İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

sömüren direksiyon pompasının kayışını söksem, kas gücü ile çevirsem ne olur

ufak kasnak tak

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Facebookta bir grup hız sabitleme işini çözmüş. Fiyatları ise 1000 tl herşey dahil. Açıkcası 1000 tl gözümde büyümedi. Ama ne kadar başarılı bilmek istiyorum. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Facebookta bir grup hız sabitleme işini çözmüş. Fiyatları ise 1000 tl herşey dahil. Açıkcası 1000 tl gözümde büyümedi. Ama ne kadar başarılı bilmek istiyorum. 
Hangi sayfa? Birde hangi konuda başarılı olup olmadığını merak ediyorsun tüketim mi sonradan eklenen donanımın randımanını mı?

Benim teorim tüketim azalıyor. Rampa yukarı çıkarken ayakla abaninca anlık tüketim fırlıyor ama hız sabitleyici azar azar artırıyor. Eski arabama kendim takmıştım 5.5 'le geldiğim yolu hız sabitleyici ile 5 litre de tamamlıyordum. Bunda öyle hesap etmedim. Zaten var. Var ki açıyorum :) Hız sabitleyici benim için konfor donanımıdır.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Şimdi arabanın 3 ncü dönemi başlayacak.  Biz bu 3 ncü denem maliyetlerini aşaği çekmemiz lazım. 

 

Arabanın vergisi 760 tl 

Tahmini Kaskosu 1300 tl 

Tahmini trafik sigortası 951 tl 

Tahimi bakım 700 tl 

 

Arabanın deposunu yakıt koymadan el freni çekik bana 3711 tl maliyet çıkarıyor. :( 

 

Bu durum çok üzücü, arabayı satası geliyor insanın. 

 

benim bu parayı amorti etmem 17000 km yol yapmam lazım :( 

 

 

Ali araba sahibi olmak para. Olmamak da para. Sahibi ol. Bunu ödeyeceksin. Başka yolu yok. Ufak bir kente de gitsen bir aracın olacak. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Araba babanın değil mi?

 

Senin maliyet kalemlerine ek mesela çoğu kişi araç için de para vermiş oluyor. Şuan 120 bin liram hesapta değilde kapının önünde mesela. Aylık bunun muhtemel getirisi 1000 lira civarında. Her ay sadece bunun için 1000 lira hanemde kayıp var. Ha Cruze o kdar etmez belki ama onunda yine 500 lira muhtemel getirisi olurdu 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Hangi sayfa? Birde hangi konuda başarılı olup olmadığını merak ediyorsun tüketim mi sonradan eklenen donanımın randımanını mı?

Benim teorim tüketim azalıyor. Rampa yukarı çıkarken ayakla abaninca anlık tüketim fırlıyor ama hız sabitleyici azar azar artırıyor. Eski arabama kendim takmıştım 5.5 'le geldiğim yolu hız sabitleyici ile 5 litre de tamamlıyordum. Bunda öyle hesap etmedim. Zaten var. Var ki açıyorum :) Hız sabitleyici benim için konfor donanımıdır.

 

Korkum düzgün çalışmaması. Frene ve debriyaja basınca kapanır mı? Gaza basıp hızlanıp, gazdan çekince eski hızına dönermi. Kendi kendine hızı artarmı. En son takan adamın yorumlarını bekliyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

ACtC-3d3VXDDTqn1hkv27M_LoluYEgd1KQWHVJiQACtC-3e7EGL2tSpPXjdupXgM_T76hACuNI6PnEtiACtC-3dC60bSBPkbuqAx6YMDxz_WVBRUGjhFCTLF

ACtC-3d0rcU0aDZ2lz9cnLEA1HygQnTlckC52ee6ACtC-3daHqrayg9MaqbgB_DfXf68CBXloCioRPf_

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ali araba sahibi olmak para. Olmamak da para. Sahibi ol. Bunu ödeyeceksin. Başka yolu yok. Ufak bir kente de gitsen bir aracın olacak. 

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Araba babanın değil mi?

 

Senin maliyet kalemlerine ek mesela çoğu kişi araç için de para vermiş oluyor. Şuan 120 bin liram hesapta değilde kapının önünde mesela. Aylık bunun muhtemel getirisi 1000 lira civarında. Her ay sadece bunun için 1000 lira hanemde kayıp var. Ha Cruze o kdar etmez belki ama onunda yine 500 lira muhtemel getirisi olurdu 

 

Bu sabah yine eşimi işe bıraktım. "Sende olmasan varya" diye devam etti. Bana moral veren tek kriter şimdilik budur. Ama desemki, 9000 tl para harcadım, her gün taksiye binerimle başlayan kelimeler dizesi söyleyecek :D 

Mert Yeldan yazdı:

İşçilik kötü

 

Adam sonradan deri yaptırmış direksiyonu. O yuzden sırıtıyor. ama bana fonksiyon lazım. İhtiyacım var. Babama ilettim. Paramız yok yapamayız dedi. Şimdilik sallıyacaz. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Ben o taksiye binme fiilini çok düşündüm. Aracımı sattığım bir dönemde deneyeyim dedim. 3 gün arka arkaya istediğim saatte taksi bulamadım. İşe gitmeyi geç gece acil bir şey olsa hastaneye gitmek istesem taksi yok piyasada. Böyle olunca da en iyisi kapında dursun dedim. Yoksa araç aldığım paraya yatırım yapsam ayda 2000 TL getirisi olur. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mert Yeldan yazdı:

Ben o taksiye binme fiilini çok düşündüm. Aracımı sattığım bir dönemde deneyeyim dedim. 3 gün arka arkaya istediğim saatte taksi bulamadım. İşe gitmeyi geç gece acil bir şey olsa hastaneye gitmek istesem taksi yok piyasada. Böyle olunca da en iyisi kapında dursun dedim. Yoksa araç aldığım paraya yatırım yapsam ayda 2000 TL getirisi olur. 

Yakın zamanda sabah tam mesai saatinde işim vardı. Geç kalmamam gerek. Otoparka gittim, arabanın aküsü bitmişti (zaten zayıftı akü, 10 gün park edince boşalmış tamamen) öyle olunca işimde acil diye taksi aradım. 4 tane taksi durağı bir boş taksi bulup gönderemedi. Mecburen akü aldım taktım derken 2 saat geciktim. Taksiye güvenilmez.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bi taksi uygulaması ile iki defa hızlı sonuç aldım. Şanslıda olabilirim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu arada hız sabitleyici işini bu adam yapıyor. Ben numarayı unuturum felan buraya kayıt edeyim. 

 

+90 506 546 70 66

Mert zorlu yanki

Mert Gulkokan yazdı:

Şehir içinde cc gereksizdir
Şehir dışına da çıkmıyorsun ben uzun yolda da alışamadım hala
Ayağım sürekli fren üzerinde tutayım derken daha çok yoruluyorum

 

Hız sabitlemeyi eskiden sık sık şehir içinde kullanırdım. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Mert Gulkokan yazdı:

Şehir içinde cc gereksizdir
Şehir dışına da çıkmıyorsun ben uzun yolda da alışamadım hala
Ayağım sürekli fren üzerinde tutayım derken daha çok yoruluyorum

Uzun yolda özellikle otoban olmayan yollarda düşük hızla gidiyorum çok sorun olmuyor sadece sollama zamanı arkadan gelen var mı kontrol ediyorum ona göre hızımı ayarlıyorum bir de yokuş yukarı aracı devirden düşürmemek için hafif gaza yükleniyorum. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

Korkum düzgün çalışmaması. Frene ve debriyaja basınca kapanır mı? Gaza basıp hızlanıp, gazdan çekince eski hızına dönermi. Kendi kendine hızı artarmı. En son takan adamın yorumlarını bekliyorum. 

 

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Tamam Pro Opel i biliyorum. Kadran değişimi falan da yapıyorlar. Insignia hayalet göstergesini takıyorlar falan. 

 

Eski arabamda sorunsuz kullandım debriyaj müşiri arızalanınca devreye girmedi sadece. Bunda da kullanıyorum. Şehir içi bile kullanıyorum diyeyim.

 

Frene debriyaja basınca kapanıyor. Şimdi ki Opel de şöyle birşey var. Rampa yukarı vites düşürürken debriyaja basar basmaz hemen devreden çıkmıyor sanırım özellik. 1 veya 2 sn falan basılı tutunca çıkıyor devreden. Bazen iyi bir durum olsa da bazen olmayabiliyor :) Frende sorun yok hemen çıkıyor. Zaten direksiyondaki düğmeden de iptal yeri var. Onn Off ve pause diyeyim. Off ta komple sistem kapalı. Gaza basıp bıraksam eski hızına tekrar dönüyor. Birde frene debriyaja veya pause Öyle adlandırdım) düğmesine bastım devreden çıktı. RES düğmesine basarsam hafızada kayıtlı hıza geri dönüyor. Sabitlemiş giderken RES düğmesine 1 kere basarsam 2 km hız artıyor. SET düğmesine basarsam da 2 km düşüyor. RES düğmesine basılı tutarsam da el gazı gibi gaz vermeye devam ediyor.

 

Sen aslında Ayten de kullanmıştın bunda da sorun olmaz.

Mert Gulkokan yazdı:

Şehir içinde cc gereksizdir
Şehir dışına da çıkmıyorsun ben uzun yolda da alışamadım hala
Ayağım sürekli fren üzerinde tutayım derken daha çok yoruluyorum

 

Alışamamış olduğundandır. 100 metre yolda bile açarım. Benim sürekli arka planda açıktır hiç kapatmam. O kadar tembelim yani :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabam az, daha az, çok daha az yakması için neler yapmam gerekiyor. arayışı içindeyim.  

 

ACtC-3eHu97n_QhnH1LniwXDgMqGoe9DaCS2Dxwq

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Daha az yakması için satar dizel alırsın. Daha da az yakması için satar tam elektrikli alırsın. Hiç yakmaması için satarsın yerine bir şey almazsın :) 

 

Not: Senin kullanım şeklin ile Symbol'ün 1.5 dci olanı 4 litrenin altında (şartlar müsaade ederse 3 litre'ye çok yaklaşırsın) tüketir haberin olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Daha az yakması için satar dizel alırsın. Daha da az yakması için satar tam elektrikli alırsın. Hiç yakmaması için satarsın yerine bir şey almazsın :) 

 

Not: Senin kullanım şeklin ile Symbol'ün 1.5 dci olanı 4 litrenin altında (şartlar müsaade ederse 3 litre'ye çok yaklaşırsın) tüketir haberin olsun. 

 

Benim bu arabayı minimumda kullanmam lazım. arabaya karşı challenge henüz kazanmadım. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Murat Sahın yazdı:

Daha az yakması için satar dizel alırsın. Daha da az yakması için satar tam elektrikli alırsın. Hiç yakmaması için satarsın yerine bir şey almazsın :) 

 

Not: Senin kullanım şeklin ile Symbol'ün 1.5 dci olanı 4 litrenin altında (şartlar müsaade ederse 3 litre'ye çok yaklaşırsın) tüketir haberin olsun. 

 

Kurum bağlatır üç gün sonra enjektörleri alır eline.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mert Yeldan yazdı:

 

Kurum bağlatır üç gün sonra enjektörleri alır eline.

 

İzmir'e gittim geldim geçen hafta. Ortalama yakıt 6,5 litre, ortalama hız 130 km/h. Araç 136 hp astra j cdti otomatik :) O kadar basmaya ve otomatik vitese rağmen 6,5 litre ortalama tutturdu araba. 130 km/h ortalama sürati varın siz hesaplayın işte ne kadar basmışız. Dizel uğraşsa da yakmaz, hiper yapacam diye kasarsa koklar. Ama dpf olmaması için euro4 olmalı araç ve alır almaz egr iptal ettirmeli. Yoksa aynen dediğin gibi olur akıbet. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim sorunum bununla, Arabanın 5nci vitesine mümkün olduğu kadar çok takmaya çalışıyorum. Ama saate 60 dan önce çok zor oluyor. 

3,94 son dişli oranıyla 0,886 overdrive birleştirince en ideal tüketimi yakalıyorum :D 

 

2188715.png

Murat Sahın yazdı:

 

İzmir'e gittim geldim geçen hafta. Ortalama yakıt 6,5 litre, ortalama hız 130 km/h. Araç 136 hp astra j cdti otomatik :) O kadar basmaya ve otomatik vitese rağmen 6,5 litre ortalama tutturdu araba. 130 km/h ortalama sürati varın siz hesaplayın işte ne kadar basmışız. Dizel uğraşsa da yakmaz, hiper yapacam diye kasarsa koklar. Ama dpf olmaması için euro4 olmalı araç ve alır almaz egr iptal ettirmeli. Yoksa aynen dediğin gibi olur akıbet. 

 

Sende olay motorun çalışma süresi kısalmasından dolayı düşük çıkıyor. benim 3 saate gideceğim yolu sen 2 saate gidiyorsun. 1 saat eksik çalışıyor . Ama ne oluyor, motorun daha fazla aşınıyor, ceza riski artıyor. Ölüm riskide artıyor 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...