu iyi hesaplamak gerek. Netice olarak dizel iyidir :) 

 

4 senede 11 araba değiştirdim, 6 tanesi dizeldi hiçbirinde turbo enjektör sorunu yaşamadım, anahtar vurmadan bindim, ama dizel tercih etmiyorum artık :) 1.6 102 lik vw audi motoruna prins vsi lpg takılır milyon km binilir :) şehir içinde atmosferik lpgli yanında uzun yol için tsi motorlu araç tercih ederdim. Gönül ister ki karbüratör+lpg ama artık modeller çok eskidiler malesef. Dizel araba alırsam 3.0 tdi quattro alıp gtr sesine yakın bi ton ile kulaklarıma bayram ettiririm, başka türlü zannetmiyorum büyük konuşmayayım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Evren Erakçora yazdı:

5.8 ile geziyorum kış lastiği ile gerek var mı? Motor saat gibi. Nazar değmesin.

 

Yılda yapılan km'ye bakmak lazım :) 

 

Ebrar Tüfek yazdı:

 

4 senede 11 araba değiştirdim, 6 tanesi dizeldi hiçbirinde turbo enjektör sorunu yaşamadım, anahtar vurmadan bindim, ama dizel tercih etmiyorum artık :) 1.6 102 lik vw audi motoruna prins vsi lpg takılır milyon km binilir :) şehir içinde atmosferik lpgli yanında uzun yol için tsi motorlu araç tercih ederdim. Gönül ister ki karbüratör+lpg ama artık modeller çok eskidiler malesef. Dizel araba alırsam 3.0 tdi quattro alıp gtr sesine yakın bi ton ile kulaklarıma bayram ettiririm, başka türlü zannetmiyorum büyük konuşmayayım :)

 

1.6 102'lik sağlam motor ama işte performans düşük. O modellere bakacaksam en azından 2.0 tercih etmeliyim :) 

 

TSI ya da FSI alıp direk sıvı sistem lpg monte ettirip kullanabilirim ben. Yıllık yaptığım km'den dolayı benim maliyeti kurtarır. Karma sistem çok az tasarruf sunuyor, o anlamsız. 

 

2 araç bana göre makul değil. Şöyle düşünüyorum, iki ayrı araç olması sebebi ile harcanacak ekstra kasko sigorta vb. masraflar sebebiyle şehir içi için aldığım araç bana ekonomi sağlamaz :) Zaten kişisel olarakta mesela kapının önünde söz gelimi bir yaris bir avensis olsa, ben her yere avensis ile giderim :D Yarise boşa sigorta kasko yaptırırız.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İstanbul trafiğinde a ile b noktası arasında en hızlı intikal eden sürücü sıfatını kendime layık görüyorum. Hiç makas atma veya sürat yapmadan yan yol ve aka şerit kombinleri ile mesai saati trafiğinde çok çabuk hedefime varıyorum. Siz beni tin tin gidiyor sanıyorsanız yanılıyorsunuz:D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Geçtiğimiz kış lastikleri 36 psi yaptığım lastikler, şu an 38 derece ölçüyor. Lastikler ısınan havadan etkilenip şişmiş. Bende ne yaptım. Hepsini 35 psi düşürdüm. Miss gibi oldu. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...