Ebrar Tüfek 11 Mart 2021 Paylaş 11 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Evet. Birinci vites ancak 5 km gibi hızlarda geçiyor. Hyundai i10da böyleydi. Fiestada böyleydi. Normal değilmi. Bu gün araba rekor kırdı. Hiç bişey açık olmamasına rağmen 15.4 voltla yürüdü. Yolun sonuna geliyoruz.... Ha ha ha. Zafirada böyleydi ve çok sinir bozucuydu, baskı balata değişti, şanzıman yağı değişti ve vites rahatladı, artık 2 den 1 e daha rahat geçiyor.. en son sahip olduğum c elysee de böyle değildi mesela. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 (düzenlendi) Ebrar Tüfek yazdı: Zafirada böyleydi ve çok sinir bozucuydu, baskı balata değişti, şanzıman yağı değişti ve vites rahatladı, artık 2 den 1 e daha rahat geçiyor.. en son sahip olduğum c elysee de böyle değildi mesela. Benim arabanın debriyajı 130 binde değiştiğine göre çok zorlanmamış. Burdan yola cıkarak daha öncede duyduğum bir bilgiyi paylaşayım. 2-1 arası zor geçerse senkromeçler sağlamdır. Ama 2-1 geçiş kolay ise senkromeçler aşınmış demektir. Sıfır km kullandığım fiesta , 32000 km de aldığım i10 ve 100000 kmde aldığım cruze için 2-1 geçişler hep zor olmuştur. 12 Mart 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Tam durmadan yada durmaya yakın 1'e geçiyor mu? Olması gereken bu değil mi? Bu zamana kadar kullandığım araçlar hep bu şekildeydi. Zorlarsak anca geçiyordu. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Arabanın dün akşam 15,4 volt şarja girerek pik yapması üzerin alternatörü elimize almamak için bu gün incinin aküsünü takıyorum Ben aşağidaki akülerden birini aldım Son günler de sürekli alternatör sesinden muzdaripim. Çok sıkıldım https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-inci-aku-12-volt-60-amper-kacak-olcum-ve-montaj-dahil-5-taksit-912987038/detay/ Ümit Türk yazdı: Tam durmadan yada durmaya yakın 1'e geçiyor mu? Olması gereken bu değil mi? Bu zamana kadar kullandığım araçlar hep bu şekildeydi. Zorlarsak anca geçiyordu. Doğru olan bu zaten. Ben zorlamamak için genelde durmaya yakın geçiriyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Arabanın dün akşam 15,4 volt şarja girerek pik yapması üzerin alternatörü elimize almamak için bu gün incinin aküsünü takıyorum Ben aşağidaki akülerden birini aldım Son günler de sürekli alternatör sesinden muzdaripim. Çok sıkıldım https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-inci-aku-12-volt-60-amper-kacak-olcum-ve-montaj-dahil-5-taksit-912987038/detay/ Bende hugel alırken 400 TL fiyat almıştım. Uygunmuş. Hayırlı olsun. Oh be. 12 Mart 2021 tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Ümit Türk yazdı: Bende hugel alırken 400 TL fiyat almıştım. Uygunmuş. Hayırlı olsun. Oh be. Bu videoyu izledikten sonra almaya karar verdim. Varta takıntımdan vaz geçtim. Alternatör gümlemeden akü değişimi iyi olacak https://youtu.be/HFHsSA274nk 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 2den bire geçme olayı ancak araç durmaya an kala geçebiliyor bu manuelin en sevmediğim kısmı bu. 1.4 tdci fiestada bu arada debriyaj ile beraber yürütüyordum aracı ancak cmax te biraz daha kolay oluyor. Yorum bağlantısı
Barış AÇIL 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Debriyaj demişken baskı balatanin bitmesi nasil anlaşılır?63000 km de arac son 500 km dir kalkislarda arac bir miktar vuruntu yapiyor. Manuel arac.Sanki DSG nin kalkislarda bir anlık boşa sarması veya titremesi gibi.Internette okuduğum kadarıyla 2 vitese takip bir ayakla fren ve gaza ayni anda basarak 3000 devir civarında, diğer ayaklada debriyaj bırakarak test yapılıyormuş.Arac stop ederse veya stop edecek kadar devir düşerse balata saglam, yok devir saatinde oynama olmaması durumunda balata bitikmis.Denedim ama sag ayakla fren gaz ayarını tutturamadım.Onun haricinde yakit tuketimi, kavrama noktasının tepede olması, hizlanmamasi gibi konularda bir fark göremiyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Barış AÇIL yazdı: Debriyaj demişken baskı balatanin bitmesi nasil anlaşılır? 63000 km de arac son 500 km dir kalkislarda arac bir miktar vuruntu yapiyor. Manuel arac. Sanki DSG nin kalkislarda bir anlık boşa sarması veya titremesi gibi. Internette okuduğum kadarıyla 2 vitese takip bir ayakla fren ve gaza ayni anda basarak 3000 devir civarında, diğer ayaklada debriyaj bırakarak test yapılıyormuş. Arac stop ederse veya stop edecek kadar devir düşerse balata saglam, yok devir saatinde oynama olmaması durumunda balata bitikmis. Denedim ama sag ayakla fren gaz ayarını tutturamadım. Onun haricinde yakit tuketimi, kavrama noktasının tepede olması, hizlanmamasi gibi konularda bir fark göremiyorum. Araba vitesde iken , mesela 5 nci vitesde, dip gaza gaza bastığında boşa dönmüyor ise sıkıntı yoktur. İdare edebilir. Ben o safhaya gelmeden değiştirdim. 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Barış AÇIL yazdı: Debriyaj demişken baskı balatanin bitmesi nasil anlaşılır? 63000 km de arac son 500 km dir kalkislarda arac bir miktar vuruntu yapiyor. Manuel arac. Sanki DSG nin kalkislarda bir anlık boşa sarması veya titremesi gibi. Internette okuduğum kadarıyla 2 vitese takip bir ayakla fren ve gaza ayni anda basarak 3000 devir civarında, diğer ayaklada debriyaj bırakarak test yapılıyormuş. Arac stop ederse veya stop edecek kadar devir düşerse balata saglam, yok devir saatinde oynama olmaması durumunda balata bitikmis. Denedim ama sag ayakla fren gaz ayarını tutturamadım. Onun haricinde yakit tuketimi, kavrama noktasının tepede olması, hizlanmamasi gibi konularda bir fark göremiyorum. İlk kalkışta titreme vuruntu yapar en büyük belirtisini bu şekilde verir. Araba devir yükselir ama gitmez yani bağırır. Benim bildiğim 4 yada 5. vites takılır el freni çekilir. 2.5 -3 devirde sabit tutulup kaldırılmaya çalışır stop eder gibi yada stop ediyorsa sağlam yada gideri var demektir. Yok stop etmiyorsa o zaman para sıkışmıştır demektir. 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Debriyaj demişken baskı balatanin bitmesi nasil anlaşılır?63000 km de arac son 500 km dir kalkislarda arac bir miktar vuruntu yapiyor. Manuel arac.Sanki DSG nin kalkislarda bir anlık boşa sarması veya titremesi gibi.Internette okuduğum kadarıyla 2 vitese takip bir ayakla fren ve gaza ayni anda basarak 3000 devir civarında, diğer ayaklada debriyaj bırakarak test yapılıyormuş.Arac stop ederse veya stop edecek kadar devir düşerse balata saglam, yok devir saatinde oynama olmaması durumunda balata bitikmis.Denedim ama sag ayakla fren gaz ayarını tutturamadım.Onun haricinde yakit tuketimi, kavrama noktasının tepede olması, hizlanmamasi gibi konularda bir fark göremiyorum.Devir ile hızlanma doğru orantısı düştü ise baskı gidici.3. viteste kalkış testi yapılıyor benim bildiğim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Haydaa olmadık masraflar beni buluyor. Dostlar arabanın trafik sigortasına 45 gün kalmış. Kaç para çıkıcak belli değil. Emmi ozaman söyler. Bu sebepten arabaya akü alma işini askıya aldım. Alo inci akü hattı var. Yolda kalırsak ararız gelip takarlar. Şimdilik arabanın trafik sigortasını ve vergisini ödeyelim 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Mert Gulkokan yazdı: Yolda kalırsan çok tiye alınırsın forumda Konjektör sesinden rahatsız olan adam aküyü dibine kadar kullanarak yolda kaldı deriz Mert Yeldan yazdı: Vergiyi ötele aküyü taktır. yahu elim ayağım dolandı. Banka promosyan para yatırmış onun bir kısımı ile otoban hgs cezasını ödedim, Kalan kısmı ilede araba aküsü değişecekti. Ama ne oldu karşıma trafik kaskosu çıktı. Kredi kartımda limitim yok, olsa alacam aküde, Banka borcum olmuş 17500 tl Kartın limiti kalmadı. Evdekiler taşda yemiyor. Bulacam bir hal çare. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Haydaa olmadık masraflar beni buluyor. Dostlar arabanın trafik sigortasına 45 gün kalmış. Kaç para çıkıcak belli değil. Emmi ozaman söyler. Bu sebepten arabaya akü alma işini askıya aldım. Alo inci akü hattı var. Yolda kalırsak ararız gelip takarlar. Şimdilik arabanın trafik sigortasını ve vergisini ödeyelim Daha önce söylemiştim, yine söylüyorum. Alternatör elinde kalacak. Sonra akü parasını akü sebebiyle bozduğun alternatöre verince gene akü alamayacaksın, kısır döngüye girecek Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Murat Sahın yazdı: Daha önce söylemiştim, yine söylüyorum. Alternatör elinde kalacak. Sonra akü parasını akü sebebiyle bozduğun alternatöre verince gene akü alamayacaksın, kısır döngüye girecek Darlanmaya başladım Yorum bağlantısı
Murat Sahın 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Darlanmaya başladım Niye darlanıyorsun ki Bu aracın yegane sahibi ve biricik kullanıcısı sen misin? Söyle aküyü de diğerleri alıversin? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Bunu alayım bari https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-inci-aku-12-volt-72-amper-kacak-olcum-ve-montaj-dahil-5-taksit-910952411/detay Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Usta ile anlaştım. Varta e11 alıyorum 500 tl 74 ah Ccs 680 A https://www.hepsiburada.com/varta-e11-12-volt-74-amper-680-en-blue-dynamic-uretim-yili-2021-pm-otva74ahak012 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Usta ile anlaştım. Varta e11 alıyorum 500 tl 74 ah Ccs 680 A https://www.hepsiburada.com/varta-e11-12-volt-74-amper-680-en-blue-dynamic-uretim-yili-2021-pm-otva74ahak012 Aldım de artık :( bunu duymak istiyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Ümit Türk yazdı: Aldım de artık bunu duymak istiyoruz. Mert Yeldan yazdı: At artık imzayı git biran önce yahu çok pahalı, 55 limi alsam üstündeki ile aynı 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 (düzenlendi) Mert Yeldan yazdı: Orjinali ne ise onu al. Ümit Türk yazdı: 300 TL hugel al bitsin bu iş 60A Araba fabrikada bu akü ile çıkmış " FLOODED LEAD ACID, 12V, 60AH, 438 CCA" Bu arada alternatör sesi için normal diyor el kitabı . Koyu olarak boyadım. . Alternatör Ses Diyagnozu Diyagnoz Talimatları • Bu diyagnoz prosedürünü kullanmadan önce Diyagnostik Sistem Kontrolü - Araç işlemlerini yapınız. • Diyagnoz yaklaşımına genel bakış için Stratejiye Dayalı Diyagnoz 'yi gözden geçirin. • Diyagnostik Prosedür Talimatları her bir diyagnoz kategorisine genel bir bakış sunar. Diyagnoz Yardımları Bir jeneratörden gelen ses, elektriksel veya mekanik gürültüden kaynaklanabilir. Elektriksel gürültü veya mekanik uğultu, genelde jeneratöre verilen elektrik yüküne göre değişir ve bütün jeneratörlerin normal bir çalışma özelliğidir. Gürültülü bir jeneratör diyagnozu yapılırken, jeneratörün etrafındaki gevşemiş veya hizası bozulmuş komponentlerin sesi yolcu bölmesine iletebildiği ve jeneratörün değiştirilmesinin sorunu çözmeyebileceğini unutmamak önemlidir. 12 Mart 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts